Euro of liever Gulden????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulden of Euro?

Poll eindigt op

Gulden
123 (58%)
Euro
86 (41%)

Totaal aantal stemmen: 209

MissJ

Re: Euro of liever Gulden????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:43

Ook al hebben we alweer jaren de euro, nog steeds reken in dingen om. Bloos Van mij mag het ding morgen weer ingevoerd worden. Haha! En ja, ikw eet dat het onmogelijk is ivm afspraken en economische consequenties. Knipoog Maar ik mis mijn gulden...Clown

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:57

Niets is onmogelijk; laat je niks wijsmaken!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:06

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:57

ja en dat topic is op slot Lachen
Ik zou graag weer de gulden willen, ik kocht laatst een tuinrokje en die kosste me 50 euro, met gulden had het maar 50 gulden gekost, ik besefte eigenlijk niet dat ik 100 gulden over de bank smeet, je vind absoluut geen kleding meer van 25 euro, (lekkere dikke trui ofzo) vaak zit je al boven de 30 euro, voor een tshirt betalen we bijna altijd 15 euro, wauw maar 15 euro, ja mooi wel 30 gulden...
ik zou zeker de gulden terug willen Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:06

Ik zou de Gulden terugwillen als ik daarmee de Guldenprijzen terugkreeg, maar dat zal er wel niet inzitten. Verder ben ik heel vaak in het buitenland, en hoef me na de invoer van de Gulden niet druk te maken of ik de goede valuta, en vooral voldoende in die valuta mee heb. Als ik een rondje Europa doe, had ik vaak drie verschillende portemonnees mee...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:26

Cassidy schreef:
Ik zou de Gulden terugwillen als ik daarmee de Guldenprijzen terugkreeg, maar dat zal er wel niet inzitten. Verder ben ik heel vaak in het buitenland, en hoef me na de invoer van de Gulden niet druk te maken of ik de goede valuta, en vooral voldoende in die valuta mee heb. Als ik een rondje Europa doe, had ik vaak drie verschillende portemonnees mee...

Dat is wel zo, in dat opzicht is het absoluut makkelijker, en je weet hoe erg je genaaid wordt. Vork Clown Maar ik vond het ook wel charmant op vakantie, die vreemde valuta.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:54

PrinCessRomy schreef:
ik kocht laatst een tuinrokje en die kosste me 50 euro, met gulden had het maar 50 gulden gekost,

Met Gulden had DAT tuinrokje je 110 Gulden gekost. je had waarschijnlijk alleen maar verder gezocht tot je een tuinrokje van 22 Euro had gevonden Knipoog

Ik zit ook op dit moment nog met 4 valuta in mijn portemonnee.. Amerikaans, Thais, Zuid-Afrikaans en Europees. Van mij mocht de hele wereld wel op Euris overgaan Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:06

pff laat alsjeblieft de gulden terug komen. vroeger moest je blij zijn als je een broek van 50 gulden kon kopen. nou moet je al blij zijn met een broek van 100 euro... 3 maal verdubbeld.. en het loon is minder volgens mij...

vroeger deed je een gulden of 50 cent in een collecte zakje dat was al veel. en nu is 2 euro haast standaard...

nee volgens mij zijn we er allemaal acheruit op gegaan...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:36

Ik denk dat veel mensen geen problemen meer hebben met de Euro als betaalmiddel, maar met de enorme prijsstijgingen die er geweest zijn de afgelopen jaren.

De Euro staat hier volgens mij gewoon symbool voor.

Dan kun je terug verlangen naar de TIJD van de gulden, maar als we nu nog een keer terug zouden gaan naar de gulden, dan is het toch een illusie dat de prijzen dan weer terug zullen gaan naar het niveau van 6 jaar geleden?

(sterker nog, terug naar de gulden is nog een omrekenslag en reken maar dat de middenstand gunstig omrekent t.o.v. zichzelf, dus NOG een prijsverhoging).

Persoonlijk ben ik erg pro-Europees (maar niet altijd even blij met de snelle uitbreiding...) en super gelukkig met de euro als internationaal betaalmiddel! Ben zelf erg internationaal georienteerd en het scheelt een heleboel gedoe, plus dat je sneller door hebt als je besodemieterd wordt in het buitenland.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:40

gulden.
reken ook om ..

alle prijzen zijn gewoon verdubbeld. ..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:42

Nogmaals:

de guldenprijzen komen NIET terug als we terug zouden gaan naar de Euro.

Dat is dan toch geen reden om terug te willen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:14

joostvangestel schreef:
PrinCessRomy schreef:
ik kocht laatst een tuinrokje en die kosste me 50 euro, met gulden had het maar 50 gulden gekost,

Met Gulden had DAT tuinrokje je 110 Gulden gekost. je had waarschijnlijk alleen maar verder gezocht tot je een tuinrokje van 22 Euro had gevonden Knipoog

Ik zit ook op dit moment nog met 4 valuta in mijn portemonnee.. Amerikaans, Thais, Zuid-Afrikaans en Europees. Van mij mocht de hele wereld wel op Euris overgaan Knipoog
zo bedoelde ik het niet, ik kan wel rekenen Knipoog
maar in guldens zou het nog 50 gulden kosten, door de euro zijn ook alle prijzen omhoog gegaan, zo bedoelde ik het.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:27

PrinCessRomy schreef:
...maar in guldens zou het nog 50 gulden kosten, door de euro zijn ook alle prijzen omhoog gegaan, zo bedoelde ik het.

Flauwekul, tuurlijk heeft de middenstand in eerste instantie gebruik gemaakt van de introductie, maar de overige prijsstijgingen zijn daar echt niet aan te wijten hoor.
Iemand ander schreef ook al dat er een spreekwoordelijke aardverschuiving gaande is in de wereld. Neem alleen al de onzekerheden over brandstoffen, olieproducten, de opkomst van industriele grootheden als China en India met alle behoeften die zij hebben (staal, grondstoffen, energie, voedsel....).

Daar kan die arme Euro echt niets aan doen hoor. Haha!

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:30

Firedancer schreef:
Nogmaals:

de guldenprijzen komen NIET terug als we terug zouden gaan naar de Euro.

Dat is dan toch geen reden om terug te willen?

ja idd...
ookal komt de gulden terug
je zal zien dat dan alles nog heel duur is

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:47

Als de gulden terug zou komen dan moesten ze de prijzen wel weer aanpassen anders zou de verkoop kelderen en niet zo'n beetje ook.
Buiten dat, ik vind de euro nog steeds een onding.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:51

Ben Belg, maar maakt niet uit we hadden vroeger ook de Belgische Frank.
Ik vind de euro een goede uitvinding! Je bent nu meer een inwoner van europa geworden, ipv alleen maar Belgie/Nederland. Bovendien is het ook een stuk handiger wanneer je op reis wil gaan. Je hoeft niet altijd naar de bank te rennen om wat franken/guldens om te ruilen naar Lire, peso's, marken, etc. en je kunt ook gemakkelijker prijzen in verschillende landen vergelijken met de prijzen in eigen land.

Ik ben het er wel mee eens dat de prijzen ontzettend zijn opgeslagen.
We waren min of meer verwittigd dat dit zou gebeuren, maar sommige prijzen zijn toch drastisch verhoogd, wat dan ook erg jammer is.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:54

valt me mee dat er toch mensen zijn die niet meer omrekenen. ik doe het bijna vanaf het begin al niet meer. ik weet hoeveel ik verdien, hoeveel er op mijn rekening staat en wa tik voor dingen over heb. terug denken aan hoe het was en had kunnen zijn heb ik niks aan. bovendien is de euro idd ideaal als je naar het buitenland gaat. ondanks dat je buitenlanders niet altijd duidelijk kunt maken dat je afrond in de winkel

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:09

Ik reken dus niet meer om.. Nooit gedaan. Ik kwam in Juli 2001 terug uit Canada, moest 6 maanden met Finse Marken leven en toen kwam de grote bevrijding: De Euro. Met de verhuizing naar Nederland was het dus echt gemakkelijk. Alles was nog in Euros, geen gezeur met weer om moeten rekenen.

Op dit moment verdien ik ongeveer twee keer zoveel in Euros als wat ik verdiende in Guldens toen ik begon met werken. Ik weet wat ik verdien en weet wat ik uit kan geven. Daar gaat het gewoon om.

Afronden wordt in Nederland te weinig gedaan. In Finland zijn de 1 cent en de 2 cent meteen afgeschaft, dat hadden ze hier ook gewoon moeten doen.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:48

jaantsje schreef:
Als de gulden terug zou komen dan moesten ze de prijzen wel weer aanpassen anders zou de verkoop kelderen en niet zo'n beetje ook.

Hahaha, was 't maar waar.... Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:37

ik krijg af en toe boze mensen die beweren dat ze maar 1.19 hoeven te betalen ipv 1.20 want dat staat op het product! maar helaas staat er overal aangegeven dat we afronden Clown

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:41

elinax21 schreef:
ik krijg af en toe boze mensen die beweren dat ze maar 1.19 hoeven te betalen ipv 1.20 want dat staat op het product! maar helaas staat er overal aangegeven dat we afronden Clown

Tenzij ze pinnen of chippen, toch?

Weet je wat mij wel irriteert: dan ronden ze af naar bijv. 1.05 en dan geef je ze 1 Euro en bijv. 5 losse 1 Eurocenten en of 2x 2cent en 1x1cent..... mooi dat ze dat dan niet aannemen...

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:45

Ik heb euro gestemd.
We komen er toch niet meer vanaf! Clown

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:22

chippen kan bij ons niet, en bij pinnen krijg je idd het originele bedrag om het zo maar even te noemen Lachen helaas moeten wij wel 1 en 2 centen aannemen, en aangezien dat idd bij de meeste zaken niet kan krijgen wij megaveel

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:06

**off topic**

Ik vind het nog steeds belachelijk dat die 1 en 2 Eurocenten afgeschaft zijn... 2 Eurocent is wel 5 guldencent. In de guldentijd zouden wij ook niet geaccepteerd hebben dat iets per 10 cent afgerond zou worden...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:10

Gulden!!! Gister nog Verdrietig