Bienotje schreef:Sowieso is die vent zijn baan kwijt door dit euvel denk ik. 6 maanden rijverbod vanwege een misdrijf vergoedt zijn werkgever vast niet. Daarbij heeft ie als ie weer aan de bak wil een probleem, nieuwe werkgevers zullen niet zomaar iemand weer aannemen met zo´n ongeval op het CV.
Nu wil ik totaal niet minderwaardig overkomen, maar de allerslimste jongens worden nu eenmaal niet zo snel vrachtwagenchauffeur. De kans dat hij op een andere baan zonder meer goed kan aarden is dan ook niet volledig aanwezig. Een ´goede´ toekomst kan deze persoon dus denk ik wel vergeten.
Zoals al anderen vermelden, trucks wegen meer dan een paar kilo. Het zijn extreme machines waardoor de kans dat de chauffeur het echt niet eerder heeft gemerkt zeer waarschijnlijk is.
Ik snap best je frustratie, maar met welke straf ook komt je vriendinnetje niet meer terug. De chauffeur is ook voor het leven getekent en heeft het dus beslist niet met opzet gedaan. Helaas een ´fout´ (die iedereen overigens wel eens maakt, alleen is deze misstap niet meer goed te maken).
De vergelijking met moord snap ik niet, ik ga er tenminste niet vanuit dat je het gevoel hebt dat deze chauffeur bewust je vriendinnetje hebt aangereden.
Sterkte nog met het verlies, blijft altijd lang hangen.
Die regel vind ik dus werkelijk nergens op slaan. Lekker vreemd om zoiets te zeggen.
Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en die is echt niet dom hoor!
Hij heeft er voor gekozen omdat hij het een leuke baan vind en niet omdat hij niks anders kan.
Dus ga aub eerst nadenken voordat je zoiets plaatst.
Niet aanvallend bedoeld, maar het klink nogal minderwaardig wat je zegt
Maar even ontopic. Het is heel erg dat dat gebeurd is, en als het die chauffeur alchohol op had dan mag die echt wel een goede straf krijgen.
Het gebeurd heel vaak dat mensen vlak voor een vrachtwagen oversteken en ja dan kan de chauffeur dat dus echt niet zien. En je voelt het ook echt niet als je iemand aanrijdt lopend of met een fiets. Sterker nog, soms merk je het niet eens dat je een auto voor je wagen vooruit duwt.
Er gebeuren veel ongelukken op de weg met vrachtwagens, maar de meeste zijn toch echt de schuld van de automobilist. Als je weleens ziet hoe sommige auto's vrachtwagens afsnijden of express dwarszitten, dan is het niet zo gek.
vooral in files gebeurd dit vaak, de automobilist denkt dan niet na (een vrachtwagen heeft een hele lange remweg en zeker als ze geladen zijn) en gooit zijn auto dan bijvoorbeeld voor het gat dat de vrachtwagen open laat. Heel vaak zien ze die auto's niet en ja dan BOEM.
Ik zie ook heel vaak dat fietsers als een vrachtwagen bijvoorbeeld achteruit rijd of iets dergelijks dat ze dan gewoon nog erlangs schieten. dat vind ik ook niet normaal.
Ik zie dit soort dingen vaak omdat aan de overkant bij ons een vrachtwagenbedrijf zit