in zweden komen de problemen met de vergrijzing ook nog wel hoor! daar maken ze zich ook grote zorgen..maar om even terug te komen bij de rollator, ben ik toch blij dat een groot aantal van jullie begrijpt dat de vergelijking tussen een driewieler en een rollator volslagen belachelijk is! een rollator is toch geen stuk speelgoed ?! dankzij die rollators blijven veel ouderen nog actief wat er weer voor zorgt dat ze; 1. niet zo snel vereenzamen 2; in beweging blijven! en dat is zó belangrijk om weer allerlei andere ziekten en kwalen te voorkomen. ik ga ze niet allemaal opnoemen hier, neem maar van mij aan dat mensen die niet bewegen uiteindelijk véél meer gaan kosten dan die rollator!
en dan heb ik het nog niet eens over waarom de meeste mensen in eerste instantie zo'n ding krijgen,
n.l. het valrisico dat ze hebben is vaak groot, en ja gebroken botten helen niet snel bij ouderen ( kost ook weer veel geld )
ik begrijp best dat er een kleine individuele bijdrage betaald kan worden ( maar ook niet altijd )
maar de kosten voor chronisch zieken en bejaarden zijn de afgelopen al zo belachelijk gestegen, denk aan eigen bijdrage thuiszorg, medicijnen en natuurlijk de polissen... het houd een keer op toch?
wij zijn straks ook oud en of hulpbehoevend ( nou ja straks ) hoe willen wij dan behandeld worden?
toch niet als melk