Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:01

ik heb het filmpje niet gekeken, geloof het zo ook wel Bloos

kan maar 1 ding zeggen: ben ontzettend TEGEN!!! Boos!
walchelijk dat mensen dit willen, en walchelijk dat anderen daaraan mee willen werken.
ja, ik eet ook vlees, maar dan wel van dieren die geslacht worden zoals in het filpmje van de excursie naar Van Veen in Nijkerk. dan zijn ze gelijk dood, dus geen pijn.
dit ritueel slachten is zieker dan ziek. acuut verbieden!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:15

Ik ben op zich niet tegen ritueel slachten...maar het moet wel op een waardige manier gebeuren en dus verdooft slachten.Ook dat is toegestaan maar wordt veelal niet gedaan....
Ritueel slachten...ok,maar wel verdooft. Clown

Ik ben overigens geen vegetariër maar eet weinig vlees...vanavond had ik lekker spinazie rondo's... een goed alternatief voor een dagje geen vlees Ja
Na het zien van de filmpjes had ik eerlijk gezegt niet zoveel zin in een stukje vlees
Hopelijk kan de partij voor de dieren er snel een wet doorkrijgen om het onverdooft slachten te verbieden.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:22

Die mensen moeten dringend een pschyater bezoeken!

Echt ziek is het gewoon, die mensen vinden het gewoon leuk dieren te zien en laten lijden. Ik kan niet snappen dat dit word toegstaan en dat mensen zo ziek zijn dat ze tot dergelijke acties in staat zijn. Absurd. Als ik ergens niet tegen kan is het dierenleed. Eet gewoon vlees enzo, maar dit is belachelijk, en dat geloof ook. Sorry als ik mensen tegen de borst aanstuit maar dit is gewoon dierenmishandeling en heeft niks met geloof te maken...! Boos!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:48

maar wat is dan de toegevoegde waarde van verdoofd slachten? Het principe blijftgelijk, levendop zn kop hangen, keel doorsnijden.. het dier bloedt dan alsnog langzaam dood..
Ze kunnen dan toch beter eerst met pin schieten (zoals we bij de excursie nijkerk gezien hebben) en dan op zn kop, keel doorsnijden etc...? Of is dat een beetje erg tegen het principe van het ritueel slachten in?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:52

ik beñ absoluut tegen ritueel slachten. geloven in iets of iemand prima, maar geloven dat dieren op díe manier aan hun ein d moeten komen....bah! daar walg ik van en kan ik totaal geen respect voor opbrengen!!! niet voor de mensen die het doen, maar zeker niet voor de mensen die geloven dat het werkelijk zo zou moeten zijn..... Boos!

@patsur: ik denk wanneer een dier verdoofd is, dat hij niet meer voelt dat zn keel doorgesneden wordt, wete niet of dat precies de toegevoegde waarde is van het verdoven, maar kan me bedenken dat het dan een heel stuk minder erg wordt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:57

patsur schreef:
maar wat is dan de toegevoegde waarde van verdoofd slachten? Het principe blijftgelijk, levendop zn kop hangen, keel doorsnijden.. het dier bloedt dan alsnog langzaam dood..
Ze kunnen dan toch beter eerst met pin schieten (zoals we bij de excursie nijkerk gezien hebben) en dan op zn kop, keel doorsnijden etc...? Of is dat een beetje erg tegen het principe van het ritueel slachten in?

Wat ik begrepen heb van het ritueel slachten...
Het dier mag verdooft worden maar dan moet het wel omkeerbaar zijn...het dier mag dus niet zo verdooft worden dat het er nooit meer uit kan komen.Met schieten worden de hersenen dusdanig beschadigd dat dit onherstelbaar is.Het dier is dan hersendood en als je er verder niets aan doet stopt het hart vanzelf met kloppen omdat het simpelweg geen instructie meer krijgt...er wordt geen zuurstof meer aangevoerd...noem maar op.
Ik vind de toegevoegde waarde van het verdooft ritueel slachten dat het dier er niets van meekrijgt.Dat is voor mij (en de meeste zoals ik hier begrepen heb)van belang.
Hoe je het dier vervolgens dood is dan niet meer van belang,het dier merkt er immers niets meer van en op deze manier voorkom je dus zinloos lijden.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:11

ohw vind dit echt vreselijk! Boos!
opzich heb ik niet veel tegen slachten, maar dan wel op de manier waarbij ze meteen dood zijn!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:20

Lovely1 schreef:
Walgelijk en moet in Nederland ook absoluut verboden worden.. Als ze ritueel willen slachten doen ze dat maar fijn in land van herkomst... hier slachten we op een humane manier en anders eet je maar geen vlees. Hopelijk gaat de nederlandse regering ook eens zo denken i.p.v alles maar toestaan anders discrimineer je... belachelijk dit.

hier echt mee eens !!!
voor mij geen turkse pizza's meer en dergelijk .
ik wist wel altijd dat er zulke dingen gebeurde .. maar nu ik het gezien heb hoef ik echt geen ritueel geslacht vlees meer echt top dat je het hier heb neer gezet OK dan!

en dan te bedenken dat er wel elke week turken komen ..
die me potschapen willen moet er niet aan denken bah!!
dat gebeurt gewoon thuis met een botte mes nog erger!!! Boos!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:28

doom schreef:
ik wist wel altijd dat er zulke dingen gebeurde .. maar nu ik het gezien heb hoef ik echt geen ritueel geslacht vlees meer echt top dat je het hier heb neer gezet OK dan!

Boos!

dit geldt voor mij net zo! bah, aan mij verdienen ze niet meer met die ritueel geslachtte dieren. dan maar geen durum en turkse pizza meer.....
weet iemand hoe da zit met de grieke gyros? de rollen met vlees zien er hetzelfde uit

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:36

_rosita_ schreef:
doom schreef:

Boos!

dit geldt voor mij net zo! bah, aan mij verdienen ze niet meer met die ritueel geslachtte dieren. dan maar geen durum en turkse pizza meer.....
weet iemand hoe da zit met de grieke gyros? de rollen met vlees zien er hetzelfde uit

nee dat zou ik niet weten gewoon gyros bij de AH halen ... Haha!
dan weet je zeker dat het goed is spijtig genoeg moet je het dan alleen zelf afmaken Tong uitsteken:P (het eten)

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:39

Ik ben ook tegen ritueel slachten,dit is echt niet humaan voor de dieren.Ik heb het filmpje gezien en werd er misselijk van toen ik zag hoe er met die dieren wordt omgegaan.

Ik snap niet dat een ontwikkeld land als Nederland hiermee kan instemmen,om hier op deze manier dieren te slachten.Dit is een stap terug in de tijd ,terwijl het hier wel op een humane manier kan,dus ze moeten het accuut verbieden om ritueel te slachten hier in Nederland,dit is zeer dier onwaardig.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:57

Dit is voor mij gewoon één van de redenen geweest om PvdD te stemmen...
Mijn gedachte is altijd geweest dat geweld begint bij het oneerlijk behandelen van dieren.. zonder een kik te geven een dier te kunnen slachten op zo'n manier... wat ben je dan voor mens en hoe kijk jij tegen mensen aan?
Ik ben vegetariër puur omdat ik tegen de bio-industrie ben en ik elk dier als een levend wezen beschouw die met respect behandelt moet worden. Ik heb geen hekel aan mensen die vlees eten, hun mening respecteer ik ook en hun keuzes ook mits het slachten gaat op een manier zoals in Nijkerk... dan kan ik er nog een beetje vrede mee hebben.
De Nederlandse manier van dieren houden enz. is ook niet altijd netjes en eerlijk tegenover dieren maar een miljoen keer beter dan Halal slachten.. en het meest verschrikkelijke.. het wordt hier in NL gewoon toegestaan.. ik snap het niet!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:51

In functie van religie mogen de ergste dingen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:54

Dat doen ze dan maar mooi in het land wat dat bedacht heeft....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:56

Ik durf het niet eens te bekijken, ik vind gewoon dat ze het niet moeten doen.
Waarom gaan we eerst een dier vetmesten om vervolgens dood te maken en in de pan te gooien?
Nou sorry hoor Ziek
Dat ze het vroeger deden omdat het hun enige overlevingskans was; okay.
Maar nu weten we toch wel beter? Als je kijkt hoe sommig vee gefokt word voor de slacht, er slecht mee omgegaan word alsof het dingen zijn. Het is ook een dier, en dat blijft het ook, ookal gebruik je het als voorwerp.
Nu kunnen we genoeg dingen maken en eten waar we geen dier voor hoeven vet te mesten en dood te maken.
Ik vind het dus ook belachelijk!!!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:58

Ja, vind ik ook kawa... Helaas zijn onze landen zo tolerant tegenover die zaken...Wij moeten als we naar Turkije en Marokko gaan ook hun regels respecteren, waarom is dat dan zo moeilijk om dat hier te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:59

Idd, veel te tollerant
Anders discrimineren we...
Kom op zeg, wil je hier wonen doe je dat maar naar de dingen zoals het hier gaat.
Willen wij in landen wonen waar bijv de vrouw helemaal bedekt over straat moet, moeten we dat zelfs al met vakantie, laat staan als we er willen wonen.
Ook dan pas je je aan aan wat daar gebruikelijk is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:01

Ook ik bn tegen ritueel slachten, wat heb je eraan?
sorry als ik discrimineer, maar als ze ritueel willen slachten doen ze dat maar in hun eigen land!

Mischien zijn er op bokt wel moslims, turken? mischien als die reageren wij mischien iets meer te weten komen (als zij ervanaf weten Lachen )

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:06

Ik weet alleen dat ze zelf onverdoofd wilen slachten, omdat het vlees dan rein is...
Maar hun geesten zijn allesinds niet rein, sorry, ik kan er gewoon niet bij...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:31

Jolliegirl schreef:
Mischien zijn er op bokt wel moslims, turken? mischien als die reageren wij mischien iets meer te weten komen (als zij ervanaf weten Lachen )

Dit vraag ik me eigenlijk ook wel af en hoe zij ertegen aan kijken.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:33

Ik ben zelf joods, en ben VOOR ritueel slachten.
Zoals die jongen vertelde is dit niet wat g'd bedoelt met Kosjer... Het dier moet met respect behandeld worden wat in deze beelden niet gebeurd. Hij wil dus duidelijk maken, dat wat kosjer genoemd word, in werkelijk ondanks dat het wel volgens de basis regels gedaan word, NIET kosjer is. Dit is dus geen ware ritueele slachting, dit is bio industrie!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:47

Daphnezz schreef:
Zoals die jongen vertelde is dit niet wat g'd bedoelt met Kosjer... Het dier moet met respect behandeld worden wat in deze beelden niet gebeurd. Hij wil dus duidelijk maken, dat wat kosjer genoemd word, in werkelijk ondanks dat het wel volgens de basis regels gedaan word, NIET kosjer is. Dit is dus geen ware ritueele slachting, dit is bio industrie!

AMEN.

dierfysio schreef:
ik heb het filmpje niet gekeken, geloof het zo ook wel Bloos

kan maar 1 ding zeggen: ben ontzettend TEGEN!!! Boos!
walchelijk dat mensen dit willen, en walchelijk dat anderen daaraan mee willen werken.
ja, ik eet ook vlees, maar dan wel van dieren die geslacht worden zoals in het filpmje van de excursie naar Van Veen in Nijkerk. dan zijn ze gelijk dood, dus geen pijn.
dit ritueel slachten is zieker dan ziek. acuut verbieden!

En hoe weet jij dat het vlees wat jij eet op dezelfde manier wordt geslacht als in Nijkerk.

Vind al deze reacties zoooo overdreven. Ja, het filmpje is misselijkmakend, maar weer een reden voor iedereen om tegen het moslim geloof aan te schoppen!! Niet overal gaat het op deze manier!!

Iedereen heeft wel wat te zeggen maar schuift in avond wel aan om een stukje vlees te eten zonder te weten hoe dat dier aan zijn eind is gekomen. Zeer Hypocriet.
Hebben jullie wel eens gezien op welke manier de kippen die in een grote schuur lopen uiteindelijk met zijn alle in een kleine krat terechtkomen voor transport?? Ze worden door een machine als het ware opgezogen en zo in de kratten gepleurd. En dit gebeurd in Nederland, door Nederlanders!!!! Denk daar maar eens aan als jullie aan tafel je verantwoord geslacht kippetje zitten te kluiven!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:48

Daphnezz schreef:

Maar wat is dan wel precies ritueel slachten en hoe gebeurt het op een "diervriendelijke" manier. Deze slachting heeft ook niks te maken met bio-industrie... dit is pure dierenmishandeling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:49

idd, dit is geen bio slachting

raar, mijn vriend heeft kippen geladen met de hand....

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:59

Citaat:
raar, mijn vriend heeft kippen geladen met de hand....

En die stopte ze zeker 1 voor 1 met twee handen en veel liefde in de krat.
Net of dat zachtzinnig gaat!!!
Wat ik boven heb beschreven over die kippen is vele malen op tv geweest!!
Laatst bijgewerkt door Tyron op 07-03-07 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt