pubelia schreef:Mijn stelling komt van het volgende af: Ik las in de krant dat een jongen/man een hitler groet heeft uit gebracht. Toen dacht ik bij mezelf dat hij dat mischien ook wel deed uit geloofsovertuiging. Dat hij bv wilde dat alle niet nederlandse mensen het land uit gaan enzv. Dat is iig uit mijn ogen ook een geloofs overtuiging want er is een groep dat er in geloofd. En toevallig is daar dan hitler aan gebonden met de " hitler" groet maar ze hadden bv ook een soort dansje kunnen doen om te laten weten dat ze er in geloven. Deze jongen/man die werd voor geleid aan de rechter (of zo iets) eingelijk terwijl hij in mijn ogen zijn geloof liet zien.
Waarom worden dan de mensen met een hoofddoekje niet voorgeleid. (ik ben overgens absoluut niet rasictisch) die laten zo ook hun geloof zien...
Ok hij kan er andere mensen terug mee naar het verleden kijken. maar ik heb geleerd dat je dat juist niet moet doen. want je kan er toch niks aan veranderen. En steeds terug vallen op dingen die zijn gebeurd is ook weer koeien uit de sloot halen. (is dan wel niet iets kleins) Maar waarom zou je daar nu in 2007 nog iemand voor laten berechten.
het gaat er dus niet om dat hitler vreselijke dingen heeft gedaan, maar dat die jongen de hitler groet misschien wel uit geloofsovertuiging heeft gebracht, en er nu voor berecht word.
Daar komt dus mijn stelling vandaan...
dan zou je in principe alle mensen die hun geloofsovertuiging laten zien moeten laten berechten.. en staat dus vrijwel de hele wereld terecht, inclusief mijzelf want ik draag een kruisje om mijn nek en laat dus mijn geloofsovertuiging zien
lees de grondwet eens, daarin staat dat je in nederland recht hebt om je geloof te uiten, maar in artikel 1 staat dat je niemand mag discrimineren op huidskleur etc. maar ook op geloofsovertuiging.
iemand die een hitlergroet doet discrimineert wel degelijk, namelijk de joden op hun geloofsovertuiging. maar iemand die een hoofddoek draagt, wie discrimineert zij?
daarnaast vind ik dat 'hítler' geen geloof is, volgens welk boek leven zij dan? Mein kampf? laat me niet lachen..
iemand die tegenwoordig nog een hitlergroet uitvoert is in mijn ogen heeeeeel dom en moet zich nog maar eens afvragen waarom hij dat eigenlijk doet, of beter, moet zich eens laten nakijken door een psychiater..
vind dit een achterlijke stelling, maar wel een interessante discussie