Dierenpartij stelt vragen over bontkraag minister

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Dierenpartij stelt vragen over bontkraag minister

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:39

Ik vind het echt onzin....dat gemiep, moet ze lekker zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:40

Alle ministers moeten veganist worden voor de dieren
Geen auto meer rijden voor het millieu
Leven van een min loon zodat ze zich in kunnen leven in de mina van dit land

Wat kunnen we nog meer onzinnigs bedenken dat ze moeten??

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:25

Veganist worden is helemaal niet gezond... wij zijn roofdieren en hebben vlees nodig om te overleven.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:14

Adriana schreef:
Veganist worden is helemaal niet gezond... wij zijn roofdieren en hebben vlees nodig om te overleven.

Dat vind ik ook, we zijn niet voor niets geboren met knobbelkiezen...
Maar, om nou dieren voor hun vacht te gaan fokken vind ik een tweede.
Van een slachtdier wordt alles gebruikt en wordt bijna niks weggegooid Lachen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:25

Germatje schreef:
MysticTinker schreef:
Ik vind het belachelijk. Hier in de buurt wordt op konijnen geschoten omdat er teveel van zijn.. Als ze dan gewoon daar wat vossen vangen en hier een aantal vossen loslaten.. Maarja afschieten is natuurlijk veel makkelijker en leuker!!

dat is natuurlijk klinklare onzin, het gaat uiteraard niet zo makkelijk als jij dat steld. die vossen breiden zich in een rap tempo uit en dan heb je straks geen konijn meer lopen...

als we het dan over klinkklare onzin gaan hebben, ooit biologie gehad?
Het is vrij simpel hoor... Teveel konijnen, vossen gaan zich uitbereiden, hebben genoeg te eten namelijk. Konijnen komen er te weinig, er is minder voedsel voor de vossen, dus gaan ze op andere dieren jagen (ja, ook op jou achtertuin helaas, dat is het enige minpunt inderdaad.. En heb geen ervaring met vossen, maar neem aan dat een goede stevige ren die de grond in gegraven is dit soort beesten wel tegenhoud), maar ook deze komen er te weinig, dus de vossen sterven af, zodat er minder zijn. Konijnen krijgen weer een beetje lucht, dus worden er weer meer. Vossen komen er weer meer, er is namelijk genoeg te eten.
Dat is het evenwicht van de natuur. Helaas is dit bijna niet meer mogelijk, doordat de mens op de ene plek vossen neerschiet en op de andere plek konijen.

Wat betreft die bontkraag, daar heb ik geen oordeel over, omdat ik niet weet of het legaal of illegaal is. Als het legaal is vind ik het nog slecht, maar ben ik het eens met het standpunt van een bokker (weet niet meer welke) dat er toch iets met die dieren moet worden gedaan en vossenvlees word niet gegeten. Ben blij dat die beesten niet worden afgeschoten en dan in de vuilnisbak verdwijnen, bij wijze van spreken.
Als het illegaal is, tsjah, dan denk ik dat er iets heel erg mis is....
Tegen vlees eten heb ik niets, alhoewel het wel in goede omstandigheden moet, niet die rothokjes waar beesten nu in verdwijnen. Voor de vacht fokken is not done...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:32

Citaat:
als we het dan over klinkklare onzin gaan hebben, ooit biologie gehad?
Het is vrij simpel hoor... Teveel konijnen, vossen gaan zich uitbereiden, hebben genoeg te eten namelijk. Konijnen komen er te weinig, er is minder voedsel voor de vossen, dus gaan ze op andere dieren jagen (ja, ook op jou achtertuin helaas, dat is het enige minpunt inderdaad.. En heb geen ervaring met vossen, maar neem aan dat een goede stevige ren die de grond in gegraven is dit soort beesten wel tegenhoud), maar ook deze komen er te weinig, dus de vossen sterven af, zodat er minder zijn. Konijnen krijgen weer een beetje lucht, dus worden er weer meer. Vossen komen er weer meer, er is namelijk genoeg te eten.
Dat is het evenwicht van de natuur. Helaas is dit bijna niet meer mogelijk, doordat de mens op de ene plek vossen neerschiet en op de andere plek konijen.

Wat jij beschrijft is een goedwerkend natuurlijk evenwicht. Maar je vergeet er in te vermelden dat het vandaag aan de dag niet meer mogelijk is. (Ieder geval in de meeste plekken niet) waarom niet? De gebieden zijn te klein en hebben te veel barieres (als autowegen etc) wat je dan krijgt:

er zijn teveel konijnen, vossen aantal neemt toe en perkt zo de konijnenpopulatie weer in, er komt minder voedsel voor de vossen dus beginnen ze aan andere dieren, maar eten ook de kleine beetje overgebleven konijnen op. Het eten raakt op en de vossen gaan dood. In een goed werkend natuurlijk evenwicht zullen er vanzelf weer konijnen bijkomen, de gebieden waren zo groot dat er konijnen van verschillende plekken konden komen en zo zich ergen weer opnieuw konden vestigen. Maar door de barrieres kan het maar zo zijn dat aan de ene kant van de snelweg het barst van de konijnen terwijl ze aan de andere kant zijn uitgestorven.

Wat heb je uiteindelijk als resultaat, konijnen uitgestorven en de vos uitgestorven.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:47

Vind het een domme actie. Iedereen moet in Nederland zelf weten wat hij/zij aan wil doen. Zelf draag ik dit beslist niet maar dat moet ieder voor zich weten. Als de minister een bontkraag, jas of wat dan ook wil dragen moet ze dat gewoon doen. Daar heeft die partij verder niets mee te maken! En als de jacht verboden is wil dat nog niet zeggen dat het dragen van bontkleding ook niet meer kan.

Laten ze zich met andere zaken bezig gaan houden. Of willen ze iedereen aanspreken met leren schoenen, een tas van slangenleer, ministers die te veel vlees eten etc.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:30

Het zegt wel iets over de persoon en dus haar partij; daar lopen veel mensen tegen aan.