Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elessar schreef:_Veronique_ schreef:Ik zou die mensen die deze proeven op zo'n manier uitvoeren hetzelfde aan willen doen. Huppa ook aan een ketting en ook maar lekker onder stroom zetten, maar dan wel iets meer volt..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat dé oplossing is. Uiteindelijk bereik je daar ook niets mee.
Eerst maar eens mailen om te vragen wat het nut is geweest van dit afschuwelijk onderzoek.
Crista schreef:ik dacht dat dierproeven die niet noodzakelijk waren, dus zoals deze niet mee rmochten? of is dit een oud onderzoek??
echt hoor, sommige mensen hebben echt een steekje los, die arme honden....
Faux schreef:Als we dat nou eens allemaal deden ?
solina schreef:krijg hier dus spontane brok van in mijn keel,voel heel veel woede,hier moeten we iets tegen doen eigenlijk he,zou ook zeker gas geven als er zo een voor mijn voeten loop,ben echt woedend IK BEN TEGEN PROEVEN MET PROEFDIEREN en jullie
Faux schreef:( Heb niet het hele artikel neergezet, alleen het onderzoek waar ik het niet mee eens ben. )
Nicolletje schreef:I
Het is zielig voor deze 3 hondjes dat zij dan gebruikt zijn hiervoor, maar ik vind het erger dat er miljoenen dieren in deze wereld mishandeld worden omdat wij mensen menen dat wij dat recht hebben.
Citaat:23 februari 2007
Betreft: Artikel in de Hoefslag 22 februari 2007
Geachte heer/mevrouw,
In uw uitgave van 22 februari 2007, heb ik het artikel gelezen over aangeleerde hulpeloosheid. Ik was zeer verbaasd toen ik dit artikel aantrof in uw magazine.
U publiceert een diervriendelijk blad met artikelen over omgaan en benaderen van dieren.
Naar mijn mening past dit artikel niet in uw magazine. Ik heb verbazing het artikel helemaal doorgelezen en kwam tot de conclusie om u een e-mail te schrijven.
Ik vind het namelijk afschuwelijk hoe er met deze honden wordt omgegaan.
De manier waarop dr. Martin Seligman van de universiteit van Pennsylvania dit onderzoek heeft uitgevoerd vind ik ronduit schandalig. Ik vraag mij af in hoeverre jullie achter dit onderzoek staan als magazine/redactie. Ook ben ik zeer benieuwd wat Debbie Rijnders, als gedragstherapeute, van desbetreffend artikel vindt.
Ik hoop spoedig iets van u te vernemen.
Met vriendelijke groet,
Julia d’Ailly