Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:38

Tja er zijn zo maar een paar dingen die ik niet geleerd heb, maar naar mate wij ouder worden. (mijn broer is 17, en ik,m'n zus,en m'n andere broer allemaal 14) Veranderd alles heel erg Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb zoiezo een erg nare zithouding, dat kan ik niet helpen, echt raar; dus zit ik zowat altijd verkeerd. Maar daar wordt altijd op gesproken

Dus er zijn veel dingen die we niet meer 'toepassen' maar daar word wel altijd op gesproken.

Maar opzich is het best streng hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:40

superpluisje schreef:
Maar moet ik eerlijk zeggen dat sinds ik op mezelf woon heerlijk onderuit gezakt op de bank eet Clown

Herkenbaar. Maar nu ik zelf kinderen heb wordt er weer gewoon aan tafel gegeten Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:41

Ja als je volwassen bent kan je zelf bepalen wat je aanhoudt en wat niet. Belangrijk is dat je wel weet hoe het hoort als het nodig is.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:42

Mijn ouders zeiden altijd: Van korstjes krijg je borstjes dus gewoon opeten Clown

Ik heb nu cup 75 E dus ik had best wel wat minder korstjes kunnen eten vroeger Tong uitsteken

Mijn zusje zei een keer toen ze 4 of 5 was in een zwembed tegen een mevrouw met cup aa ofzo : U heeft vroeger zeker nooit u kostjes opgegeten... want u hebt helemaal geen borsten.
Mijn zus en ik lagen in een deuk... mijn moeder wist niet meer waar ze moest kijken en de vrouw in kwestie zei doodleuk ... heerlijk hé... kleine kinderen Haha!

ninja2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:43

Ik ben ook netjes opgevoed. Wij aten nooit voor de tv altijd netjes aan tafel. Ik eet nu ook nooit op de bank ik vind het vreselijk om op de bank te eten. Ik krijg ook wel eens complimentjes dat ik zo nette tafelmanieren hebt.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:44

Ik ben niet streng opgevoed, maar denk wel hetzelfde als de regels van TS, ik erger me er ook heel erg aan als ik mensen in mijn buurt kan horen eten Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:46

Ik moest altijd korstjes eten anders zou ik nooit kunnen fluiten ROFL

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:48

Ik ben met dezelfde regels als TS opgevoed en vind dit absoluut niet streng. De regels die TS opnoemt vind ik juist goed voor de opvoeding. Zo leer je bijvoorbeeld goede tafelmanieren en omgangsvormen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:56

Ik vind geen drinken tijdens het eten dom, de rest kan ik gewone opvoeding vinden. Trouwens ik vind dat niet streng, ik moest u zeggen, en mocht nooit tegenspreken mama heeft altijd gelijk *geeuw*

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:06

ik ben niet zo streng opgevoed,
Wel elke avond aan tafel en de Tv uit.

Wel werden me de tafelmanieren geleerd,

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:33

Ik ben ook wel netjes opgevoed vind ik zelf.
Met een aantal punten ben ik het eens, met andere niet.

Netjes op je stoel, aan tafel, tv uit, niet boeren, met mes en vork eten etc. is bij ons heel normaal.

Maar brood dubbelvouwen, iets uit de koelkast pakken (zeggen we dan wel even hoor) en de belangrijkste, drinken bij het eten doen we hier wel hoor! (Ik kan echt niét zonder drinken hoor Tong uitsteken )

Mijn ouders hebben trouwens lang geprobeerd om me aan de groente te krijgen, maar die strijd hebben ze opgegeven Schijnheilig We scheppen nu altijd gewoon zelf op. Maar als ik dan te weinig zou eten en dan 's avonds iets wil (snoep/broof ofzo) dan heb ik wel mooi pech Clown

Ik ben ook zeker van plan om mijn kinderen op dezelfde manieren tafelmanieren te leren.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:38

Eet jij geen groente? Wat eet je dan bij je aardappels en vlees???
En hoe doe je dat met bijv pasta/chinees/pizza? Daar zit toch vrijwel altijd standaart groente in/door/over heen

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:49

Uthrick schreef:
Eet jij geen groente? Wat eet je dan bij je aardappels en vlees???
En hoe doe je dat met bijv pasta/chinees/pizza? Daar zit toch vrijwel altijd standaart groente in/door/over heen

Ik eet het wel, maar ik ben er geen liefhebber van Knipoog
Maar ik zal het niet snel "los" eten. Altijd met aardappelen en/of vlees tegelijk of appelmoes erover.
In macaroni enzo zijn het maar zulke kleine stukjes, daar heb ik geen last van.
En pizza's met veel groente bestel ik gewoon niet Schijnheilig

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:18

Uthrick schreef:
Ach, mijn vader is arts, mijn moeder psychologe.... denk dat dat een hoop verklaard Clown

Dat verklaard niet echt een hoop Clown Mijn vader was metaalbewerker, mijn moeder schoonmaakster en wij hadden ook dezelfde regels (behalve het drinken van water bij de tafel).
Nu ik inmiddels al geruime tijd samenwoon eten wij braaf in de eetkamer zonder radio of tv om eens rustig de dag door te nemen. Enkel bij het eten van patat of ander fout eten zitten wij voor de tv (maar dat gebeurd gelukkig niet vaak).

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:24

mm je bent inderdaad redelijk streng opgevoed. wij mogen gewoon van tafel als we bijvoorbeeld naar de WC moeten of even wat moeten pakken voor de tafel.
We eten nu eigenlijk altijd voor de tv, slechts 10 dagen per jaar ofzo aan de gewone tafel Nagelbijten / Gniffelen
deregels van mes en vork etc hebben wij uiteraard ook, die vind ik ook wel normaal. mijn vader heeft een hoge functie en werd vroeger met het hele gezin weleens door collega's uitgenodigd.
dan is het wel zo fijn als beide dochters weten wat tafelmanieren zijn bij hoog geplaatste meneren Nagelbijten / Gniffelen

Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:27

Ik moet zeggen dat mij dit ook allemaal heel erg herkenbaar in de oren klinkt.
Nu eet ik wel vaak voor de televisie, en bijna nooit meer aan tafel zoals het mij vroeger is aangeleerd, mijn ouders kunnen zich er nog steeds helemaal rot aan ergeren als ik het vertel.

Toen vond ik het echt heel erg stom, maar hoe jong ik ook was ze konden me mee nemen naar een goedkoop of een heel erg sjiek restaurant, ik wist me keurig aan de etiquete te houden.

Helaas moet ik toegeven dat ik me nu af en toe behoorlijk erger dat als je in een restaurant zit je bord en je glas moet vasthouden omdat er een paar kinderen rond de tafels tikkertje mogen spelen, er nog net geen voedselgevecht tussen broer en zus plaats vind en meer van dat soort rare dingen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:30

Ik ben zo'n beetje volgens dezelfde regels opgevoed op een paar na.

Water drinken mocht wel, maar geen andere dranken.
Patat mocht wel met onze handen gegeten worden.
Brood mocht wel dubbelgevouwen worden.
Bij ons was ook -bord niet leeggegeten/geen toetje, maar wij hoefden het dan niet allemaal op te eten voordat we wegmochten.

Voor de rest zo ongeveer hetzelfde, ik vind het niet echt streng eigelijk Lachen

Tegenwoordig eten we wel voor de tv, maar er zijn zoveel dingen veranderd bij ons thuis. Tot ongeveer 2 jaar geleden ging het er ongeveer net zoals bij jou toen aan. Lachen

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 00:32

Coby schreef:
Uthrick schreef:
Ach, mijn vader is arts, mijn moeder psychologe.... denk dat dat een hoop verklaard Clown

Dat verklaard niet echt een hoop Clown Mijn vader was metaalbewerker, mijn moeder schoonmaakster en wij hadden ook dezelfde regels (behalve het drinken van water bij de tafel). .

Vergeten erbij te zetten maar ik "citeerde" studiegenoten, die zeiden ach maar jij bent gewoon bekakt opgevoed door je ouders Clown

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:37

Coby schreef:
Uthrick schreef:

Dat verklaard niet echt een hoop Clown Mijn vader was metaalbewerker, mijn moeder schoonmaakster en wij hadden ook dezelfde regels (behalve het drinken van water bij de tafel). .

Ik vind het zelf toch een erg misselijke opmerking, ik had al een opmerking proberen te plaatsen maar Coby was mij voor.
Jij impliceert min of meer dat jouw ouders gestudeerd hebben en daarom tafelmanieren hebben, of andersom... bouwvakkers hebben geen tafelmanieren.

[edit] En ja, ik heb het bericht recht boven mij gelezen, maar ik kon maar 2 quotes nesten. [/edit]

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:42

Ik mag patat wel met mn vingers eten Haha! Doe ik alleen nooit *LOL*

Drinken bij het eten mocht gewoon. Maar idd, door de week geen fris. Alleen ranja, water of melk. VErder gewoon normale regels. Niks overdreven oid Lachen

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 00:47

Ik hoop dus dat je mijn reactie daarop hebt gelezen, want ik denk er zelf NIET zo over!
Ik heb een hekel aan vooroordelen, en mensen aan de hand van een evt gevolgde opleiding/studie in hokjes delen.

Ik heb een docent, die heeft nooit gestudeert voor het vak waarin hij nu les geeft, enkel uit de praktijk ervaring opgedaan en later zijn bevoegdheid om les te geven behaald en ik vind hem 10 keer "slimmer/ intiligenter" overkomen dan andere docenten die wel voor een vak gestudeer hebben maar min of meer de lesstof er door heen dreunen.

En ookal geef je geen les, je kunt ook goed zijn in je vak of veel bereiken zonder opleiding of what ever! Dus nogmaals: ik was het NIET eens met die uitspraak en heb ook gevraagd hoe ze in hemelsnaam bij die flut conclussie kwamen!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:49

Dus jij neemt altijd domme uitspraken van anderen over, alsof het je eigen zijn? En als je dan door iemand op je vingers getikt wordt, ben je het opeens totaal niet met die uitspraken eens?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 00:53

Nee, maar bij nader inzien was het idd niet zo slim om deze opmerking te plaatsen Bloos Dus hierbij mijn excuses voor de mensen die ik er mee gekwetst heb ( en dat meen ik echt)

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:54

Uthrick schreef:
Mijn ouders zeiden altijd: Van korstjes krijg je borstjes dus gewoon opeten Clown

Ik heb nu cup 75 E dus ik had best wel wat minder korstjes kunnen eten vroeger Tong uitsteken

Ga ik voortaan altijd mijn korstjes opeten *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:56

Celine_M schreef:
Citaat:
* Geen drinken op tafel bij avond eten

Hier snap ik echt het nut niet van...

Drinken bij het eten is slecht geloof ik.

Ik ben overigens volgens mij redelijk hetzelfde opgevoed als de TS, op wat kleine dingen na Haha! :

Ik mocht m'n aardappels wel prakken (als m'n ouders een goed humeur hadden).
Wij schepten zelf op en de regel was: 'Wat je opschept moet je opeten, als je je eten niet opkan heb je ook geen plek meer voor een toetje', heel logisch dus naar mijn idee. Haha! Je mocht natuurlijk wel een tweede keer opscheppen oid.
De radio mocht bij ons vroeger nooit aan, hoewel we 1x een soort klassieke (saaie) CD op hebben gehad, maar dat was niet zo'n succes (constant klachten van mij en m'n broertje Clown ).
Van tafel mocht wel als je nodig naar de WC moest, maar omdat je dat voor het eten moest doen had je dat eigenlijk nooit Haha!
Pasta mochten we ook in kleine stukjes snijden en dan met mes/vork en lepel eten. Maar niet slurpen of lange slierten proberen te eten als ze niet in 1x in je mond konden ofzo. Nagelbijten / Gniffelen
Als ik iets niet lustte moest ik het vaak 'leren eten', pas toen ik wat ouder was mocht ik het als ik het echt niet lustte laten staan.

De rest was bij ons hetzelfde, hoewel we toen we ouder werden 50 cent oid kregen voor het inruimen van de vaatwasser, en het nog maar 1x per week hoefden. Nu doen we het ook nog 1x per week, en bij mijn vader thuis (ouders zijn inmiddels gescheiden) doen we iedere avond samen 'gezellig' (ahem) de afwas.

Ik vind je niet erg streng opgevoed eigenlijk, ik denk dat het er vooral aan ligt hoe je eigen ouders zijn opgevoed. Of het met generatie te maken heeft, mwoh.. dat weet ik zo net nog niet, ik weet niet hoe lang geleden de opvoeding van de TS is Haha!