en als het nou een afzonderlijk kindje was,dan kan er misschien nog wel een mistig verhaal aan zitten........ maar dit zijn 3 kinderen die klassikaal (dus MET begeleiding) aan het lopen waren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:hoeveel kanten moeten er zijn, een hond hoort niet zo te bijten .......... klaar![]()
en als het nou een afzonderlijk kindje was,dan kan er misschien nog wel een mistig verhaal aan zitten........ maar dit zijn 3 kinderen die klassikaal (dus MET begeleiding) aan het lopen waren.
LimaGentle schreef:KiWiKo schreef:hoeveel kanten moeten er zijn, een hond hoort niet zo te bijten .......... klaar![]()
wie zegt dat het bijten is geweest?
een hond hapt ook uit zelf verdediging..
daarom zeg ik... er zitten 2 kanten aan het verhaal...
wie weet waren die kinderen de hond wel aan het etteren..
ik weet er alles van.. ik heb zelf 2 honden en kinderen vinden het erg grappig om van ver af een hond te etteren..
Citaat:De jongen van deze hond ken ik dus, de kinderen zijn niet gebeten niet door ieder geval, ze hebben schrammen..want ze konden gelijk geholpen worden toen de ambulance kwam die hebben hun schaaf/schamwonden behandeld.
Maar ze hebben niet verteld dat er ook kinderen bijliepen die dus de hond liepen te treiteren in die rij van schoolkids...
Hond zal hij helaas niet terug krijgen wist hij zelf al te vertellen...
Zal nog wel het een en ander plaatsen als ik wat hoor van hem
Cayenne schreef:Was het niet zo dat kinderen meer worden aangevallen door Retrievers dan Pitbulls?
Als dat waar is, dan snap ik niet waarom je nooit wat over die gevallen te horen krijgt
Esmeralda schreef:Er zijn idd maar erg weinig mensen, die hun hond dusdanig onder controle hebben om het los te laten lopen. In een woonwijk of straat waar veel mensen komen, moeten ze het maar verplichten om honden ( en dan ook alle) aan de riem te houden. En al zeg je 100x mijn hond doet niks, het is en blijft een dier.
Hopelijk houden de kindertjes er geen honde trauma aan over.
Cayenne schreef:Apart.
Er liepen dus meerdere mensen bij die alles hebben gezien, maar de hond heeft volgens de eigenaar niet gebeten?
LimaGentle schreef:Cayenne schreef:Apart.
Er liepen dus meerdere mensen bij die alles hebben gezien, maar de hond heeft volgens de eigenaar niet gebeten?
zoals ik dus al zei.. er zitten meerdere kanten aan een verhaal
al snap ik uberhaupt niet waarom de media gelijk het woordje pitbull gebruikt terwijl dat niet eens bewezen is..
Citaat:waarschijnlijk omdat de media zowieso altijd alles opblaast. verkoopt goed zo'n verhaal
KiWiKo schreef:De hond had nooit bij die kinderen moeten kunnen komen.........
LimaGentle schreef:wie zegt dat het bijten is geweest?
ik weet er alles van.. ik heb zelf 2 honden en kinderen vinden het erg grappig om van ver af een hond te etteren..
Sannii schreef:Misschien heeft hij de hond wel geroepen ?
maarja , zoals hij zelf zegt werd de hond getreiterd , en dan kan het zijn dat een hond het bevel negeert OF als de eigenaar gewoon begon te roepen maar geen bevel gaf het zag als aansporing .
WildWings schreef:LimaGentle schreef:wie zegt dat het bijten is geweest?
Al ettert een kind je hond.. en hond hoort NOOIT te happen of te bijten, NOOIT.
Cayenne schreef:Precies wat ik bedoel Kiwiko. Als je je hond niet onder controle hebt, dan hoord hij al helemaal niet los te lopen. Daarnaast zou hij inderdaad niet moeten bijten. Wanneer de hond het zat is dan zou hij weg moeten lopen.
Maar wat hij los deed snap ik al totaal niet.
@LimaGentle, jouw hond mag zijn tanden dan in iemand zetten??
LimaGentle schreef:mijn hond mag van mij degene die hem aan het mishandelen of treiteren is laten weten dat hij het niet pikt ja..
ligt aan het soort treiteren
als iemand mijn hond slaat met een stok mag hij van mij van zich af bijten