Veel te vroeg geboren baby overleeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Veel te vroeg geboren baby overleeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:08

284 gram...dat is gewoon niks...Wat een wonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:13

*kijkt naar de balpennen die naast zich liggen en vergelijkt het kindje met de langte balpen die hier ligt Scheve mond

tjeus, dat is wel heel klein hoor!! dat het toen al een menselijk vormpje had Nagelbijten / Gniffelen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 17:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:45

Geeft wel te denken over late abortus....

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:45

Die foto zeg... ongelooflijk dat het is blijven leven.. en natuurlijk de vraag of dit verantwoord is. Toch, als je zelf ervoor staat, wil je denk ik ook heel graag dat het blijft leven.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:51

Ik ben heel benieuwd hoe deze baby zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Ik kan me nl. niet voorstellen dat ze overleeft zonder enige handicaps.

Los daarvan vind ik het een enorm wonder dat ze uberhaupt nog leeft.
Moeilijke discussie, als ouder wil je natuurlijk zo graag dat je kind blijft leven, ook als het zoveel te vroeg geboren wordt.
Maar de vraag blijft natuurlijk wat voor toekomst dit kind krijgt. Verdrietig

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:18

[quote="Bar"]Ik ben heel benieuwd hoe deze baby zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Ik kan me nl. niet voorstellen dat ze overleeft zonder enige handicaps.

je haalt de woorden uit mijn mond... dit gaat nooit goed komen hoor... soms gaat de medische wetenschap echt TE ver vind ik...

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:39

en dan te bedenken dat er een 20 weken echo bestaat waarna je kan beslissen, als je kindje iets heeft, om abortus te plegen. Op mijn stage was er een vrouw die abortus liet plegen omdat haar kind een hazenlipje had Scheve mond

Ik vraag me ook af in hoeverre dit kind ooit een gezond leven zou kunnen leiden. Waarschijnlijk heeft het longproblemen, en een geestelijke achterstand. De tijd zal het leren denk ik..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:03

Kims schreef:
en dan te bedenken dat er een 20 weken echo bestaat waarna je kan beslissen, als je kindje iets heeft, om abortus te plegen. Op mijn stage was er een vrouw die abortus liet plegen omdat haar kind een hazenlipje had Scheve mond

Ik vraag me ook af in hoeverre dit kind ooit een gezond leven zou kunnen leiden. Waarschijnlijk heeft het longproblemen, en een geestelijke achterstand. De tijd zal het leren denk ik..

dat bedoel ik dus... hierdoor zal de abortus dicussie wel weer oplaaien...

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:23

brr freaky pic zeg! wel apart dat ie t toch overleefd heeft!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:32

plien4tarzan schreef:
Ik ben het met TS eens. Maar zo voel ik me ook over baby´s met ernstige afwijkingen zoals open ruggetjes of ernstige hartafwijkingen die voor hun eerste levensjaar al 7 operaties hebben om hun leven maar zo lang mogelijk te "rekken".
Als je je dan weer inleeft in het gevoel van de ouders, dan snap ik weer wel waarom die tot het uiterste willen gaan om hun kinderen te redden, maar ik persoonlijk vind het moreel gezien niet echt kunnen. (don´t shoot me)

Ik hoop dat dit meisje zo gezond als mogelijk op kan groeien.

Ik ben het helemaal met je eens.
Opzich best wel egoïstisch, maar ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als het mogelijk was! Lachen

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:32

Ik vind het er eerlijk gezegd maar eng uitzien, niet groter dan een balpen! Ik snap wel dat je alles wilt doen om je kindje te redden, want je bent hoogstwaarschijnlijk heel blij als je zwanger bent, maar ik weet niet of dit voor het kindje wel zo leuk is. Natuurlijk is het fantastisch als ze haar leven doorkomt zonder handicappen die hiervan komen, maar die kans lijkt mij klein. Maar je weet natuurlijk maar nooit.. Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 02:44

Oh jeetje. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind dat kindje op die eerste foto er wel eng uitzien eigenlijk. Bloos Kijk die luier (?) op die foto dan. Clown

Maargoed, om maar eventjes terug te komen op deze discussie; ik vind het wel knap van de wetenschap dat ze dit kindje in leven hebben weten te houden.
*Heeft ondertussen ook al haar langste balpen bekeken Nagelbijten / Gniffelen *
Ik hoop maar voor dat kindje dat het de rest van haar leven zonder handicap doorkomt dan.
Het is al een wonder dat het heeft overleefd, dus nu maar hopen dat dat niet voor niets is geweest. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 02:53

Poenarie schreef:
plien4tarzan schreef:
Ik ben het met TS eens. Maar zo voel ik me ook over baby´s met ernstige afwijkingen zoals open ruggetjes of ernstige hartafwijkingen die voor hun eerste levensjaar al 7 operaties hebben om hun leven maar zo lang mogelijk te "rekken".
Als je je dan weer inleeft in het gevoel van de ouders, dan snap ik weer wel waarom die tot het uiterste willen gaan om hun kinderen te redden, maar ik persoonlijk vind het moreel gezien niet echt kunnen. (don´t shoot me)

Ik hoop dat dit meisje zo gezond als mogelijk op kan groeien.

Ik ben het helemaal met je eens.
Opzich best wel egoïstisch, maar ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als het mogelijk was! Lachen

Goh egoistisch als er een kans is dat ze gezond kan opgroeien, ik zou inderdaad hetzelfde gedaan hebben

En de abortuskwestie sjah ik ben er geen voorstander van, zeker als ik dit weer zie

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 02:58

Kims schreef:

Ik zal maar niet zeggen wat ik met deze vrouw zal willen doen.
Aan hazelip kunnen wel wat doen

Het is echt een wonder dat dit kleine mensje leeft en dat te lezen dat een vrouw abortus pleegt omdat kind een hazelip heeft is echt onbegrijpelijk

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:02

jeetje zeg..zo klein en kwetsbaar ook nog.
geeft je inderdaad te denken over abortus....een kindje die met 22 weken al buiten de moeder leeft.
Ik zou nu zeggen dat ik het ego vind om dat kindje aan allemaal behandellingen te laten ondergaan moet je zien hoe klein en wat voor pijn zon hoopje mens krijgt,maar ik denk op het moment dat je je kindje ziet je der alles aan doet om het te beschermen en beter te maken.

Die vrouw die abortus deed om een hazenlip is een ziek mens en ik hoop dat ze zich der vol van bewust is wat ze heeft gedaan en heeeel veeel schuldgevoel ontwikkeld!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:06

Het klinkt heel erg hard maar ik hoop dat die vrouw die een abortus heeft gepleegd om een hazelip nooit weer zwanger word zij verdient in mijn ogen geen kind

jennifer93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:26

jongens jongens jongens..
ik vind het ronduit een wonder dat dit kindje het overleeft heeft het was een gezonde baby van 9 maanden toen zij het ziekenhuis verliet,
waarom dan al deze ophef over het zou niet goed opgroeien?
het vertrok met hetzelfde niveau als een normaal kind dat geboren wod met 9 maanden.
beschouw het als een wonder en laat het erbij..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:27

Heb geTemd: Dit topic is al 4 jaar (!!!) oud

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:29

nou idd, beschouw het als een superoud oud topic en laat het er bij? := :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:31

MissToseland schreef:
nou idd, beschouw het als een superoud oud topic en laat het er bij? := :D

_O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:32

Begin me stiekum ineens af te vragen of het kind inmiddels al op school zit en zo ja wat voor school hihi.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:33

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:36

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:38

Achhhhh, ziet er gezond uit hoor!!! :D