Vrouw doodgebeten door jachtluipaard (België)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Vrouw doodgebeten door jachtluipaard (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:36

Miss_Maya schreef:
Idd maar toch , er zijn zoveel mensen die gevaarlijke dingen doen !

Tja, soms gaat het goed, soms niet. Vind dat eerlijk gezegd niet echt een argument.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:03

Zelfs al ging die vrouw vaker de kooi in... zelfs al kende ze die dieren door en door... het was onverantwoord om die kooi binnen te gaan en er niemand van op de hoogte te stellen. Als er nog iemand anders was bij geweest, dan was dit hele voorval misschien niet gebeurd.

Een dier is en blijft een dier. Zelfs een gewone huiskat kan gevaarlijk uit de hoek komen, laat staan een kat die zo groot is als een Deense Dog. Als je vaak in contact komt met die dieren, dan hoor je te weten dat je risico's neemt, iedere keer dat je een voet in de kooi zet. Dan hoor je te weten dat iedere minieme beweging van je lichaam een aanval kan uitlokken.

Zeg wat je wilt, maar ze speelde met haar leven van zodra ze die kooi in ging...

Ik ben gek op wilde dieren, vooral de grote katten fascineren me enorm... maar ik weet goed genoeg waarom ik die kooi niet zou moeten binnen gaan. Ik heb ooit het geluk gehad een tijger te mogen bekijken in de Zoo van Antwerpen, achter de schermen... Het beest stond op een meter van me, en was lieflijk kopjes aan het geven tegen de tralies, maar 1 blik van dat dier was genoeg om te beseffen, dat als ik mijn hand zou durven uitsteken, dat ik hem kwijt zou zijn... zo'n dingen weet je gewoon... zelfs de vaste verzorgers van die beesten zorgen dat er altijd 2 hekkens tussen hen en het dier zitten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:09

ik vind dat er niet eens contact zou moeten zijn tussen die luipaarden en verzorgers er is niets voor niets in de meeste parken een hand off beleid , nuja van mij mogen ze die zoo ook sluiten Lachen vind ze rot slecht. En weet eigelijk niet waarom ze nog bestaat.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:16

Ik vind ook niet dat je en hond/kat met een tijger kan vergelijken.

Honden en katten zijn al weet ik veel hoeveel jaar doorgefokt om bij mensen in huis te leven.
Tijgers en andere katachtigen zijn nog echte wilde beesten.

Ze kan ze nog zo goed vertrouwen, ze hebben opgevoed enz. Maar het is en blijf onverantwoordelijk om zomaar de kooi binnen te stappen. De kooi is ook nog eens zijn territorium..
En dit is verkeerd van de vrouw, maar ook net zo goed van de dierentuin.
Die hadden haar én geen sleutel moeten geven én haar niet zomaar in haar eentje naar binnen moeten laten gaan.

Maargoed dit is mijn mening Lachen

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:47

Ashkerlon schreef:
... zelfs de vaste verzorgers van die beesten zorgen dat er altijd 2 hekkens tussen hen en het dier zitten.

In de zoo van A'pen misschien wel, maar voor zover ik het hoor en zie zijn ze daar bij de zoo van olmen wat 'soepeler' in. Ze mogen wat mij betrefd wel héél wat strenger worden in dat hands-off beleid. Verder had deze vrouw nooit in die kooi mogen gaan maar de dierentuin had er ook veel beter voor moeten zorgen dat ze dit nooit had gekund of in haar hoofd gehaald had.

http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... =G7U189GAI
Citaat:
,,Ik weet niet hoe het kon gebeuren'', zegt haar vader Willy Aerts, volledig van de kaart door de dood van zijn dochter. ,,Misschien hebben ze haar aangevallen, omdat haar hondje hen gek maakte? Misschien is het anders gegaan.''

Had ze nu eigenlijk haar hondje mee?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:45

Miss_Maya schreef:
Dom zou ik het trouwens niet noemen ..

Ze kent die beestjes van jongs af aan . En ze denkt die te vertrouwen maar ze had het mis . En zo zijn mensen ook , alleen zonder een dodelijk afloop .
Honder bijten toch vaker en vaker mensen dood , dus honden houden is ook dom ? Zo kan je bezig blijven he ..
Ik vind het nog al naïef om zo iemand dom te noemen terwijl je nog niet eens weet hoe het in mekaar zit .
Jullie weten niks over haar leven , waarom ze bij die dieren in de kooi gaat . Maar geloven wel de media die verzint dat ze een sleuteldief is . (Pik maar eens iets wat je krijgt Vork ) .

Ik ga het hele verhaal nog niet eens opnieuw typen maar je kan wel zeggen dat ze echt steun bij die dieren vond .

Dom is eigenlijk om honden en roofdieren met elkaar te vergelijken! Heel dom zelfs! Roofdieren worden niet (nooit) geacht tam te zijn honden wel, op een uitzondering na (die regelmatig aan de eigenaar ligt). En het is niet nodig om iets over haar leven te weten om het dom te vinden dat ze roofdieren zo vertrouwd. Juist van iemand die meer zou horen te weten over roofdieren mag je verwachten dat ze op de hoogte is vd gevaren en dus is en blijft t dom om 'gewoon' de kooi in te gaan.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:43

Honden en katten worden geacht tam te zijn, maar de vele doden van hondenbeten bewijzen het tegendeel. In elk dier schuilt nog een instinct, zeker in de grote roofdieren in de zoo's.
Ik denk dat die vrouw gewoon niet meer besefte, doordat ze zo vaak in die kooi mocht gaan van de directie als extraatje (ze had het meterschap over een dier en heeft bovenop 8000 euro betaald om hem daar te mogen houden las ik) , dat het nog altijd wilde dieren waren. In die zoo kon je trouwens voor 50 euro op de foto met één van de cheeta's...
Ook geen voorbeeld voor je publiek...
Op het evaluatierapport heeft de zoo een onvoldoende gehaald, maar de burgemeester kan niets onveiligs ontdekken...
Er zijn al 3 eerdere incidenten geweest, maar toch doet de zoo gewoon verder met hun aaibare wilde dieren...

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:35

Citaat:
Miss_Maya schreef:

Ze kent die beestjes van jongs af aan . En ze denkt die te vertrouwen maar ze had het mis . En zo zijn mensen ook , alleen zonder een dodelijk afloop .
Honder bijten toch vaker en vaker mensen dood , dus honden houden is ook dom ? Zo kan je bezig blijven he ..
Ik vind het nog al naïef om zo iemand dom te noemen terwijl je nog niet eens weet hoe het in mekaar zit .
Jullie weten niks over haar leven , waarom ze bij die dieren in de kooi gaat . Maar geloven wel de media die verzint dat ze een sleuteldief is . (Pik maar eens iets wat je krijgt ) .

Ik ga het hele verhaal nog niet eens opnieuw typen maar je kan wel zeggen dat ze echt steun bij die dieren vond .

Ten eerste: je zet het verhaal op Bokt.nl, een openbaar forum, waar mensen gaan speculeren over wat er gebeurd zou kunnen zijn en hun mening uitten.
Inderdaad, wij weten niks over haar leven.. maar waarom zet je het dan op Bokt.nl als je geen reacties wilt, die niet gelijk zijn aan jouw mening? Je kunt wel zeggen dat wij naïef zijn omdat wij haar niet kennen, en dat is ook zo, maar hoe DOM (sorry, no offence) is het om bij wilde dieren in de kooi te gaan om de gaan knuffelen? ja, honden zijn ook gevaarlijk, maar een jachtluipaard kan je iets sneller doodbijten dan een keesjondje of iets in die richting.. maar grote honden zijn ook gevaarlijk, alleen minder want die hebben het jagen minder in hun instinct zitten, omdat ze gefokt worden als huisdieren, terwijl jachtluipaarden nog steeds in een grote kooi zitten en eten aangegooid krijgen i.p.v fabriekvoer in een net hondenbakje.
Hoeveel mensen heb je hier horen zeggen dat ze een sleuteldief is? Ik vind het zeer onverantwoordelijk van de dierentuin om de sleutel te geven, want ze weten dondersgoed dat zij verantwoordelijk zijn!
Ik vind het erg voor kennissen om haar hen dat ze overleden is, maar het blijven wilde dieren.. kijk naar Steve Irwin, dat móest een keer mis gaan. En ja, Steve en deze vrouw zijn dan misschien niet ech te vergelijken, maar ook Steve was af en toe aardig dom bezig! Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:55

Miss_Maya schreef:
.
Honder bijten toch vaker en vaker mensen dood.

Je hebt helemaal gelijk.
Zelfs een hond is niet altijd 100% te vertrouwen (zeker in combinatie met agressief ras/slechte opvoeding). Nog niet zo lang geleden is hier weer ergens een kleuter aangevallen door een rottweiler.

Dat zijn dan beesten die al millenia lang met de mensen onder een dak leven. Die al bijna zo lang als de mens sedentair is gedomesticeerd en daarom bij de geboorte al instinctief 'mens-tam'.
Zelfs die dieren kunnen wel eens iemand aanvallen(al is eerder de uitzondering op de regel).
Dus hoe kan je nu een beest vertrouwen dat in het beste geval slechts enkele generaties met mensen heeft samengeleefd? Als ik logisch nadenk zijn die nog onbetrouwbaarder, nog onvoorspelbaarder en nog veel gevaarlijker dan 'mens beste vriend'. Dus dan blijft het evengoed nog dom om in de kooi te kruipen, en zeker zonder begeleiding.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:18

Het verschil tussen een hond en een roofdier is dat een hond bij hoge uitzondering aanvalt en een roofdier bij hoge uitzonderinig NIET aanvalt!
Als je dat begrijpt weet je dat je in de kooi v n roofdier niets te zoeken hebt (zeker niet zonder bescherming). Jachtluipaarden zijn geen knuffels ook niet als je dat erg graag zou willen.....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:37

Miss_Maya schreef:

Ze kent die beestjes van jongs af aan . En ze denkt die te vertrouwen maar ze had het mis .

Dát is nou juist wat ik er wel zo dom aan vind. Ze kende die beesten al van jongs af aan, als je al zo lang met die dieren omgaat weet je ook dat het wilde dieren zijn ( ik neem aan dat als je met zulke beesten omgaat je er ook enige kennis van hebt), en dat ze dat ook altijd zullen blijven, hoe lief, onschuldig etc.. ze ook zijn

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:35

roxiie schreef:
Dát is nou juist wat ik er wel zo dom aan vind. Ze kende die beesten al van jongs af aan, als je al zo lang met die dieren omgaat weet je ook dat het wilde dieren zijn ( ik neem aan dat als je met zulke beesten omgaat je er ook enige kennis van hebt), en dat ze dat ook altijd zullen blijven, hoe lief, onschuldig etc.. ze ook zijn

Dit vind ik dus ook. Ja Onbegrijpelijk.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 03:31

Lise81 schreef:
Het is misschien wel inderdaad een hard oordeel, de Olmense Zoo wil natuurlijk niet verantwoordelijk zijn hiervoor en ze kunnen alleen niet aansprakelijk zijn voor het gedrag van hun eigen dieren wanneer een ander persoon iets "verkeerds" gedaan heeft.
Nu blijven het wilde dieren, ook al kennen ze je en heb je een goede band met ze. Lijkt me soms inderdaad moeilijk te begrijpen. Toch gebeurd het met dit soort dieren vaker. Vroeger was het de leeuwen temmer, nu is het een soort "verzorgster".
Mensen vergissen zich vaak in dieren, het zijn nu eenmaal geen mensen! (klinkt trouwens eng, slapen tussen de jachtluipaarden- doe mij maar gewone katten!)
Wens je nicht veel sterkte, lijkt me onbegrijpelijk moeilijk als een dier de reden is van de dood.

Ik denk dat in z'n geval de dierentuin net zo verantwoordelijk is als de vrouw zelf.
Iedereen zegt al het zijn en blijven wilde dieren...
Ze was bekend met de dieren! dus ze wist waar ze aan begon!
Ze is zelf de kooi ingestapt.. (niet dat ik daarmee zeg dat het haar eigen schuld is)
Maar je kunt het misschien een beetje verglijken met iemand die getrapt word door een paard en daardoor overlijdt...
Er is nergens opzet in het spel, maar je bent wel verantwoordelijk voor jezelf.
Jij maakt de overweging om er bij in te stappen.

Maar het is en blijft natuurlijk vreselijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:33

Olmense zoo vind ik deels verantwoordelijk hoor, zonder sleutel kon ze er in het eerste geval niet eens in. Ze mocht toch niet zonder begeleiding dus waarom een sleutel? Plus vind ik die zoo ook niet waard om open te blijven. Kunnen ze inneens gebruik maken van de gelegenheid. Verder als je een liefhebber bent van wilde dieren, neem je er afstand van vind ik. Ik ben een erge apenfan (de kleinere aapjes zijn echt knuffelbaar) maar ik neem geen interactie omdat ik juist weet, dat het niet goed voor hem is. Ik zou juist zorgen dat die dieren naar een park verhuisde ergens in afrika. Waar ze juist worden verzorgt. In plaats van geld te geven en te knuffelen