Namen ministers bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Namen ministers bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:29

jaantsje schreef:
Rob Oudkerk is ook zo'n man die geen blad voor de mond neemt.
Hij heeft een eigen mening en draagt die ook uit.
Helaas was het voor hem ook vechten tegen de bierkaai.

Het is zo grappig dat jij altijd een mening hebt die tegenover de mijne staat terwijl je meestal niet weet waar je het over hebt.

Rob Oudkerk is uit zijn functie gezet omdat hij naar de h*eren ging, niet naar gewone ho*ren maar naar die arme verslaafde meiskes die ergens in een buitenwijk staan en door gewetenloze pooiers misbruikt worden omdat ze hun shot nodig hebben.
de arts en politicus Oudkerk zou die meisjes moeten helpen inplaats bij ze klaarkomen Misselijk .

Hij wil maar niet begrijpen dat zijn carrierre afgelopen is sinds zijn hersens zo platvloers in zijn onderbroek gezakt zijn.

Maar misschien dat ze bij jou in Leeuwarden zulke wethouders wel accepteren Scheve mond

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:44

essie79 schreef:
Ik heb op zich niks tegen CDA ministers maar het lijkt erop dat Balkenende mensen om zich heen verzamelt die in zijn "normen en waarden" straatje passen en dat vind ik een beetje jammer.
In plaats van iemand als Joop Wijn aan te houden.

Wijn wilde zelf weg Essie. Knipoog Denk dat je daar weinig aan kan doen. En ik gok ook dat partijgenoten per definitie wel aardig in je straatje passen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:57

MissJ schreef:
essie79 schreef:
Ik heb op zich niks tegen CDA ministers maar het lijkt erop dat Balkenende mensen om zich heen verzamelt die in zijn "normen en waarden" straatje passen en dat vind ik een beetje jammer.
In plaats van iemand als Joop Wijn aan te houden.

Wijn wilde zelf weg Essie. Knipoog Denk dat je daar weinig aan kan doen. En ik gok ook dat partijgenoten per definitie wel aardig in je straatje passen.

Hoe weet je dat nou? Joop Wijn wilde wel minister worden, geen fractievoorzitter. En als dat er niet voor je inzit moet je misschien je conclusies trekken.

Hirsch Ballin, Donner en Balkenende liggen wel lekker op 1 lijn, geen frisse gezichten. En dat gold wel voor Wijn bijvoorbeeld.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:03

essie79 schreef:
Hoe weet je dat nou? Joop Wijn wilde wel minister worden, geen fractievoorzitter. En als dat er niet voor je inzit moet je misschien je conclusies trekken.

Hirsch Ballin, Donner en Balkenende liggen wel lekker op 1 lijn, geen frisse gezichten. En dat gold wel voor Wijn bijvoorbeeld.

Hmm, er staat mij iets van bij dat Joop Wijn ruim voor de formatie van het Kabinet al aangekondigd heeft terug te willen naar het bedrijfsleven, en geen verdere politieke loopbaan te ambiëren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:15

Hoe (in)compentent deze ministers zijn zal de geschiedenis wel uitwijzen.

Wat mij meer zorgen baart is de religieuze instelling van deze regering. NL kent voor zover als mijn wetskennis reikt nog steeds een scheiding tussen kerk en staat. 2 van de regeringspartijen zijn dus eigenlijk illegaal. Staat de kerk dan hier aan het hoofd van Nederland?!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:18

Gaat de geschiedenis dat uitwijzen, of de toekomst? Knipoog
Volgens mij is de hele geschiedenis van Nederland verweven met het christendom. Haha! Waar maak je je precies druk om? Dat we ineens allemaal verplicht worden om naar de kerk te gaan? Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:23

MissJ schreef:
essie79 schreef:

Hmm, er staat mij iets van bij dat Joop Wijn ruim voor de formatie van het Kabinet al aangekondigd heeft terug te willen naar het bedrijfsleven, en geen verdere politieke loopbaan te ambiëren.

Ik heb net wat gegoogled, maar heel kort. Er is inderdaad wel wat te vinden over dat het tijdelijk zou zijn, maar recent (31-1-07) las ik ergens een groot interview over zijn loopbaan en daar proefde ik dat niet uit, ook omdat hij nog geen baan in het bedrijfsleven heeft vond ik het best vreemd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:23

essie79 schreef:

Balk heeft na zijn debacle met LPF etc. voor een nieuwe coalitie gekozen voor mensen om zich heen waar hij zich aan vast kan houden.
Erg behoudend en voor hem erg zeker.
Zo zal hij ook zijn maatje Verhagen niet voor niets gekozen hebben, Bot had al laten zien over bepaalde zaken (Irak b.v.) een eigen mening te hebben.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:26

sarabande schreef:
Balk heeft na zijn debacle met LPF etc. voor een nieuwe coalitie gekozen voor mensen om zich heen waar hij zich aan vast kan houden.
Erg behoudend en voor hem erg zeker.
Zo zal hij ook zijn maatje Verhagen niet voor niets gekozen hebben, Bot had al laten zien over bepaalde zaken (Irak b.v.) een eigen mening te hebben.

Ik vond Bot een dijk van een minister , maar Donner ook. Ja En ik zie in Maxime Verhagen absoluut een goed politicus. Maar het is toch afwachten, we kunnen enorm gaan speculeren, maar de tijd zal leren hoe de nieuwe ministers gaan functioneren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:36

MissJ schreef:
Gaat de geschiedenis dat uitwijzen, of de toekomst? Knipoog
Volgens mij is de hele geschiedenis van Nederland verweven met het christendom. Haha! Waar maak je je precies druk om? Dat we ineens allemaal verplicht worden om naar de kerk te gaan? Haha!

Om de beperkingen die ons worden opgelegd bij bv abortus, euthanasie en homohuwlijken. Het is het opleggen van religieuzeleefregels aan derden waar ik niet bepaald vrolijk van wordt. Als je de intervieuws in het journaal hebt gezien met leden van de CU, die aangaven het goed te vinden dat heel NL zich weer moet voegen naar een aantal van hun reliegieuze regels, terwijl dat juist de afgelopen jaren is losgelaten krijg ik de rillingen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:38

tamary schreef:
Om de beperkingen die ons worden opgelegd bij bv abortus, euthanasie en homohuwlijken. Het is het opleggen van religieuzeleefregels aan derden waar ik niet bepaald vrolijk van wordt. Als je de intervieuws in het journaal hebt gezien met leden van de CU, die aangaven het goed te vinden dat heel NL zich weer moet voegen naar een aantal van hun reliegieuze regels, terwijl dat juist de afgelopen jaren is losgelaten krijg ik de rillingen.

Aan de homohuwelijken wordt niks veranderd, abortus krijgt een kleine wijziging, als ik het goed onthouden heb wordt de bedenktijd langer? Ik kan me in ieder geval niet heugen dat die negatief veranderd wordt. Euthanasie weet ik zo niet, maar de wetgeving rondom dat onderwerp is sowieso zo wazig als de pest. Ik denk, eerlijk gezegd, dat je weinig van de religieuze inslag gaat merken in het dagelijks leven. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:44

tamary schreef:
Wat mij meer zorgen baart is de religieuze instelling van deze regering. NL kent voor zover als mijn wetskennis reikt nog steeds een scheiding tussen kerk en staat. 2 van de regeringspartijen zijn dus eigenlijk illegaal. Staat de kerk dan hier aan het hoofd van Nederland?!

De scheiding van kerk en staat houdt absoluut niet in dat mensen met een religieuze overtuiging niets met staatszaken te maken mogen hebben. En mag dat ook niet inhouden, dat zou namelijk ingaan tegen een paar andere fundamentele vrijheden, zoals vrijheid van godsdienst en vrijheid van vereniging.

Misschien dat dit interessant is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_ ... k_en_staat

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:47

MissJ schreef:
Ik denk, eerlijk gezegd, dat je weinig van de religieuze inslag gaat merken in het dagelijks leven. Knipoog

Nee er zijn wat vage dingen op papier gezet, bijvoorbeeld de morning after pil, daar zit in de bedenktijd een rek van 5 dagen tot 1 minuut.
Ach het is meer voor de achterban he, ik denk ook niet dat ze zoveel stemmen gekregen hebben uit de fanatieke hoek, meer van christelijke mensen die een socialer beleid wilden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:50

sarabande schreef:
Nee er zijn wat vage dingen op papier gezet, bijvoorbeeld de morning after pil, daar zit in de bedenktijd een rek van 5 dagen tot 1 minuut.
Ach het is meer voor de achterban he, ik denk ook niet dat ze zoveel stemmen gekregen hebben uit de fanatieke hoek, meer van christelijke mensen die een socialer beleid wilden.

Dat denk ik ook. Gok dat de fanatiekere hoek meer bij de SGP zit.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:31

sarabande schreef:
jaantsje schreef:
Rob Oudkerk is ook zo'n man die geen blad voor de mond neemt.
Hij heeft een eigen mening en draagt die ook uit.
Helaas was het voor hem ook vechten tegen de bierkaai.

Het is zo grappig dat jij altijd een mening hebt die tegenover de mijne staat terwijl je meestal niet weet waar je het over hebt.

Rob Oudkerk is uit zijn functie gezet omdat hij naar de h*eren ging, niet naar gewone ho*ren maar naar die arme verslaafde meiskes die ergens in een buitenwijk staan en door gewetenloze pooiers misbruikt worden omdat ze hun shot nodig hebben.
de arts en politicus Oudkerk zou die meisjes moeten helpen inplaats bij ze klaarkomen Misselijk .

Hij wil maar niet begrijpen dat zijn carrierre afgelopen is sinds zijn hersens zo platvloers in zijn onderbroek gezakt zijn.

Maar misschien dat ze bij jou in Leeuwarden zulke wethouders wel accepteren Scheve mond

Dat wij meestal een mening hebben die haaks op elkaar staat dat weet ik al enkele jaren door ervaring Haha!
Als ik praat over Rob Oudkerk dan spreek ik over hem als politicus.
Verder heb jij erg veel aannames bij de meeste discussies of het past niet in je straatje.
Ook woon ik niet in Leeuwarden en denk ook niet dat dit verder terzake doet.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:34

Pfff ik vind het maar niets dat Donner weer minister is
Eerst aftreden en dan nu opeens gewoon weer minister?
En dat Bos nu opeens wel minister en vicepremier is, terwijl hij steeds aangaf "beslist in de kamer te willen" Verward
Vraag me ook af wat die post van Rouvoet voor zin heeft,
vind het een beetje "afscheperig" overkomen Knipoog

Maar goed verder heb ik niet veel te klagen Tong uitsteken
Volgens mij zijn vooral Plasterk en Abouthaleb wel goede keuzes Ja
Ik ben benieuwd hoe dit kabinet het zal gaan doen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:39

Donner's aftreden had niks met zijn eigen functioneren als minister te maken, dus er is geen enkele reden om niet terug te komen. Ach, Bos, tja, nou ja, dat is nou eenmaal politiek he? Eerst een hoop blabla, en dan een compromis zoeken. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. En Andre Rouvoet vind ik persoonlijk best een goed politicus.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:46

jaantsje schreef:
Ook woon ik niet in Leeuwarden en denk ook niet dat dit verder terzake doet.

jaantsje schreef:
Mischien wil Sarabande wel een tijdje in Leeuwarden gaan wonen.
Dan begrijpt ze mischien wat de echte problemen zijn.
De ver van mijn huis show is erg in trek om ergens over te oordelen.

Ach als iemand mij naar Leeuwarden wil hebben dan neem ik aan dat diegene dat ergens op baseert, ik zeg niet dat je er woont, maar dat je het als voorbeeld neemt.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:53

Maar misschien dat ze bij jou in Leeuwarden zulke wethouders wel accepteren .
Zo lees ik deze zin wel Sarabande!
In Leeuwarden hebben ze gigantische problemen met de Antiliaanse jeugd daar doelde ik op.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:31

MissJ schreef:
Donner's aftreden had niks met zijn eigen functioneren als minister te maken, dus er is geen enkele reden om niet terug te komen. Ach, Bos, tja, nou ja, dat is nou eenmaal politiek he? Eerst een hoop blabla, en dan een compromis zoeken. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. En Andre Rouvoet vind ik persoonlijk best een goed politicus.

Ik vind Rouvoet wel goed alleen een minister van Jeugd en Gezin lijkt mij niet veel toevoegen
Verder ben ik wel van mening dat Donner's aftreden toch in ieder geval wel iets met zijn functioneren te maken had Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:32

Ach Oudkerk of Guusje, een pot nat. Het is maar net hoe een en ander ze uitkomt. Persoonlijk vind ik het nogal stuitend dat die doos een ministerspost krijgt Misselijk

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:52

faye schreef:
Ach Oudkerk of Guusje, een pot nat. Het is maar net hoe een en ander ze uitkomt. Persoonlijk vind ik het nogal stuitend dat die doos een ministerspost krijgt Misselijk

Ha je hebt het gevonden kijk eens aan.
Zou je even willen uitleggen hoe rijden onder invloed zich verhoudt tot het gebruiken van heroineh*ertjes???

Guusje heeft (zoals zoveel bewindslieden na een werkbezoek of lunch) iets teveel gedronken en is gepakt. Daar heeft ze nu tenminste geen last meer van ze krijgt een auto met chauffeur.
Dat maakt haar instelling als bestuurder niet verwerpelijk en dat is met Oudkerk wel het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:54

Ik denk dat je de feiten niet kent. Madam vond het verwerpelijk dat de hand boven het hoofd van bestuursleden werd gehouden, tot ze zelf gepakt werd. En daar houd ik niet zo van. Net zoals die Thom de Graaff, haar opvolger, wilde per se een gekozen burgermeester. Tot hij zelf gewoon geplaatst werd. Wat dat betreft valt Nijmegen wel in de prijzen Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:56

faye schreef:
Ik denk dat je de feiten niet kent. Madam vond het verwerpelijk dat de hand boven het hoofd van bestuursleden werd gehouden, tot ze zelf gepakt werd. En daar houd ik niet zo van. Net zoals die Thom de Graaff, haar opvolger, wilde per se een gekozen burgermeester. Tot hij zelf gewoon geplaatst werd. Wat dat betreft valt Nijmegen wel in de prijzen Knipoog

Ze heeft dus niet de hand boven haar hoofd laten houden begrijp ik, anders hadden wij er nooit wat van gehoord, toch Knipoog

Ja Thom de Graaf is ook wat vreemd, heeft overigens weinig met dit nieuwe kabinet te maken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:58

Renskeeee schreef:
Ik vind Rouvoet wel goed alleen een minister van Jeugd en Gezin lijkt mij niet veel toevoegen
Verder ben ik wel van mening dat Donner's aftreden toch in ieder geval wel iets met zijn functioneren te maken had Knipoog

Als het aanwijzen van een minister voor Jeugd en Gezin leidt tot een oplossing van de enorme problematiek in o.a. de jeugdzorg, lijkt het mij absoluut een toegevoegde waarde. Maar het nut van deze post zal zich ook uitwijzen in de toekomst. Laten we hopen dat het wel toegevoegde waarde heeft.
In welke zin vind jij het aftreden van Donner gerelateerd aan zijn functioneren?