Valentijnsdag is een totaal overdreven fenomeen (voor of teg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: Valentijnsdag is een totaal overdreven fenomeen (voor of teg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:30

Ik vind het onzin. Netzo als moederdag en vaderdag.
Het is alleen maar opgezet zodat er geld aan kan worden verdient. Scheve mond

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:35

Ik vind het wel leuk, maar de rest van de dagen van het jaar zijn voor mij net zo bijzonder en net zo waardig om mijn liefde te tonen. Ik krijg en geef vaak genoeg cadeautjes/kaartjes aan mijn vriendin. Niet alleen met valentijnsdag, dat doen we gewoon ook spontaan. Tuurlijk is het wel leuk, en kun je dan meer dingen vinden die leuk zijn om aan je vriend/vriendin te geven, aan de andere kant, is het wel allemaal voorgeschoteld en is het niet meer echt origineel. Het is leuker (is mijn persoonlijke mening) om wat meer moeite te doen voor een cadeautje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:19

Valentijnsdag is NIET door Hallmark uitgevonden.... Hallmark bestaat namelijk veeeeeel korter dan valentijnsdag.
Maar natuurlijk stimuleert een bedrijf als hallmark deze dag wel, ze zouden gek zijn om dat niet te doen Knipoog

De exacte oorsprong van valentijnsdag is niet volledig/officieel bekend, maar de geruchten gaan dat er op 14 februari 270 v. christus een priester stierf, die tijdens zijn leven in het geheim huwelijken voltrok in de tijd dat het voor soldaten verboden was om te trouwen.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:32

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Als ik wil laten weten dat ik van mijn vriendje hou doe ik dat wel op míjn manier en wanneer ík dat wil.
Daar heb ik geen Valentijnsdag voor nodig. Haha!

Al die reclame, al die publiciteit.
Oh en dan al die 'love'liedjes op de radio de hele dag door.
Grr om gék van te worden. Verdrietig

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:38

Het is commercieel. Maar wat denk je dat Sinterklaas en Kerst en Pasen dan is tegenwoordig? Ik denk met Sinterklaas niet zozeer aan die goede ouwe man die kinders helpt, met Kerst denk ik er niet bij na dat Christus is geboren en met Pasen vier ik dat er weer chocolade eitjes zijn. En ben daar ook echt niet de enige in.

Boeiend. Ik vind het leuk om even gek te doen met Valentijn, een oerlelijk hartjeskussen ofzo te kopen en een dom beertje te krijgen. Ik zie het ook niet als de dag dat ik moet laten zien hoeveel ik van mijn vriend houd, dat doe ik ook het hele jaar door en ik geef hem op andere dagen ook wel eens een spontaan kado'tje als ik toevallig iets tegen kom.

Voor mij is Valentijn dus gewoon even lekker gek doen.

Edit: Hoewel ik er, nu mijn vriend net voor zeven maanden weg is op zee, wat minder lol aan beleef, en best moet slikken als ik al die reclames zie met knuffelende stelletjes en liefdesliedjes.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:53

Moet ieder toch voor zich weten?
Als je er niet aan mee wilt doen... Prima, je bent niet verplicht iets te kopen. En als je die dag aangrijpt om iemand eens extra in het zonnetje te zetten, is dat ook prima.

Zolang het niet van mijn rekening word afgeschreven klaag ik niet. Haha!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:56

roxiie schreef:
Ik vind het een grote commerciële bende.. Net als vader- en moederdag

Vind ik ook, maar welke dag het ook is, het is altijd leuk om iets te krijgen. Haha!

En inderdaad iedereen moet hetzelf weten. Ja

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:19

Tsja ergens is het wel leuk, toch weer kijken of je kaartjes hebt anderzijds vind ik het belachelijk dat je voor dezelfde bos rozen op die dag het dubbele betaald.

Als je al even niets leuks meer hebt gedaan in een lange relatie met je partner kan het weer een hint zijn voor dat ene bosje bloemen of kaartje of romantische diner.

Zo moet iedereen vor zich invullen of ie er iets mee doet of niet. je maakt het zelf zo gek als je zelf wil. of niet natuurlijk Knipoog

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:23

nja ik vind het dus zever
je kan toch ook op een andere dag leuke dingen doen terwijl het van je zelf komt en niet van de dag valentijn zelf

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:39

toch vind ik het wel wat hebben... kun je ff lekker extra lief voor je mannetje zijn... maar dat moet je iedere dag wel vind ik.. tis wel commercieel maar goed het herrinnertje je wel even aan dat je lief moet zijn voor elkaar...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:42

Onzin. Waarom kan je niet het hele jaar laten blijken dat je iemand leuk of lief vind? Ach, het is wel grappig. Maar meer ook niet. Net als vader en moederdag. Nagelbijten / Gniffelen

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:55

Het uiteindelijke doel is natuurlijk, geld verdienen. En op iedere andere dag van het jaar kan je iemand een lief kaartje of een lief bloemetje geven..
Maar ik vind, het heeft wel wat. Ik zou op geen enkele dag een kaartje naar mijn geheime liefde sturen, behalve op Valentijnsdag, dan valt het niet zo op.
En ik vind het kei schattig, iedereen die elkaar wat liefs geeft..