Ik schaam me rot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Ik schaam me rot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:17

Sommige berichten hier vind ik ook aansturen op een soort van discrimineren en vooroordeel.. Wat de boer niet kent... Knipoog

Mijn vriend komt ook uit de stad en mij is het wel opgevallen dat die eigenlijk maar weinig kaas had gegeten van ´leven buiten een stad´. Hij is vast niet de enige met vooroordelen over boeren..

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:20

Heey ik heb het gisteren ook gezien sommige dingen hadden er van mij best uitgemochen omdat het toch wel bijna een soort van discriminatie was.
Maar vond het eigenlijk best grapig toen Saman haha van het brommetje van die kerel af viel haha moest toen echt lachen.
Hele brommetje ging alle kanten op en die Saman haha klets zo in het het gras Haha!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:30

je kon idd wel merken dat Rolf echt uit een boerendorp komt waar echt alleen "hun" volk zit.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:38

hahahahaha nou heb me eigenlijk kapot gelachen.
ja er zaten wel wat dingen bij waarvan ik zeg dat het wel anders gemogen maar het was meer uit zijn onwetenheid.
ik vond die rolf wel erg grappig op zijn manier.
En saman was ook mega leuk.
Je kon wel zien dat zijn fam veel hechter was als die andere vooral bij de thuis komst was het bij rolf maar afstandig.
Terwijl ze bij saman om zijn nek hingen dat vond ik wel heel apart.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:41

haha já dat was wel een beetj apart idd..
Want rolf kwam thuis en ging echt zo van hói was het leuk en hij liep zo naar binnen.
Niet eens even je ouders een hand of wat anders maar gelijk rechtstreeks

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:46

haha en dat met die kookles ik vond dat zo geweldig!!!
heerlijk dat simpele gedrag echt hij weet niet veel en denkt alleen maar dat drente heel nederland is hahaha

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:52

vol schaamte geef ik toe dat mijn broer voldoet aan alle idiote dingen waar die Rolf zich schuldig maakt. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeuws vlaanderen en daar denken echt nog heel veel mensen zo. Het was voor mijn vader dan ook echt een shock dat ik in amsterdam zuidoost ging wonen. Maar het heeft mijn vader wel de ogen geopend. Mijn broer komt gewoon niet buiten het dorp daar en zal zijn mening dan ook nooit bijstellen
Ik vind het ronduit belachelijk, mensen met gedrag zoals rolf en mijn broer... en schaam me er echt voor...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:54

Ook gezien die Saman was/ is een toffe peer.....hij bleef vrolijk zelfs toen ie die ruit op zijn hoofd kreeg

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:58

hahhaa, ja idd ! Ik heb het ook gezien Tong uitsteken Die saman is echt een leuke jongen hoor , ook hoe hij om ging met die vrienden van Rolf enz.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:58

Ik heb ´t ook gezien gister, en ook ik heb er met verbazing naar zitten kijken.
Maar mijn vriend had wel een goede opmerking... hij zei dat je het Rolf niet kwalijk kunt nemen dat hij zo denkt, omdat hij simpelweg niet beter weet. Het lijkt tenminste zo Lachen

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:00

Haha jaá dat hij die ene jongen zo knuffel gaf die jongen zat iets heel droogs te vertellen en Saman gelijk een knuffel geven haha:D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:01

Ja whahahaha ik heb het gezien.
Sjonge jonge, ik ben nog geen 1 slechte buitenlander tegengekomen maar dan ga ik nog niet zeggen dat alle buitenlanders goed zijn. NEE DAT HOEFT OOK NIET Lachen je kan wel inzien dat er ook goede zijn, bovendien, er zijn net zo goed foute nederlanders Haha!
Vond het ook grappig toen hij vertelde dat die familie niet goed nederlands sprak, nou dta miesje sprak keurig ABN en zelf was hij niet te verstaan Vork

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:01

tesss schreef:
Ik heb ´t ook gezien gister, en ook ik heb er met verbazing naar zitten kijken.
Maar mijn vriend had wel een goede opmerking... hij zei dat je het Rolf niet kwalijk kunt nemen dat hij zo denkt, omdat hij simpelweg niet beter weet. Het lijkt tenminste zo Lachen

juist, en dat is zoooo vaak het geval wat dit betreft Ja

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:07

Ik heb ook vol verbazing zitten kijken gisteren. Zoals Rolf niet weet hoe buitenlanders kunnen zijn, zo wist ik niet dat er zulke nederlanders zijn. Echt een parodie van zichzelf... Maar gezien zijn thuissituatie denk ik niet dat je het die jongen echt kunt kwalijk nemen, wat een ouders :-/ Ik vrees dat dit zich ook van generatie tot generatie door zal zetten, of er moet opeens een hele slim kind eruit komen dat verder denkt dan z'n neus lang is.

Het viel mij ook op toen ze beiden weer terugkeerden naar hun eigen huis, hoe koeltjes Rolf thuis kwam, kon nog niet eens een zoen aan z'n moeder van af. Wat een verschil met Samman! Echt hulde aan Samman, heb me rotgelachen om hem, ook om Rolf, maar dat was meer van verbazing en ongeloof, Samman vond ik echt heel grappig en vol goeie wil!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:08

greensleaves schreef:
Die Rolf maar zeggen: 'Ja, ze moeten wel Nederlands praten anders moet ik er niets van hebben!' En kijk hoe goed het hem afgaat om ook maar 1 Iranees woord uit te spreken. Ben benieuwd of hij in een maandje zo goed Iranees praat als Samans moeder Nederlands praat.

waarom zou hij 1 iraans woord uit moeten spreken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:14

Ik vrees dat veel Nederlanders inderdaad zo denken en zijn als Rolf en zijn familie (simpel en eh... een beeeeeetje dom).
Geef mij maar zo'n Samman dan, daar heb ik veel meer bewondering en respect voor. En dat Rolf er niets aan kan doen, doordat dit door zijn omgeving komt??? Kom op, zeg. Ik ben ook totaal iemand anders geworden dan mijn eigen ouders en denk (gelukkig) ook heel anders. Dat ligt ook aan jezelf, hoor, je eigen ontwikkeling en ervaringen. Maar ja, waarschijnlijk heeft dat joch nog niet veel van de wereld gezien. Jammer voor hem.
Ik moet in elk geval niets van dat soort mensen hebben en heb ze gelukkig ook niet (meer) in mijn directe omgeving.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:15

Charmotte schreef:

euh... misschien om zich in te leven in de ander, zodat hij eens ondervindt hoe lastig het is een andere taal onder de knie te krijgen? Rolleyes

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:41

Wat een hork die gozer

Een ei kan je ook bakken in je blote kont? Ze hadden hem meteen in zijn blote reet moeten zetten en een ei laten bakken (ben bang dat hij het laatste niet eens kon)
Ik heb hem snel weggezapt, ik werd er een beetje te simpel van

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:43

Ik vond Saman geweldig! Wat een leuke vrolijke en spontane vent was dat Lachen Ook in de omgang met anderen. Heel sociaal!

Ik vond die Rolf ook een achterlijke lompe botte boer. Wat een sukkel zeg. Heb me ook vreselijk aan hem gestoord.

Verder vond ik het een goede aflevering. Zo krijg ik ook eens wat te zien over asielzoekers ed. Ik weet daar weinig van.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:51

Tja, een lekker knus gezinnetje ook:'' wij eten altijd vanaf het aanrecht". Totaal geen aandacht en warmte daar. En dan die ijzige stilte toen Saman net binnen was...

Ik verdenk die vader ervan dat hij expres met Saman ging bouwen met dat hondeweer om te kijken of zo'n 'luie buitenlander' niet af zou haken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:08

Ik schaam me dood dat ik een Nederlander ben, als ik dat soort simpele zielfamilies zie. Daar zijn er veels te veel van onder Nederlanders.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:26

Tenenkrommend vond ik het!

En het ergste.... Ik ben een dorp verderop opgegroeid, maar deze denkbeelden (die van Rolf en z'n familie dus) zijn echt ZO VER VAN M'N BED!

Maar jongens, hij had het van geen vreemde! Die ouders deden niet onder qua domheidsgehalte. Het zijn mensen die de dorpsgrens nooit voorbij zijn geweest en dat in de toekomst ook nooit zullen doen.

Ook die opmerkingen over het AZC in Roden (als ik een brommer nodig had, dan kon je daar je bestelling plaatsen?! Dat had Rolf dan van horen/zeggen. Aaaaaagh!) en de overlast die de asielzoekers zogenaamd met zich mee zouden brengen.
Echt, het is dit soort mensen (ja Rolf, jouw soort, het domme, bierdrinkende, IQ-loze volk met een hoog inteeltgehalte dat Nederland helaas ook rijk is) dat 'last' had van het AZC. Concrete, op waarheid berustende voorbeelden kunnen ze alleen niet aandragen...

Dit soort mensen maakt dat ik me doodschaam voor de boerengemeenschap waarin ik ben opgegroeid.
Petje af voor Saman! Ik had dat stelletje boeren nog geen 2 minuten om me heen verdragen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:38

Ach, je moet er maar gewoon om lachen, want Rolf komt wrs de rest van zijn leven zijn dorp toch niet uit.
Je kan het die jongen niet eens kwalijk nemen, hij is bijna zwakbegaafd en heeft het gewoon niet begrepen en zijn ouders al helemaal niet.

Ik vond het een leuke aflevering. Ik hoop dat Saman zijn doel bereikt heeft, maar ik gok dat ze nu alweer zitten te schelden op 'buitenlanders' daar in dat dorp. Verandert toch niet..

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:57

SuperRupsje schreef:
Charmotte schreef:

euh... misschien om zich in te leven in de ander, zodat hij eens ondervindt hoe lastig het is een andere taal onder de knie te krijgen? Rolleyes

om zich in te leven in een ander is een punt ja.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:59

Vreselijk dat programma gisteravond ja ..heb het ook gekeken..nog nooit zo'n DOM mens gezien als die Rolf.

Hij kwam ook thuis..geen hand geen hoi gelijk door naar binnen Nagelbijten / Gniffelen

Hij ook zo: Ja wij denken thuis allemaal hetzelfde (ja...zijn soort he Clown)