Stellen zeggen bruiloft af wegens zwarte trouwambtenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Stellen zeggen bruiloft af wegens zwarte trouwambtenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:01

Citaat:
als jij je er beter bij voelt dat dit door een blanke man

En waarom zou je je in hemelsnaam beter op je gemak voelen bij een blanke man dan een zwarte man? Ben je dan misschien bang dat hij met je portefeuille gaat stelen, of in een strooien rokje naar de plechtigheid komt en voodoorituelen begint te bazuinen?
Die vergelijking blank-zwart man-vrouw gaat gewoon helemaal niet op. Als jij met 3 vrienden gaat zwemmen, 2 jongens (gewone vrienden) en een meisje, en er zijn maar 2 kleedhokjes vrij om je om te kleden (je hebt je badkleding nog niet aan), dan ga je toch met je vriendin in 1 hokje en de jongens in het ander hokje, of maakt dat voor jouw niet uit. Maar stel nu dat het meisje een vriendin van een van je vrienden is en je kent haar niet, maar ze heeft een zwarte huidskleur. Denk je dat het dan wel te begrijpen valt dat je weigert met haar in een hokje te zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:04

Dan moeten ze hun rasicsme maar eens laten varen
Trouwen doe je voor elkaar, niet voor de ambtenaar

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:11

xKatleentjex schreef:
En waarom zou je je in hemelsnaam beter op je gemak voelen bij een blanke man dan een zwarte man? Ben je dan misschien bang dat hij met je portefeuille gaat stelen, of in een strooien rokje naar de plechtigheid komt en voodoorituelen begint te bazuinen?

idd, ronduit belachelijk

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:14

xKatleentjex schreef:
Citaat:
als jij je er beter bij voelt dat dit door een blanke man

Die vergelijking blank-zwart man-vrouw gaat gewoon helemaal niet op. Als jij met 3 vrienden gaat zwemmen, 2 jongens (gewone vrienden) en een meisje, en er zijn maar 2 kleedhokjes vrij om je om te kleden (je hebt je badkleding nog niet aan), dan ga je toch met je vriendin in 1 hokje en de jongens in het ander hokje, of maakt dat voor jouw niet uit. Maar stel nu dat het meisje een vriendin van een van je vrienden is en je kent haar niet, maar ze heeft een zwarte huidskleur. Denk je dat het dan wel te begrijpen valt dat je weigert met haar in een hokje te zitten?

Waarom zou je je dan beter op je gemak voelen bij een mannelijke of vrouwelijke dokter?
Waarom mensen dingen doen is voor een ander niet altijd duidelijk.
Trouwen is voor een heleboel mensen heel erg belangrijk en dan vind ik dat je de mogelijkheid moet krijgen wie jou trouwt. Als jij er problemen mee hebt dat de beste man zwart is dan vind ik dat je de keuze mag maken om door iemand anders de plechtigheid te laten voltrekken. Ook ik vind het belachelijk dat mensen zich daar uberhaupt druk over maken maar ja we zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Om jou vraag nog even te beantwoorden. Ja hoor ik zou zonder problemen met het zwarte meisje in een kleedhokje gaan staan. Voor mijn part staan we met zijn 4en in dat hokje Clown

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:17

Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar ik zou er ook problemen mee hebben
als ik door een niet-blanke ambtenaar getrouwd zou moeten worden.
Kan niet vertellen waarom. Het is gewoon een gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:17

Trouwen doe je voor elkaar
Al staat daar weet ik het wie daarvoor, dat maakt toch niks uit
Je belofte naar elkaar toe veranderd toch niet

Al trouwen er tegenwoordig ook alleen maar voor de foto's en het feest
En die zijn dan misschien zo bekrompen dat een donker gekleurde man niet leuk kleurt bij het boeket of zo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:18

aarom is dat anders
Klopt het dan niet wat hij zegt?
Kloppen je handtekeningen dan niet meer?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:21

heel erg belachelijk.
onbegrijpelijk dat zoiets echt kan gebeuren..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:21

xKatleentjex schreef:
En waarom zou je je in hemelsnaam beter op je gemak voelen bij een blanke man dan een zwarte man?

Hier hoor je gewoon geen keuze in te hebben. Dit soort gedrag hoort eindelijk eens uit de mens geklopt te worden. Vroegah toen dacht men dat zwarten een straf van God was en dat de mensen achterlijk, dom en crimineel waren. Vroegah dacht men dat de zwarten achterstonden in de ontwikkeling.

Hedendaags zijn die theoriën al lang achterhaald. Buiten een verschil in kleur is er niets anders aan een zwarte man dan een blanke man. En niemand hoort daar een probleem van te maken, want daar is geen probleem.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:24

Ik vind het eigenlijk behoorlijk verontrustend, ik heb die man op tv gezien en vond het een zeer aansprekende man, die vloeiend vlaams sprak Haha!
Ik vind het toch behoorlijk bekrompen als mensen claimen zich niet prettig te voelen bij een bepaald persoon terwijl zij deze niet persoonlijk kennen en hun gevoel geheel baseren op de huidkleur van deze persoon. Dat is toch een gigantisch vooroordeel, waar gaat het dan heen met de wereld?

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:28

xKatleentjex schreef:
xKatleentjex schreef:
En waarom zou je je in hemelsnaam beter op je gemak voelen bij een blanke man dan een zwarte man?

Hier hoor je gewoon geen keuze in te hebben. Dit soort gedrag hoort eindelijk eens uit de mens geklopt te worden. Vroegah toen dacht men dat zwarten een straf van God was en dat de mensen achterlijk, dom en crimineel waren. Vroegah dacht men dat de zwarten achterstonden in de ontwikkeling.

Hedendaags zijn die theoriën al lang achterhaald. Buiten een verschil in kleur is er niets anders aan een zwarte man dan een blanke man. En niemand hoort daar een probleem van te maken, want daar is geen probleem.

Dat vind jij en dat is jou mening. God zij dank deelt de meerderheid van de mensheid deze mening, maar iedereen mag hierin toch zijn eigen mening hebben? Jij vind het niet normaal dat je om deze reden je bruiloft afzegt ( en met jou een heleboel waaronder ikzelf), maar helaas/gelukkig is iedereen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:29

Over God zij dank gesproken
Daar waar vele ook voor trouwen...zou die dit willen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:32

Dit is niet 'gelukkig is iedereen anders'.
Dit is 'helaas bestaan er nog bekrompen racisten.'
Wat wil je nu? Dat achter 100 jaar iedereen eindelijk leert dat huidskleur niets uitmaakt en iedereen met iedereen kan omgaan, of dat achter 100 jaar de helft van de wereld bevolking niet eens een zwarte een hand wil geven omdat dat onder vrijheid van keuze valt?
Als je er niet tegenkunt dat er ook anderskleurigen op deze planeet rondlopen, dan moet je naar Amerika emigreren. Baan zoeken bij de NASA. Met een beetje geluk vind je wel onbewoonde bewoonbare planeet waar je naar toe kan trekken, daar zal je geen last hebben van kleurlingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:34

Haha, idd
Goed omschreven Lachen

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:36

Ik zou me kapot schamen als ik daarom mijn bruiloft af ga zeggen.
Wat maakt het nou uit wie je trouwambtenaar is.
En ik vind het erg disrespectvol om zoiets te doen. Je kan iemand niet gaan beoordelen op zijn huidskleur, al helemaal niet als je diegene niet kent.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:37

Dat vind jij, maar wat geeft jou dan het recht om te zeggen dat jij mening telt en dat wanneer iemand anders iets anders wil dit fout is?
Ik wil ook dat iedereen gelukkig en vredig met elkaar omgaat, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Niet iedereen wil hetzelfde of mag elkaar.
Je kan die mensen toch niet dwingen en als dat niemand jou kan dwingen om iedereen aardig te vinden.
Iedereen heeft wel iemand die die gewoon niet mag. Dit kan zijn door een blik, hoe iemand overkomt enz.
Inderdaad zijn er helaas nogsteeds mensen die anderen op hun huidskleur beoordelen, maar deze keus ligt wel bij die personen zelf en niemand anders kan en mag die beslissing voor ze maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:39

Dan trouwen ze toch niet?
Niemand die hen daartoe dwingt Lachen
Gaan ze lekker samenwonen Tong uitsteken

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:40

inka schreef:
.....Inderdaad zijn er helaas nogsteeds mensen die anderen op hun huidskleur beoordelen, maar deze keus ligt wel bij die personen zelf en niemand anders kan en mag die beslissing voor ze maken.

Dat is niet helemaal waar. Dit is namenlijk discriminatie, en dat is bij de wet verboden.

Citaat:
De anti-discriminatiewet heeft als doel een wettelijk kader te scheppen om discriminerende praktijken, zowel op burgerlijk als op strafrechtelijk vlak, te bestrijden.
De wet verbiedt elke rechtstreekse of onrechtstreekse discriminatie die niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:46

Tien schreef:
inka schreef:
.....Inderdaad zijn er helaas nogsteeds mensen die anderen op hun huidskleur beoordelen, maar deze keus ligt wel bij die personen zelf en niemand anders kan en mag die beslissing voor ze maken.

Dat is niet helemaal waar. Dit is namenlijk discriminatie, en dat is bij de wet verboden.

Daar heb je inderdaad gelijk in, maar die wet kan die mensen niet dwingen niet racistisch over andere mensen te denken.
Dit is alles wat ik wil zeggen. Hoezeer je het hier ook niet mee eens bent iedereen is anders en maakt andere afwegingen en vind ook andere dingen belangrijk.

Toen ik trouwde had het me niks kunnen schelen welke ambtenaar dit zou doen. Voor mijn part had ze 10 hoofden gehad of was ze paars geweest. We zijn getrouwd en daar ging het om.
Ik vind alleen omdat iemand ergens anders over denkt hoeft die persoon nog niet meteen op de brandstapel ( bij wijze van spreken dan).
Verder hoop ik dat die mensen alsnog de bruiloft hebben die ze willen ( hoewel ik wel stiekem hoop dat het regent of dat de taart instort ofzo).

Ook las ik nog een reactie van iemand die er een probleem mee zou hebben om door een donkere ambtenaar getrouwd zou worden. Ik ben erg benieuwd waarom.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:51

inka schreef:
Tien schreef:

Daar heb je inderdaad gelijk in, maar die wet kan die mensen niet dwingen niet racistisch over andere mensen te denken.
Dit is alles wat ik wil zeggen. Hoezeer je het hier ook niet mee eens bent iedereen is anders en maakt andere afwegingen en vind ook andere dingen belangrijk.

Ik snap wat je bedoelt, het is ook zo dat je mensen niet kan dwingen niet racistisch te denken, alleen deze mensen spreken dit uit.
Ze kunnen hiervoor aangeklaagd worden. Dus niet erg slim.
Ik vind gewoon dat je andere mensen moet respecteren om hun mening, maar vooral ook ongeacht hun huidskleur.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:57

inka schreef:
Dat vind jij, maar wat geeft jou dan het recht om te zeggen dat jij mening telt en dat wanneer iemand anders iets anders wil dit fout is?

Omdat ik gelijk heb, en die ander niet Vork .
Of kan jij met harde bewijzen komen dat er iets mis is met onze zwarte medemens? Kan jij bewijzen dat ze niet gelijkwaardig zijn? Dat er echt een reden is om je er neit bij om je gemak te voelen? Ik wacht vol ongeduld Cool .

Citaat:
Ik wil ook dat iedereen gelukkig en vredig met elkaar omgaat, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Niet iedereen wil hetzelfde of mag elkaar.

Een betere wereld, begin bij jezelf. "Jamaar het gaat toch nooit ophouden daarom moet niemand er iets aan doen."' Nee inderdaad, zo zullen we nooit tot een echte beschaving komen.

Citaat:
Je kan die mensen toch niet dwingen en als dat niemand jou kan dwingen om iedereen aardig te vinden.
Iedereen heeft wel iemand die die gewoon niet mag. Dit kan zijn door een blik, hoe iemand overkomt enz.

Dat heeft helemaal niets met huidskleur te maken. Dat heeft met de houding en attitude van iemand te maken. Hier selecteer je mensen op hun gedrag en dat is je goed recht. Je kan inderdaad niet met iedereen vriendjes zijn. Maar vanaf het moment dat je zegt dat je je vriendschap selecteert op uiterlijke kenmerken als knapheid/huidskleur ben je imo geen vriendschap waard.

Citaat:
Inderdaad zijn er helaas nogsteeds mensen die anderen op hun huidskleur beoordelen, maar deze keus ligt wel bij die personen zelf en niemand anders kan en mag die beslissing voor ze maken.

Die keuze horen ze niet te hebben. Rechten van de mens: alle mensen zijn gelijk.
Wet kan eenmaal veel dingen. Kan je zeggen dat je belastingen moet betalen, dat je voorrang aan recht s moet geven op een kruispunt en vrouwen mannenjobs mogen uitoefenen. Niet beoordelen op huidskleur hoort daar ook onder. Daar heeft ie jammer genoeg voor hem geen keus in Vork .

Mensen die racistisch denken kun je inderdaad niet dwingen om normaal te gaan denken, maar dat wil niet zeggen dat het daarom dan maar even goed is. Het is een slechte gewoonte, racist zijn en slechte gewoontes horen niet verspreid of geaccepteerd te worden.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:07

Het is inderdaad niet juist dat ze zo denken en dit uiten en er moet zeker wel actie op worden ondernomen.
Het is fout van die mensen om deze beslissing op de huiskleur van de beste man te nemen. Ik blijf er echter wel bij dat als deze mensen niet willen dat die man hun bruiloft voltrekt dat ze dan het recht hebben om dit af te zeggen om welke reden dan ook. Het uitspreken van deze mening is niet slim zelfs behoorlijk dom, maar wel hun beslissing.
Wat een discussie voor mijn relaxte vrijdag middag Haha!
Gelukkig kan ik van mezelf zeggen dat ik niet iemand anders behandel omdat die persoon er volgens mijn mening anders/raar uitziet of doet.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:51

Kilian schreef:
Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar ik zou er ook problemen mee hebben
als ik door een niet-blanke ambtenaar getrouwd zou moeten worden.
Kan niet vertellen waarom. Het is gewoon een gevoel.

stel hè...stel....jij hebt straks kindertjes en jouw kindje heeft een levensbedreigende hartaandoening die verholpen kan worden door een orgaandonatie (nu voel je hem vast wel al aankomen)....en het hartje zal komen van een zwart kindje....wat doe je dan??????????????

En nu niet zeggen...ja maar dat is iets anders. Nee dat is het nl. niet...als je nu tegen zwart (geel, rood, whatever) bent dan ben je dat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:52

of wat doe je als dat kindje wil gaan met iemand die donker gekleurd is
Zit je er langer an vast dan een half uur gezever op het stadhuis Haha!

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:39

Don't Judge A Book By It's Cover toch ik vind het onzin maja moeten hun weten