inka schreef:Dat vind jij, maar wat geeft jou dan het recht om te zeggen dat jij mening telt en dat wanneer iemand anders iets anders wil dit fout is?
Omdat ik gelijk heb, en die ander niet
.
Of kan jij met harde bewijzen komen dat er iets mis is met onze zwarte medemens? Kan jij bewijzen dat ze niet gelijkwaardig zijn? Dat er echt een reden is om je er neit bij om je gemak te voelen? Ik wacht vol ongeduld
.
Citaat:
Ik wil ook dat iedereen gelukkig en vredig met elkaar omgaat, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Niet iedereen wil hetzelfde of mag elkaar.
Een betere wereld, begin bij jezelf. "Jamaar het gaat toch nooit ophouden daarom moet niemand er iets aan doen."' Nee inderdaad, zo zullen we nooit tot een echte beschaving komen.
Citaat:
Je kan die mensen toch niet dwingen en als dat niemand jou kan dwingen om iedereen aardig te vinden.
Iedereen heeft wel iemand die die gewoon niet mag. Dit kan zijn door een blik, hoe iemand overkomt enz.
Dat heeft helemaal niets met huidskleur te maken. Dat heeft met de houding en attitude van iemand te maken. Hier selecteer je mensen op hun gedrag en dat is je goed recht. Je kan inderdaad niet met iedereen vriendjes zijn. Maar vanaf het moment dat je zegt dat je je vriendschap selecteert op uiterlijke kenmerken als knapheid/huidskleur ben je imo geen vriendschap waard.
Citaat:
Inderdaad zijn er helaas nogsteeds mensen die anderen op hun huidskleur beoordelen, maar deze keus ligt wel bij die personen zelf en niemand anders kan en mag die beslissing voor ze maken.
Die keuze horen ze niet te hebben. Rechten van de mens: alle mensen zijn gelijk.
Wet kan eenmaal veel dingen. Kan je zeggen dat je belastingen moet betalen, dat je voorrang aan recht s moet geven op een kruispunt en vrouwen mannenjobs mogen uitoefenen. Niet beoordelen op huidskleur hoort daar ook onder. Daar heeft ie jammer genoeg voor hem geen keus in
.
Mensen die racistisch denken kun je inderdaad niet dwingen om normaal te gaan denken, maar dat wil niet zeggen dat het daarom dan maar even goed is. Het is een slechte gewoonte, racist zijn en slechte gewoontes horen niet verspreid of geaccepteerd te worden.