Jongens (14) opgepakt voor brengen Hitlergroet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onyx88

Re: Jongens (14) opgepakt voor brengen Hitlergroet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:27

Ik vind het een beetje vreemd om die kinders daarvoor op te sluiten aangezien ze het waarschijnlijk alleen maar stoer vinden om aan hun vriendjes te vertellen. Sowieso vind ik dat een excursie naar Westerborg geen slecht idee is, maar dan voor bijv. alle 2e klassers op de middelbare school, niet enkel voor het uitschot.

Het is natuurlijk niet normaal dat jongetjes van 14 zo'n groet brengen maar zoals iemand al heeft gezegt: niemand gaat er dood aan of word er ziek van. Ook niet achteraf.

@ Geit, bedoel je die site met die marcherende katten op muziek? Dat is helemaal niet op Hitler gericht. Dat is de muziek van Laibach (die van zichzelf wel teksten over oorlog ed. hebben) waar ze de draak mee steken.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:29

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:37

Ach joh, dat is toch niets om je zorgen over te maken. Dat is gewoon een grap. Ik vind deze zelfs nog wel grappig:

Afbeelding

Zie je de gelijkenis? Dat haar en die snor?

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:37

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:39

xKatleentjex schreef:
R&B mag bijvoorbeeld niet gedraaid worden, want dat is muziek 'van de bruin'.

Hier wil ik even wat over zeggen.
Ik luister wel RnB, maar ik kijk niet naar de clips, omdat het bijna altijd zwarten zijn die erin zitten.
Ik luister alleen RnB gemaakt door amerikanen, wat die in hun land doen is mijn probleem niet.

Ik vind dat ze hun meteen opsluiten ietsie overdreven, maar de hitler-groet is wel asociaal.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:41

Hmmm.... en wat wil je daarmee zeggen?

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:41

Sorry hoor, maar vind het heel erg overdreven.
Toen ik klasse avond had, deden we zegmaar dat zelfde dat de lama's altijd doen.
Dat je een woord moet uitbeelden.
Nou, mijn leraar duits werd uitgebeeld door hitlergroet en Lernliste erbij te zeggen, Leraar zat erbij, en moest er gewoon om lachen.
Maar als je het tijdens de les doet heb je wel 2 uur te pakken, maar om je nou een nacht in een cel te gooien gaat wel erg ver!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:42

Onyx88 schreef:
Ach joh, dat is toch niets om je zorgen over te maken. Dat is gewoon een grap. Ik vind deze zelfs nog wel grappig:

Afbeelding

Zie je de gelijkenis? Dat haar en die snor?

nee ik maak me er ook geen zorge over,zouden ze ook niet moeten doen om een paar van die kleine kinders

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:44

Onyx88 schreef:
Hmmm... hij werkt niet. Hier gewoon de tekst van de link: http://83.136.68.93/kitler/pics/kitler8.jpg

De afbeelding werkt niet bij mij, maar als ik op google bij Kitler zoek, krijg ik allemaal katten met hun rechterpoot in de lucht Clown

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:47

Vind het echt overdreven. Oke, het is wel erg.. maar om dan iemand op te sluiten Verward
Nou, dan mogen ze mij ook wel opsluiten

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:51

http://www.catsthatlooklikehitler.com/ dit was de site die ik bedoelde Tong uitsteken

maar goed,is leuk als grapje bedoeld. net als da die jochies echt niet zo gestaan zullen hebben van goh wij houden van hitler

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:42

topsylover schreef:
Ik luister alleen RnB gemaakt door amerikanen, wat die in hun land doen is mijn probleem niet.

Nee dat probleem was voor de 1000den Indianen die vermoord zijn, maarja maakt niet uit want daar heb jij geen last van...........

Heel kortzichtig om niet naar clips te willen kijken omdat er veel gekleurden in zijn te zien, luister dan ook maar niet meer want je kan volgens mij horen dat ze niet blank zijn!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:08

topsylover schreef:
xKatleentjex schreef:
R&B mag bijvoorbeeld niet gedraaid worden, want dat is muziek 'van de bruin'.

Hier wil ik even wat over zeggen.
Ik luister wel RnB, maar ik kijk niet naar de clips, omdat het bijna altijd zwarten zijn die erin zitten.

Ik vind dat ze hun meteen opsluiten ietsie overdreven, maar de hitler-groet is wel asociaal.

Waarom de clips niet kijken, omdat het 'zwarten' zijn? Verward

Kijk, ik kan wel langs een kant begrijpen dat je de clips niet kijkt. Ik kijk ze ook helemaal niet graag hoor. Maar dat heeft helemaal niets met het feit de maken dat de mensen erin (vaak) een ander kleurtje hebben, maar gewoon dat ik het een beetje idioot vind dat een clip moet verkopen door er een stel zo-goed-als-naakte hitsige meisjes rond een meer-spieren-dan-hersens kerel te laten 'dansen'. Haha!
Maar om er nu niet naar te kijken alleen maar omdat het zwarten zijn...

Je moet de muziek ook niet goed vinden. Er zijn ook mensen die het gewoon niet mooi vinden en dat is iederen zijn eigen smaak. Maar bij die jongen waar ik mee gepraat heb, maakt het niet uit als het liedje goed of slecht is, zolang het door een kleurling gedraait is wil hij het niet eens horen Lips are sealed .

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:09

echt terecht dit!

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:14

vind het een beetje overdreven...
wat vinden jullie dan van die nederlander (weet zijn naam niet) die naar oostenrijk is gegaan en hitler voor de grap nadeed....dat is misschien wel hard, maar is wel grappig..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:18

Ik vind dit best overdreven, wie weet waren die jongens zo dronken als iets, wisten ze niet waar ze mee bezig waren etc. En heeft de politie niets beters te doen dan dit. *Nu krijg ik vast commentaar hier op; maar laten ze de criminelen gaan opzoeken hé.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat jongeren dit doen enz.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:25

ik vind dit zwaar overdreven, zo te zien aan de nieuwsberichten hebben ze wel wat beters te doen die politie, nee in plaats daarvan pakken ze 14 jarige jochies op die een geintje uithalen...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:47

ShirleyA schreef:
Zwaar overdreven! Ik zou eerder die ouders aan spreken maar dan nog..... Netjes is t niet om te doen maar jee, er gaat niemand aan dood hoor. Ik heb t idee dat als t iets te maken heeft met de oorlog iedereen meteen op zijn achterbenen staat. Wat mij betreft mag dat eens voorbij zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Toen ik nog op school zat, stond er bijvoorbeeld wel eens een hakenkruis op mijn kaftpapier, getekend als we ons verveelden(door mij, mijn vriend of andere mensen), en iedereen moet zelf weten wat ze op hun kaft zetten zou je zeggen. Maar als klasgenoten dat dan zagen, was er meteen een hoop gezeik, terwijl het hakenkruis oorspronkelijk helemaal niks met de oorlog te maken heeft en een hele andere betekenis heeft, maar doordat het aan de oorlog gekoppeld is is het ineens slecht, en zo is het ook met de Hitlergroet. Het stomme is dat ook niemand er naar wil luisteren als je het uit probeert te leggen.

(nu zal ik waarschijnlijk heel bokt wel over me heen krijgen, maar ja dit is mijn mening)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:08

ze kunnen deze jochies beter nu al in laten zien dat het verkeerd is
Wachten tot het nog groter uitschot is, is helemaal niks
Juist goed dat ze ze nu al op pakken Ja

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:09

Destiny02 schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Toen ik nog op school zat, stond er bijvoorbeeld wel eens een hakenkruis op mijn kaftpapier, getekend als we ons verveelden(door mij, mijn vriend of andere mensen), en iedereen moet zelf weten wat ze op hun kaft zetten zou je zeggen. Maar als klasgenoten dat dan zagen, was er meteen een hoop gezeik, terwijl het hakenkruis oorspronkelijk helemaal niks met de oorlog te maken heeft en een hele andere betekenis heeft, maar doordat het aan de oorlog gekoppeld is is het ineens slecht, en zo is het ook met de Hitlergroet. Het stomme is dat ook niemand er naar wil luisteren als je het uit probeert te leggen.

(nu zal ik waarschijnlijk heel bokt wel over me heen krijgen, maar ja dit is mijn mening)

Waarom zou je een hakenkruis op je kaft tekenen??

Ik vind het helemaal terecht dat die jongens zijn opgepakt, het zijn geen kleuters meer, ze zouden beter moeten weten.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:18

Ik vind het wel leuk om een discussie over dat soort dingen uit te lokken, iedereen vind het meteen slecht, terwijl ze niet eens weten wat de oorspronkelijke betekenis is. En ik vind dat je een symbool dat al eeuwen bestaat, niet van betekenis moet laten veranderen, doordat het door 1 persoon aan iets slechts is koppelt.
Als Bush(bijvoorbeeld) nu een oorlog begint en daar als symbool een hartje(symbool van liefde) aan koppelt, mag je dat dan ook meteen nergens meer gebruiken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 23:25

Soet schreef:
Ik vind dit best overdreven, wie weet waren die jongens zo dronken als iets, wisten ze niet waar ze mee bezig waren etc. En heeft de politie niets beters te doen dan dit. *Nu krijg ik vast commentaar hier op; maar laten ze de criminelen gaan opzoeken hé.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat jongeren dit doen enz.

Dronken zijn is ten alle tijden geen excuus..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:12

napie schreef:
Een dagje naar kamp westerborg zenden en ze laten beseffen wat het betekend

Die "excursie" wil ik ze wel geven Whoosh!

Ook als ouders van zulke kinderen zou ik me kapot schamen...... Bloos
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 01-02-07 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:13

Charos schreef:
Maar is het uberhaupt verboden dan? Er kan idd wat van gezegd worden, maar ze op laten pakken vind ik overdreven.

Daar ben ik het mee eens.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:17

blauw00gje schreef:
Charos schreef:
Maar is het uberhaupt verboden dan? Er kan idd wat van gezegd worden, maar ze op laten pakken vind ik overdreven.

Daar ben ik het mee eens.

Het staat imo gelijk aan de grofste belediging.... soort laster en smaad. Ik denk zéker dat je daarvoor vervolgd kunt worden. Nu zijn ze nog minderjarig dus zal het nog wel meevallen. Maar een flinke
'opfris"cursus bij bureau HALT zal zeker het gevolg zijn.