tantjeuh schreef:Heel erg allemaal. Maar dit is vooral een zaak waar zowel politie als gerecht hun flaters hebben begaan en tekort geschoten zijn. Maar dan nog vind ik zoiezo de doodstraf niet kunnen. En maar mooi ook dat ze daar geen uitzonderingen op maken. Iedereen heeft gewoon het recht om te leven. Als je dat recht gaat afnemen kan je ook zover komen dat je gaat discussieren om het verbod op foltering gaat afschaffen (zoals hier al gezegt werd:), en waar ga je dan de lijn trekken? Mag men dan in gevangenissen zomaar mensen gaan slaan? Want ach, degenen die in de gevangenis zitten wegens geweldpleging hebben waarschijnlijk ook al wel eens iemand geslaan..Citaat:ik zou zeggen doe het bij hem precies zo na dat hij ook bij vrouw, kind en meisje heeft gedaan.
Ik zeg niet dat het goed te spreken is wat die man gedaan heeft. Terecht dat zijn dochter razend is, en hem verwenst. En inderdaad, deze man moet gestraft worden. Maar doodstraf? Nee, deze man heeft evenveel recht op leven als jij en ik..xXGRIETJEXx schreef:Tegenwoordig krijgen ze maar 4a5 jaar celstraf, en als ze zich netjes gedragen word het misschien 3..
Eerdere vrijlating wegens goed gedrag..
De Nederlandse wet... pff ik hou me er maar stil over, kan me er zo verdomd kwaad om maken.
Dit geldt trouwens niet altijd hoor. Ik ben het met je eens dat voor sommige gevallen de straffen te licht zijn. Maar geloof me, er zijn mensen die wel degelijk levenslang vastzitten hoor. Effectief levenslang. Maar de daden die ze gedaan hebben zijn dan ook wel navenant (cf. Dutroux)
Dat had zij ook , en dat heeft hij haar toch ook afgenomen.
Ik vind dat hij dan zijn recht om te leven ook verliest.
Familie en vrienden van het slachtoffer dragen het verlies hun hele leven mee.
En als zijn bloedeigen dochter dit al zegt over die man ... dan zegt het vast wel wat over hem/zijn gedrag.
Zoiets zegt ze niet zomaar lijkt mij.