Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lia_ schreef:Ik geef de biologische vader groot gelijk, het is toch te gek voor woorden dat een "moeder" zomaar een kind voor illegale adoptie afstaat zonder de vader daar in te kennen.
Shadow0 schreef:Hoewel het een zeer pijnlijk getouwtrek is rond een kind, heb ik niet het idee dat de ene partij nou zoveel netter bezig is dan de ander.
Lusitana schreef:"Illegaal" wil alleen zeggen dat er geen instantie aan te pas kwamen. Er is geen geld voor ontvangen, het kind is niet verkocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En er is feitelijk geen sprake van adoptie, in wettelijke zin.
Het kind is liefdevol aangenomen door kennissen in een tijd dan niemand het wilde of kon hebben.
Lusitana schreef:Okee, dus als je illegaal in een land verblijft, kun je even goed een kind ter adoptie afstaan? Hoe weet die illegale dat?
Lusitana schreef:Een andere keus die moeder had kunnen maken was ter vondeling leggen, of illegale abortus. Dat gebeurt beiden schrikbarend vaak hier. Ze heeft er voor gekozen om het geboren te laten worden en heeft geprobeerd er voor te zorgen, maar ze had geen middelen. En heeft het kind aan kennissen meegegeven die er wel voor konden zorgen. Lijkt mij een logische oplossing.
Lusitana schreef:Er zijn dingen niet wettelijk gegaan, maar dat wil niet zeggen dat het okee is om dit kind bij de ouders weg te halen waar ze affectie voor ontwikkeld is en waar ze genesteld is, om bij een voor haar vreemde man en zijn vriendin te moeten gaan wonen, na een periode tehuis.
Lusitana schreef:dat als ze de juridische weg had gekozen dit niet had voorgedaan, is duidlijk, maar het heeft zich wél voorgedaan. En nu? Aan "had je maar" heeft niemand wat.
Prrrr schreef:Lusitana schreef:Een andere keus die moeder had kunnen maken was ter vondeling leggen, of illegale abortus. Dat gebeurt beiden schrikbarend vaak hier. Ze heeft er voor gekozen om het geboren te laten worden en heeft geprobeerd er voor te zorgen, maar ze had geen middelen. En heeft het kind aan kennissen meegegeven die er wel voor konden zorgen. Lijkt mij een logische oplossing.
Waarom is zonder meer meegeven logisch? Waarom logischer dan adopteren of een andere legale regeling treffen, waardoor de positie van het kind niet zo in de lucht was blijven hangen?
Lusitana schreef:Ik geloof niet dat je een goed beeld hebt van illegaal in een land verblijven. Elke aanraking met de wet, ook bv een kind ter adoptie willen afstaan, betekent uitzetting. Ze zijn hier helemaal niet coulant naar Brazilianen. Die vallen ook niet onder Europese wetten enzo.
Legaal iets doen is totaal onlogisch als je illegaal in een land verblijft.
Stel, jij zit illegaal in Argentinië ofzo. Ga je dan de instanties opzoeken om je kind af te staan, als vrienden die je goed kent het wel willen aannemen?