Ik wil naar Limburg verhuizen

Lekker veel wandelroutes

Of ergens naar de zee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CAuvraySky schreef:Ik zoek mijn heil dichter bij huis
Ik wil naar Limburg verhuizen
Lekker veel wandelroutes
Of ergens naar de zee
kir_igor schreef:Jaa, van belasting word van alles gedaan het gaat zowel naar arme landen, wegen die angelecht moeten worden enz
Welshcobfan schreef:Hoe weet je dat het in Frankrijk fijner wonen is? Dat het groter is kan ook een enorm nadeel zijn: in de niemandsland is een ziekenhuis verder weg, minder buren, winkels ver weg. Bovendien is in het binnenland het klimaat minder: warm in de zomer, droger etc. Ook richting bordeaux kan het erg koud worden en zelfs in het zuiden kunnen ze enorme regenperiodes hebben. In Frankrijk heb je ook veel regels: het is soms erg lastig om een bouwvergunning te krijgen vanwege de burocratie in kleinere dorpjes. Dan heb je ook nog het taalverschil, denk maar niet dat de gemiddelde fransoos goed engels kan spreken
_Denise_ schreef:Wij hebben het lang zo slecht nog niet hier in Nederland...
liefiej schreef:*titel* praat aub voor jezelf!
* i love nederland, geweldig land, en idd, we moeten niet zeiken, weet je hoe graag arme kindertjes hier willen wonen!
Narya schreef:Weet je dat wel zeker? Ze spreken daar wel Limburgs hoor
Welshcobfan schreef:Wow: 1 referentiekader! Ongelovelijk dat je daar al je ervaringen op basseerd. Frankrijk is een vreselijk bureaucratisch moeilijk land waar alles op een rustig tempo gedaan word. Bovendien zijn daar behoorlijk wat toltrajecten wat ook niet al te goedkoop is.
kir_igor schreef:liefiej schreef:*titel* praat aub voor jezelf!
* i love nederland, geweldig land, en idd, we moeten niet zeiken, weet je hoe graag arme kindertjes hier willen wonen!
Ja ik wou ook heus wel dat die Arme mensen het uit Afrika wat beter hadden
CAuvraySky schreef:Narya schreef:Weet je dat wel zeker? Ze spreken daar wel Limburgs hoor
Das hetgene dat me tegenhoud
kir_igor schreef:Hallo,,
Ik vind Nederland echt helemaal niks meer aan, zoveel recheltjes alles is zo duur Nederland is klein, Nederland is koud! En achterlijk veel belasting wat je moet betalen... De meeste mensen wonen in een best klein huisje in Nederland ( niet dat daar wat mis mee is ) En toch moet je veel belasting enzo betalen..
Als je eens lekker wilt uit eten schrik je je dood van de geldprijs!
Lekker wandelen in de natuur is er ook bijna niet meer bij![]()
Als je Frankrijk hebt is alles veel groter, daar kun je in een kasteel wonen met een paar 100 hectare grond daar kan je zelf je eigenbos enzo hebben, daar hoef je geen eens je bos op tezoeken voor een lekker wandelingetje ofzo.
De belasting schijnt er minder te zijn, huizen zijn goedkoper, eten schijnt ook allemaal goedkoper te zijn enzo!
Soms denk ik wel eens ik wou dat we met zijn allen gingen emigreren naar Frankrijk!
Wat vinden jullie nou van Nederland?Whaa zo wil ik ook wonen