Shadow0 schreef:Ik snap de mensen niet die een rood lampje aan de voorkant doen, dat is echt niet handig!
Ik heb van die lampjes gezien met een witte en een rode kant die je aan je arm doet? Lastig als je armen niet 100% stil staan

Shadow0 schreef:Ook een niet onaanzienlijk deel van de automobilisten heeft daar last van. 't Schijnt de mens eigen te zijn.
Ik heb het hier over de kamikaze lui, mensen die de weg oversteken met de fiets terwijl ze zien dat er op 10m afstand een auto aankomt die vol in de rem moet om de fietser niet te scheppen, Fietsers die met zijn drieën naast elkaar rijden (NB: je mag niet eens met zijn tweeën naast elkaar fietsen als je het verkeer hindert

Echt zwaar verkeer heb je bijvoorbeeld in Thailand en Egypte, maar daar had ik het niet over. Neem landen waar mensen zich echt aan de regels houden zoals Finland, Zweden, Canada en Engeland. Daar worden fietsers die zich niet gedragen gewoon het ziekenhuis in gereden en wordt de autobestuurder ook niet aansprakelijk gesteld voor roekeloos gedrag van de fietser.
Shadow0 schreef:een tekortkoming van de chauffeur
Ja, daar heb je veel aan als je in een rolstoel zit: "ik heb niks fout gedaan, het was allemaal van die figuur die verblind werd door mijn fietslicht". Volgens mij is het toch handiger om niet in die rolstoel te komen..
Overigens zie ik ook wel iets in die draagbare lampjes, het werd hier alleen zo een "me too" topic. Soms is het wel eens goed om de zaken van de andere kant te bekijken