Vrouw overleden na wedstrijd waterdrinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: Vrouw overleden na wedstrijd waterdrinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:16

NoaC schreef:
Radiozender heeft dus slecht zijn huiswerk gedaan.....

Idd, ze hadden van te voren wel even mogen bedenken wat voor gevolgen zoiets kan hebben, al lijkt het nog zo onschuldig

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:26

Dit is toch niet normaal, als je zo'n spel organiseert hoor je toch op z'n minst te weten dat er zoiets kan gebeuren, echt vreselijk dat dit is kunnen gebeuren...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:32

Raar zeg dat je daar dood aan kan gaan, wist de radiozender ook niet waarschijnlijk..
We hebben bij de scouting vroeger wel eens spelletjes gedaan, dat ook iemand 10 glazen water moest drinken, maar na een stuk of 6 kwam het diegene alweer allemaal terug Nagelbijten / Gniffelen Hoe kan je dan meer dan 5 liter ofzo binnenhouden?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:33

moeder van een vriendin van mn zusje van vroeger, is hier ook aan overleden, zij dronk ook altijd water, dronk toen ook liters per dag.. vreselijk zoiets..

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:34

ze is gewoon een soort van verdronken,, ik denk dat haren longen enz. gewoon helemaal verstopt waren met water! niet normaal|!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:37

er komt dan een opeenhoping, je nieren kunnen het niet verwerken, en je hersenen kunnen het ook niet aan..

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:49

Ik vind inderdaad dat bij dergelijke extreme acties wel wat research had gedaan mogen worden naar wat de gevolgen eventueel kunnen zijn.

Ook vind ik het raar van die mevrouw, dat die zo ver is doorgegaan. Je gaat je op een gegeven moment toch gewoon behoorlijk slecht voelen als je zoveel drinkt? Dat gevoel zou ik voor geen enkele prijs overhebben hoor. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:51

hoeft dus niet, anders had die vrouw waar ik het over had, ook niet zoveel water gedronken denk ik..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:24

Ik heb in mijn directe omgeving iemand die dus inderdaad ook in het ziekenhuis beland is met epileptische aanvallen door overmatig waterdrinken.

Deze mijnheer dronk veel water omdat hij het gevoel had dat een bepaalde klacht die hij had (pijn in zijn benen) minder werd als hij veel water dronk. Totdat hij 6 liter water had gedronken en hij dus epileptische aanvallen kreeg en halsoverkop naar het ziekenhuis moest.

Ik meen begrepen te hebben dat het ook iets te maken heeft met het chemisch uit balans brengen van je lichaam, waardoor allerlei aansturingsprocessen kritisch verstoord raken.

Niet veel later hingen er trouwens overal van die grote posters met reclame van Spa, waar een jongen een vissenkom leeg drinkt... moesten we wel altijd erg om lachen overigens. Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:28

wat je wel niet doet voor een stom spelletje....

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:39

Farouche schreef:
wat je wel niet doet voor een stom spelletje....

Ik denk dat veel mensen gewoon niet WETEN dat je door het drinken van een paar liter water heel erg ziek c.q. dood kunt gaan.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:44

dat is toch niet best??? mja er zijn ook mensen die niet weten dat veel water drinken niet goed voor je lichaam is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:45

Véél water is ook best goed. Spoelt lekker door. Maar té veel is, zoals met alles, niet goed.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:47

Hahaha, maar hoeveel is te veel, he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:51

Nou ja, als je gewoon "water plast" (dus plassen zonder duidelijke afvalstoffen), lijkt het me dat je écht wel genoeg water hebt gedronken en dat je dus maar eens moet stoppen daarmee. Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:54

Firedancer schreef:
Hahaha, maar hoeveel is te veel, he?

2,5 liter water per dag is zat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:54

2 liter is al meer dan genoeg Lachen

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:59

Ah, dat weten de meesten wel, maar hoeveel is GIFTIG?

Dat hoef je mij niet te vertellen overigens, maar ik bedoel maar dat veel mensen zich uberhaupt niet realiseren dat je jezelf dood kunt drinken (zonder alcohol Haha! )

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:01

Dit is inderdaad niet erg bekend omdat er nog niet heel veel gevallen bekend zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:04

Ik denk dan toch wel aan de aantallen van 5/6 liter ongeveer. (maar hoe hou je het überhaupt binnen?? Verward )

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:07

heb ook wel eens gehoord dat in ze in WOII experimenten deden met joden. o.a. ook volgieten met water. Overleefden ze ook niet. Maar dat je dat zelf kan doen zonder te stoppen snap ik niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:09

Scheve mond ik wist niet dat dat kon,... had eerlijk gezegd nog nooit zoiets gehoord Verward

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:10

Achja daarom moet je het ook gewoon bij 1,5 liter water houden per dag. 2 liter drinken hooguit per dag... meer is ook al ziekmakend. Dus hou het gewoon bij 1,5 liter drinken per dag... dan zit je goed.

Als je 2,5 liter water(algemeen drinken) drinkt per dag.. dat is absoluut niet gezond.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:14

Als je alsmaar blijft dooreten ga je uiteindelijk braken. Lijkt mij dat het ook voor water geldt, principe van vol = vol.
Ik blijf vasthouden aan het feit dat je lichaam zichzelf ten alle tijden uiteindelijk in bescherming neemt en toch in ieder geval tegenmaatregelen treft als bovengenoemd braken. In een zeer kort tijdsbestek kan het bijna niet om bijv 7 liter in 5 minuten weg te krijgen. Heb het net geprobeerd met theemokken water, na de vierde krijg je moeite met doordrinken end an zit je op ruim een liter.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:25

Zazoo schreef:
heb ook wel eens gehoord dat in ze in WOII experimenten deden met joden. o.a. ook volgieten met water.

Klopt.

Je verdrinkt. Niet omdat er water in je longen komt, maar omdat er chemisch vanalles fout gaat in je lichaam. Je lichaam neemt het water heel snel op en daarna gaat het pas fout. Dan is het dus al ruimschoots te laat als je dan pas stopt met drinken.

Ik denk ook dat je door een bepaalde drempel bij jezelf moet heen drinken om te "over" drinken. Je lichaam zal daar inderdaad wel voor waarschuwen, maar toch kiest iemand er dus kennelijk voor om dat te negeren.