Amerikaanse stafford doorgedraaid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lest

Re: Amerikaanse stafford doorgedraaid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:04

L0veJ0la schreef:
Anders kan de dierenarts hem onderzoek ( de hond is overleven) dan weet je meer dat wat met hem gebeurd is.. Dat is ook goed idee..???

Nee lijkt me niet, uit het verhaal blijkt dat hij eerst de vriend van de eigenaar aanviel. Stel je voor dat hij in het park wandelt en een kind grijpt ?? Daarnaast heeft hij bloed geproefd.
Ik ben het met je eens dat geen één hond vals is als hij geboren wordt, maar deze hond is helemaal doorgedraaid (om wat voor een rede dan ook). Ik vind het erg dat deze hond verpest is ,maar hij is verpest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:06

PintoNatal schreef:
Je kan mij echt niet wijsmaken dat die hond zomaar uit het niets die vent is aangevlogen!
Ik vind het echt belachelijk, sommige mensen zouden zulke honden niet mogen houden!

Toch kan het...
Een collega van mijn man heeft het van de week mee gemaakt.
Zijn 10 maanden oude dochtertje zit bij de bank te spelen. De hond ligt in de keuken, komt ineens de keuken uitgestormt en grijpt het kind in haar gezicht...

Mijn 1e reactie was ook van, dan heeft dat kind zeker aan zijn oren getrokken of iets, maar de hond kwam uit de keuken....

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:09

Trouwens, dit schijnt al 4 jaar geleden gebeurd te zijn. Het is wel een beetje olie op het vuur gooien op deze manier.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:09

daarom moeten zulke mensen dus niet zo'n hond nemen!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:14

was echt een goor en akelig gezicht die hond en die man, ze hebben wel goed gehandeld.
Die presentator die zegt toch aan het einde dat de man hem teveel ''trucjes'' wou leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:00

zal het nog eens bekijken heb het idee dat het een gezellig avondje was en dat er wat stoerdoenerij in het spel was, weet ook niet waarom.
Heb ook geen medelijden met die kerel.
@Stef; van jou verhaal krijg ik dik kippenvel hoe is het met dat kindje afgelopen?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:26

Ik vind het zo sneu dat dit soort honden in verkeerde handen terecht komen,daardoor veranderen deze honden in vechtmachines.
Ik snap dat de politie deze hond heeft neergeschoten dat kon niet anders ,maar zo sneu voor het dier.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:10

Ik heb ook een Am Staff. Super lief beest, doet geen vlieg kwaad. Je kan zo een baby in zijn mand leggen bij wijze van spreken.
Wat ik zo jammer vind, is dat deze honden (net als veel andere "vecht"rassen) meteen over 1 kam geschoren worden. Elke hond is vals te maken. En tuurlijk heeft de 1 er meer aanleg voor dan de ander, maar opvoeding bepaald hoe een hond wordt.
Vraag me af of dit ook zou zijn uitgezonden als het een poedel was geweest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:15

Chiqa schreef:
@Stef; van jou verhaal krijg ik dik kippenvel hoe is het met dat kindje afgelopen?

Naar omstandigheden goed, maar ze is letterlijk voor haar leven getekend.
Hond had nog nooit wat gedaan. gelijk in laten slapen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:16

Tuurlijk hadden ze het ook uitgezonden als het een poedel was...

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:19

Er Roept ook nog iemand :
Stelletje Klootzakke...
Zal dat zijn omdat de hond werd doodgeschoten ?
Misschien wisten "die mensen" wel wat er met die hond gaande was Bloos
Zomaar valt hij niet aan , denk ik .
Arm Beest Ach gut

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:21

een kennis van mij heeft staffords gefokt,allemaal stuk voor stuk ontzettend lieve honden maar ook allemaal stuk voor stuk duidelijke regels waar ze zich aan moesten houden....helaas is hij dermee gestopt omdat hij vond dat de hond een steeds negatiefer beeld kreeg en de mensen ze amper meer wouden!

Niet om te oordelen over de mensen die zon hond gewoon mooi en leuk vinden...maar er zijn natuurlijk een bepaald slag mensen die dit soort honden aanschaven vanwege de hond zijn uiterlijk en reputaite,het is stoer!
Helaas zijn dat dan ook vaak de mensen die zon hond verklooten waardoor het beest der weer onder moet lijden

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:25

mensen mensen mensen...ik wordt hier zo moe van altijd dat eeuwige gezeik over staffords.. en vaak zijn het niet eens staffords..maar gekruiste doorgefokte dieren....door dit soort dingen komen dus alle staffords in een verkeerd daglicht en hebben wij als honden houders daar erg last van...

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:27

en nee niet alle staffs zijn agressieve pitbulls...voorbeeld mijn dochter is 5 verlamt aan dr benen en kruipt dus over de vloer..mijn honden hebben nog nooit 1 stap verkeerd gedaan in haar buurt....je moet ze gewoon goed opvoeden dan is er dus niks aan de hand....kun je dat niet dan verdien je idd niet zon hond!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:30

Chiqa schreef:
Ik heb ook het idee dat die eigenaar er niet zo mee zit, weet niet waarom.
Tuurlijk zal ie moe zijn na een uur vechten, maar ga met jullie mee wat is er hier zo mis gegaan dat die hond daadwerkelijk is gaan aanvallen.

Die man die naar buiten komt met die hond aan z'n arm is niet de eigenaar maar de vriend van de eigenaar. de hond heeft eerst de eigenaar gegrepen en z'n vriend greep toen in om te helpen. de hond greep vervolgens hem en bleef hem vasthouden.
zo'n hond is gewoon niet meer te vertrouwen. al helemaal niet als hij 2 mensen waaronder zijn eigenaar heeft gegrepen en dan ook nog eens niet wilt loslaten.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:39

lique schreef:
en nee niet alle staffs zijn agressieve pitbulls...voorbeeld mijn dochter is 5 verlamt aan dr benen en kruipt dus over de vloer..mijn honden hebben nog nooit 1 stap verkeerd gedaan in haar buurt....je moet ze gewoon goed opvoeden dan is er dus niks aan de hand....kun je dat niet dan verdien je idd niet zon hond!

dat bedoel ik dus,door een bepaald slag mensen en de manier waarop de honden worden opgevoed/gebruikt kan het misgaan maar dat kan met elke hond!
Ik blijf erbij als ik me eigen plekkie heb dan neem ik een stafford,vind het leuke honden en heb der alleen maar goeie ervaringen mee

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:12

Even voor de goede orde,deze hond was veel te groot om en raszuivere Amstaff,of Pit te zijn,waarschijnlijk een Bandog=
gefokt om aggressief te zijn naar mensen.Het lijkt er wel op voor een leek,maar is het beslist niet!
Het verschil zit hem in het feit dat bij Pitjes en Amstaff de agressie naar mensen niet gewaardeerd word,een echte is niet eens waaks.Een Bandog is een kruising tussen een Amstaf of
Pitbull, met een mastiff of dog met waak en verdegings karakter,met de intentie een Uberwaakhond te cre eren. Dit lijkt
uiterlijk veel op een enorme pitbullachtige maar is het dus niet.
Helaas voor veel mensen is dit niet te zien,en de media wakkert de hetze alleen nog maar verder aan.
Het gevolg van dergelijke kruisingen in oncapabele handen,heeft U kunnen aanschouwen in dit filmpje....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:35

@CherokeeChum; je hebt er verstand van zo te lezen

en het is idd erg triest dat alle pit of am een slechte naam krijgen, er lopen hier in de buurt veel meer 'agressieve jackies e.d dan am stefford hoor en de am steffords die ik ken zijn idd erg lief!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:36

Moderatoropmerking:
Hier een slotje. Waarom?
Als volgt: De link is niet echt van een nieuws-waardige pagina. Daarnaast is er verder totaal niets bekend over het voorval (op de gelinkte website) en word er nu druk gespeculeerd over dingen die misschien wel eens waar zouden kunnen zijn en wat er misschien allemaal met de hond gebeurd zou kunnen zijn. Dat is niet de bedoeling en een dergelijke 'discussie' zal dan ook tot niets leiden. Daarnaast is er een opmerking gemaakt dat dit filmpje reeds 4 jaar oud zou zijn.