E-vignet in Belgie vanaf 2008? Boycot Belgie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: E-vignet in Belgie vanaf 2008? Boycot Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:54

Chely schreef:
@nicolletje: gas tanken is tegenwoordig in belgie al duurder dan in nederland Tong uitsteken

Het gaat niet alleen om het tanken, het gaat om al die mensen die bij restaurants, pompen e.d. even uitrusten en ondertussen hun portomonnee opentrekken Lachen

Echwel schreef:
De bedoeling daarbij is dus de gebruiker betaald, wat voor mij overal ingevoerd zou mogen worden.

Een Europees vignet lijkt me dan nog het eerlijkst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:01

Nicolletje schreef:
www.nu.nl

België vindt Nederlands protest tegen wegenvignet bizar

Uitgegeven: 12 januari 2007 19:38
Laatst gewijzigd: 12 januari 2007 21:49

RIJSWIJK - Kathleen van Brempt, de Vlaamse minister van Mobiliteit, is vast van plan het Belgische wegenvignet januari 2008 in te voeren. Van Brempt was vrijdag verbaasd over de storm van kritiek uit Nederland. "Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders", aldus Van Brempt, verwijzend naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.

Vind ik nogal een flauwe reactie van die minister. Aangezien wij nu wel moeten gaan betalen als we door Belgie willen, en zij niet in Nederland. En om dan meteen over de zuinigheid van de Nederlanders te beginnen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:52

Het geld dat is gefraudeert moet toch ergens terug terug vandaan komen Knipoog

Ben er ook tegen, als ze de boetes eens harder zouden aanpakken, want vaak worden die niet eens betaald. Zou er al meer geld binnenkomen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:02

[quote="katiavl"]
Het geld dat is gefraudeert moet toch ergens terug terug vandaan komen Knipoog

Ben er ook tegen, als ze de boetes eens harder zouden aanpakken, want vaak worden die niet eens betaald. Zou er al meer geld binnenkomen.[/quote]
Tenzij je Nederlander bent, en je te snel rijdt, dan is het gelijk langs de pinautomaat en betalen..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:09

Lekker fraai is dat veignet. Heb het inderdaad in de krant gelezen. Wij, Zeeuws Vlamingen, zijn zoals er al eerder werd vermeld zeer zwaar de dupe. Wij kunnen niet van ons 'eilandje' af zonder te moeten betalen. Via de westerscheldetunnel kost het je geld, ga je via belgie, dan ben je ook centen kwijt.
Ik vind dat wij hier enigzins een tegemoetkoming in moeten krijgen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:11

Gaat zeker leuk worden voor de mensen die in belgie studeren,
Nuja met de trein gaan dan, als je een paar uurtjes over hebt Ziek

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:18

Dan mogen ze voor dat geld de snelwegen in België wel eens flink opknappen, laatste keer dat wij richting Brugge zijn gereden waren de snelwegen van dezelfde kwaliteit als de boerenlandweggetjes hier Haha!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:23

En borden neerzetten vóór de kruising in plaats van erop of erachter. En strepen op de weg zodat je weet waar de banen lopen. Haha!

Misschien kunnen ze dat betalen als ze die nutteloze verlichting weghalen. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:23

Craignethan schreef:
Dan mogen ze voor dat geld de snelwegen in België wel eens flink opknappen, laatste keer dat wij richting Brugge zijn gereden waren de snelwegen van dezelfde kwaliteit als de boerenlandweggetjes hier Haha!

hahah, grappig dat je dat zegt, heel veel medestudenten van me zijn nederlands. En die klagen hier ook over. Terecht word er iets gemaakt blijft het een half jaar staan, en beginnen ze aan iets nieuw.

Maar als de tour een fietsersgebeuren langs komt. Kan er in één week een heel stuk her aangelegd worden Slapen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 14:47

Hier in de buurt heeft een omleidingsbord er driekwart jaar gestaan. Er is nooit gewerkt daar Verward
Of een omleidingsroute die halverwege stopt... sta je daar tussen de maisvelden te kijken... Verward
Echt typisch Belgisch... maar dan wel geld vragen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:49

Urielle schreef:
Hier in de buurt heeft een omleidingsbord er driekwart jaar gestaan. Er is nooit gewerkt daar Verward
Of een omleidingsroute die halverwege stopt... sta je daar tussen de maisvelden te kijken... Verward

Inderdaad *LOL* Hoeveel onnodige belastingen betalen we hier soms niet. Voor de verkiezingen roepen ze dan, dat ze die ene belasting gaan stoppen. Na de verkiezingen krijg je dan een enveloppe in de brievebus. Voor één of andere domme nieuwe belasting.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:59

Belgie boycotten gaat moeilijk worden, mijn ouders wonen er. Maar ik zal gerust proberen de aanschaf van dat ding uit te stellen...en ik voorspel dat er - net als voor het zwitserse vignet - een levendige handel gaat ontstaan voor mensen die hem maar een keer per jaar nodig hebben, en hem aansluitend doorverkopen...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:01

Die Zwitserse vignetten kun je zo plakken dat de helft nog vastzit aan het plasticje zeg maar.
En dan kun je hem zo van je ruit verwijderen.
Je moet alleen oppassen als je er een bij de grens koopt, dat een overijverige ambtenaar hem er niet op plakt.

Dus verstandiger hem hier in Nederland al te kopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:13

Hij mag er idd niet helemaal opzitten, anders krijg je hem er nooit meer heel af. Ik was geloof ik niet helemaal duidelijk.
Ach, ik moet nog zien dat ze in Belgie zo gaan controleren dat ze iedereen pakken die geen vignet heeft...

Ik denk zomaar dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden als hij wordt opgedient...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:49

Urielle schreef:

Driekwart jaar maar? De omleiding bij Antwerpen heeft er volgens mij wel 10 jaar gestaan. Dan kwamen we terug uit Frankrijk en moesten we naar Bergen op Zoom. Daar ligt nu een snelweg geloof ik, maar destijds was die nog in aanbouw. Dus begonnen we elk jaar vrolijk met de 'BoZ - omleiding, volg 2', waarna de bordjes met '2' ergens in het duister ophielden te bestaan. En dan reden we kaboem via obscure landweggetjes kaboem met van die rottige kaboem betonplaten kaboem, en dan reden we kaboem op goed geluk maar door kaboem tot we een asfaltweg vonden, ah rust! Dat moest dan Nederland zijn. En dan kwam er vanzelf wel een bordje BoZ Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:51

Het bordje wegomlegging moet je niet serieus nemen in Belgie. Gewoon kijken of je rechtdoor kunt, negen van de tien keer lukt dat namelijk ook gewoon. Is de weg een half jaar dicht omdat er nog strepen getrokken moeten worden oid.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:56

Mischien komt het vignet ook om de lange wapper in antwerpen te betalen. Omg dat ze daar mee doorgaan

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:12

Ik vind het echt een idioot plan, ik als nl-er betaal al genoeg aan wegenbelasting(maar daar krijg je hier wel goede wegen voor terug) als ik 2x in het jaar door belgie rijd ga ik dus echt geen 60euro betalen voor wegen waarvan de kwaliteit bagger is. Afgelopen weekend was ik toevallig in Eindhoven en daar barste het van de belgen, wij gaan toch ook geen 60 euro vragen of meer(want wij hebben immers wel goede wegen).Als er geen oplossing komt voor dagjes mensen rijd ik voortaan wel een stukje om, mij zie je dan niet meer in belgie en met mij denk ik nog een heleboel nl-ders.Daar in tegen verwelkomen de duitsers ons met open armen, want die hebben zelfs net over de grens alles gratis parkeren gemaakt om nl-ers te trekken.Belgie denkt nu winst te halen uit het betalen voor gebruik van hun wegen, maar denk eerder dat ze heel veel verlies gaan maken.
Ik las laatst in de krant dat een heleboel belgen de nl-ers kunnen missen als kiespijn i.v.m de drukte tijdens vakanties etc maar hebben ze ook nagedacht over het tourisme? dat zal vanaf nu wel op zijn gat liggen daar gaan de inkomsten voor belgie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:37

Cassidy schreef:
Belgie boycotten gaat moeilijk worden, mijn ouders wonen er. Maar ik zal gerust proberen de aanschaf van dat ding uit te stellen...en ik voorspel dat er - net als voor het zwitserse vignet - een levendige handel gaat ontstaan voor mensen die hem maar een keer per jaar nodig hebben, en hem aansluitend doorverkopen...

Het Belgische vignet wordt electronisch schijnbaar.
Je moet vooraf het vignet aanvragen, je nummerplaat komt in de computer, en met de camera's op de weg worden ze gecontroleerd. Of zo iets.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:43

Dus als wij naar Zelzate naar de slager gaan, moeten we ook zo'n vignet hebben? (Zelzate ligt ongeveer 100 meter over de grens.)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:46

Dan parkeer je de auto in NL en loop je erheen? Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:49

Cassidy schreef:
Dan parkeer je de auto in NL en loop je erheen? Haha!

Pling

Nee, zo makkelijk is het niet helaas. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:50

Tja, dan moet je toch echt een andere slager zoeken...

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:02

Shadow0 schreef:
En dan reden we kaboem via obscure landweggetjes kaboem met van die rottige kaboem betonplaten kaboem, en dan reden we kaboem op goed geluk maar door kaboem

Dat is dus de Belgische snelweg Haha! Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:17

Nee, want de snelwegen zijn verlicht Pling En dat gaat meer kaboemkaboemkaboemkaboemkaboem. *LOL*