Jongen doet Saddam na en hangt zichzelf op.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: Jongen doet Saddam na en hangt zichzelf op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:54

katiavl schreef:
Die constructie is niet bepaald moeilijk hoor.

Wil je je reactie even onderbouwen?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:55

Het gaat hier niet om hoe de constructie in elkaar zit.
Puur om het feit dat ouders het toestaan dat kinderen zulke beelden zien. Ik ben het dan ook 100% met Sander eens.
Je moet je kinderen inlichten. Duidelijk vertellen wat de gevolgen van dit soort acties zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:56

Misz_shul schreef:
katiavl schreef:
Sjah, in amerika is de hanging game wel populair en dus een groot probleem. Mischien heeft het hier mee te maken. Plus dat ik vind dat beelden van een ophanging niet moeten uitgezonden worden.
En elk kind kon ze zien.... plus de waarden van een ophanging aan een kind laten zien... heeft niks met een muurtje rond je bouwen te maken.

De ophanging kreeg je niet eens te zien...alleen dat ie een zwart ding om zijn nek kreeg en de touw om zijn hoofd meer niet...en je zag hem er alleen gruwelijk erbij liggen maar er waren geen schokkende beelden...Tenminste je zag hem niet doodgaan of hoe ze hem ophingen...

ik heb het hele filmpje dus wél gezien op CNN en de iraakse zender(arabishe) (schotel.. )
ik vind dit gewoon sneu.. en ben het ook eens met bovenstaand

enuhmm, het nadoen, kan alleen al vanaf een foto in de krant.. als iemand ene touw om de nek heeft die boven vastzit, mja..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:00

ik heb het ook gezien en ik ben ook nog maar een kind oke in ben 5 jaar ouder maar toch een kind en toen ik 10 was wist ik ook al wat ik wel en niet kon doen . en mijn neefjes hebben iid ook de gedachten dat ze met een stuk hout(pistool) iemand kunnen neerschieten. prima toch zolang hun dat denken maar bij ons zou er NOOIT iemand aan een pistool willen/kunnen komen en dus oo kde kinderen niet

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:02

Jolliegirl schreef:
ik heb het hele filmpje dus wél gezien op CNN en de iraakse zender(arabishe) (schotel.. )

Zulke tv-zenders zijn dan pas criminelen. Die tapes van die mobiele telefoon zijn illegaal opgenomen en verspreid over internet en mogen volgens mij dan ook helemaal niet worden getoond. Je gaat toch geen ophanging op tv laten zien? Nee, als het nieuws is denkt men dat alles mag, maar er bestaat ook nog iets als gezond verstand. Maar dat is men in Amerika misschien wel allang verloren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:06

Sander_ schreef:
Jolliegirl schreef:

Zulke tv-zenders zijn dan pas criminelen. Die tapes van die mobiele telefoon zijn illegaal opgenomen en verspreid over internet en mogen volgens mij dan ook helemaal niet worden getoond. Je gaat toch geen ophanging op tv laten zien? Nee, als het nieuws is denkt men dat alles mag, maar er bestaat ook nog iets als gezond verstand. Maar dat is men in Amerika misschien wel allang verloren.

In arabishe landen is het heel normaal dat dit soort beelden vertoont worden aan de bevolking
ik zapte, dus zag het perongeluk, zag hellaas ''de'' ophanging.. heb direct weggezapt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:24

Ja, een foto in een krant kan ook. Maar hoe dan ook heeft het kind de beelden gezien zonder uitleg dat het gevaarlijk is en dat je het niet moet doen. Dáár gaat het mij om met dit topic. Beelden laten zien is prima mits je uitleg geeft. [Al zal ik mijn toekomstige kinderen niet snel zulke beelden laten zien.]

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:28

Jolliegirl schreef:
In arabishe landen is het heel normaal dat dit soort beelden vertoont worden aan de bevolking
ik zapte, dus zag het perongeluk, zag hellaas ''de'' ophanging.. heb direct weggezapt

Ja, snap ik. Ik doelde ook op CNN (Amerikaans), maar dat heb ik er niet duidelijk bij vermeld, afgezien van de laatste zin. Vork

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:31

Sander_ schreef:
Jolliegirl schreef:

Ja, snap ik. Ik doelde ook op CNN (Amerikaans), maar dat heb ik er niet duidelijk bij vermeld, afgezien van de laatste zin. Vork

oke Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:58

off topic

voor de belgische mensen wurging spel is op dokter phil
omg zijn ook mensen van zestien enzo
Ze vinden het leuk om flauw te vallen en dan spastische bewegingen te hebben

Ik denk dat je als ouder niet eens van die afbeeldingen kunt weghouden.
Effie google video en je kan zo een dingen zien. Plus dat kinderen vaak ook niet luisteren

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:01

Ik hoorde het vandaag, als ouder kan je volgens mij niet voorkomen dat je kind zoiets te zien krijgt. Je zag het bijna overal op tv. Ik vind het iig heel triest voor de ouders.

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:53

ik denk dat die jongen heel erg nieuwschierig was en dat het uit de hand liep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:55

Oh jeetje wat erg zeg! Volgens mij vergeef je dit jezelf als ouder nooit als je zoiets gebeurt. Maar idd wel vreemd dat hij die executie heeft gezien hoor, daar laat je je kind toch niet naar kijken

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:17

Apart zeg...als kind van 10 moet je dan wel erg geobserdeerd zijn door het feit of die persoon in kwestie....

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:39

Met jezelf wurgen door ophanging voor de kick bereik je dezelfde effecten als met het hebben van wurgsex. Er wordt een stofje aangemaakt tijdens het proces dat erg lekker schijnt te zijn.

On-topic: Ik vermoed dat de ophanging van Saddam gewoon een trigger was voor die jongen. Of misschien deed hij een spelletje dat verkeerd afliep. Kom op, een tienjarige weet dat je jezelf niet moet ophangen.
Ik snap trouwens niet dat een ouder zijn kind naar die executie laat kijken (of waarom iemand er uberhaupt naar kijkt, maar dat is een ander verhaal)

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:55

10 jaar? Bloos! Wat verschrikkelijk zeg
Ik heb er geen andere woorden voor, die jongen was veel te jong Ach gut
Imo denk ik ook niet dat het vanwege de ophanging van Saddam is, dat zou gestoord zijn

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:17

Jeetje, het zal je kind maar zijn!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:16

Dat je je kinderen dit laat zien oké. Ik zou het niet doen. Maar áls je het dan toch doet, vertel dan wáárom hij wordt opgehangen. Omdat hij duizenden anderen mensen heeft vermoord. Een goeie vriend van ons heeft zichzelf opgehangen, gewoon met een simpele knoop touw ook aan het stapelbed en klaar. Zoiets zou een kind van 10 ook kunnen.

Wat moet dit erg zijn voor die ouders... ik denk dat je jezelf een enorm schuldgevoel gaat aanpraten.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:54

Ik zou het mijn kinderen ook niet laten zien. Erg triest dat zoiets gebeurd, maar ik ben van mening dat een jongen van 10 alwel kan weten dat je door zoiets dood gaat. Het moet inderdaad erg zijn voor die ouders Ijslanderfan...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:45

ik vind wel dat ze het later op de dag kunnen uitzenden, bijv om 11 uur.. al het kind dat dan nog gezien heeft ligt het mij betreft aan de ouders.. die moeten hun kind dan maar vroeger op bed leggen.. maar een kind kijkt toch niet op een volwassen zender? ik vond het vroeger oersaai als nederland 1 het journaal op was..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:24

Het verbaast me steeds weer hoe vroeg kinderen tegenwoordig met "zware" onderwerpen bezig zijn ( sex, vekrachting, nu zelfmoord ) pff wat je tegenwoordig allemaal wel niet leest Rolleyes

in die tijd speelde ik verstoppertje en vertroetelde een shet Clown

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:25

zoals zijn oom al zei: het was een nieuwschierig kind, misschien nieuwschierig naar de dood, saddam, ophanging en is daar te ver in gegaan...