dertig dode katten in schuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Re: dertig dode katten in schuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:14

Is dat je goeiste nederlands Lotte? Bloos!

En ja, het is op het nieuws geweest.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:46

jeetje, zeer tegenstrijdige verhalen dus. ik geloof meer de verhalen van de mensen die er geweest zijn met hun poes.

alleen de vriezer vind ik vreemd?!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:57

ik vraag me af hoe die katten zijn dood gegaan

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 10:33

bijoekimmie schreef:
....
Ik heb enkele weken geleden aangifte gedaan van mishandeling van katten samen met mijn nicht.
Van de week is haar kattenopvang ontruimd en het bleek zo bizar te zijn dat het nog erger was dan ik dacht.
Misschien hebben jullie het ook wel gezien op de televisie of krant.
Het was de poezenopvang in schiedam.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb anders was het misschien nog meer uit de hand gelopen, alhoewel dit was al afschuwelijk.

Misschien kan deze dame meer licht op de zaak werpen?
Heb haar op het topic gewezen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:03

milo schreef:
jeetje, zeer tegenstrijdige verhalen dus. ik geloof meer de verhalen van de mensen die er geweest zijn met hun poes.

alleen de vriezer vind ik vreemd?!

Dan vraag ik me wel af waarom ze in 2005 ook al eens is beboet wegens verwaarlozing Verward

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:02

Hallo
Ik wil wel even opheldering geven hoor. Word wel een lang verhaal , maar ja.

Ik heb van de zomer een hele lieve kat uit het assiel gehaald en daar was ik heel erg blij mee, alleen mijn overige 4 katten helemaal niet.
Je krijgt van het assiel maar 2 weken om te wennen, dit vind ik overigens veel te kort maar oke.
Het ging in principe redelijk maar zo af en toe werd deze kat gepakt door 1 van mn andere katten en dat was echt bizar zo bang was hij.
Hij werd steeds gestresster en hij werd ook bang voor mijn kinderen. Op een vrijdagavond is hij zo gestresst geweest dat hij 1 van mn kinderen heeft aangevallen.
In de tussen tijd was ik al met deze poezenopvang bezig om te laten bemiddelen , maar dit was nog niet zo makkelijk vanwege zijn leeftijd.
Die avond belde ik Corrie op met de vraag of ik hem bij haar kon brengen en dat kon de volgende dag.
De volgende dag ben ik met mijn nicht en de kat in de auto gestapt en zijn we daar naar toe gereden.
Toen we daar aan kwamen hebben we de kat laten zitten en zijn we eerst binnen gaan kijken hoe het er uit zag.
Je wilt wel weten waar je kat terechtkom ,
Nou wat wij toen zagen dat is echt niet om te beschrijven.
Het was een grote bende, overal lag zeik en stront en kots, (je glibberde echt door de schuur heen) er was geen ventilatie, geen daglicht alleen een sliert kerstverlichting, de kattenbakken liepen over van vuil,
de voerbak was helemaal aangekoekt, overal stonden lege blikken kattenvoer, er was geen plekje waar de katten konden liggen, alle bedden, dekentjes lagen onder de stront, er waren heel veel zieke katten met vieze oogjes en katten die nieste, er waren ook hele oude katten die er echt niet uitzagen.
Wij waren hierdoor zo ontdaan dat ik daar alleen maar rondjes kon lopen.
Mijn nicht die heeft nog wel wat tegen die vrouw gezegd maar die begon te huilen dat ze het zo erg vind en blablabla.

Nou ja even in het kort, we hebben onze handen in de sloot gewassen en zijn met kat naar huis gegaan. Thuis hebben wij de db gebeld en die heeft er wat aan gedaan.

De katten lagen niet alleen in de vriezer en in de koelkast maar ook tussen het vuil.
Nou heb ik hem wel heel snel ingekort hoor, maar als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:18

Dat klinkt niet best! Maar goed dat er nu iets aan gedaan wordt Lachen

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:11

tja en dan kom ik met een verhaal. ik hoorde het hele geval van bijoekimmy (ik doe haar paardjes) en wist niet wat ik hoorde Huilen . ik ben tot maart vrijwilligster bij haar geweest en heb zelf echt nooit iets gezien van de dingen die ik op t.v. heb gezien. er waren idd oude katten die niet zindelijk meer waren. maar we gingen wel met de zieke katten naar de da. de rekeningen logen er niet om hoor sommige liepen op tot over de 400 euro die zij uit haar eigen zak betaalde. ze betaalde alles uit haar eigen zak. toen ik haar hielp was het er ook steeds schoon. katte, voer en waterbakken,bedjes en mandjes. dit was ook te zien op de foto's van haar website. en in de vriezer lagen voor zover ik weet 3 katten die naar het crematorium zouden gaan. maar das dus niet gebeurd. verder verleende de da alle medewerking om de katten te helpen zolang er maar betaald werd, want zo lang een kat nog te behandelen was liet hij ze niet inslapen.

ik schrik ervan dat het in 9 maanden zo achteruit is gegaan. Verdrietig

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:13

waar dit is gebeurt daar achter heb ik vroeger altijd paardjes verzorgt.
die vrouw was altijd al een beetje raar als we naar de katten wilde kijken!
echt vreselijk!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:16

Zo heb ik het ook ervaren Heene040, ik schrok ook van de beelden. Toen ik daar 2x ben gaan kijken waren de bakken schoon en hadden de katten genoeg plek om te slapen, liggen of te ravotten. Ook heb ik geen 'hele' slechte katten gezien

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:12

IcePrincess schreef:
Ik weet niet goed wat ik erover moet zeggen of denken.

Aan de ene kant denk je, ja ze heeft echt het beste voor gehad met de katten, maar aan de andere kant, wie zegt dat wat ze ons vertelde waar was? Verdrietig .

Ik superdymp heb samen met bijoekimmie hier aangifte van gedaan en heb daar echt geen moment spijt van gehad want wij zijn daar op 25 november 2006 geweest en wisten niet wat we daar aantroffen ( gewoon te erg voor woorden ).
Die vrouw zal het misschien allemaal wel goed bedoeld hebben maar in mijn ogen moest daar een stokje voor gestoken worden waar zij mee bezig was .
Aan de telefoon klonk het allemaal helemaal geweldig , dus ze zal op die manier wel heel veel mensen om de tuin hebben geleid , met haar mooie praatjes.

Sommige mensen zoals Heene040 is daar ook heel erg geschrokken toen zij daar voor het eerst kwam, alleen zij heeft haar handen laten wapperen. (onze handen begonnen ook te jeuken hoor, alleen is hier het probleem niet mee opgelost)
Ik hoop dat Heene040 er nu ook wel achter is dat zei ook is voorgelogen door Corrie.

Ik begrijp dan ook niet dat Thesam daar niks gemerkt heb van al die zieke en slecht verzorgde beesten , want je kan mij veel vertellen in 3 weken kan ze nooit al die zieke katten beter hebben gekregen en na 3 weken weer zo ziek zijn dat ze in beslag genomen zijn .
Er zijn daar meer mensen geweest ,alleen begrijp ik niet dat er nooit iemand daar aangifte van heeft gedaan ,want ik heb nog contact met die man van de db en er zijn verder geen aangiftes gedaan alleen die van ons , wat ik heel erg raar vind.

Tot slot
Wij zijn van mening dat deze vrouw nooit geen kattenopvang meer mag hebben.
Als we erachter komen zullen we er ook alles aan doen om haar te stoppen.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:30

Nee, ik heb het werkelijk niet gezien... anders had ik ook wel aan de bel gehangen.
Ik ben daar dan ook 2 x geweest, de eerste keer om te kijken en de tweede keer om de poes op te halen.. ik ben blij dat ik dat trouwens gedaan heb, want ik heb er een hele leuke poes aan over gehouden Ja

Maar ik vind het tof van jullie dat jullie aangifte gedaan hebben, als ik het zou had aangetroffen had ik hetzelfde gedaan Knipoog

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:36

wat superdymp zegt klopt. ik ben toen geschrokken, alleen kwam ze met het verhaal van: de vrijwilligers zouden het doen want ik was ziek ofzo en die hebben alleen gevoerd. oke dat kan dacht ik. en idd. ik heb me daar het apelazerus gewerkt en dan niet een uurtje, maar van 8.30 tot een uur of 4. als we weg gingen was alles schoon. maar ik heb weer een wijze les geleerd. neus langer maken dan die is om hem overal in te steken wat dieren betreft als het gaat over dingen die dus echt niet kunnen. pffffff mijn neus is al zo groot.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:22

Dat van ons is al 2 jaar geleden gebeurd, toen zat ze geloof ik ook nog op een andere lokatie, ze vertelde iig dat ze moest verhuizen. Op haar website stond dat ze spullen voor de katten zocht, vooral omdat er zoveel onzindelijke en oude katten zaten en dat het spul niet lang meeging. Mijn moeder heeft toen nog dekens en kussens meegenomen omdat wij die dan toch van de verhuizing over hadden. Ze was er hartstikke blij mee want ze was weer aan nieuwe toe. Het oude spul is toen ook gewoon vervangen met het nieuwe. Verder zag het er ook niet dramatisch uit.

Maar nogmaals, ik ben er zelf nooit geweest, weet dit alleen van mijn moeder en tante. Maar ik weet van hun ook dat ze onze kat niet zomaar ergens achter zullen laten en dat als ze echt een gigantische zooi aangetroffen zouden hebben zouden ze ook meteen weer omgekeerd zijn en de dierenbescherming bellen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:39

jeetje, hier schrik ik toch wel van. ze zal het beste met de dieren voor gehad hebben, maar dit kan gewoon niet.