Caira schreef:ik kan het alleen maar met jeanie eens zijn, er zijn redenen waarom deze honden in nl verboden zijn.
Ook niet allemaal.
Als je maar een ggk stamboom hebt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:ik kan het alleen maar met jeanie eens zijn, er zijn redenen waarom deze honden in nl verboden zijn.
Nathalie schreef:jeanie schreef:En toch mag de hond dan niet een moordwapen worden.....Een hond hoort eerst te waarschuwen door te grommen en evt een waarschuwingsbijtje.Het probleem met een pitbull is dat het dan slecht kan aflopen met de mens.
Maar wie zegt dat deze hond niet eerst gewaarschuwt heeft?
Een kind van 5 snapt dat waarschijnlijk niet.. Of probeert het toch nog een keer. Oma hangt druk aan de telefoon, is even snel naar boven of weet ik veel wat.. En het is zo gebeurt!
Silence schreef:Dat bedoel ik.
Dan word het weer gestoken op de hond, maar wie weet wat dat kind gedaan heeft rond dat tijdstip.
Ik vind het zo ontzettend laag dat altijd de schuld standaard op de hond geschoven word.
faye schreef:De hond heeft oma ook nog toegetakeld, duidelijke tekenen van een ernstige karakterfout!
Elke86 schreef:faye schreef:De hond heeft oma ook nog toegetakeld, duidelijke tekenen van een ernstige karakterfout!
Of gewoon een kwestie van verdediging? Misschien dat dat dier wel ergens pijn?
faye schreef:Precies Quellian, maar sommigen zijn nu eenmaal blind en naief
Elke86 schreef:Uiteraard valt dit niet goed te praten, maar zoals Silence zegt moet er gewoon eens vanuit het hond zijn standpunt gekeken worden. Helaas kunnen dieren niet praten en dus niet vertellen wat er echt gebeurt is. Dus geloven mensen dadelijk het verhaal dat de "slachtoffers" zeggen, terwijl al vaak genoeg bewezen is dat dit vaak niet klopt met wat er werkelijk gebeurt is...
faye schreef:Kun je nou niet lezen? Deze hond is niet in orde!!!! Dus nee, ik heb niet de behoefte om die kronkels te begrijpen.
faye schreef:Kun je nou niet lezen? Deze hond is niet in orde!!!! Dus nee, ik heb niet de behoefte om die kronkels te begrijpen.