Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:01

Caira schreef:
ik kan het alleen maar met jeanie eens zijn, er zijn redenen waarom deze honden in nl verboden zijn.

Ook niet allemaal.
Als je maar een ggk stamboom hebt.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:32

Alweer het pitbull ras dat het slachtoffer hiervan gaat zijn. Kunnen ze de lijst van zogezegde gevaarlijke honden nog wat meer gaan aanmoedigen ...Voor mij bestaan er geen gevaarlijke rassen, maar wel gevaarlijke hondeneigenaars! Wanneer gaan mensen nu eens leren dat het niet steeds de hond zijn schuld is. Ik geloof niet dat dit beest zomaar gebeten zal hebben .
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 03-01-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:34

Nathalie schreef:
jeanie schreef:
En toch mag de hond dan niet een moordwapen worden.....Een hond hoort eerst te waarschuwen door te grommen en evt een waarschuwingsbijtje.Het probleem met een pitbull is dat het dan slecht kan aflopen met de mens.

Maar wie zegt dat deze hond niet eerst gewaarschuwt heeft?
Een kind van 5 snapt dat waarschijnlijk niet.. Of probeert het toch nog een keer. Oma hangt druk aan de telefoon, is even snel naar boven of weet ik veel wat.. En het is zo gebeurt!

Een kind van vijf snapt dat prima, mijn driejarige snapt dat al. Ik vrees dat het gewoon een karakterfout van de hond is, die zitten er regelmatig tussen bij dit ras.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:34

Maarre, wat doet een meisje van 5 nog uit bed om 4.30 `s ochtends. Kan de hond misschien ook een beetje chagerijnig geweest zijn rond die tijd.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:41

Klopt, een kind van 5jaar hoort niet om 4.30 s'nachts rond te lopen bij de hond. Dat is vragen om problemen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:07

Dat bedoel ik.
Dan word het weer gestoken op de hond, maar wie weet wat dat kind gedaan heeft rond dat tijdstip.
Ik vind het zo ontzettend laag dat altijd de schuld standaard op de hond geschoven word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:09

Silence schreef:
Dat bedoel ik.
Dan word het weer gestoken op de hond, maar wie weet wat dat kind gedaan heeft rond dat tijdstip.
Ik vind het zo ontzettend laag dat altijd de schuld standaard op de hond geschoven word.

De hond heeft oma ook nog toegetakeld, duidelijke tekenen van een ernstige karakterfout!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:11

Lijkt me een beetje onnodig om je af te vragen waarom dat kindje nog wakker was. Misschien had ze wel teveel oliebollen gegeten en was misselijk, misschien werd er nog met vuurwerk geknald in de straat, misschien moest ze gewoon ff plassen. Kun je wel over speculeren, verandert niets aan de situatie.

Hebben ze de hond eigk afgemaakt?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:12

faye schreef:
De hond heeft oma ook nog toegetakeld, duidelijke tekenen van een ernstige karakterfout!

Of gewoon een kwestie van verdediging? Misschien dat dat dier wel ergens pijn?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:16

Het had net zo goed een andere hond kunnen zijn die een kind beet
Het zijn en blijven natuurlijk wel dieren opgevoed of niet

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:17

Het probleem met pitjes is dat ze vaak asiocialen aantrekken,mensen die zelf een bedenkelijke houding t.o.v de maatschappij hebben.
De opvoeding is dan ver te zoeken.Toen dit ras in 76'in Nl geintroduceerd
werd,was er een klein select groepje mensen die zo'n hond had,en niemand had er ooit van gehoord.Oorspronkelijk is het een zeer sociale hond met kinderen.Echter met een enorme will to please,die aan het ongelofelijke grenst.Ergo,elke randdebiel kan hem misbruiken.
De originele Pit is niet waaks of territoriaal,of groot en imposant,meer het formaat van een Staff,maar dan slanker van bouw,20kg was een gangbaar gewicht.In de jaren 80'werden ze steeds populairder,en werd er geexpirimenteerd met kruisingen in het pakwerk,vanaf dat moment ging het mis.Deze honden werden wel degelijk met een stamboom gefokt,A.D.B.A voor de werkende honden, en U.K.C voor de showlijnen.
Mensaggressie was een zeer verwerpelijk iets,binnen het ras.
Dit veranderde toen men de hond probeerde om te vormen naar de ultieme
bijtmachine in de jaren 80' Dit is ook het moment dat het mis ging.
De honden die bijten zijn zonder uitzonderingen grote afstamming onbekend honden,afkomstig uit kruisingen met Rotweilers,doggen etc,geselecteerd op formaat en scherpte.Ze hebben dan ook weinig meer te maken met het woord Pitbull,al worden ze door de media wel als zodanig aangeduid voor het gemak.....
Honden uit de genoemde registers zijn alle purebreds,zonder noemenswaardige problemen,behalve dan de aggressie naar ander honden,die overigens gemakkelijk te trainen zijn, om zich maatschappelijk verantwoord te gedragen.Ze worden met grote regelmaat getraind als reddingshond,therapiedog,invalidegeleidingshond,veedrijver etc.
Verreweg de meeste zijn sociaal en fijne gezinshonden.Er is echter een groep mensen die dit ras willens en wetens verkracht,en vervormd heeft.
En het voor al die goed bedoelender bazen en hun fijne honden verpest heeft.Een maatschappelijk probleem dus waar met de wijzende vinger naar de hond word gewezen......En Pitbull word genoemd als hij daar ook maar een vage gelijkenis mee vertoond,want dat doet het altijd lekker in de
krant!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:17

Elke86 schreef:
faye schreef:

Of gewoon een kwestie van verdediging? Misschien dat dat dier wel ergens pijn?

Mijn hond heeft ook weleens pijn en piept -desnoods 'hapt' ie in de lucht-, maar een hond die een kind (!!) versnippert, heeft gewoon een steekje los (of meerdere).

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:18

Klopt, het is gewoon heel spijtig dat het weer een pitbull moet zijn in die verhaal. Mensen hebben er zowiso al een negatief beeld van door deze verhalen. Ik ben jaren naar de hondenschool gegaan en de honden waarvan je hoorde dat ze afgemaakt waren door een medisch probleem waren de honden die ze net bestempelen als ideale gezinshond. Dat bewijst maar dat je een ras niet dadelijk mag benadelen enkel en alleen op de naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:19

Precies Quellian, maar sommigen zijn nu eenmaal blind en naief Knipoog

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:22

faye schreef:
Precies Quellian, maar sommigen zijn nu eenmaal blind en naief Knipoog

Of misschien vaak genoeg in contact gekomen met deze honden en dus het ras willen verdedigen tegen de onwetende die gewoon meeroepen met de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:25

Ik roep niet mee met de rest, een hond die zo aggressief is, heeft een karakterfout en het is maar goed dat hij afgemaakt is!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:28

Dat die hond de oma heeft aangevallen:....
Er staat dat de oma de hond van het kind probeerde af te trekken.
Hoe zou jij dan reageren als iemand aan je staat te trekken?

Ik weet ook wel, dat het niet goed te praten valt, maar ik vind dat er ook eens vaker vanuit de hond gekeken moet worden en niet altijd naar het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:29

In dit geval is gewoon duidelijk dat de hond een ernstige karakterfout heeft. Als je dat ontkent dan heb je geen verstand van honden

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:31

Uiteraard valt dit niet goed te praten, maar zoals Silence zegt moet er gewoon eens vanuit het hond zijn standpunt gekeken worden. Helaas kunnen dieren niet praten en dus niet vertellen wat er echt gebeurt is. Dus geloven mensen dadelijk het verhaal dat de "slachtoffers" zeggen, terwijl al vaak genoeg bewezen is dat dit vaak niet klopt met wat er werkelijk gebeurt is...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:31

En hoe zou dat komen dat die hond zo agressief reageerde?
Als hij geen pijn zou hebben?
Lijkt me dat het probleem dan toch echt bij de baas ligt hoor!

Elke86 schreef:
Uiteraard valt dit niet goed te praten, maar zoals Silence zegt moet er gewoon eens vanuit het hond zijn standpunt gekeken worden. Helaas kunnen dieren niet praten en dus niet vertellen wat er echt gebeurt is. Dus geloven mensen dadelijk het verhaal dat de "slachtoffers" zeggen, terwijl al vaak genoeg bewezen is dat dit vaak niet klopt met wat er werkelijk gebeurt is...

Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:32

Kun je nou niet lezen? Deze hond is niet in orde!!!! Dus nee, ik heb niet de behoefte om die kronkels te begrijpen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:33

faye schreef:
Kun je nou niet lezen? Deze hond is niet in orde!!!! Dus nee, ik heb niet de behoefte om die kronkels te begrijpen.

Ik kan goed genoeg lezen wat jij schrijft, maar daarom hoef ik het nog niet eens met je te zijn. Misschien kan jij even lezen wat wij zeggen en openstaan daarvoor? We zeggen toch dat wat er gebeurt is niet volledig goed te praten is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:35

Niet volledig goed te praten? Die hond is terecht afgemaakt. Erg jammer dat er twee slachtoffers hebben moeten vallen, waarvan een dodelijk.

Waar moet ik voor openstaan? Welk steekhoudend argument kun jij geven om deze actie goed te praten?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:35

faye schreef:

Ja hoor, ik kan zelf heel goed lezen!
Wie ben jij om zomaar vanachter je pc te kunnen oordelen over dat dier en die situatie daar?
Kunnen wij toch ook niet, vandaar dat we zeggen dat er eens verder gekeken moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:36

Jullie hebben duidelijk absoluut geen verstand van honden. Succes met de discussie, tegen zoveel onwetendheid heeft het geen zin te argumenteren.