Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MSQuincyTE schreef:Ik ben voor eutanasie
Mijn oma heeft ook eutanasie gehad want zij had de spierziekte A.L.S. en dat is een broertje of zusje van M.S. alleen dan in een ergere vrom
pioade schreef:daarom is het zo mooi dat kerk en staat gescheiden zijn dezer dagen.Vanuit mijn christelijke geloof ben ik er tegen.. Ik geloof dat God beslist over leven en dood. Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die euthanasie wensen als zijn zij pijn hebben en/of zwaar gehandicapt zijn. Overgens is pijn meestal met goede (palliatieve) pijnbestrijding te voorkomen.
Ik ben van mening dat als er meer geld uitgetrokken wordt voor onderzoek naar (palliatieve) pijnbestrijding en er nog betere pijnbestrijding komt de vraag naar euthanasie af gaat nemen.
pioade schreef:Ik geloof dat God beslist over leven en dood.
pascale schreef:hoi ik ben hier ook voor!
ik vind dat je famillie moet beslissen op zo'n moment,die doen vaak wel het juiste,toch? gr pascale!
pioade schreef:Vanuit mijn christelijke geloof ben ik er tegen.. Ik geloof dat God beslist over leven en dood. Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die euthanasie wensen als zijn zij pijn hebben en/of zwaar gehandicapt zijn. Overgens is pijn meestal met goede (palliatieve) pijnbestrijding te voorkomen. Ik ben van mening dat als er meer geld uitgetrokken wordt voor onderzoek naar (palliatieve) pijnbestrijding en er nog betere pijnbestrijding komt de vraag naar euthanasie af gaat nemen.
MSQuincyTE schreef:pioade schreef:Ik geloof dat God beslist over leven en dood.
Dus jij gelooft dat het ook gods wil is dat er onschuldige mensen worden vermoord?
Vanessa24 schreef:pascale schreef:hoi ik ben hier ook voor!
ik vind dat je famillie moet beslissen op zo'n moment,die doen vaak wel het juiste,toch? gr pascale!
Dat zou je denken Pascale, maar er zijn veel mensen die zo'n beslissing niet kunnen nemen, omdat ze geen afscheid willen nemen van een persoon.
Tolstoj schreef:pioade schreef:Vanuit mijn christelijke geloof ben ik er tegen.. Ik geloof dat God beslist over leven en dood. Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die euthanasie wensen als zijn zij pijn hebben en/of zwaar gehandicapt zijn. Overgens is pijn meestal met goede (palliatieve) pijnbestrijding te voorkomen. Ik ben van mening dat als er meer geld uitgetrokken wordt voor onderzoek naar (palliatieve) pijnbestrijding en er nog betere pijnbestrijding komt de vraag naar euthanasie af gaat nemen.
Nou dat kan erg tegenvallen hoor.
Mijn schoonmoeder is gestorven aan de gevolgen van een melanoom (met uitzaaiingen naar haar botten). Ze heeft uiteindelijk gesmeekt of de dr er een einde aan wou maken. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo veel pijn had. Dwars door de zware dosis morfine heen. De dokter heeft uiteindelijk haar in een zeer diepe slaap gebracht met Morfine en daar is ze uiteindelijk door overleden. Dit heet geen euthanasie, maar is het in feite natuurlijk wel.
Ik vind het het geloof dat God over leven en dood beslist ook echt een drogrede om niet aan euthanasie te doen. Je houdt iemand ook kunstmatig langer in leven tegen de wil van God in. (bv een comapatiënt) Dan kan je ook in gevallen van ondraaglijk lijden er een eind aanmaken.
Tolstoj schreef:pioade schreef:Vanuit mijn christelijke geloof ben ik er tegen.. Ik geloof dat God beslist over leven en dood. Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die euthanasie wensen als zijn zij pijn hebben en/of zwaar gehandicapt zijn. Overgens is pijn [b]meestal met goede (palliatieve) pijnbestrijding te voorkomen. [/b]Ik ben van mening dat als er meer geld uitgetrokken wordt voor onderzoek naar (palliatieve) pijnbestrijding en er nog betere pijnbestrijding komt de vraag naar euthanasie af gaat nemen.
Nou dat kan erg tegenvallen hoor.
Mijn schoonmoeder is gestorven aan de gevolgen van een melanoom (met uitzaaiingen naar haar botten). Ze heeft uiteindelijk gesmeekt of de dr er een einde aan wou maken. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo veel pijn had. Dwars door de zware dosis morfine heen. De dokter heeft uiteindelijk haar in een zeer diepe slaap gebracht met Morfine en daar is ze uiteindelijk door overleden. Dit heet geen euthanasie, maar is het in feite natuurlijk wel.
Ik vind het het geloof dat God over leven en dood beslist ook echt een drogrede om niet aan euthanasie te doen. Je houdt iemand ook kunstmatig langer in leven tegen de wil van God in. (bv een comapatiënt) Dan kan je ook in gevallen van ondraaglijk lijden er een eind aanmaken.