Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lenneke_ schreef:WildWings: mijn vraag was of meer mensen dit opvalt. Niet of die fietser wel of niet geroepen heeft
Citaat:Zelf ben ik deze kleine aanrakingen gewoon, het is mij ook niet opgevallen dat het meer zou zijn geworden oid.
nanda111 schreef:dat de leraren aan je zitten is niet gewoon maar gewoon vrienden enzo (jongen met meisje) knuffelen heel wat afals ze niet met elkaar hebben dan hé
ijslanderfan schreef:Ik ben blij dat ik op de school zit waarop ik zit.
Leraren zitten nooit aan ons, gelukkig..
Mensen worden er wel steeds makkelijker in,
ook in de stad bijvoorbeeld. Als je aan de kant moet
even een arm op je heup ofzo. Daar kan ik verrekte
slecht tegen.
Citaat:Knuffelen is een heel andere aanraking dan iemand in de schouder prikken
WildWings schreef:Letterlijk is het natuurlijk een aanraking en zit je aan iemand. Maar (tegenwoordig?) heeft het woord 'aanzitten' meteen zo'n negatief imago om het zo maar te zeggen. Aan iemand zitten = fout, althans, ik heb het idee dat mensen dat steeds vaker gaan denken en dat onder 'aan iemand zitten' vaak wordt verstaan dat je iemand aanraakt met een bepaalde bedoeling daarbij..
boaz1 schreef:ja inderdaad
het word ook al heel snel verkeerd opgevat
lindsey schreef:Die aanraking van die leraar waarvan ze niet in het locaal mochten zijn of van de man die ts verbood om haar fiets mee te nemen op het pad kan ik trouwens met geen mogelijkheid goed bedoeld noemen.
Citaat:Onze vorige leraar drama was daar juist heel anders over.
Hij legde een keer een hand op mijn been, toen wou hij me troosten, ik schrok en riep PEDO!
Hij was heel teleurgesteld en zei dat mensen tegenwoordig bij elke aanraking denken dat mensen het vies of intimiderend bedoelen.