Sara en Ammar zitten eindelijk in het vliegtuid naar NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sara en Ammar zitten eindelijk in het vliegtuid naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:45

Die vent is gewoon fout. Ik ben ook blij dat ze hem gewoon gaan vervolgen!
Die arme kinderen, die zijn echt niet voor niets naar de ambassade gevlucht hoor, niet omdat het zo leuk was in Syrië. Het zijn ook meestal niet de meest westerse kerels die hun kinderen ontvoeren naar het buitenland om ze niet meer terug te laten gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:46

Ja op die manier kan ik het ook, maar dat heeft niks met dit onderwerp te maken. Als ouders gelukkig zijn met elkaar en ze besluiten om naar het buitenland te gaan...... Maar hier wordt over een heel ander probleem gepraat.

Wikipedia heeft een mooie omschrijving betreffende ontvoering:

De term wordt in het algemeen gebruikt wanneer de ontvoerder iemand onttrekt aan zijn vertrouwde milieu en wegvoert naar een onbekende plaats. De term wordt echter ook gebruikt wanneer het erom gaat om iemand (een kind, een sektelid) terug te "ontvoeren" naar zijn oorspronkelijk milieu.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:50

faye schreef:
Die arme kinderen, die zijn echt niet voor niets naar de ambassade gevlucht hoor, niet omdat het zo leuk was in Syrië. Het zijn ook meestal niet de meest westerse kerels die hun kinderen ontvoeren naar het buitenland om ze niet meer terug te laten gaan

Nou goed die kerel leek mij best westers en sprak ook nog redelijk nederlands. Maar daar gaat het niet om. Die kinderen willen natuurlijk ook niet kiezen tussen pa en ma.. Maar goed dat doen scheidingen etc etc. Pa maakt het ma moeilijk ma maakt het pa moeilijk. tjah en deze man heeft gewoon een hele foute beslissing gemaakt. En de kinderen zijn het dupe ervan! Eerst kiezen tussen naar ma en pa bijna nooit zien. dan naar pa en ma bijna nooit zien! Lijkt mij echt heel erg voor die kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:51

Dream on Whiz, die kinderen wilden niet eens contact met pa en zeker niet terug. Ik ben ook blij dat ze lekker met de Kerst weer thuis zijn en dat die kerel een passende straf krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:53

Idd faye en dan nog niet te praten over de vreselijke cultuurshock die die kinderen ondergaan. Een trauma kan het gevolg zijn en daar is veerkracht niet tegen opgewassen als je je eigen vertrouwde omgeving en gewoonten kwijt bent en een moeder om tegen aan uit te huilen, maar een oma die een vreemde taal spreekt je aankijkt vanuit een paar zwarte doeken en alles afkeurt van wat je tot nu toe gewend bent. Ga dat als vader maar eens aan je dochter uitleggen....

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:56

faye schreef:
Dream on Whiz, die kinderen wilden niet eens contact met pa en zeker niet terug. Ik ben ook blij dat ze lekker met de Kerst weer thuis zijn en dat die kerel een passende straf krijgt!

Goed jij schijnt ze goed te kennen dan die kinderen!!

Wat jij wil faye... De moeder is de beste en de vaders is de schoft. Zoals altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:57

Whiz schreef:
faye schreef:

Nou goed die kerel leek mij best westers en sprak ook nog redelijk nederlands. Maar daar gaat het niet om. Die kinderen willen natuurlijk ook niet kiezen tussen pa en ma.. Maar goed dat doen scheidingen etc etc. Pa maakt het ma moeilijk ma maakt het pa moeilijk. tjah en deze man heeft gewoon een hele foute beslissing gemaakt. En de kinderen zijn het dupe ervan! Eerst kiezen tussen naar ma en pa bijna nooit zien. dan naar pa en ma bijna nooit zien! Lijkt mij echt heel erg voor die kids.

Als die kinderen weten wat voor een leven ze tegemoet gaan, is kiezen niet moeilijk hoor. Als jij kinderen hebt, zullen ze niet zomaar voor een leven in een moslimland kiezen als ze hier al jaren hebben gewoond. Als je als vader van je kind houdt, weet je dat je ze niet uit hun veilige omgeving wegrukt, dan zorg je dat je regelmatig kontakt houdt, bellen, schrijven en zeker 1 keer per jaar naar Nederland gaat met vakantie. Op die fiets kan het ook opgelost worden. Moeder weet dan ook dat vader het beste voor heeft met zijn kinderen en dat is het gauw in den minne geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:58

Hahahaha je bent erg lachwekkend Whiz, maak ervan wat je wilt, hij wordt niet vervolgd omdat het zo'n goede vent en vader is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:59

Whiz schreef:
faye schreef:

Goed jij schijnt ze goed te kennen dan die kinderen!!

Wat jij wil faye... De moeder is de beste en de vaders is de schoft. Zoals altijd!

Niet zoals altijd, maar verplaats je eens in de schoenen van die moeder. Wie doet de eerste jaren van een kind de meeste verzorging met de kinderen? Hoe zou het jouw dan voelen dat je nooit meer je kind krijgt te zien? Hoe kan een goede vader de moeder bij zijn kinderen weghalen??? De vader kan altijd nog een bezoekregeling treffen, dus is volgens de nederlandse wet gerechtigd zijn kinderen te zien, maar omgekeerd is het het nakijken voor moeder. Dan hou je toch niet van je kind als je je kind wijs gaat maken dat je moeder een slecht mens is en je die maar moet vergeten???

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:02

russel schreef:

Als die kinderen weten wat voor een leven ze tegemoet gaan, is kiezen niet moeilijk hoor. Als jij kinderen hebt, zullen ze niet zomaar voor een leven in een moslimland kiezen als ze hier al jaren hebben gewoond. Als je als vader van je kind houdt, weet je dat je ze niet uit hun veilige omgeving wegrukt, dan zorg je dat je regelmatig kontakt houdt, bellen, schrijven en zeker 1 keer per jaar naar Nederland gaat met vakantie. Op die fiets kan het ook opgelost worden. Moeder weet dan ook dat vader het beste voor heeft met zijn kinderen en dat is het gauw in den minne geschikt.

jah daar ben ik het ook wel mee eens. Zoals ik al zei wat die man heeft gedaan is niet de oplossing! En een domme fout!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:10

faye schreef:
Hahahaha je bent erg lachwekkend Whiz, maak ervan wat je wilt, hij wordt niet vervolgd omdat het zo'n goede vent en vader is

Ik vind jou ook nogal lachwekkend Faye.. Blijkbaar kun je niet zo goed lezen! Nergens staat dat ik vind dat die vader goed gehandeld heeft etc etc. Enkel gezegd dat er twee kanten aan het verhaal zitten. En dat de vader vanuit zijn eigen oogpunt het niet slecht op had met zijn kinderen. Maar goed je zit in dit geval ook nog eens met een cultuur verschil. En hoe graag je het ook wil je kunt niet alles met nederland vergelijken want in andere landen werken dingen niet zoals in nederland. En de kinderen hebben twee nationaliteiten bij geboorte. En dat is iets wat nederland zelf automatisch bij geboorte bij de persoongegevens zet.

En daarbij vind ik ook dat in normale gevallen de vader net zoveel recht zou moeten hebben als de moeder. Het is tenslotte net zo goed een kind van de vader als van de moeder. En dan doel ik niet op dit speciefieke geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:16

Afschaffen die dubbele nationaliteiten dus, weer een extra reden.

Kinderen verwekken in NEderland bij een Nederlandse vrouw, en dan vervolgens met name de meisjes wegstoppen in een mislimland is in mijn ogen gewoon kindermishandeling!

Natuurlijk hebben vaders evenveel rechten als moeders, helaas heeft ook deze vent zijn eigen belang voorop gezet en niet dat van de kinderen. Daarmee verspeel je in mijn ogen wel het recht om je kids ooit nog alleen zonder begeleiding te zien.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:19

faye schreef:

Natuurlijk hebben vaders evenveel rechten als moeders, helaas heeft ook deze vent zijn eigen belang voorop gezet en niet dat van de kinderen. Daarmee verspeel je in mijn ogen wel het recht om je kids ooit nog alleen zonder begeleiding te zien.

Ja daar ben ik het dan wel mee eens. Die man heeft idd zijn rechten verspeeld met zo;n actie. En heeft hij hiermee zijn eigen glazen ingegooid.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:59

wat geweldig voor die moeder.. maar hoop dat het goed uitpakt.
Als je je ouder zolang niet ziet is er wel een hoop veranderd..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:03

faye schreef:
....helaas heeft ook deze vent zijn eigen belang voorop gezet en niet dat van de kinderen. Daarmee verspeel je in mijn ogen wel het recht om je kids ooit nog alleen zonder begeleiding te zien.

Is dat zo? Heeft hij zijn eigen belang voorop gezet? Waaruit blijkt dat?

Misschien was hij wel heel oprecht overtuigd dat hij de beslissingen die hij genomen heeft, genomen heeft JUIST in het belang van wat ook zijn kinderen zijn?

Weet jij wat de beweegredenen van deze mijnheer geweest zijn? Uit de eerste hand bedoel ik dan, want als er iets niet onpartijdig of ongekleurd is dan is het de media wel....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:06

Firedancer schreef:
faye schreef:
....helaas heeft ook deze vent zijn eigen belang voorop gezet en niet dat van de kinderen. Daarmee verspeel je in mijn ogen wel het recht om je kids ooit nog alleen zonder begeleiding te zien.

want als er iets niet onpartijdig of ongekleurd is dan is het de media wel....

met deze zin ben ik t eens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:08

Los van de media, je kinderen bij hun moeder weghalen en naar een totaal ander land meenemen , vervolgens zeggen dat ze moeder maar moeten vergeten is nooit goed te praten
Dus nee, hij is zeer egoistisch geweest.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:11

faye schreef:
Los van de media, je kinderen bij hun moeder weghalen en naar een totaal ander land meenemen , vervolgens zeggen dat ze moeder maar moeten vergeten is nooit goed te praten

met tvetgedrukte ben ik t eens mits dat waar is ?? ik bedoel wie zegt dat dat is gezegt??

dan hebben die kids wel n 'trauma' denk ik zo Boos!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:12

faye schreef:

Maar Faye, hoe KOM je aan deze wijsheid??? Heb jij deze kinderen gesproken en hebben zij gezegd dat hun vader vond dat ze maar net moesten doen alsof hun moeder niet bestond.

Weet dat dit offtopic is, maar ditzelfde gebeurt in Nederland omgekeert met tienduizenden kinderen. Die zien namelijk hun vader niet meer omdat moeder dat niet wil. Is dat net zo erg, of is dat "anders"??

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:13

avanti4ever schreef:
dan hebben die kids wel n 'trauma' denk ik zo Boos!

Welnee, dat hoeft toch helemaal niet? Waarom moet iemand nou meteen "getraumatiseerd" zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:15

Nou ja firedancer, ze zijn niet voor de lol naar de ambassade gevlucht en er vervolgens ik weet niet hoe lang gebleven. Ze wilden niet terug en ook geen contact met pa. Gek he?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:22

@ firedancer er staan ' tussen omdat t kan als t zo is wat hier beschreven wordt.. Niet als t vrijwillig was Lachen en die woorden niet gebruikt zijn.. e.d

@faye... kids kunnen ook door invloeden van buien af gevlucht zijn kids zijn loyaal en willen niemand kwetsen
zolang je geen direct betrokkene bent is t meestal maar speculeren en gissen maar alleen anmar en sara weten wat er werkelijk is gebeurt en tot zij dat vertellen weten wij buitensrtaanders neem ik aan nie t werkelijke verhaal Lachen

wat niet wegneemt dat ieder daar het zijne mag van denken

ik kan enkel maar hopen dat alles in de media overdreven is en dat de kids gelukkig zijn Lachen

edit tikfout en aanvulling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:23

Hij wordt niet voor niets vervolgd....
Hij is gewoon fout en ik hoop dat de rechter bepaalt dat hij de kids alleen nog maar onder begeleiding mag zien!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:26

@faye , nee vervolging is niet (in de meeste gevallen) voor niets mmar dan nog weten wij niet de beweegrede voor zijn daad ik keur abosluut niet goed dat hij ze ontvoerd heeft maar misschien had hij daar een rede voor die wij niet weten?//

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:27

avanti4ever schreef:
@faye , nee vervolging is niet (in de meeste gevallen) voor niets mmar dan nog weten wij niet de beweegrede voor zijn daad ik keur abosluut niet goed dat hij ze ontvoerd heeft maar misschien had hij daar een rede voor die wij niet weten?//

vervolgd is nog niet veroordeeld

Gelukkig ben je in nederlands nog steeds onschuldig tot dat anders is bewezen.