Ingrijpen kan je alleen doen op het moment dat de leerlingen nog vechten, als het leed al geschiedt is heet het geen 'ingrijpen' meer en dan ben je al te laat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildWings schreef:Ik snap niet helemaal wat je nou wilt zeggen eigenlijk? (serieus niet)
Ingrijpen kan je alleen doen op het moment dat de leerlingen nog vechten, als het leed al geschiedt is heet het geen 'ingrijpen' meer en dan ben je al te laat.
Citaat:En die kinderen moeten de toekomst worden
Citaat:Hartafwijking leidde tot dood jongen na ruzie
Een 12-jarige Franse jongen die na een vechtpartij is overleden, had een ernstige hartafwijking. Dat is bij de autopsie vastgesteld.
Doodgetrapt?
De dood van de jongen heeft tot grote onrust geleid in Frankrijk, omdat het eerst leek dat hij was doodgetrapt door een jongen en een meisje van 11 jaar.
Emotionele shock
Het Franse Openbaar Ministerie zegt nu dat de jongen door 'emotionele shock' een hartstilstand kreeg. De twee verdachten worden wel vervolgd wegens openlijke geweldpleging met de dood als gevolg. Ze zitten nog steeds vast.
Laika schreef:Kijk, jongens én meisjes overigens ook, vechten nou eenmaal op die leeftijd met elkaar. Niks mis mee normaal gesproken.
milo schreef:ik heb anders mooi geleerd dat als iemand mij een klap gaf, ik hem 3 keer zo hard terug moest meppen, zodat diegene het nooit meer zou proberen.
Laika schreef:Ook ik heb mijn kids opgevoed dat geweld niets op lost, maar dat je je ook niet hoeft te laten slaan. Als iemand mij een klap op mijn bek geeft, ga ik ook niet vragen zullen we er even over praten. Ik geef dan ook in eerste instantie een mep terug.
Ik zal echter zelf nooit de eerste klap uitdelen.