Elfjarige slaat 12-jarige medescholier dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Elfjarige slaat 12-jarige medescholier dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:56

Ik snap niet helemaal wat je nou wilt zeggen eigenlijk? (serieus niet Nagelbijten / Gniffelen )
Ingrijpen kan je alleen doen op het moment dat de leerlingen nog vechten, als het leed al geschiedt is heet het geen 'ingrijpen' meer en dan ben je al te laat.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:59

WildWings schreef:
Ik snap niet helemaal wat je nou wilt zeggen eigenlijk? (serieus niet Nagelbijten / Gniffelen )
Ingrijpen kan je alleen doen op het moment dat de leerlingen nog vechten, als het leed al geschiedt is heet het geen 'ingrijpen' meer en dan ben je al te laat.

daar heb je dan wel weer gelijk in Haha!

zo heb ik het niet gezien.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:05

helemaal met WildWings eens Lachen

de media en mensen schuiven het graag op de leerkracht af, het lijkt wel een hype. de leerkrachten krijgen overal de schuld van. mensen zouden eens moeten inzien hoe hard wel gewerkt wordt, en hoe zwaarder het steeds wordt om alles in je eentje te kunnen opvangen.

van 11 jarigen wordt er gewoon verwacht dat ze zich kunnen gedragen, je kan niet 24/24 al je leerlingen in het zicht hebben!!!

daarnaast weten al deze mensen die nu zo miepen op de leerkrachten zeker vast nog wel hoe gniepig dingen kunnen gaan, zodat de leerkracht het niet door heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:07

Poeh, waar gaat het heen met de wereld Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:08

Citaat:
En die kinderen moeten de toekomst worden

mijn gedachte..
En dat is geen fijne gedachte

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:14

er was toch ook een keer een jongen bij dokter phill?
die had 8 van de 10 kenmerken om later een moordenaar te worden??

echt heel freaky..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:23

Toch den kik dat hier iets recht gezet zou moeten worden. Naar aanleiding van dit bericht op RTL nieuws.

Citaat:
Hartafwijking leidde tot dood jongen na ruzie
Een 12-jarige Franse jongen die na een vechtpartij is overleden, had een ernstige hartafwijking. Dat is bij de autopsie vastgesteld.

Doodgetrapt?
De dood van de jongen heeft tot grote onrust geleid in Frankrijk, omdat het eerst leek dat hij was doodgetrapt door een jongen en een meisje van 11 jaar.

Emotionele shock
Het Franse Openbaar Ministerie zegt nu dat de jongen door 'emotionele shock' een hartstilstand kreeg. De twee verdachten worden wel vervolgd wegens openlijke geweldpleging met de dood als gevolg. Ze zitten nog steeds vast.

Kijk, jongens én meisjes overigens ook, vechten nou eenmaal op die leeftijd met elkaar. Niks mis mee normaal gesproken. Nu heeft dat kereltje extra pech. Je zal maar de rest van je jonge leven door moeten met dit op je geweten. Ook al wordt het hem helemaal duidelijk dat hij hem niet "doodgeslagen" heeft, zal hij de rest van zijn leven met twijfels rond blijven lopen. Ik vind het ronduit overdreven dat hij ervoor vervolgd wordt. Stoeipartijen op die leeftijd zijn orde aan de dag, moeten dan eigelijk allemaal vervolgd worden, en niet alleen dit kind.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 04:59

Dit is toch niet normaal meer dat zoiets gebeurt

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:47

Verschrikkelijk op zo'n jonge leeftijd..
Waar gaat het met de wereld naar toe Scheve mond

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:55

Jesus zeg. Scheve mond

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:06

sja. hoe erg is hij geslagen denk ik dan..
jongens vechten zó vaak. meisjes daarentegen zijn veel gemener, sluiten buiten, achterbaks.. daar kan je ook emotioneel een knauw van krijgen. ie weet wat daar weer uit voort vloeit.

jongens zijn makkelijker en veel rechtsstreker: paar klappen en het is opgelost.

vandaar mijn vraag. hoe erg was het. sloegen ze elkaar, of werd alleen het overleden jongentje gepakt?...

verder vind ik het natuurlijk vreselijk..

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:09

ik vind het zo fiets laf, de meeste mensen die gaan slaan weten gewoon niet meer wat ze moeten zeggen, ik haat egt mensen die als hun iets niet aanstaat gaan slaan enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:10

Laika schreef:
Kijk, jongens én meisjes overigens ook, vechten nou eenmaal op die leeftijd met elkaar. Niks mis mee normaal gesproken.

Het zal aan de opvoeding liggen die ik en mijn broertje hebben gekregen.. maar ik heb nog nooit gevochten, ook niet op die leeftijd.. en mijn broertje evenmin. Als hij iemand zou bedreigen, met woorden of met kracht, of iemand een klap zou geven, dan had hij echt een flink probleem met mijn ouders. En terecht, in mijn ogen. Ik vind geweld, en daar hoort vechten dus ook bij, niet kunnen, op wat voor leeftijd dan ook.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:25

ik heb anders mooi geleerd dat als iemand mij een klap gaf, ik hem 3 keer zo hard terug moest meppen, zodat diegene het nooit meer zou proberen.

gelukkig heb ik nooit hoeven vechten, ik was veels te braaf en gevoelig, ik was gewoon altijd de banketstaaf van pesterijen.
achteraf denk ik: had ik maar eens een een goede mep verkocht.

lekker onpedagogisch, maar wel effectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:28

milo schreef:
ik heb anders mooi geleerd dat als iemand mij een klap gaf, ik hem 3 keer zo hard terug moest meppen, zodat diegene het nooit meer zou proberen.

En je daarmee geen haar beter maken dan degene die jou sloeg.

Bovendien hoef je maar 1 keer een dwaas te hebben, die bovendien nog sterker is dan jij dat bent,
en je werkt jezelf aardig in de nesten...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:31

ja ik weet het. nou ja, ik heb gelukkig nog nooit gevochten.

ik weet het niet maar ik ga ook niet om met mensen uit een patser wereldje, misschien ben ik te volwassen daarvoor? of gewoon geen aso? Knipoog
mensen die elkaar bedreigen en slaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:52

Waar gaan we naartoe in de wereld??Ik denk ook niet dat dat kind bewust iemand zou doodslaan.. maar toch

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:13

Geweld op schoolpleinen is natuurlijk iets van alle tijden. Niets nieuws onder de zon. Stom toevallig is in dit "gevecht" iemand overleden aan een hartafwijking. Als die hartafwijking er niet was geweest was dit niet gebeurt en zou het ook geen landelijk nieuws gehaald hebben. Overigens zou dit kind op een ander tijdstip waarschijnlijk ook overleden zijn. Het had zomaar op zijn stoel in de klas ook kunnen gebeuren. Dan zou er ook niemand vervolgd worden.

Ook ik heb mijn kids opgevoed dat geweld niets op lost, maar dat je je ook niet hoeft te laten slaan. Als iemand mij een klap op mijn bek geeft, ga ik ook niet vragen zullen we er even over praten. Ik geef dan ook in eerste instantie een mep terug.
Ik zal echter zelf nooit de eerste klap uitdelen.

Dus om nou te stellen dat het zo bergafwaarts gaat met de maatschappij omdat er een knokpartijtje op een schoolplein heeft plaats gevonden vind ik wel wat ver gaan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:38

Toch is het een feit dan men en met name kinderen en tieners met een groot gemak dood. Als je het engelse nieuws bijhoud, kun je zxien dat het wel degelijk een tendens is.

Vroegr dacht je "val dood", tegenwoordig willen ze je echt dood. In amerika heeft een meisje een ander meisje vermoord om iets onbenulligs. En dat is wat het zo erg maakt. Het gaat over totaal iets onbenullihgs en heeft veel te mken met het niet kunnen communiceren. Dat is een vaardigeid die er bij in geschoten is toen ouders gingen werken en de kinderen van school naar club naar club worden gebracht, lijkt wel.

Er is een topic over aanraking. Dat wordt al door sommgen als abnormaal ervaren. Daar zit heus wel wat achter. De mensen zijn niet meer zo tolerant, men is erg va "ik wil en zal" en de ander mag creperen en oprotten en als het moet, dood.
Er is echt wel wat aan de hand met de maatschappij in zijn geheel.
Kinderen en jongeren die doden en moorden of zelfs maar "gewoon" iemand in elkaar slaan is niet gewoon.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:30

Excuus voor de typefouten Bloos

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:21

Laika schreef:
Ook ik heb mijn kids opgevoed dat geweld niets op lost, maar dat je je ook niet hoeft te laten slaan. Als iemand mij een klap op mijn bek geeft, ga ik ook niet vragen zullen we er even over praten. Ik geef dan ook in eerste instantie een mep terug.
Ik zal echter zelf nooit de eerste klap uitdelen.

ja inderdaad. ik mocht nooit zelf beginnen, maar als iemand mij sloeg mocht ik terug slaan.
hadden we een gehandicapte in de straat, en die kon verdomd hard schoppen!!! ik gewoon terug schoppen nadat ik een paar keer tolerant was geweest. moeders komt op hoge poten verhaal halen wánt haar zoon was gehandicapt en zielig!!!
(doodzielig voor dat joch, want die werd nooit als volwaardig aangezien.)
jammer hoor, als hij kan schoppe, krijgt hij er ook een terug! en dat kind was alleen lichamelijk gehandicapt.

het is betreurenswaardig voor die jongen en zijn familie, maar hij zou vroeg of laat toch bezwijken aan zijn hart.
dat het tijdens een vechtpartij komt is heel ongelukkig. maar zoals al eerder gezegd werd: vechtpartijen onder kinderen is al zo oud als de weg naar Rome, het ligt niet aan de 'maatschappij.'

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:22

Waar gaat het geen met de wereld zeg.
Pff dan moet dat kind toch wel behoorlijk hard geslagen hebben.
Uitpraten kan tegenwoordig niet meer. Scheve mond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:24

Ik las vanmorgen in de krant dat er in Portugal 1500 zaken lopen van geweld op scholen. Dat zijn dus voorvallen die gemeld zijn, en met enige ernst.
Voor die denken dat het "gewoon" is dat er vechtparijtjes zijn en het iks met de maatschappij te maken heeft.
Op diverse scholen zijn bewakings camera´s geïnstaleerd.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:27

Waar gaat het heen met deze wereld Scheve mond

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:28

het zal denk ik van die ene jongen wel niet de bedoeling zIjn geweest om zijn 12-jarige medescholier dood te slaan, maar blind van woede kan je dan doorslaan