Adoptie door Homostellen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: Adoptie door Homostellen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:39

Zolang ze idd maar liefde, veilig- en geborgenheid krijgen vind ik het goed. Of dit nou door twee mannen, twee vrouwen, één man&één vrouw enz. is: who cares?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:55

Vriendin van mij zei altijd "ik ga naar mijn vaders"
Vind dat zo'n mooie uitspraak.
haar vader is homosexueel, en heeft met haar moeder toen afgesproken dat ze samen een kind zouden verwekken, omdat ze dat beiden graag wouden. Ze hebben dit bewust gedaan, en zijn ook bewust niet bij elkaar gaan wonen ofzo. Hij heeft al jaren een relatie met een andere man, en zij woont al jaren alleen.
En dat is super gedaan, en vriendin heeft er geen enkele "schade" aan ondervonden of wat dan ook. Absoluut niet.

Adoptie door homostellen, om de titel maar even aan te halen, moet imo dan ook zeker kunnen. Het gaat tenslotte niet om wát je ouders zijn, maar hoe ze zijn? Inderdaad, liefde, geborgenheid en veiligheid zijn imo een belangrijker iets dan sexuele geaardheid Lachen

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 13:58

En denkje dat in de nederlandse samenleving samenleving de homoseksualiteit meer geaccepteerd is dan in bijv. duitsland of polen (noem maar wat hoor..)
maar waarom zou de nederlandse samenleving zo geemancipeerd zijn op het vlak van homoseksualiteit..?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:35

Moet zeker kunnen, maar kan me voorstellen dat een meisje soms wel behoefte kan hebben om met een moederfiguur te praten en een jongen met een vaderfiguur (maar dat kan prima opgelost worden door opa/oma en vrienden lijkt mij!)

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:10

Ja, ik ben voor om de redenen die hier al gegeven zijn.

Maar aan de andere kant vind ik wel dat het een kind wel moeilijk gemaakt kan worden. Ik zou gek worden van 2 moeders of vaders, 1 van allebei weegt elkaar goed af. En een mannelijk en vrouwelijk voorbeeld voor een jongen of meisje is toch wel belangrijk denk ik.
Maar verder vind ik wel dat het gewoon moet kunnen, al loop je misschien wel soms tegen wat problemen aan.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:20

er zijn zoveel "normale" stellen die echt veel minder geschikt zijn om kinderen op te voeden dan de meeste homo stellen. Ik ben er helemaal voor hoor. voor allebei geld wat mij betreft hetzelfde, kun je het kind genoeg bieden. of je nu Homo of Hetro bent.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:48

Schimmelig schreef:
Super, ben ik helemaal voor! Er zijn zoveel kindjes die geen liefdevol thuis hebben. Zo'n adoptie komt vanuit het hart OK dan!

goed gezegd.
ikzelf ben ook geadopteerd.
en heb 2 schatten van ouders hoor.

liever dat een vader + vader of moeder + moeder geval is dan dat er een man+ vrouw zijn die kinderen kunnen krijgen maar die verwaarlozen.
kijkend naar savannah ( 3 jarige peuter) Boos!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:36

Idd, ik zou niet weten waarom niet. Ken zelf ook een meisje met 2 moeders, ze is dan niet geadopteerd maar ze wordt er niet mee gepest ofzo.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:29

hasten schreef:
Idd, ik zou niet weten waarom niet. Ken zelf ook een meisje met 2 moeders, ze is dan niet geadopteerd maar ze wordt er niet mee gepest ofzo.

En waarom zou ze Lachen
Zie daar écht geen enkele reden toe.

Ik zou echt niet weten waarom niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:34

Ik vind het gewoon kunnen,
ik vind er niks vreemds aan Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 04:57

Als zij goed voor het kind zorgen en het kind een goeie opvoedeing kunnen geven heb ik er niks op tegen

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:16

ik zou op dit moment later geen kinderen willen, maar ik vind dat het kind word hoe de ouders zich gedragen.. Ik ben zelf nogal een makkelijk persoon en maak me niet druk over wat anderen zeggen over mij. In sommige gevallen kun je beter homosexuele ouders hebben die je liefde geven dan een hetero vader/moeder die je mishandeld. Ik vind wel dat er naar de salarissen moet worden gekeken of de 'ouders' het kind goed kunnen opvoeden.. maar in de meeste gevallen zullen ze er hier in nederland beter vanaf zijn dan in hun 'eigen' land.. je kunt wel gaan denken ik adopteer geen kind(eren) omdat ze later MISSCHIEN worden gepest, maar je kunt ook denken ik adopteer een kind of kinderen omdat ze het hier in nederland veel beter hebben en een toekomst hebben.. ik vind dat het dus gewoon moet kunnen.. MAAR dan spreek ik wel over nederland en niet bijvoorbeeld over amerika waar homo's jammer genoeg NIET worden geaccepteerd..

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:19

Ik vind het kunnen,lesbienes mogen wel adopteren omdat het 2 vrouwen zijn en daar is niks mis mee.
Maar willen dat 2 mannen doen kijken ze je al vreemd aan.
De 2 vrouwen kunnen net zo goed geen stabiele omgeving aanbieden,en 2 mannen wel.
Maar het kan ook bij beide goed en fout gaan.

Ik vind het kunnen,want hetro's kunnen net zo goed geen stabiele omgeving geven..

Zo lekker duidelijk uitgelegt..Not.. Clown

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:21

Ik denk dat homo ouders net zo goed en liefdevol een kindje kunnen opvoeden als hetro ouders.

Het enige vervelende is vaak de omgeving. Vooral kinderen kunnen erg hard zijn naar elkaar toe. Denk aan pesten op school, etc. Het wordt wel telkens meer geaccepteerd, dus wie weet..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:29

Dat een kind later wel eens gepest zou kunnen worden vind ik geen goede reden waarom homo stellen geen kinderen zouden mogen adopteren. Zou het kind namelijk in een heterogezin opgroeien dan zouden ze wel een andere reden verzinnen om het te pesten. Flaporen of zo.

Ik vind dat adoptie door homostellen zeker moet kunnen maar 2 mannen met een baby blijf ik toch een beetje vreemd idee vinden. Bij een scheiding worden jongere kinderen bijna altijd aan de moeder toegewezen omdat we er met zijn allen vanuit gaan dat moeders toch net iets zorgzamer zijn en beter voor babies en echt kleine kinderen kunnen zorgen.

Maar ja vader kan ook op het kind passen dus homomannen ook.
Maar een kind bij 2 vrouwen vind ik op de een of andere manier net wat natuurlijker dan een kind bij 2 mannen.

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:16

lindsey schreef:
Dat een kind later wel eens gepest zou kunnen worden vind ik geen goede reden waarom homo stellen geen kinderen zouden mogen adopteren. Zou het kind namelijk in een heterogezin opgroeien dan zouden ze wel een andere reden verzinnen om het te pesten. Flaporen of zo.

Ik vind dat adoptie door homostellen zeker moet kunnen maar 2 mannen met een baby blijf ik toch een beetje vreemd idee vinden. Bij een scheiding worden jongere kinderen bijna altijd aan de moeder toegewezen omdat we er met zijn allen vanuit gaan dat moeders toch net iets zorgzamer zijn en beter voor babies en echt kleine kinderen kunnen zorgen.

Maar ja vader kan ook op het kind passen dus homomannen ook.
Maar een kind bij 2 vrouwen vind ik op de een of andere manier net wat natuurlijker dan een kind bij 2 mannen.

je vergeet denk ik dacht als je twee mannen hebt dat er ook meestal één de vrouwenrol in de relatie heeft.. de één gaat werken en de andere is huisman,, Tegenwoordig is het bij hetero ouders ook dat de vrouw werkt en de man het huishouden doet.. Dus ik denk dat twee mannen het heel goed kunnen.. iedereen denkt aan een standaard man.. Maar ik denk dat een homostel daar wel iets van afwijkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:19

Ja hoor waarom niet, het zijn ook gewoon mensen hoor Scheve mond

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:26

Dat mensen uberhaupt homo-mensen als anders zien snap ik niet... Deze mensen zijn niet anders, alleen hun seksuele geaardheid is anders (met alle gedrag-gevolgen van vrouwelijke mannen etc van dien) Verder verschillen ze helemaal niets van hetero's, en ze kunnen dus ook net zo goed een kind opvoeden Lachen

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:30

Mijn vriendin en ik denken erg na over kinderen en hoe we dit gaan verwezenlijken ---> beiden een keer zwanger of 2 kinderen adopteren. Ik dacht ook altijd aan adopteren omdat er genoeg kinderen zijn die een liefdevol thuis verdienen, maar aan de andere kant mis je dan de zwangerschap en het 'iets' van jezelf. Maar wij overwegen of we wel kinderen willen omdat we bang zijn dat ze ermee gepest gaan worden. Dat zou ik heel erg vinden. En dan misschien helemaal als ze 'gekleurd' zijn en dan ook nog 2 potten als ouders hebben.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:40

Ik vind zeker dat homostellen een kind moeten kunnen adopteren.
Overigens is uit onderzoek gebleken dat mensen die ivf hebben gedaan of een homokoppel zijn, hun kinderen het meest gewenst zijn. (Even een feitje tussendoor...)
Ik vind het wel een soort van jammer dat er aan adoptie allemaal onderzoeken zijn verbonden (kan men dit wel aan) terwijl anderen 'gewoon kinderen kunnen nemen'.
Ik geloof wel dat het invloed kan hebben op een kind, twee moeders of vaders, maar het is ook maar net hoe de ouders (en het kind dan) er mee omgaan. Tenminste, dat merk ik in mijn omgeving. Lachen Denk dat er wel vervelender dingen zijn. Knipoog

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 01:05

je moet blij zijn dat je gezond bent zeg ik altijd maar

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:17

TurdusMerula schreef:
Ik vind zeker dat homostellen een kind moeten kunnen adopteren.
Overigens is uit onderzoek gebleken dat mensen die ivf hebben gedaan of een homokoppel zijn, hun kinderen het meest gewenst zijn. (Even een feitje tussendoor...)
Ik vind het wel een soort van jammer dat er aan adoptie allemaal onderzoeken zijn verbonden (kan men dit wel aan) terwijl anderen 'gewoon kinderen kunnen nemen'.
Ik geloof wel dat het invloed kan hebben op een kind, twee moeders of vaders, maar het is ook maar net hoe de ouders (en het kind dan) er mee omgaan. Tenminste, dat merk ik in mijn omgeving. Lachen Denk dat er wel vervelender dingen zijn. Knipoog

Wat ECHT invloed heeft is hoe er met het kind wordt omgegaan en hoeveel warmte en veiligheid er in het gezin is. Dit kan dus zowel bij homostellen als bij heterostellen hetzelfde zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:12

goh veel holebi's te vinden hier Haha!

Ook ik vind het kunnen, ik zie veeel liever een homostel (over het algemeen dus bedoel ook de vrouwlijke homo's) die veel liefde geven aan het kind dan een hetero stel die hun kinderen verwaarlozen.

Er kan misschien idd gepest worden want homosexualiteit word nog niet overal geaccepteerd, maar ach tegenwoordig word je al gepest als je een bril hebt.
ik vind het zeker geen reden om adoptie tegen te houden.

Bovendien misschien moet je eens de zoekfunctie gebruiken, volgens mij is zo'n topic al 3x langsgeweest.... Bloos

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:26

Voor.
IMO zal het de gedachtengang van de volgende generatie alleen maar ten goede komen. Als meer kinderen 2 moeders of 2 vaders hebben zal de taboe die op 'homo's-lesbo's-bi's-whatever' rust misschien wat beter doorbroken worden, en wat meer geaccepteerd worden dan tegenwoordig het geval is.

Daarnaast ben ik het geheel eens met het feit dat het niet uit moet maken of een kind 2 moeders of 2 vaders heeft, als het kind maar genoeg liefde krijgt Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 04:46

Als antwoord op je vraag dacht ik alleen maar 'waarom niet?'.

Ik ben dus voor Lachen Zie hier geen nadelen aan kleven.