Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Super, ben ik helemaal voor! Er zijn zoveel kindjes die geen liefdevol thuis hebben. Zo'n adoptie komt vanuit het hart
hasten schreef:Idd, ik zou niet weten waarom niet. Ken zelf ook een meisje met 2 moeders, ze is dan niet geadopteerd maar ze wordt er niet mee gepest ofzo.
lindsey schreef:Dat een kind later wel eens gepest zou kunnen worden vind ik geen goede reden waarom homo stellen geen kinderen zouden mogen adopteren. Zou het kind namelijk in een heterogezin opgroeien dan zouden ze wel een andere reden verzinnen om het te pesten. Flaporen of zo.
Ik vind dat adoptie door homostellen zeker moet kunnen maar 2 mannen met een baby blijf ik toch een beetje vreemd idee vinden. Bij een scheiding worden jongere kinderen bijna altijd aan de moeder toegewezen omdat we er met zijn allen vanuit gaan dat moeders toch net iets zorgzamer zijn en beter voor babies en echt kleine kinderen kunnen zorgen.
Maar ja vader kan ook op het kind passen dus homomannen ook.
Maar een kind bij 2 vrouwen vind ik op de een of andere manier net wat natuurlijker dan een kind bij 2 mannen.
TurdusMerula schreef:Ik vind zeker dat homostellen een kind moeten kunnen adopteren.
Overigens is uit onderzoek gebleken dat mensen die ivf hebben gedaan of een homokoppel zijn, hun kinderen het meest gewenst zijn. (Even een feitje tussendoor...)
Ik vind het wel een soort van jammer dat er aan adoptie allemaal onderzoeken zijn verbonden (kan men dit wel aan) terwijl anderen 'gewoon kinderen kunnen nemen'.
Ik geloof wel dat het invloed kan hebben op een kind, twee moeders of vaders, maar het is ook maar net hoe de ouders (en het kind dan) er mee omgaan. Tenminste, dat merk ik in mijn omgeving.Denk dat er wel vervelender dingen zijn.