Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Nee I know, ik doelde op bv. Noord-Ierland.In Schotland (zie mijn link) zullen om zoiets ook niet snel doden vallen hoor.
Sullie97 schreef:Waarom zouden de Walen dan in paniek moeten raken? Is het daar economisch niet zo goed dan...
Lidewijke schreef:Als ik goed heb opgelet heeft vroeger Wallonië Vlaanderen wél uit de sh*t geholpen. Ten tijde van de steenkoolmijnen was er meer werkgelegenheid in Wallonië dan in Vlaanderen, en zo van die toestanden, maar ja, zo goed weet ik het allemaal niet meer.En dan zeggen ze dat dat in feite niet zo is, omdat vroeger het geld van Wallonië naar Vlaanderen zou gegaan zijn. (Wat totaal niet waar is)
Lidewijke schreef:Wel, ik kan er goed mee lachen, maar vele Walen/ministers e.d. duidelijk niet. Ik hoorde het vanmorgen op het nieuws en moet zeggen dat ik meteen moest lachen. Ze vinden zelf blijkbaar dat ze absoluut niet zonder Vlaanderen kunnen. (dat is toch wat ik hieruit afleid)
Sylleke schreef:Lidewijke schreef:Als ik goed heb opgelet heeft vroeger Wallonië Vlaanderen wél uit de sh*t geholpen. Ten tijde van de steenkoolmijnen was er meer werkgelegenheid in Wallonië dan in Vlaanderen, en zo van die toestanden, maar ja, zo goed weet ik het allemaal niet meer.En dan zeggen ze dat dat in feite niet zo is, omdat vroeger het geld van Wallonië naar Vlaanderen zou gegaan zijn. (Wat totaal niet waar is)
We hebben ons iig maar mooi opgewerkt.
Sullie97 schreef:Zal Nederland dan op zijn kop staan? Ik denk dat de Friezen ook niet zonder de rest van Nederland kan...
katiavl schreef:Zou nog goed zijn vlamingen en walen appart. Economisch en politiek
Lidewijke schreef:katiavl schreef:Zou nog goed zijn vlamingen en walen appart. Economisch en politiek
akkoord, maar dan zijn we nóg kleiner dan we nu al zijn. (niet dat dat me zorgen baart ofzo) Wallonië weg zou inderdaad veel voordelen hebben.
katiavl schreef:Indeed, we zouden kleiner zijn maar wel sterker. Wallonië heeft beetje het parasiet effect.
Dus weg ermee
Anna01 schreef:Het enigste waarom ik eigenlijk beetje argwanend ben tegen over de walen is omdat: als zij naar Vlaanderen komen kunnen ze overal geholpen worden in het frans. Wij krijgen zelfs frans als tweede taal op school. Maar als wij als vlaming naar Wallonië gaan dan moeten wij frans spreken. En zij krijgen geen Nederlands op school hoor. Mijn moeder zegt altijd dat dit is omdat frans een wereldtaal is en Nederlands niet. Het is wel de eerste taal van hun land.
De friezen kunnen toch ook gewoon Nederlands?!
Sullie97 schreef:Zal Nederland dan op zijn kop staan? Ik denk dat de Friezen ook niet zonder de rest van Nederland kan...
Sullie97 schreef:En wat denken jullie ervan als Noord-Brabant erbij komt, bij Vlaanderen. Ik heb zojuist een forum site bekeken waarin sommige Noord-Brabanders van mening zijn dat dat een goed plan zou kunnen zijn...