RTBF: "Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Re: RTBF: "Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:35

Ik weet niet wat de situatie daar (Fr./Nl.) is, maar hier is het vnl. zo dat Vlamingen er eens goed mee lachen, en de Walen kwaad zijn omdat ze in paniek waren om niks Tong uitsteken

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:36

Waarom zouden de Walen dan in paniek moeten raken? Is het daar economisch niet zo goed dan...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:36

Jeps.

Karin schreef:
In Schotland (zie mijn link) zullen om zoiets ook niet snel doden vallen hoor. Knipoog
Nee I know, ik doelde op bv. Noord-Ierland.

Over dat Walen - Nederlands. Ik voel me veel closer met Nederlandse dan met Walen hoor. Maar scheelt mssn dat ik aan de grens woon? Haha!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:43

Sullie97 schreef:
Waarom zouden de Walen dan in paniek moeten raken? Is het daar economisch niet zo goed dan...

Er gaan immense geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië.
Wallonië zou zwaar in de problemen komen zonder Vlaanderen. (En ze weten dat ook Knipoog )

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:48

En dan zeggen ze dat dat in feite niet zo is, omdat vroeger het geld van Wallonië naar Vlaanderen zou gegaan zijn. (Wat totaal niet waar is) Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:49

Niet alleen Wallonie heeft schrik.Maar wat denk je van het koningshuis wat volledig op onze belastingcenten draait.
Wel een verdachte grap op het moment dat Laurent weer eens in opspraak raakt.
maar ik kon er wel om lachen,vooral om de paniek die hij blijkbaar veroorzaakte

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:54

En daarstraks op het nieuws dan, er bestaat hier dus wel degelijk een wet die bepaalt dat prinsen en prinsessen niet mogen opgeroepen worden om te getuigen voor de rechtbank !
Stamt nog uit de tijd van Napoleon, zodat er geen dingen aan het licht zouden komen die niet algemeen geweten mochten worden Vork

België is toch een héérlijk land Clown

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:58

Lidewijke schreef:
En dan zeggen ze dat dat in feite niet zo is, omdat vroeger het geld van Wallonië naar Vlaanderen zou gegaan zijn. (Wat totaal niet waar is) Clown
Als ik goed heb opgelet heeft vroeger Wallonië Vlaanderen wél uit de sh*t geholpen. Ten tijde van de steenkoolmijnen was er meer werkgelegenheid in Wallonië dan in Vlaanderen, en zo van die toestanden, maar ja, zo goed weet ik het allemaal niet meer.
We hebben ons iig maar mooi opgewerkt. Clown

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:59

Lidewijke schreef:
Wel, ik kan er goed mee lachen, maar vele Walen/ministers e.d. duidelijk niet. Ik hoorde het vanmorgen op het nieuws en moet zeggen dat ik meteen moest lachen. Ze vinden zelf blijkbaar dat ze absoluut niet zonder Vlaanderen kunnen. (dat is toch wat ik hieruit afleid Knipoog )

Tuurlijk kunnen ze niet zonder Vlaanderen. Meer dan de helft van de sociale bijstand komt uit Vlaanderen. Wallonië is misschien 'groot' in vergelijking met Vlaanderen maar het telt nog lang niet zoveel inwoners.
Ik vind het grappig dat dit uitgezonden is. Een goede poging om de discussie op gang te trekken en het is hun gelukt. Want wij zitten er nu toch ook over te babbelen?! En ik kan er zeker om lachen, zoveel doet de politiek mij nu ook niet. Alleen denk ik dat de ministers en dergelijke er niet mee kunnen lachen. Maar hey, dat is niet mijn probleem!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 00:00

Sylleke schreef:
Lidewijke schreef:
Als ik goed heb opgelet heeft vroeger Wallonië Vlaanderen wél uit de sh*t geholpen. Ten tijde van de steenkoolmijnen was er meer werkgelegenheid in Wallonië dan in Vlaanderen, en zo van die toestanden, maar ja, zo goed weet ik het allemaal niet meer.
We hebben ons iig maar mooi opgewerkt. Clown

En onze pa zegt van ni Clown Ma'k weet er het fijne nimeer van en meneer zit momenteel in India, dus ik kan het ni effe gaan vragen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Lidewijke op 15-12-06 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:00

Sullie97 schreef:
Zal Nederland dan op zijn kop staan? Ik denk dat de Friezen ook niet zonder de rest van Nederland kan...

België staat lang niet op zijn kop hoor Knipoog Ik ga hier nog altijd gewoon naar school Tong uitsteken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:01

haha, ik vind het persoonlijk een geweldige stunt. Leek wel of iedereen opeens helemaal in paniek sloeg. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:04

Zou nog goed zijn vlamingen en walen appart. Economisch en politiek

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 00:06

katiavl schreef:

akkoord, maar dan zijn we nóg kleiner dan we nu al zijn. (niet dat dat me zorgen baart ofzo) Wallonië weg zou inderdaad veel voordelen hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:10

Lidewijke schreef:
katiavl schreef:

akkoord, maar dan zijn we nóg kleiner dan we nu al zijn. (niet dat dat me zorgen baart ofzo) Wallonië weg zou inderdaad veel voordelen hebben.

Indeed, we zouden kleiner zijn maar wel sterker. Wallonië heeft beetje het parasiet effect.

Dus weg ermee Vork

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:12

Het enigste waarom ik eigenlijk beetje argwanend ben tegen over de walen is omdat: als zij naar Vlaanderen komen kunnen ze overal geholpen worden in het frans. Wij krijgen zelfs frans als tweede taal op school. Maar als wij als vlaming naar Wallonië gaan dan moeten wij frans spreken. En zij krijgen geen Nederlands op school hoor. Mijn moeder zegt altijd dat dit is omdat frans een wereldtaal is en Nederlands niet. Het is wel de eerste taal van hun land.
De friezen kunnen toch ook gewoon Nederlands?!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 00:12

katiavl schreef:
Indeed, we zouden kleiner zijn maar wel sterker. Wallonië heeft beetje het parasiet effect.

Dus weg ermee Vork

jij begrijpt mij Vork
maar dit doet me wel denken aan een artikel dat mn pa geschreven heeft, was humoristisch bedoeld hoor, maar het kwam hierop neer: Walen buiten en we nemen dat stukje land erbij. Clown

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:13

En wat denken jullie ervan als Noord-Brabant erbij komt, bij Vlaanderen. Ik heb zojuist een forum site bekeken waarin sommige Noord-Brabanders van mening zijn dat dat een goed plan zou kunnen zijn...

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 00:13

Anna01 schreef:
Het enigste waarom ik eigenlijk beetje argwanend ben tegen over de walen is omdat: als zij naar Vlaanderen komen kunnen ze overal geholpen worden in het frans. Wij krijgen zelfs frans als tweede taal op school. Maar als wij als vlaming naar Wallonië gaan dan moeten wij frans spreken. En zij krijgen geen Nederlands op school hoor. Mijn moeder zegt altijd dat dit is omdat frans een wereldtaal is en Nederlands niet. Het is wel de eerste taal van hun land.
De friezen kunnen toch ook gewoon Nederlands?!

de meesten krijgen wél Nederlands. Maar je zou dat Nederlands van die leerkrachten eens moeten horen. Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:14

En ik wist weer van niks Clown

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:14

Lidewijke: Is dit zo? Dan ga ik mijn mening moeten hervormen Clown Wat voor Nederlands is dit dan?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 00:14

Moest ik ooit op de Waalse tv komen en ze zouden mij interviewen, geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om in het Frans te antwoorden. In België wordt men verondersteld tweetalig te zijn, of je nu in Vlaanderen of Wallonië woont.

(ze zullen het vast wel ondertitelen Clown )

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:15

Sullie97 schreef:
Zal Nederland dan op zijn kop staan? Ik denk dat de Friezen ook niet zonder de rest van Nederland kan...

In Friesland heeft men een 'eigen' politieke partij die dit punt een paar jaar geleden werkelijk serieus op de agenda had staan Haha!

Pas maar op - wij kunnen heel goed zonder jullie Whoosh!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:15

Sullie97 schreef:
En wat denken jullie ervan als Noord-Brabant erbij komt, bij Vlaanderen. Ik heb zojuist een forum site bekeken waarin sommige Noord-Brabanders van mening zijn dat dat een goed plan zou kunnen zijn...

Zo goed ken ik de Noord-Brabanders eigenlijk niet. Persoonlijk heb ik daar allemaal niets op tegen. En wat heb ik nou te zeggen in dit klein (maar voor een mens zo groot *LOL* ) landje

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:16

Vork katia aan de macht. En het zou veel anders zijn Pling

- walen buiten
- nieuwe residentie het koningshuis plus stallen Haha!