12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Re: hoe ziek en hoe in- en intriest!!! Weer kind dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:53

Op welke wijze dit 12 jarig meisje om het leven is gekomen maakt niet uit, het is te triest voor woorden dat kinderen van deze leeftijd, die net aan de start van het leven staat om het leven komen.
Door-rijding, misdrijf, natuurlijk, het is in en intriest.

Heel veel sterkte voor alle nabestaande en bekende.

Rust zacht klein meisje.

Annemarie

Re: hoe ziek en hoe in- en intriest!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:59

Sterre schreef:
COSMIC77 schreef:
Een verkeersongeluk wordt ook niet uitgesloten.....

Maar dat zou betekenen, dat als ze is aangereden, de bestuurder gewoon door is gereden Scheve mond .
Ik bedoel: je kan imo geen fietser aanrijden en dat niet merken Lips are sealed (tenzij je misschien stomdronken of high was ofzo).

Helaas gebeurt het maar al te vaak dat de bestuurder gewoon doorrijdt... Scheve mond

Het is eigenlijk belachelijk dat je niet als 12-jarig kind weer naar huis kan fietsen om half 9 's avonds.
Maar helaas kan het gewoon niet in Nederland.
1x per week fiets ik alleen naar huis om half 10, maar wel door de bebouwde kom en het grootste gedeelte met mensen samen.
Door een stuk met weinig bebouwing zou ik niet eens durven Scheve mond
Alle nabestaanden; Vriendjes zijn? gecondoleerd...

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:02

Zeer triest! Dat er zulke mensen op de wereld bestaan.
Overigens mag ik zelf als 16 jarig meisje, zodra het donker word al niet langs een drukke weg. Jammer dat dat tegenwoordig zo moet!

Sterkte aan ouders, familieleden, kenissen & vrienden Huilen

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:13

Pff Ik schrok er wel een beetje van, alweer éen..
Sterkte voor alle nabestaanden.

(Ook ik fiets vaak genoeg in het donker, eigenlijk best wel eng idee dat je zo vermoord, verkracht oid. kan worden Nagelbijten / Gniffelen)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 18:41

BrankaZ schreef:
[Dat betekent op het moment dus dat jouw kinderen om half 5 's middags al binnen moeten zijn?
Je kan een kind tegen veel beschermen, maar ook verstikken. Toen ik 12 jaar was kwam ik ook in de winter alleen op de fiets naar huis na mijn paardrijles.

ja! Mijn dochter van 10 zeker... met mijn zoon van 14 wordt het nu anders.
De periode dat het om half 5 al donker wordt is relatief kort....dus ze hebben (heeft) zich gewoon aan te passen. Wil ze spelen..prima...dan haal ik haar weer op en naar paardrijden haal en breng ik haar.
Better be safe then sorry!
Ik zie dat niet als verstikken....maar meer als het lot niet tarten met iets wat, helaas in deze maatschappij, steeds vaker voorkomt.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:45

Als ik later kinderen heb, moeten ze ook maar leren dat ze niet in het donker mogen rijden.

Ergste wat je overkomen kan is dat je kind overlijd...

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:16

God, het is niet meer normaal, en dan staat er groot in de krant dat de criminaliteit omlaag gaat.. nou ik merk het echt!!*ahum*
ik zelf mag gewoon niet langs een weg van 1,5 km lang en er staan daar een paar huizen en daar mach ik NOOIT alleen over heen, en om half 9 12 jaar alleen naar huis? ik mag nooit alleen naar huis in het donker! gewoon alleen al gewoon over straat! Maar sterkte voor familie en nabestanden...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:46

Dit is echt triest, en dat weer hier vlak in de buurt het moet niet gekker worden
Dit stond op de site van RTV Noord

Citaat:
Meisje van 12 dood gevonden bij Valthermond

VALTHERMOND - Tussen Valthermond en Nieuw Weerdinge is dinsdagavond het stoffelijk overschot gevonden van 12-jarig meisje uit Tweede Exloërmond.

Het meisje zat op de basisschool De Westhoek in haar woonplaats. Leerlingen en hun ouders zijn woensdagmiddag ingelicht over de stand van zaken door burgemeester Slagman van Borger-Odoorn en de directie van de school. Het lichaam is dinsdagavond gevonden aan de afgelegen Valtherdijk bij Valthermond. De politie heeft de hele nacht groot onderzoek gedaan naar sporen. De dijk is daarbij ruim een kilometer in de omtrek hermetisch afgesloten door de politie. De politie kreeg dinsdagavond de melding dat er mogelijk een ongeval zou zijn gebeurd. De politie gaat echter van het ergste uit en houdt alle mogelijke scenario's open.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:39

Jeetje wat erg.. vreselijk ook voor die ouders.
Als ik ooit kinderen heb dan laat ik ze ook écht niet door het donker fietsen. Dat kan gewoon niet meer in deze maatschappij. En dat is eigelijk hartstikke ziek. Er lopen zoveel zieke geesten rond.
Het lijkt wel of het steeds erger wordt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:16

Echt erg! ALWEER?!! Het gebeurd bekant elke dag, is toch niet normaal meer!

Vind het echt diep triest! Wat een gekken lopen er op deze wereld! (niet alleen achter slot en grendel, maar wat er allemaal nog niet vrijrondloopt!)

Alleen zelf zou ik mijn kind nooit alleen in het donker laten fietsen! Want dat kan in deze tijd inderdaad niet meer!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:29

Wow, alweer? Echt niet normaal meer. Verdrietig

Ik woon gelukkig midden in amsterdam en dan zijn er 's avonds of 's nachts minimaal 10 mensen die je zien fietsen (niet dat ik dan vaak buiten kom Knipoog) in een dorp of een kale weg zijn dat er al veel minder. Ik zou het niet mogen van mijn ouders en zelf ook niet eens durfen..

djuno schreef:
BrankaZ schreef:
[Dat betekent op het moment dus dat jouw kinderen om half 5 's middags al binnen moeten zijn?
Je kan een kind tegen veel beschermen, maar ook verstikken. Toen ik 12 jaar was kwam ik ook in de winter alleen op de fiets naar huis na mijn paardrijles.

De periode dat het om half 5 al donker wordt is relatief kort....dus ze hebben (heeft) zich gewoon aan te passen. Wil ze spelen..prima...dan haal ik haar weer op en naar paardrijden haal en breng ik haar.
Ik zie dat niet als verstikken....maar meer als het lot niet tarten met iets wat, helaas in deze maatschappij, steeds vaker voorkomt.

Ik begrijp djuno daar wel in. Mijn ouders willen me dan ook het liefst binnen hebben, als het echt niet kan oke, maar het liefst wel. Mijn broertje van 9 moet dan wel binnen zijn. Ik ben nu 14 en ik vat het niet op als verstikking. Ik vind het wel begrijpelijk en ze zeggen het alleen maar voor mijn eigen bestwil en veiligheid.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:01

"gewoon" vermoord of als aangereden wild laten liggen langs de kant van de weg.....'k vind het beide even verwerpelijk!!!

Weet gelijk weer waarom ik mijn kinderen thuis wil hebben als het donker is....niet dat dat een garantie is tegenwoordig ....maar probeer iig het lot niet te tarten.
[/quote]

Dat betekent op het moment dus dat jouw kinderen om half 5 's middags al binnen moeten zijn?

Mijn ouders wonen in de buurt van waar dit is gebeurd en het is juist een enorm rustige vriendelijke omgeving. Ik hoorde het op het nieuws en moest ook meteen aan hen denken. Juist omdat ze er zich zo veilig voelen.

Maar wat de reden van het overlijden van dit meisje ook is (ongeluk of moord), het is tragisch.
[/quote]

Ik heb daar ook gewoond en die valtherdijk is nou niet echt de plek waar jij je kind wilt laten fietsen. Het is niet verlicht en geen huis in wijde omgeving te bekennen.
Als ik naar de paarden ging vroeger en het was donker dat brachten mijn ouders mij. Dit omdat ik dan ook langs zo'n weg zou moeten. Ik vond dit altijd prima en fijn. Ik vond het niet verstikkend.
Maar goed laten we maar wachten wat ze precies zeggen. Want schijnbaar onderzoeken ze 2 plekken. Mijn moeder melde me vanavond dat de weg ook nog steeds afgesloten is voor verkeer.
Dus blijkbaar nog volop bezig.
Heel veel sterkte voor de familie.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:42

het is gewoon verschrikkelijk. er gebeuren wel veel rare dingen de laatste tijd in NL. heel veel sterkte voor de nabestaanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:29

kinderen afmaken is nieuwe rage geloof ik Hamer

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:36

djuno schreef:
BrankaZ schreef:

Dat ben ik met je eens.
je kan zonder je kinderen te verstikken, ze verbieden om in het donker alleen te fietsen.
Ik heb dat ook nooit gemogen van mijn ouders, maar ben nooit verstikt.
mijn moeder of vader haalde mij dan op, of zo als eerder met stappen fietsten we met een grote groep naar huis.
Ik mocht op mijn 16de best om half 5 thuis komen van het stappen als ik met een groep fietste, maar om 11,30 alleen op de fiets mocht ik niet naar huis.

maar hoe dan ook, het is eigenlijk belachelijk dat dat niet meer kan.

ik wens de nabestaanden veel sterkte.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 02:47

Ik snap niet dat iedereen zo moeilijk doet over in het donker fietsen.
Deze dingen kunnen namelijk net zo goed gebeuren overdag, als je kind naar school fietst.Want tegenwoordig is iedereen toch zo met zijn eigen bezig dat het niet opvalt als een kind een auto in gesleurd word.
Het is al erg genoeg dat de ouders kun kind kwijt zijn en dan moeten ze ook nog eens aanhoren dat het belachelijk is dat je kind om half 9 door het donker fietst.

Het is onzettend erg dat dit is gebeurd is en mijn medeleven gaat uit naar de familie enz.
En laten we a.u.b geen verkeerde dingen in het leven roepen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 03:09

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 08:47

ninja2 schreef:
Deze dingen kunnen namelijk net zo goed gebeuren overdag, als je kind naar school fietst.Want tegenwoordig is iedereen toch zo met zijn eigen bezig dat het niet opvalt als een kind een auto in gesleurd word.
Dan ben ik kennelijk iets minder met mezelf bezig want dat soort dingen zou ik heus zien en melding van maken

Het is al erg genoeg dat de ouders kun kind kwijt zijn en dan moeten ze ook nog eens aanhoren dat het belachelijk is dat je kind om half 9 door het donker fietst.
Idd vreselijk voor die ouders, dit wens je je ergste vijand nog niet toe maar feit is dat je je verantwoordelijkheid moet nemen voor je kind en dat je het niet alleen laat fietsen daar waar het niet verantwoord is

Het is onzettend erg dat dit is gebeurd is en mijn medeleven gaat uit naar de familie enz.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:56

Verschrikkelijk Huilen

Het is vlakbij ons gebeurt Bloos!

Ik kan je wel vertellen dat we zooo bang zijn nu.
Mijn kinderen gaan iedere morgen in het donker op de fiets naar school.
'S avonds lopen we met de hondjes ook op zo'n landweggetje. We lopen nu echt met de angst in de benen.

We lopen zo vaak daar in de buurt waar het is gebeurt

Sterkte voor alle familie en vrienden!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:29

Dit meisje was niet om half negen vertrokken maar om half 6! Ze is immers om half 9 gevonden. Overigens. Ik ken de omgeving. En de plek waar ze gevonden is kan de route naar huis niet eens zijn. Ook haar fiets is op een andere plek gevonden. Als zij namelijk langs de 'normale' route naar huis was gefietst fietste ze gewoon om half 6 door de dichtbebouwde kom! Ik weet al wat meer, wat ik hier nog niet kan plaatsen.

Maar het is afschuwelijk. En discussie's over een kind om half 6 (of zoals jullie het noemen half 9) over straat lijkt me overbodig. Het feit dathet al niet meer kan dat een 12 jarige om half 6 dat stukje van paard naar huis door de bebouwde kom kan fietsen schokt ons ook heel erg.
Even als toevoeging, de moeder is gelijk gaan zoeken toen haar dochter iets later was dan normaal.

Jacimatho

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:56

Wat verschrikkelijk voor de ouders en nabestaanden...

Waarom kunnen zulke gekken niet met de tengels van kinderen afblijven...

Arm arm meisje....

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:57

Hier nog even mijn openingspost van het andere topic

Yvonniej schreef:
Weer een enorme schrik voor ons.

Op de route die mijn zusje elke dag gaat naar school is gisteravond een 12 jarig meisje dood gevonden. Hoogst waarschijnlijk een meisje uit Tweede Exloermond.

Het is heel erg vreemd dat nu meer dan 24uur later er niks bekend word gemaakt om wie het gaat, wat ze denken wat er gebeurd is. En vooral waar het nou werkelijk gebeurd is. Want de nieuwsberichten spreken elkaar tegen.

Hier het meest recente nieuwsbericht:

Citaat:
Oorzaak dood meisje onbekend 13-12-2006

VALTHERMOND - Het is nog onduidelijk hoe het 12-jarige meisje dat dood is gevonden op de Valtherdijk tussen Valthermond en Nieuw Weerdinge om het leven is gekomen. De politie wil hierover geen mededelingen doen.

Het 12-jarige meisje is een leerling van openbare basisschool De Westhoek in Tweede Exloermond. Dinsdagavond werd haar lichaam gevonden op de Valtherdijk. De politie heeft meteen de omgeving afgezet en is uren bezig geweest met een sporenonderzoek. Iedereen die in de buurt kwam moest zich legitimeren en kentekens van auto's werden opgeschreven. Docenten, ouders en leerlingen van de basisschool zijn vanmorgen geiinformeerd over de situatie. Burgemeester Slagman van Borger-Odoorn heeft in een persverklaring geschokt en verdrietig gereageerd.
http://www.rtvdrenthe.nl/9f64e8ae-dcae- ... wsId=10492

Het sporenonderzoek is nu nog aan de gang, ook is alles in een straal van een 1 km afgezet en werd iedereen die er voor kwam/wou aanghouden en ondervraagd.

In ieders geval een erg naar bericht. Ik hoop dat de dader(s) snel gepakt worden.

Ik wil vrienden en familie en natuurlijk de omwonenden sterkte wensen.

Ook na alles wat er dit jaar al is gebeurd hier in de regio (vast bij meerderen bekend):
- Vermoord echtpaar in Musselkanaal
- Vrouw dood gevonden bij begraafplaats Nieuw Buinen
- Man dood gevonden in sloot Stadskanaal

Topic hierover: viewtopic.php?f=135&t=627543&st=0&sk=t&sd=a&hilit=moord+nieuw+buinen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:00

Yvonniej schreef:
Dit meisje was niet om half negen vertrokken maar om half 6! Ze is immers om half 9 gevonden. Overigens. Ik ken de omgeving. En de plek waar ze gevonden is kan de route naar huis niet eens zijn. Ook haar fiets is op een andere plek gevonden. Als zij namelijk langs de 'normale' route naar huis was gefietst fietste ze gewoon om half 6 door de dichtbebouwde kom! Ik weet al wat meer, wat ik hier nog niet kan plaatsen.

Maar het is afschuwelijk. En discussie's over een kind om half 6 (of zoals jullie het noemen half 9) over straat lijkt me overbodig. Het feit dathet al niet meer kan dat een 12 jarige om half 6 dat stukje van paard naar huis door de bebouwde kom kan fietsen schokt ons ook heel erg.
Even als toevoeging, de moeder is gelijk gaan zoeken toen haar dochter iets later was dan normaal.

Klopt Yvonniej, ze was helemaal uit de richting. Maar ze zou volgens andere berichten wel om half 9 zo'n beetje thuis zijn.
Ik begreep eerst dat ze in valtermond paard reed, maar nu zie ik musselkanaal staan.. heeeeel vaag dat ze dan ineens helemaal aan de andere kant van valtermond gevonden wordt. Ik neem toch aan dat ze door musselkanaal zou fietsen om in 2e exloermond uit te komen.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:11

Wat verschrikkelijk, je zou het als ouders maar thuis krijgen. Zeker zo vlak voor de feestdagen. Krijg het er gewoon koud van.

Het komt wel vaak voor tegenwoordig, laatst ook al 2 jongens die na een avond stappen (allebei afzonderlijk geloof ik) ook dood langs de kant van de weg gevonden zijn. En dan heb je nog de moord op Jesse en het jongetje van 5.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:23

djuno schreef:
ninja2 schreef:
Dan ben ik kennelijk iets minder met mezelf bezig want dat soort dingen zou ik heus zien en melding van maken

Idd vreselijk voor die ouders, dit wens je je ergste vijand nog niet toe maar feit is dat je je verantwoordelijkheid moet nemen voor je kind en dat je het niet alleen laat fietsen daar waar het niet verantwoord is

Dit was niet persoonlijk bedoeld ofzo.
En dit verhaal hoor je nu maar van 1 kant en die kant is ook nog eens niet te vertrouwen.
En wie zegt dat die ouders niet hun verantwoording op zich nemen.
Je weet niet half hoe het verhaal in elkaar steekt.
Er kunnen vele senarios mogelijk zijn waarom zij alleen fietste die avond.

Hetzelfde als met jesse in dat topic. Iedereen beschuldigde de vader van de moord en zeikte hem kompleet af. Maar achteraf bleek dat die vader er helemaal niets mee te maken had.
En nou bracht de krant het zo ook naar buiten maar er stond ook bij waarschijnlijk dus nog niet zeker.