Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sterre schreef:COSMIC77 schreef:Een verkeersongeluk wordt ook niet uitgesloten.....
Maar dat zou betekenen, dat als ze is aangereden, de bestuurder gewoon door is gereden.
Ik bedoel: je kan imo geen fietser aanrijden en dat niet merken(tenzij je misschien stomdronken of high was ofzo).
BrankaZ schreef:[Dat betekent op het moment dus dat jouw kinderen om half 5 's middags al binnen moeten zijn?
Je kan een kind tegen veel beschermen, maar ook verstikken. Toen ik 12 jaar was kwam ik ook in de winter alleen op de fiets naar huis na mijn paardrijles.
Citaat:Meisje van 12 dood gevonden bij Valthermond
VALTHERMOND - Tussen Valthermond en Nieuw Weerdinge is dinsdagavond het stoffelijk overschot gevonden van 12-jarig meisje uit Tweede Exloërmond.
Het meisje zat op de basisschool De Westhoek in haar woonplaats. Leerlingen en hun ouders zijn woensdagmiddag ingelicht over de stand van zaken door burgemeester Slagman van Borger-Odoorn en de directie van de school. Het lichaam is dinsdagavond gevonden aan de afgelegen Valtherdijk bij Valthermond. De politie heeft de hele nacht groot onderzoek gedaan naar sporen. De dijk is daarbij ruim een kilometer in de omtrek hermetisch afgesloten door de politie. De politie kreeg dinsdagavond de melding dat er mogelijk een ongeval zou zijn gebeurd. De politie gaat echter van het ergste uit en houdt alle mogelijke scenario's open.
djuno schreef:BrankaZ schreef:[Dat betekent op het moment dus dat jouw kinderen om half 5 's middags al binnen moeten zijn?
Je kan een kind tegen veel beschermen, maar ook verstikken. Toen ik 12 jaar was kwam ik ook in de winter alleen op de fiets naar huis na mijn paardrijles.
ja! Mijn dochter van 10 zeker... met mijn zoon van 14 wordt het nu anders.
De periode dat het om half 5 al donker wordt is relatief kort....dus ze hebben (heeft) zich gewoon aan te passen. Wil ze spelen..prima...dan haal ik haar weer op en naar paardrijden haal en breng ik haar.
Better be safe then sorry!
Ik zie dat niet als verstikken....maar meer als het lot niet tarten met iets wat, helaas in deze maatschappij, steeds vaker voorkomt.
djuno schreef:BrankaZ schreef:[Dat betekent op het moment dus dat jouw kinderen om half 5 's middags al binnen moeten zijn?
ja! Mijn dochter van 10 zeker... met mijn zoon van 14 wordt het nu anders.
De periode dat het om half 5 al donker wordt is relatief kort....dus ze hebben (heeft) zich gewoon aan te passen. Wil ze spelen..prima...dan haal ik haar weer op en naar paardrijden haal en breng ik haar.
Better be safe then sorry!
Ik zie dat niet als verstikken....maar meer als het lot niet tarten met iets wat, helaas in deze maatschappij, steeds vaker voorkomt.
ninja2 schreef:Ik snap niet dat iedereen zo moeilijk doet over in het donker fietsen.
Deze dingen kunnen namelijk net zo goed gebeuren overdag, als je kind naar school fietst.Want tegenwoordig is iedereen toch zo met zijn eigen bezig dat het niet opvalt als een kind een auto in gesleurd word.
Dan ben ik kennelijk iets minder met mezelf bezig want dat soort dingen zou ik heus zien en melding van maken
Het is al erg genoeg dat de ouders kun kind kwijt zijn en dan moeten ze ook nog eens aanhoren dat het belachelijk is dat je kind om half 9 door het donker fietst.
Idd vreselijk voor die ouders, dit wens je je ergste vijand nog niet toe maar feit is dat je je verantwoordelijkheid moet nemen voor je kind en dat je het niet alleen laat fietsen daar waar het niet verantwoord is
Het is onzettend erg dat dit is gebeurd is en mijn medeleven gaat uit naar de familie enz.
En laten we a.u.b geen verkeerde dingen in het leven roepen.
Yvonniej schreef:Weer een enorme schrik voor ons.
Op de route die mijn zusje elke dag gaat naar school is gisteravond een 12 jarig meisje dood gevonden. Hoogst waarschijnlijk een meisje uit Tweede Exloermond.
Het is heel erg vreemd dat nu meer dan 24uur later er niks bekend word gemaakt om wie het gaat, wat ze denken wat er gebeurd is. En vooral waar het nou werkelijk gebeurd is. Want de nieuwsberichten spreken elkaar tegen.
Hier het meest recente nieuwsbericht:Citaat:Oorzaak dood meisje onbekend 13-12-2006
VALTHERMOND - Het is nog onduidelijk hoe het 12-jarige meisje dat dood is gevonden op de Valtherdijk tussen Valthermond en Nieuw Weerdinge om het leven is gekomen. De politie wil hierover geen mededelingen doen.
Het 12-jarige meisje is een leerling van openbare basisschool De Westhoek in Tweede Exloermond. Dinsdagavond werd haar lichaam gevonden op de Valtherdijk. De politie heeft meteen de omgeving afgezet en is uren bezig geweest met een sporenonderzoek. Iedereen die in de buurt kwam moest zich legitimeren en kentekens van auto's werden opgeschreven. Docenten, ouders en leerlingen van de basisschool zijn vanmorgen geiinformeerd over de situatie. Burgemeester Slagman van Borger-Odoorn heeft in een persverklaring geschokt en verdrietig gereageerd.
http://www.rtvdrenthe.nl/9f64e8ae-dcae- ... wsId=10492
Het sporenonderzoek is nu nog aan de gang, ook is alles in een straal van een 1 km afgezet en werd iedereen die er voor kwam/wou aanghouden en ondervraagd.
In ieders geval een erg naar bericht. Ik hoop dat de dader(s) snel gepakt worden.
Ik wil vrienden en familie en natuurlijk de omwonenden sterkte wensen.
Ook na alles wat er dit jaar al is gebeurd hier in de regio (vast bij meerderen bekend):
- Vermoord echtpaar in Musselkanaal
- Vrouw dood gevonden bij begraafplaats Nieuw Buinen
- Man dood gevonden in sloot Stadskanaal
Topic hierover: viewtopic.php?f=135&t=627543&st=0&sk=t&sd=a&hilit=moord+nieuw+buinen
Yvonniej schreef:Dit meisje was niet om half negen vertrokken maar om half 6! Ze is immers om half 9 gevonden. Overigens. Ik ken de omgeving. En de plek waar ze gevonden is kan de route naar huis niet eens zijn. Ook haar fiets is op een andere plek gevonden. Als zij namelijk langs de 'normale' route naar huis was gefietst fietste ze gewoon om half 6 door de dichtbebouwde kom! Ik weet al wat meer, wat ik hier nog niet kan plaatsen.
Maar het is afschuwelijk. En discussie's over een kind om half 6 (of zoals jullie het noemen half 9) over straat lijkt me overbodig. Het feit dathet al niet meer kan dat een 12 jarige om half 6 dat stukje van paard naar huis door de bebouwde kom kan fietsen schokt ons ook heel erg.
Even als toevoeging, de moeder is gelijk gaan zoeken toen haar dochter iets later was dan normaal.
djuno schreef:ninja2 schreef:Ik snap niet dat iedereen zo moeilijk doet over in het donker fietsen.
Deze dingen kunnen namelijk net zo goed gebeuren overdag, als je kind naar school fietst.Want tegenwoordig is iedereen toch zo met zijn eigen bezig dat het niet opvalt als een kind een auto in gesleurd word.
Dan ben ik kennelijk iets minder met mezelf bezig want dat soort dingen zou ik heus zien en melding van maken
Het is al erg genoeg dat de ouders kun kind kwijt zijn en dan moeten ze ook nog eens aanhoren dat het belachelijk is dat je kind om half 9 door het donker fietst.
Idd vreselijk voor die ouders, dit wens je je ergste vijand nog niet toe maar feit is dat je je verantwoordelijkheid moet nemen voor je kind en dat je het niet alleen laat fietsen daar waar het niet verantwoord is
Het is onzettend erg dat dit is gebeurd is en mijn medeleven gaat uit naar de familie enz.
En laten we a.u.b geen verkeerde dingen in het leven roepen.