Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:54

Cer schreef:
Mee eens.
Het is voor alle mensen bijna kerst, niet alleen voor mensen zonder verblijfsvergunning...

En juist daarom vind ik mensen als Verdonk zo eng, ze halen het slechtste in mensen naar boven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:55

Ik lees vaker dat ze een afgesproken beleid uitvoert. Hoe dan alleen zij slecht kan zijn, ontgaat me volkomen Verward

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:57

De manier waarop, het volkomen gevoel van harteloosheid en de haat tegen buitenlanders die ze bij veel mensen aanwakkert!

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:01

Ik vind zo'n generaal pardon tien keer niks. Dat is mensen belonen die de wet overtreden door hier illegaal te verblijven. Met als gevolg dat er nog golven vluchtelingen komen, die hier allemaal willens nillens blijven omdat ze weten dat er toch ooit nog wel zo'n actie komt. Vanuit menselijk oogpunt is er veel voor zo'n generaal pardon, maar je moet wel realistisch blijven. Hier in België had je een paar jaar geleden de snel-Belgwet. Tot wat dat allemaal geleid heeft...dan wil je zo'n generaal pardon niet meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:06

Cer schreef:
Ik lees vaker dat ze een afgesproken beleid uitvoert. Hoe dan alleen zij slecht kan zijn, ontgaat me volkomen Verward

Omdat ze gewoon zegt wat ze doet en er niet omheen draait. Bovendien is het het linkse stokpaardje, die willen het liefst de hele wereld binnenhalen en van uitkeringen, woningen en nieuwe wasmachines voorzien Haha!

En wie zal dat betalen? Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:08

Verdonk voert de laatste tijd een show op die enkel en alleen ter meerdere glorie van haarzelf is. Iedereen die het met Verdonk eens is, zouden jullie het normaal vinden dat notabene 's náchts het uitzettingsbeleid wordt hervat? Wat dit betekent voor mensen die hier een leven hebben opgebouwd en hebben gepoogd hun kinderen een goede toekomst te geven? Mensen die hebben geprobeerd te integreren? En laten we er géén discussie van gaan maken over wat "buitenlanders" allemaal aan zouden richten. Het gaat er hierover dat er één vrouw is die koste wat het kost een onmenselijk beleid wil voeren. En dan tegen iedereen die nu zegt dat er gebruik wordt gemaakt van een demissionair kabinet: hetzelfde demissionaire kabinet is gewoon beslissingen blijven nemen en uitvoeren, nadat het al was gevallen. Maar nu kan het plots niet meer en moeten mensen weer in angst en beven zitten wachten? Schandalig!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:09

Ik zie haar er voor aan om zelfs met de kerst door te gaan om dat beleid uit te voeren.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:09

faye schreef:
Cer schreef:

Omdat ze gewoon zegt wat ze doet en er niet omheen draait. Bovendien is het het linkse stokpaardje, die willen het liefst de hele wereld binnenhalen en van uitkeringen, woningen en nieuwe wasmachines voorzien Haha!

En wie zal dat betalen? Clown

Maak je je evenredig druk over de gouden handdrukken, premies, bonussen en topsalarissen die doorhet huidige (demissionaire) kabinet zijn gehandhaafd? Kost heel wat meer, hoor. Maar ja, daar hoor je niemand over. Wel eens in de bouwfraudes verdiept?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:11

Caira schreef:
Ik zie haar er voor aan om zelfs met de kerst door te gaan om dat beleid uit te voeren.

Nu is het bijna kerst, dan is het pasen en dan weer wat anders.....
Deze mensen zijn uitgeprocerdeerd! Zij hebben geen grondige reden om hier te mogen blijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:11

Het generaal pardon geldt niet voor 300.000 mensen en wat er allemaal nog meer voor onzin bij verzonnen wordt.
Het geldt voor mensen die hier al jaren zijn, wiens kinderen intussen volledig Nederlands zijn en die het recht ontnomen wordt om te intregeren.
De nare reacties hier zijn van mensen die veelal met andere mensen te maken hebben met de nakomelingen van door ons hier gehaalde gastarbeiders waarvan we te laat niet in de gaten kregen dat die anders met onze verworvenheden omgaan dan wij.
Daaraan wordt nu langzamerhand gewerkt.
Maar die groep vluchtelingen terug sturen na ze jarenlang op onmenselijke manier behandeld te hebben, vaak naar landen waar ze gevaar lopen (Iran, koerden naar Irak etc) is mensonwaardig. De Christelijke partij en de partij van Vrijheid en democratie zouden zich eens aan hun grondbeginselen moeten houden inplaats van populistisch bezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 13-12-06 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:12

Ach en de Betuwelijn heeft ook miljarden gekost, PvdA toch?

Ik vindhet va de zotte dat je hier jaaaaren op een wachtlijst voor een woning moet en als er asielzoekers komen er wel woningen worden vrijgegeven inclusief gloednieuwe wasmachine. En dat IS zo. De gouden handdrukken ben ik het ook niet mee eens, maar ik vind het schandalig dat de autochtone bevolking niet eens een betaalbare fatsoenlijke woning kan krijgen omdat er zelfs woningen gereserveerd (leeg) staan voor asielzoekers.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:14

faye schreef:
Ach en de Betuwelijn heeft ook miljarden gekost, PvdA toch?

Je vergeet Zalm weer eens en de rest van de VVD die in die kabinetten zat.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:15

Faye, voel je eens niet zo achtergesteld. Je doet alsof het alleen maar één groot paradijs is als je als asielzoeker Nederland binnenkomt. Tuurlijk... Mensen worden ondergebracht in barakken, komen soms in de cel, zelfs kinderen worden regelmatig zonder hun ouders in de cel gezet. Tja, over linkse stokpaardjes; betaalbare huur- en koopwoningen voor de starter op de woningmarkt is er ook één. Maar goed, het wordt nu weer een "links vs rechts-discussie", terwijl de vraag is of Verdonk bezig is om gek te worden. En in mijn ogen kan die vraag met een volmondig "ja" worden beantwoord.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:17

En trouwens, een béétje medemenselijkheid zouden we ook allemaal hier op Bokt (zeker in de Kersttijd) wel eens mogen hebben. Je weet maar nooit hoe je eigen situatie ooit nog veranderd en hoe je dan op steun van anderen bent aangewezen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:18

Mas schreef:
Ik sta he-le-maal achter Rita,
heb ook op haar gestemd bij de verkiezingen.
Heerlijk iemand die eindelijk eens lekker consequent is in het uitzetten
en die zich ook aan het vooraf aangekondigde beleid houdt en niet gaat lopen draaikonten.
Ze heeft gelijk als ze zegt dat je óf iedereen óf niemand uit moet zetten.
We hebben zelf al genoeg problemen in Nederland op te lossen zonder het leed van mensen uit een ander land
er ook nog eens bovenop te nemen.
Politieke vluchtelingen die gevaar lopen? Oké
Maar gelukszoekers/criminelen/mensen die weigeren zich aan te passen? Doei!

Zo, dit is tenmimste een goed uitspraak waar ik volledig achter sta. OK dan!
Heb dan wel net niet op haar gestemd, maar op Wilders, maar ik twijfelde wel erg.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:19

sarabande schreef:
Maar die groep vluchtelingen terug sturen na ze jarenlang op onmenselijke manier behandeld te hebben, vaak naar landen waar ze gevaar lopen (Iran, koerden naar Irak etc) is mensonwaardig. De Christelijke partij en de partij van Vrijheid en democratie zouden zich eens aan hun grondbeginselen moeten houden inplaats van populistisch bezig te zijn.

Onmenselijk?! -dak boven hun hoofd, eten, drinken, douche......beter dan waar ze zaten, als ze vluchtelijng waren..

Dus jij wilt alle mensen die gevaar kunnen lopen hier halen?
Ze worden niet terug gestuurd naar gevaarlijke gebieden, als ze idd gevaar lopen, krijgen ze hier een vergunning.
Deze mensen dus niet! Zijn uitgeprocedeerd!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:19

chevax schreef:
Faye, voel je eens niet zo achtergesteld. Je doet alsof het alleen maar één groot paradijs is als je als asielzoeker Nederland binnenkomt. Tuurlijk... Mensen worden ondergebracht in barakken, komen soms in de cel, zelfs kinderen worden regelmatig zonder hun ouders in de cel gezet. Tja, over linkse stokpaardjes; betaalbare huur- en koopwoningen voor de starter op de woningmarkt is er ook één. Maar goed, het wordt nu weer een "links vs rechts-discussie", terwijl de vraag is of Verdonk bezig is om gek te worden. En in mijn ogen kan die vraag met een volmondig "ja" worden beantwoord.

Ik vind dat jij nu overdrijft.
Moet je maar niets iets doet wat niet mag en al zeker niet als je te GAST bent in een ander land!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:20

superwoman schreef:
sarabande schreef:

Onmenselijk?! -dak boven hun hoofd, eten, drinken, douche......beter dan waar ze zaten, als ze vluchtelijng waren..

Dus jij wilt alle mensen die gevaar kunnen lopen hier halen?
Ze worden niet terug gestuurd naar gevaarlijke gebieden, als ze idd gevaar lopen, krijgen ze hier een vergunning.
Deze mensen dus niet! Zijn uitgeprocedeerd!!

Zo zit het dus!
Waar moeten wij straks nog blijven?
Als ze echt gevaar lopen is het terecht, maar uitgeprocedeerd: Wegwezen dan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:22

Myfairytale schreef:
chevax schreef:

Moet je maar niets iets doet wat niet mag en al zeker niet als je te GAST bent in een ander land!

Zoals al gezegd, dat is een totaal andere discussie en dat is niet de vraag die is gesteld.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:23

Kan wel wezen ,maar jij was degene die dit zei hoor!
En dan wil ik er toch even op inhaken, net zo offtopic als jou. Knipoog

Maar goed, ik zal weer ontopic gaan...
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 13-12-06 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 11:23

Ik startte dit topic niet eens zozeer om mijn linkse voorkeur uit te spreken.

Ik ben niet voor een royaler asielbeleid. Maar ik vind dat als je als land niet in staat bent om binnen 2 jaar een bindende uitspraak te doen inzake verblijfsvergunning ja of nee, dan lig het probleem niet meer bij de 'vreemdeling' maar aan de eigen regering, het eigen land.
Dáárom vind ik een algemeen pardon voor de resterende langslepende cases de enige nette oplossing waar dit land zich niet voor zal hoeven schamen.

Wat ik storend vind aan Verdonk is dat zij, nu er kans is op een volgend kabinet met een duidelijk andere koers is inzake uitzetbeleid, haar onomkeerbare (!) uitvoering niet wil opschorten voor de tijd van de formatie.

Het is net of heeft Verdonk helemaal niets anders te doen dan dossier te lezen en te bepalen "jij wel, jij niet". Zij kan die periode toch wel overbruggen met belangrijkere zaken? Wat maakt het nog uit als de uit te zetten verblijvers nog een paar weken langer zitten? Komt het werkelijk op een dag aan, na al die jaren van onzekerheid? Daar kan toch best een paar weekjes bij?
DAT stoort me aan deze gang van zaken - men zet de hakken in de grond en gaat halsstarrig met het door de Nederlandse bevolking bij de verkiezingen afgestrafte beleid door. "Snel, nu het nog even kan".... Machtsmisbruik.

Dat staat me tegen. Niet een wel of niet doorgaan van zo'n pardon.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:24

Myfairytale schreef:
chevax schreef:

De reden waarom sommige in de cel zitten, is omdat ze niet mee werken.... Zij bertrekken hun kinderen hierin. Zij zijn slechte ouders vind ik. Moet je het gezin uit elkaar halen? of bij elkaar zetten in de cel....moeilijke keuze, maar dat is de schuld van de ouders....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:25

Myfairytale schreef:
Kan wel wezen ,maar jij was degene die dit zei hoor!

Nee, ik had het niet over "moet je maar eens dingen proberen als je te gast bent in een land". Maak er geen pro of contra buitenlanders-discussie van.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:25

De vriend van een van mijn klasgenoten (40) komt uit een russisch land. Is 8 jaar terug naar nl gevlucht omdat hij daar mensen moest vermoorden ( hij moest in dienst) en dat weigerde. Als hij uitgezet wordt en terug moet dan wordt hij opgepakt als deserteur. Of hij het er dan levend vanaf brengt is nog maar de vraag. Het is iemand die graag aan het werk wil maar dit niet mag van de nl regering. Hij heeft nu bijna een half jaar in een soort gevangenis voor uitgezette asielzoekers gezeten. Zijn vriendin mocht hem 1x in de week bezoeken, verder werd hij behandeld als een gevangene. Gelukkig heeft hij 1 van de rechtzaken gewonnen en mag hij thuis verder op de uitslag wachten.

Goh wat een prachtig beleid van Verdonk.

En voor Faye: pff wat een haatdragend gedrag. Wist je dat wat je nu zegt 60 jaar geleden gezegd werd over de joden. Mensen werden steeds fanatieker in hun bewoordingen, totdat er 1 iemand kwam die die woorden omzette in daden, the rest is history. Maar juist daarom word ik zo bang van zulke woorden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:27

[/quote]

De reden waarom sommige in de cel zitten, is omdat ze niet mee werken.... Zij bertrekken hun kinderen hierin. Zij zijn slechte ouders vind ik. Moet je het gezin uit elkaar halen? of bij elkaar zetten in de cel....moeilijke keuze, maar dat is de schuld van de ouders....[/quote]

Jongens, ik vind dat een aantal mensen hier zich toch eens even mogen gaan schamen. Nu zijn we al van "alle asielzoekers moeten buiten" naar "als hun kinderen in de cel komen, zijn zij slechte ouders". Ik vind dit een erg onplezierige discussie worden waar veel ongefundeerde zaken worden geroepen, ik haak daarom ook af. Een maatschappelijke discussie waarin je van elkaar kunt leren, prima. Maar om over de rug van een bepaalde bevolkingsgroep nu je gelijk te moeten halen...