sarabande schreef:Ik ben blij dat de moeder van Jan Jaap van der Wal die beslissing niet genomen heeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Ik ben blij dat de moeder van Jan Jaap van der Wal die beslissing niet genomen heeft
slimmerik schreef:Als ouder van een kind met een hazenlip kan ik zeggen dat het allemaal heel zwaar kan zijn. Niet iedereen is daar misschien tegen opgewassen. Misschien is het wel het tweede kind geweest van dat gezin met een schisis en waren ze de eerste nog niet te boven. Bij mijn tweede baby is mij de keus gelaten om een test te doen om te kijken of die baby ook die afwijking zou hebben.
Ik heb heel bewust daarvan afgezien omdat in onze situatie ik een tweede kind met schisis geen probleem had gevonden en daarom had willen missen.
Maar ik kan je wel vertellen dat het zwaar is: 7 behoorlijk zware operaties en nog eens 20 keer de zgn buisjes geplaatst in de oren. Steeds weer onder narcose.
Je moet er als ouder wel stevig voor in de schoenen staan. Bovendien kost het nogal.... Ben totaal zo'n 150 à 200 keer op en neer gereden naar een academisch ziekenhuis wat zo'n 120 km hier vandaan ligt......
Maar ik denk dat bij die ouders toch al twijfels zijn geweest om een kind wel of niet en heeft die schisis gewoon de doorslag gegeven.
_Diesel schreef:Kijk, hier ben ik het opzich wel mee eens, maar aan de andere kant: wat als hun in eerste instantie gezonde kind op eenjarige leeftijd verschrikkelijke brandwonden oploopt? Dan is ie ook verminkt, moet ie ook operaties hebben, zeggen ze dan ook; sorry maar dit kunnen we niet aan?
je weet het immers nooit...
_Diesel schreef:
Kijk, hier ben ik het opzich wel mee eens, maar aan de andere kant: wat als hun in eerste instantie gezonde kind op eenjarige leeftijd verschrikkelijke brandwonden oploopt? Dan is ie ook verminkt, moet ie ook operaties hebben, zeggen ze dan ook; sorry maar dit kunnen we niet aan?
je weet het immers nooit...
slimmerik schreef:Ja, Diesel zo denk ik er ook wel over maar ik heb toch begrip voor die mensen die het niet aandurven. En omdat ik weet dat het behoorlijk zwaar is, was het beter geweest dat zulke mensen helemaal niet zwanger geworden waren.
Gitta1977 schreef:ze kunnen dat toch pas met 22 weken ofzo goed zien en dan zit je ook al ver buiten de termijn van een abortus.
luxje schreef:Gitta1977 schreef:ze kunnen dat toch pas met 22 weken ofzo goed zien en dan zit je ook al ver buiten de termijn van een abortus.
herstel, je kunt tot een termijn van 24 weken een abortus uit laten voeren in Nederland, zonder opgaaf van reden.
En dat gebeurt vaak in Nederland, dus waarom al die ophef over aborteren van kinderen met een schisis terwijl er ook kinderen worden geaborteerd waar niets mis mee is?
In Nederland is nu eenmaal afgesproken dat de keus bij de ouders ligt, daar zul je je bij neer moeten leggen.Met de standaard 20 weken echo zullen er nog wel meer zwangerschapsafbrekingen gaan plaatsvinden, is mijn verwachting.
_Diesel schreef:Ik denk dat deze ophef erover is, omdat deze mensen naar ons idee wel graag een kind wilden, maar niet eentje met een schoonheidsfoutje. Ik ben ook tegen abortus in de meeste gevallen, maar dit vind ik wel een heel moeilijk geval.
blauw00gje schreef:Daar hadden we het gister op school dus ook over..
Met een vak hadden we daar een discussie over.
Ik vind het echt té als je een abortus pleegt als iemand een hazenlip gaat krijgen.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe erg het is, maar mijn oude buurmeisje had dat ook toen ze geboren werd..
Zie je nu echt nog maar heel weinig van en ze is pas 5 volgens mij!
Ze hebben daar nu zoveel operaties voor..
Ik vind niet dat je daarvoor mag aborteren..