Geen konijnen tot Kerst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lise81

Re: Geen konijnen tot Kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:23

Elke keer rond kerst denk ik wel aan het liedje flappie, jammer genoeg weet je niet wie het gedaan heeft als je alleen een briefje vindt. Extreme duivel

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:25

Like_peres schreef:
en als dit neit bekend is gemaakt en het gebeurde bij jou
???
zou je dan ook lachen
je bent hierbij echt een ego !!!

Je moet wel onder een steen wonen om niet te weten dat dit een 'gevaarlijke tijd' is voor konijnen. Lachen
Doe een beetje rustig, met mijn konijnen gebeurt er helemaal niets. Ondanks dat ik een 'ego' ben, zorg ik goed voor mijn dieren. Cool

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:29

Ann schreef:
Like_peres schreef:
en als dit neit bekend is gemaakt en het gebeurde bij jou
???
zou je dan ook lachen
je bent hierbij echt een ego !!!

Je moet wel onder een steen wonen om niet te weten dat dit een 'gevaarlijke tijd' is voor konijnen. Lachen
Doe een beetje rustig, met mijn konijnen gebeurt er helemaal niets. Ondanks dat ik een 'ego' ben, zorg ik goed voor mijn dieren. Cool

maar je denk niet aan andere mensen zijn dieren Knipoog alleen aan je eige en dus je zelf Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:30

Ik vind het heel goed dat de konijnenopvang geen dieren 'weggeeft' voor kerst! Konijnen lopen zo rond kerst toch een verhoogd risico om in de pan te belanden.
Zeker konijnen uit een opvang verdienen het om bij een eigenaar te komen die het beste met de dieren voor heeft. Niet dat konijnen uit de opvang recht hebben op een beter tehuis dan andere konijnen, maar dieren uit een opvang of asiel verdienen wat mij betreft een goede tweede kans!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:32

Oke je hebt gelijk; ik ben een ego. Bloos
Maar aangezien ik niet de zorg van alle buurtkonijnen (in dit geval) op me kan nemen...
Ga ik er vanuit dat iedereen om zijn eigen nijntjes denkt en zijn we dus allemaal een ego? Ziek

Dat de konijnenopvang er zo over nagedacht heeft, vind ik een goede zaak.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:34

Citaat:
Ik vind ook niet grappig dat mensen andermans dieren stelen, maar dat iemand op het idee komt om een klein konijntje neer te zetten is toch wel heel apart

niks om te lachen en een briefje + konijn achter te laten, je hebt gewoon met je handen van andermans spullen af te blijfen, ongeacht of het achter slot en grendel zit of niet Boos!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:35

lisiejhorse schreef:
@ T@nj@ als het een dier van jou was geweest die je dierbaar is dan denk ik niet dat je erom kan lachen men heeft tegenwoordi geen begrip en respect meer voor andere mensen!!

Mensen? En ik maar denken dat het over koniijnen gaat? Zit ik even mis zeg Nagelbijten / Gniffelen

Dames, het gaat hier om de berichtgeving, ik moest even gniffelen toen ik het las, gisteren was het op het nieuws, exact het zelfde bericht. De dame van de knaagdierenopvang zei: Mensen kunnen het konijn van hun smaak uitzoeken en ze schoot vervolgens in de lach. Dus deze dame van de knaagdierenopvang is ook erg fout volgens jullie? ze doet namelijk precies het zelfde. Ik vind dat ze zeer goed werk doet en draag de knaagdierenopvang (en iedere andere dieren opvang) ook een warm hart toe, hell, ik heb zelf jaren lang een kleine opvang gehad en dan zou ik niet mogen gniffelen om een berichtje wat best komisch over komt? Ik vind dat briefje gewoon komisch, heeft niets te maken met wat ik vind van het stelen van konijnen. Sommige reacties hier, pffff je kan het ook overdrijven zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:37

Och.. ik vind het wel humor, misschien is het gewoon een plaatselijk geintje, omdat nu uitgebreid in het nieuws is dat er geen konijnen gegeven worden uit de centra.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:40

Idd ik ben het met Bruine eens. Wie haalt het in z'n hoofd om te stelen! Nasst het feit dat stelen nooit recht te zetten is, vind ik dat levende have stelen al helemaal uit den boze is! De emotionele band van dier en eigenaar is vaak veel groter, dan de (winkel) waarde van het dier. Ik heb zelf een cavia uit de caviaopvang. Hij koste mij € 8,-. Ik zou hem nooit verkopen, hoeveel er ook geboden wordt! Wordt je dier gestolen, dan is dat emotionele schade heel erg, en geen eigenaar zal dan denken; ''oliebol, €8,- kwijt, had ik mijn beestje maar binnen gezet!''
Blijf gewoon met je handen van andermans dieren af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:43

Toen mijn hamster dood ging vond ik het jammer, maar ik heb niet moeten huilen, ook niet toen mijn konijn dood ging.

Een konijn is wel wat anders als een hond, kat, of paard of zelfs mens.

Wat word er overdreven zeg! Ziet niemand de humor er nou van in?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:44

Tijgertje86 schreef:
Idd ik ben het met Bruine eens. Wie haalt het in z'n hoofd om te stelen! Nasst het feit dat stelen nooit recht te zetten is, vind ik dat levende have stelen al helemaal uit den boze is! De emotionele band van dier en eigenaar is vaak veel groter, dan de (winkel) waarde van het dier. Ik heb zelf een cavia uit de caviaopvang. Hij koste mij € 8,-. Ik zou hem nooit verkopen, hoeveel er ook geboden wordt! Wordt je dier gestolen, dan is dat emotionele schade heel erg, en geen eigenaar zal dan denken; ''oliebol, €8,- kwijt, had ik mijn beestje maar binnen gezet!''
Blijf gewoon met je handen van andermans dieren af!

Dat is een open deur, als je denkt dat daarom gelachen wordt begrijp je er weinig van.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:46

Dat bedoel ik, ze begrijpen er geen snars van

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:48

Het briefje vind ik humor, absoluut niet het stelen van dieren. Sommige mensen moeten er ook niet meer van maken dan het is.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:48

Citaat:
Dat is een open deur, als je denkt dat daarom gelachen wordt begrijp je er weinig van

ik vraag me ernstig af of je het zelf wel begrijpt Clown

blijkbaar geen beter vermaak als leedvermaak

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:50

ShannaY schreef:
Toen mijn hamster dood ging vond ik het jammer, maar ik heb niet moeten huilen, ook niet toen mijn konijn dood ging.

Een konijn is wel wat anders als een hond, kat, of paard of zelfs mens.

Wat word er overdreven zeg! Ziet niemand de humor er nou van in?

Moet hier toch even op reageren, voor mij maakt het niet uit of het een konijn is of een kat, hond of paard. Mijn konijn is 2 jaar geleden dood gegaan en ik heb wel gehuild, een dier is een dier voor mij en ik voel geen verschil tussen een hond of een konijn.
Maar goed, ik ga offtopic want daar gaat het helemaal niet om Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:50

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat briefje eigenlijk ook wel een goeie vind, Hoe kom je erop.

Om daarna natuurlijk meteen te denken, blijf met je poten bij een ander weg. En hopend dat het hier om een smakeloze grap gaat (en terwijl ik dat typ, bemerkt ik dat dat ook niet de juiste woordkeuze is in dit topic Bloos )

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:52

bruine schreef:
...
blijkbaar geen beter vermaak als leedvermaak

Nounou, jij leest sommige reacties dus echt verkeerd.

Leedvermaak over dierenleed is wel het laatste wat we hebben.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:52

goede zaak van de opvang
aan de andere kant hebben wij vd zomer 16 konijnen opgevangen en nieuwe baas voor gevonden
alle konijnen waren hier voor oktober al weg
krijg nu ook te horen dat er 3 van die konijnen dadelijk op een bord eindigen ..dat was niet de gedachtegang achter de opvang ,,had ik ze beter zelf naar de poelier kunnen brengen had ik er nog paar stuivers voor gehad

natuurlijk is het zielig voor die mevrouw en der konijn Ach gut en natuurlijk moet iedereen
gewoon van de spullen (of het nu levende have is of goederen) afblijven

maar kan de(harde) humor van de freudiaanse verspreking en het briefje wel inzien Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:53

Ann schreef:
Het briefje vind ik humor, absoluut niet het stelen van dieren. Sommige mensen moeten er ook niet meer van maken dan het is.

Dat bedoel ik!
En over de reactie van de dame van de knaagdierenopvang hoor je hier dus niemand, ze stond zelf ook hartelijk te lachen omdat zij wél de humor zag. Waarom hoor ik daar niemand over?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:54

@RK, wil je mij niet zo aan het lachen maken Haha! wordt niet door iedereen gewaardeerd Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:58

runningkawa schreef:
...En hopend dat het hier om een smakeloze grap gaat (en terwijl ik dat typ, bemerkt ik dat dat ook niet de juiste woordkeuze is in dit topic Bloos )
Zo, ook jij bent een Ego! Nors opkijken Tong uitsteken Knipoog

@de 'oppositie', ik begrijp jullie punt. Maar relaxxx, jullie maken het erger dan het is. Ik weet 100% zeker dat de mensen die smakeloos Bloos reageren irl echte dierenliefhebbers zijn Ja en geen konijn op het kerstmenu hebben staan.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:59

nightlover schreef:
Citaat:
Gisteren kreeg ik een huilende mevrouw aan de telefoon, haar Vlaamse reus was uit zijn kooi gehaald. De daders hadden een klein konijntje achtergelaten en een briefje, tot volgend jaar.

Sorry hoor maar hier moet ik dan wel weer vreselijk om lachen

Sorry hoor , maar kan hier echt niet om lachen !
Te achterlijk voor woorden gewoon...
Stelletje idioten !!!!!!!!!!
Koop je vlees bij de slager ofzo , en ga niet andermans kerst lopen verzieken
door hun beestje mee te nemen...
Diep Diep Diep triest , ook diegene die dit lollig vind

Helemaal mee eens. Scheve mond

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:04

Sarabanda en T@nj@, zeg niet dat ik er geen barst van snap! Ik ben niet dom, ik geef gewoon mijn mening! Ik heb een groot hart voor dieren en ik kan niet begrijpen waarom een konijn gestolen wordt. Als het een grap is, dan is het wel een heel slechte grap!
Gevoel voor humor heb ik best, maar dit gaat mij iets te ver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:06

Niemand hier vind de aktie goed dat het konijn gestolen is
Men lacht alleen om het briefje, niet om de daad.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:06

Briefje = humor (voor sommigen).
Gestolen konijntje = verschrikkelijk sneu (voor iedereen).

Misschien is het zo duidelijker? Clown