Realiteit. of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juulja

Re: Realiteit. of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:37

ja zoiets ken ik ook, maar dan werden er labels op het water geplakt. bijvoorbeeld 1 met thank you (maar dan ik het chinees) en dat water zag er dan ook zo uit..
Maar daarvoor was die vraag ook (maar dat was ik vergeten erbij te zetten) omdat een mens voor iets van 70% uit water bestaat..
heb nu even geen tijd om dat allemaal door te lezen maar zal het zeker een keer doen!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:38

"en dat water zag er dan ook zo uit" dan bedoel ik niet dat het water eruit zag als thank you,maar dat het water ook van die aparte vormen had (zoals die plaatjes):D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:00

Ik raak erg benieuwd naar de film, eigenlijk Haha!
Ook interessante vragen die je erbij stelt. Ik ga eerst eens wat verder zoeken naar de film en wat meer nadenken Knipoog

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 21:15

Maar als je maar 25% van onze hersenen gebuiken (volgens mij was het trouwens nog minder), en je denkt aan de dingen die we nu al kunnen. wat zou er dan mogelijk zijn als we al onze hersencapaciteit gebruiken?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:28

Ik vind het écht zo super interessant allemaal, maar stiekem ook een beetje eng. Want ik krijg er idd meteen van die voodoo beelden bij.
Ik vraag me af, hoeveel mensen er zullen zijn die dit beheersen.
[ dus op hun manier; Voodoo, meditatie.. Reiki?? ]

Ik weet wel zeker dat als je ergens niet in gelooft, en er dus niet voor openstaat. Je jezelf daar dan dus ook echt voor sluit.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:15

Juulja schreef:
Maar als je maar 25% van onze hersenen gebuiken (volgens mij was het trouwens nog minder), en je denkt aan de dingen die we nu al kunnen. wat zou er dan mogelijk zijn als we al onze hersencapaciteit gebruiken?

Dat is dus echt een fabeltje. We gebruiken elk deel van onze hersenen, maar niet alles tegelijkertijd Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:16

Laar schreef:
Ik vind het écht zo super interessant allemaal, maar stiekem ook een beetje eng. Want ik krijg er idd meteen van die voodoo beelden bij.
Ik vraag me af, hoeveel mensen er zullen zijn die dit beheersen.
[ dus op hun manier; Voodoo, meditatie.. Reiki?? ]

Ik weet wel zeker dat als je ergens niet in gelooft, en er dus niet voor openstaat. Je jezelf daar dan dus ook echt voor sluit.

Iedereen beheerst dit. Niks engs aan. Je moet er alleen wel mee leren omgaan Lachen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:26

Interessant dit Ja

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:42

Schimmelig schreef:
Iedereen beheerst dit. Niks engs aan. Je moet er alleen wel mee leren omgaan Lachen

Dan beheers je het toch niet? als je er niet mee om kunt gaan? Scheve mond

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:06

mag ik vragen hoe je zo zeker weet dat het een fabeltje is want dat heb ik namelijk nog nooit gehoord.. maar het kan best zo zijn.. ik weet het niet

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:30

Juulja schreef:
mag ik vragen hoe je zo zeker weet dat het een fabeltje is want dat heb ik namelijk nog nooit gehoord.. maar het kan best zo zijn.. ik weet het niet

Als je ooit een (f)MRI scan onder ogen krijgt waarbij iemand allerlei willekeurige taken moet uitvoeren, zie je snel genoeg dat de gehele hersenen worden gebruikt. Wel is het zo dat voor verschillende taken verschillende delen van de hersenen meer of minder intensief gebruikt worden. Ook kun je de (f)MRI zo instellen dat het lijkt alsof maar een klein deel gebruikt wordt, maar dat heeft meer te maken met de intensiteit (en waarschijnlijk waar dit fabeltje vandaan komt).

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:39

Ik heb de film 'what the bleeb do we know' gezien, maar ik geloof niet alles wat ze suggereren. Ik denk dat je heel erg veel kan met je hersenen, maar ik geloof bijvoorbeeld niet dat de indianen grote schepen niet zagen omdat ze die nog nooit eerder gezien hadden (kwam voor in de film).

Een heel interessant artikel hierover vond ik op Ode, dat gaat over het zero point field. Het artikel vind je hier http://www.ode.nl/article.php?aID=3759

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 19:11

Citaat:
Ik heb de film 'what the bleeb do we know' gezien, maar ik geloof niet alles wat ze suggereren. Ik denk dat je heel erg veel kan met je hersenen, maar ik geloof bijvoorbeeld niet dat de indianen grote schepen niet zagen omdat ze die nog nooit eerder gezien hadden (kwam voor in de film).

dat heb ik ook gezien ja.. raar.. maar ik heb er zoals al eerder gezegt niet zoveel verstand van. Vork

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:53

Juulja schreef:
Citaat:

dat heb ik ook gezien ja.. raar.. maar ik heb er zoals al eerder gezegt niet zoveel verstand van. Vork

Toch denk ik wel dat er bepaalde dingen zijn, die je niet ziet omdat je ze niet kent. Denk aan geesten, energie, trillingen etc.
De films ken ik ook, en vind ze ook beide een aanrader.
Als je bedenkt dat je water door gedachte en meditatie kunt veranderen, en dat de mens uit 70% of meer uit water bestaat..

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:02

Ik vind dit idd. allemaal heel interessant, en ook een beetje raar !

Het is best eng als je bedenkt wat we allemaal kunnen. Maar als je bedenkt wat voor vreemde wezens wij zijn, en bijvoorbeeld nadenkt over dingen als internet, en elektriciteit, is dat ook heel vreemd en ook een soort van hoger iets.

Ik blijf dit topic zeker volgen ! Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 23:55

Hanneke84 schreef:
[Ik heb de film 'what the bleeb do we know' gezien, maar ik geloof niet alles wat ze suggereren. Ik denk dat je heel erg veel kan met je hersenen, maar ik geloof bijvoorbeeld niet dat de indianen grote schepen niet zagen omdat ze die nog nooit eerder gezien hadden (kwam voor in de film).

Toch denk ik wel dat er bepaalde dingen zijn, die je niet ziet omdat je ze niet kent. Denk aan geesten, energie, trillingen etc.
Als je bedenkt dat je water door gedachte en meditatie kunt veranderen, en dat de mens uit 70% of meer uit water bestaat..

Dus, eigenlijk .. kunnen we zoeken wat we willen naar bijvoorbeeld aliens in de ruimte, maar zullen ze nooit vinden omdat we ze toch niet kunnen zien?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:28

Laar schreef:
Schimmelig schreef:

Dan beheers je het toch niet? als je er niet mee om kunt gaan? Scheve mond

Je moet het net als zoveel dingen 'leren'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:13

Die film moet ik zien! Zulke dingen boeien mij ontzettend!! Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:15

Wuis schreef:
Die film moet ik zien! Zulke dingen boeien mij ontzettend!! Lachen

Er is een film over de Celestijnse Belofte gemaakt. Die is ook het kijken waard Lachen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:16

Hanneke84 schreef:

Jaduuh schreef:
Dus, eigenlijk .. kunnen we zoeken wat we willen naar bijvoorbeeld aliens in de ruimte, maar zullen ze nooit vinden omdat we ze toch niet kunnen zien?

Scherpe opmerking! Ik zal het anders omschrijven, ik denk dat je anders moet leren zien, om die dingen te kunnen zien. Er zijn natuurlijk wel mensen die geesten kunnen zien, terwijl ze die daarvoor nooit konden zien, en toch kunnen zij die zien. Zo kon ik vroeger nooit die kringeltjes van je ogen zien. ( Die in de lucht lijken te bewegen.) Tot ik ging oefenen en oefenen, en op een dag zag ik ze. Nu kan ik ze overal zonder moeite zien. Snap je wat ik bedoel? En met aliens vind ik het sowieso moeilijker, ik denk zelf dat de aliens die er zijn, een hoger bewustzijn hebben dan ons. En die zichzelf niet willen laten zien, omdat de mensheid hier toch nog niet aan toe is. En de aliens als een bedreiging gaan zien, denk maar aan Bush.

Schimmelig schreef:
Er is een film over de Celestijnse Belofte gemaakt. Die is ook het kijken waard Lachen

Ik heb die ook gezien, vond het helaas heel erg tegenvallen. Stukken snel achter elkaar, slecht acteerwerk. Het gaat natuurlijk wel om de boodschap, maar ik zelf vond het boek vele malen beter.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:28

Oeh, érg interessant!
Denk dat ik deze films ook maar eens ga bekijken. Zulke vraagstukken vind ik altijd erg boeiend, vooral om te horen hoe er dan door anderen beredeneerd wordt.
Ik blijf dit topic dus ook lekker volgen Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:43

Hanneke, welke kringeltjes bedoel je?

En ik denk wel dat je gelijk hebt, wat die aliens betreft.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:43

Citaat:
Scherpe opmerking! Ik zal het anders omschrijven, ik denk dat je anders moet leren zien, om die dingen te kunnen zien. Er zijn natuurlijk wel mensen die geesten kunnen zien, terwijl ze die daarvoor nooit konden zien, en toch kunnen zij die zien. Zo kon ik vroeger nooit die kringeltjes van je ogen zien. ( Die in de lucht lijken te bewegen.) Tot ik ging oefenen en oefenen, en op een dag zag ik ze. Nu kan ik ze overal zonder moeite zien. Snap je wat ik bedoel? En met aliens vind ik het sowieso moeilijker, ik denk zelf dat de aliens die er zijn, een hoger bewustzijn hebben dan ons. En die zichzelf niet willen laten zien, omdat de mensheid hier toch nog niet aan toe is. En de aliens als een bedreiging gaan zien, denk maar aan Bush.

Kringeltjes?
ik moet eerlijk zijn dat ik nog nooit kringeltjes heb gezie Rolleyes Tong uitsteken

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:44

Dat vroeg ik me ook af haha, dacht eerst dat ze rimpeltjes bedoelde Haha! Maar die bewegen niet in de lucht lijkt me Clown

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:00

O ja absoluut geloof ik dat het menselijk brein heel sterk is. Je kan ook energie aanzuigen of weggeven, ook op afstand.
Over dat ergens in geloven... ja ik ben er van overtuigd dat als je ergens heel sterk in gelooft, dat je het dan ook kan. Daarom bekijk ik mensen die in bijv. God geloven nu ook heel anders als eerst. Deze mensen hebben er echt baat bij en zijn echt gelukkig omdat ze geloven.

Ik kan zelf ook aparte dingen met mn gedachten, ik oefen er verder alleen nooit mee omdat ik het beetje eng vind en niet weet wat ik er mee moet. Soms is het wel handig.