Ik heb het gisteren gehoord op stage want het was in de buurt van mijn stage gebeurt. Maar het is ook geen fijne buurt hoor iedereen die er woont en die er komt niet(Er zijn uitzonderingen natuurlijk). Maar wel super dat die hond dat heeft gedaan.
Ik zou me dus als enige niet veilig voelen met een hond die kennelijk bijterig is? In dit geval heeft het goed uitgepakt, maar wie weet wat er een in een andere situatie met andere mensen (of kinderen) had kunnen gebeuren.
Ook ik heb zo'n hond,labrador.Ik was hem ook aan het uitlaten op een avond,komen er twee jonge mannen aan op een brommer en die bleven maar om me heen rijden,en riepen allerlei vieze woorden tegen mij.Ze gingen maar niet weg en kwamen steeds dichterbij,en ze riepen dat ze me zouden pakken en wat ze dan met me gingen doen.
Het punt was dat mijn hond een halti om had (dat is een band om de bek waaraan hij gecorrigeerd werd,omdat hij te sterk was en mij overal heen sleepte,maar hij kan daar ook niet mee bijten omdat het om zijn bek zit).Ik heb toen heel vlug de halti bij hem afgedaan,en je wilt niet weten hoe hij in de verdediging ging voor mij.Ging grommen en liet flink zijn tanden zien,en ging dreigend naar ze staan blaffen.Ze wisten niet hoe gauw ze weg moesten komen.Sinds die tijd heeft mijn hond nooit meer een halti om gehad,en het lijkt wel of hij daar rekening mee houd dat hij me ook nooit meer omver trekt.
Pluim voor deze honden,die het opnemen voor hun baasje als zij in nood zijn.