"Bont op school 'goed voor je status'"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Re: "Bont op school 'goed voor je status'"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:27

Berdien schreef:
Mmm dat kan. Zou een optie kunnen zijn. maar als dieren dan buiten leven etc, wat imo moet voor biologisch, dan blijft hun velletje niet zo schoon en ongeschonden.. Dus dan heb je wel biologisch bont, maar dan is het niet zo mooi als van een diertje dat z'n hele leven in een hokje door heeft gebracht waar het z'n kont nog niet kan keren.

nee, gewoon geen bont! Er is een prima oplossing, en dan is nepbont. Ik onderscheid het niet van echt, en als je dan persee iets dierlijks wilt dragen omdat dat stoer is, steek een veer in je haar ofzo.

Ik vind bont hier in Nederland ook zeker niet nodig, ik vind het zelf niet mooi ook. Ik draag dus geen bont, niet echt en ook niet nep. Dat een eskimo liever in een echte bontjas loopt daar kan ik zeker wel inkomen.

Maar iemand haalt hier hele verhalen aan over dieren in kokend water weken om de vacht eraf te kunnen krijgen. Is dit noodzakelijk om bont te winnen of wordt dat dus lang niet altijd gedaan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:28

Myra ze doen het voor te koken. Door de shoque komen de haren recht en dan krijg je mooi bont zeggen ze.
Vacht is gewoon eraf snijden niet erg moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:29

Nou in ieder geval lijtk mij dat NIET noodzakelijk.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:29

katiavl schreef:
Myra wat zijn de voordelen van bont dan volgens jou?

Ik zie geen voordelen in bont. Maar ik zie ook niet in waarom er per se een hele rel is als iemand bont draagt. Zeker niet zoals dat meisje dat kiest voor een 'bont bijproduct'. Ik moet de eerste die mij kan uitleggen waarom ze wel een kip en eieren eten (denk aan de eendagskuikens in de versnipperaar), maar als je dan bont wil dragen ben je onmiddelijk een dierenmishandelaar en krijg je de verf van een greenpeacefreak over je heen?
Ik zie dat niet zo, ik vind dat nogal hypocriet.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:31

Haha, inderdaad Berdien...
@Myra: Ga die site van bont maar even doorkijken, misschien kom je dan tot een andere mening.. Koe Hopelijk..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:32

"Bont is een overbodig luxeproduct. Bont is dierenleed."
Een eskimo heeft geen H&M waar hij z'n jasje koopt. Hij heeft niks anders, en daar hoor je mij ook echt niet over klagen hoor.

Precieze manier van bont verkrijgen weet ik niet, maar het zou inderdaad goed kunnen.

Vergeet trouwens niet dat honden- en katten bont ook zeer veel voorkomt. Dat is misschien een wat minder "ver van mijn bed show"; bedenk maar eens hoe jij het zou vinden als iemand met jou kat als muts op zou lopen.

Het meeste bont is NIET als bijproduct. Daar gaat het hem nou juist om. Afgezien van de enkeling die wasbeer eet, worden er dus talloze dieren VERMOORD (anders kan ik het niet noemen) voor hun velletje. De rest gaat of de afvalbak in, of wordt eventueel verwerkt als dierenvoer.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:33

Wuis schreef:
Nou in ieder geval lijtk mij dat NIET noodzakelijk.

Nee mij ook niet, tenminste, als we het hier allebei hebben over dieren koken?
Maar zodanig ingelezen ben ik ook niet op dit onderwerp om daar over te kunnen oordelen.

Zelf eet ik hoe dan ook geen halal vlees, die hele discussie of het nou wel of niet extra pijnlijk is voor het beest vind ik al 10x niets. Het lijkt mij een vreselijke manier van aan je einde komen, dus doe mij dan maar de gewone slachtmethode.
Als dieren voor hun bont daadwerkelijk gekookt (moeten) worden dan lijkt me dat inderdaad een hele goede reden om bont uberhaupt niet te gebruiken, dus ook niet als bijproduct.

@ Sammie_44: ga jij de site van Wakkerdier eens doorsnuffelen en dan kijken op een echte veehouderij. Misschien leer jij dan eens dat mensen graag hun mening opdringen zonder verder te kijken dan hun neus lang is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:34

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:35

Hond en kattenbont is verboden nu Frusty

Slapen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:36

Berdien schreef:
Vergeet trouwens niet dat honden- en katten bont ook zeer veel voorkomt. Dat is misschien een wat minder "ver van mijn bed show"; bedenk maar eens hoe jij het zou vinden als iemand met jou kat als muts op zou lopen.

Het meeste bont is NIET als bijproduct. Daar gaat het hem nou juist om. Afgezien van de enkeling die wasbeer eet, worden er dus talloze dieren VERMOORD (anders kan ik het niet noemen) voor hun velletje. De rest gaat of de afvalbak in, of wordt eventueel verwerkt als dierenvoer.

Ik zou het niet erger vinden dat iemand met mijn kat op zijn hoofd loopt dan dat iemand mijn kip op zijn bord heeft liggen.

Het meeste bont is NIET al het bont. Ik haal net 25x dat meisje aan met haar konijnenbont.
En als zo'n wasbeer in de hondenbrokken terecht komt, is dat dan niet een bijproduct? Is dan niet als nog het hele lichaam gebruikt? Wat is er dan wezenlijk anders dan een koe die weordt gegeten en welke huid in jouw zadel wordt verwerkt?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:37

Berdien schreef:
http://www.bontvoordieren.nl/informatief.php

zie hier genoeg wetenschappelijk en aangetoond bewijs.
Vind ook niet dat je wakker dier kunt vergelijken met bvd.

Ik zie het wetenschappelijke aan die site niet zo, sorry.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:37

ik heb een wintec zadel. En je kat op mijn hoofd pas ik toch Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:38

Hier is honden- en kattenbont verboden, maar dat wil niet zeggen dat het alsnog niet ingevoerd wordt. Was laatst nog in het nieuws.

Nee, want de wasbeer wordt puur geslacht om z'n velletje, en de rest gaan eventueel de prut in. Dat is heel wat anders dan een koe die wordt geslacht voor z'n vlees en waarvan het vel eventueel als leer wordt gebruikt. Het gaat om de intentie.

Wetenschappelijke van BVD is de verwijzingen naar universiteiten en onderzoeken. Lijkt me sterk dat ze dat allemaal uit hun duim zuigen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:39

Wintec is een kunstofzadel. Kunstof wordt op een milieuonvriendelijke wijze geproduceerd... Op den duur is dat zadel misschien wel schadelijker voor meer koeien dan voor die ene koe die zijn leven opoffert om gegeten te worden en in jouw zadel verwerkt te worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:40

Ja maar waarom honden en kattenbont verbieden en de andere bont niet kan ik niet inkomen.

En telkens zie ik terug ace ventura voor me. Met die man in zijn nek Clown

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:41

Berdien schreef:
Wetenschappelijke van BVD is de verwijzingen naar universiteiten en onderzoeken. Lijkt me sterk dat ze dat allemaal uit hun duim zuigen.

Dan zal ik zeker blind zijn, maar ik heb nog geen enkele verwijzing naar een onderzoek of universiteit gevonden. Zeker niet met het gehele onderzoeksrapport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:41

Myra1 schreef:
Wintec is een kunstofzadel. Kunstof wordt op een milieuonvriendelijke wijze geproduceerd... Op den duur is dat zadel misschien wel schadelijker voor meer koeien dan voor die ene koe die zijn leven opoffert om gegeten te worden en in jouw zadel verwerkt te worden.

De koe offert zijn leven niet op, de mens neemt het brutaal weg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-06 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:42

katiavl schreef:
Ja maar waarom honden en kattenbont verbieden en de andere bont niet kan ik niet inkomen.

Kijk, hiermee zitten wij dan eindelijk eens op 1 lijn.
Ik ben al 2 bladzijdes bezig met proberen aan te tonen hoe hypocriet sommige mensen kijken.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:43

Wuis schreef:
Myra1 schreef:

De koe offert zijn leven niet om, de mens neemt het brutaal weg.

Zo kan je het ook zien. Alleen voor het kunststofzadel stoot de mens brutaal allerlei gassen uit die ongezond zijn voor nog veel meer koeien. Dus, zullen we maar stoppen met paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:44

Oh geweldig.. 'ze zijn toch al dood' Haha! Haha! Haha!
Sommige scholieren zijn gewoon DOM.

Natuurlijk is het hypocriet om leer te dragen (hoewel ik dat nog mee vind vallen) en vlees te eten maar vervolgens tegen bont te zijn. Naar mijn mening althans, want vlees en bont zijn beide luxe-producten (uitzonderingen daar gelaten; de meeste mensen kunnen zonder vlees en eten het alleen 'voor het lekker'.)
Maar dat zoiets hypocriet is is toch geen reden om bont te dragen.. bah. Waarom zullen de dieren moeten blijven lijden voor wat mensen 'mooi' vinden? Misselijk

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:44

HA! Sorry hoor, maar die ene koe? Pff als je hem zelf zou slachten ja. Dan is er inderdaad één koe voor jouw zadel en jouw biefstukje.

http://www.bontvoordieren.nl/video/comm ... honden.mpg
Als je dit soort dingen ziet, en weet dat soortegelijke dingen ook gebeuren met andere dieren die voor bont worden misbruikt, nou sorry hoor, maar dan snap IK NIET hoe je in godsnaam het dragen van bont kun verdedigen.

En ja. Het komt van bont voor dieren af ja. Is het daarom niet minder erg? In scene gezet ofzo? Google maar eens, dan vind je ongetwijfeld dezelfde beelden.
Die vuilak aait het diertje zelfs nog voordat het wordt neergeknuppelt. Walgelijk. Bah bah bah bah bah.
Wereldwijd verbod voor bont. Strenge straffen. Maar misschien ben ik wel een greenpeaceridder en WNFverdediger, en daarnaast oook nog eens vegetarier en zie ik dit helemaal in het verkeerde licht.
het is helemaal niet erg om neergeknuppeld te worden met een grote pin in je harsens als je net een paar weken oud bent, het is helemaal niet erg om met duizenden anderen diertjes je leven door te brengen in tralie kooitjes van een paar vierkante centimeter om vervolgens gruwelijk aan je einde te komen en het is al helemaal niet erg dat modekippen jou velletje gebruiken omdat het goed voor hun STATUS is.
Waar maak ik me ook nog druk om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:44

Ik kom zeer regelmatig bij een nertsenhouderij over de vloer.
Deze dieren zijn niet zielig, worden ook niet op een gemene manier ingeslapen (ze worden niet geslacht maar ingeslapen)

Hier ben ik dus ook niet tegen (ook al draag ik zelf nooit bont)

Ik ben wel tegen het neer knuppelen van zeehonden en dat soort praktijken.
Dat is martelen van dieren.

Er is dus een heel verschil in hoe bont gehouden word (n Nederland erg streng) en hoe de dieren gedood worden. (in Nederland wederom aan strenge regels verbonden)

Edit: filmpje van bont voor dieren is dus GEEN voorbeeld hoe het er in NEDERLAND aan toe gaat.
Hou dat aub goed in de gaten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:45

Myra1 schreef:
katiavl schreef:

Kijk, hiermee zitten wij dan eindelijk eens op 1 lijn.
Ik ben al 2 bladzijdes bezig met proberen aan te tonen hoe hypocriet sommige mensen kijken.

Dat is altijd zo hoor. Waarom koe eten maar geen cavia.
Maar toch vind ik bont dieren doden gewoon voor de bont echt niet kunnen. Maar ieder zijn mening

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:46

Misschien is cavia wel niet lekker, en zit er niet genoeg vlees aan om winstgevend te kunnen zijn Vork
*pakt deegroller en gaat hamster verdedigen*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:48

Berdien schreef:
Misschien is cavia wel niet lekker, en zit er niet genoeg vlees aan om winstgevend te kunnen zijn Vork
*pakt deegroller en gaat hamster verdedigen*

Cavia is juist heel lekker omdat het kruiden eet Sigaar Zelf nog niet geproeft
kijkt is verlekkerd naar de hamster Duivel

Mijn oma had zo een veertig bontjassen, maar niet van de normale bontjassen van meer uitheemse dieren dan nerts. Wat doe je ermee. De dieren zijn al dood dus heb ze aan de daklozen gegeven. Warm in de winter diertjes doen dan toch nog iets nuttig

Was beter dan verbranden