mijn moeder heeft bij de dierenambulance gewerkt en mijn 'pleeg'oma ook... mijn moeder heeft ook zulke dingen meegemaakt.. dat ze een stafford/pittbul uit het kanaal moest vissen omdat het arme dier had verloren bij een gevecht... is heel zielig en ziek. vooral omdat een gewone stafford/pittbul ook wordt gezien als vechthond en dus gevaarlijk. Wij hebben een amerikaanse stafford gehad en het was een schat van een beest... ik liet het dier alleen uit ( was toen 11, een klein en iel meisje ) en hij deed geen vlieg kwaad... Je merkt wel een beetje dat die honden sneller een keer een 'hap' willen geven dan een ander dier.. en dat kan behoorlijk link zijn omdat die van die sterke kaken hebben.. maar wij hebben nooit problemen met onze hond gehad..
Dat had trouwens weinig gescheeld of onze Senna was ook een vechthond.. Die hond had als 5 weken oude pup bij ons gelogeerd... na een aantal maanden zat hij er nog en kwam de eigenaar met het volgende : Ik wil senna weg doen. Ik kan er zelf niet voor zorgen, willen jullie haar houden ? anders gaat ze naar ***** en gaat ze de vechtsport in. We hebben haar toen dus gehouden. we hadden toen 4 honden en Senna luisterde het best van allemaal... we konden gewoon met haar naar het bos en lieten haar los en bleef netjes in de buurt enzo.. natuurlijk wel een snuitband om voor ' het geval dat '. Als we haar aan de lijn hadden had ze geen snuitband om en kreeg je altijd commentaar : Doe dat beest een snuitband om, dat beest is levensgevaarlijk, stamt af van de pittbul. Was altijd zo sneu om te horen want het was een schat van een hond..