Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SanderP schreef:In mijn omgeving gebruikt bijna iedereen het en is daarom ook niet meer hard. Iedereen weet wat er mee bedoeld wordt en dat is dus niets. Heeft niets met slap te maken, het is de omgeving waar je in opgegroeid bent.
SanderP schreef:In mijn omgeving gebruikt bijna iedereen het en is daarom ook niet meer hard. Iedereen weet wat er mee bedoeld wordt en dat is dus niets. Heeft niets met slap te maken, het is de omgeving waar je in opgegroeid bent. Als iemand er problemen mee heeft en dat me zegt, hou ik er rekening mee, maar dat is dus eigenlijk nooit. Er zeggen hele groepen mensen overal 'kei' voor, dat heeft in feite dezelfde betekenis.
Jeroentje schreef:Het enige dat ik hierover zou willen zeggen is dit:
SanderP schreef:In mijn omgeving gebruikt bijna iedereen het en is daarom ook niet meer hard. Iedereen weet wat er mee bedoeld wordt en dat is dus niets. Heeft niets met slap te maken, het is de omgeving waar je in opgegroeid bent. Als iemand er problemen mee heeft en dat me zegt, hou ik er rekening mee, maar dat is dus eigenlijk nooit. Er zeggen hele groepen mensen overal 'kei' voor, dat heeft in feite dezelfde betekenis.
_Micha_ schreef:Ja maar bij ons is het niet één iemand, ja als dat zo was. Als je heel de dag op school door kanker hoort als scheldwoord zo'n 1300 mensen elke dag, dan neem ík het wel over maar dat kan ook aan mij liggen.
Draak: dat maakt toch niks uit dan bedoel je toch het zelfde ? Alleen is het iets fijner om te horen misschien, maar iedereen wordt dan toch wel weer bekend dat Knäcker het zelfde is als kanker. Vind het een beetje raar eigenlijk. Opzich een goed idee maar het neemt niks weg,
_Michelle__ schreef:Ik zeg ook niet dat het alleen in Den Haag gebruikt wordt, maar dat is wel iets waar ik me echt heeeeel erg aan erger.
Ik ben zelf namelijk niet zo dat ik dingen overneem als iemand het vaak zegt, dus kan het ook niet zo goed begrijpen waarom iedereen dat doet.
_Michelle__ schreef:hier in Brabant wordt ook overal kei voor geplaatst, maar ik gebruik het niet. Gewoon omdat ik het niet wil zeggen.
Draak schreef:_Micha_ schreef:Ja maar bij ons is het niet één iemand, ja als dat zo was. Als je heel de dag op school door kanker hoort als scheldwoord zo'n 1300 mensen elke dag, dan neem ík het wel over maar dat kan ook aan mij liggen.
Draak: dat maakt toch niks uit dan bedoel je toch het zelfde ? Alleen is het iets fijner om te horen misschien, maar iedereen wordt dan toch wel weer bekend dat Knäcker het zelfde is als kanker. Vind het een beetje raar eigenlijk. Opzich een goed idee maar het neemt niks weg,
Als jj kanker zeg, moet iemand het dan ook maar krijgen??
Nee, dus de bedoeling is heel anderss. Het is ipv..
MissDonna schreef:Jeroentje, heel mooi dat dingetje.
ik zet hemi n mijn profiel ok?
gr