Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tellie schreef:Zo'n haai moet ook eten. Daarvoor zou hij niet moeten sterven.
Het gewoon ongeluk. De haai heeft het echt niet op die jongen gemunt gehad oid. En bovendien, het is zijn leefgebied? Dan moet je daar maar niet gaan zwemmen hoor.
Niet lüllig bedoelt naar die jongen hoor, maar ik vind het gewoon onnodig dat die haar hiervoor afgemaakt moet worden.
Ketaki schreef:Tellie schreef:Zo'n haai moet ook eten. Daarvoor zou hij niet moeten sterven.
Het gewoon ongeluk. De haai heeft het echt niet op die jongen gemunt gehad oid. En bovendien, het is zijn leefgebied? Dan moet je daar maar niet gaan zwemmen hoor.
Niet lüllig bedoelt naar die jongen hoor, maar ik vind het gewoon onnodig dat die haar hiervoor afgemaakt moet worden.
indd hier ben ik het mee eens.
haaien zijn dieren.
dieren zijn levende wezens.
en die kunnen ook zo ineens aanvallen.
stel je voor, je hond zou per ongeluk 1x iemand bijten, dan hoeft die niet afgemaakt te worden, waarom dan wel met haaien.
dieren zijn dieren, daar maken velen een verkeerde keuze mee.
Ketaki schreef:stel je voor, je hond zou per ongeluk 1x iemand bijten, dan hoeft die niet afgemaakt te worden, waarom dan wel met haaien.
Anne_GTI schreef:Ketaki schreef:stel je voor, je hond zou per ongeluk 1x iemand bijten, dan hoeft die niet afgemaakt te worden, waarom dan wel met haaien.
Ligt aan de ernst van de beet en de manier van bijten. Als jouw hond mijn kind pakt en ernstige verwonding toebrengt terwijl deze gewoon nietsvermoedend voorbij zou komen fietsen zou ik eisen via de rechter dat die hond afgemaakt zou worden.
Ketaki schreef: schreef:
stel je voor, je hond zou per ongeluk 1x iemand bijten, dan hoeft die niet afgemaakt te worden, waarom dan wel met haaien.
manonnetjoe schreef:Vaak zijn het surfers die worden aangevallen en dit komt omdat haaien van onderen aanvallen en de plank en de peddelende armen aanzien voor een zeehond.
Ketaki schreef:Tellie schreef:Zo'n haai moet ook eten. Daarvoor zou hij niet moeten sterven.
indd hier ben ik het mee eens.
haaien zijn dieren.
dieren zijn levende wezens.
en die kunnen ook zo ineens aanvallen.
dieren zijn dieren, daar maken velen een verkeerde keuze mee.
LaDar schreef:Er was eens een vrouw die had een beroerte gekregen en haar hond heeft haar gezicht er af gebeten om haar wakker te maken (dankzij die hond heeft ze het overleefd, en ze hebben een stuk nieuw gezicht er op gezet) maar die hond is ook afgemaakt (dacht ik?) terwijl het niet kwaad bedoeld was, dus het is niet alleen bij haaien...
ik vraag me af in hoeverre dieren sowieso iets 'kwaad bedoelen'... Die haai heeft het waarschijnlijk ook niet kwaad bedoeld!
Iris_panta schreef:Dat is het nadeel, als een haai eenmaal weet dat er daar iets te halen valt, zal hij terug komen.....ik denk dat ze hem daarom achterna gaan.
Citaat:tjah.. kijk als hij daar rond blijft hangen... dan is de kans groot dat het met dezelfde haai nogmaals gebeurt. Ik ben ook tegen afmaken! Maar ik denk dat die haai wel weet dat hij daar nu makkelijk prooi kan halen.
LiNdA1986 schreef:Ik vind het overigens belachelijk dat ze die haai willen afmaken! Waarom?? Het is gewoon de natuur en dat dier zijn instinct en die jongen die zwemt in zijn jachtgebied/territorium! En een haai eet helemaal geen mensen, maar omdat hij niet goed kan zien wat het is, slaat hij toch toe. (een mens aan het zwemmen, lijkt van onderen vaak op een schildpad voor zo'n haai)
Ketaki schreef:LiNdA1986 schreef:Ik vind het overigens belachelijk dat ze die haai willen afmaken! Waarom?? Het is gewoon de natuur en dat dier zijn instinct en die jongen die zwemt in zijn jachtgebied/territorium! En een haai eet helemaal geen mensen, maar omdat hij niet goed kan zien wat het is, slaat hij toch toe. (een mens aan het zwemmen, lijkt van onderen vaak op een schildpad voor zo'n haai)
wie zegt dat een haai niet goed kan zien?
het zijn de wolven van de zee.
dus kunnen het heel goed zien.
alleen komt er een soort ooglid overheen.
waardoor ze een wit oog krijgen.
en dus de aanval niet ziet.
ook dat is regelmatig te zien bij animal planet of discovery
hns schreef:Wolven van de zee?
Nee zo kun je ze nou ook niet noemen.
Wuis schreef:Hoeveel haaien hebben mensen al wel niet omgebracht. Waarom is dat minder erg? Zelfde verhaal als de krokodil, wij pikken hun territorium in.