Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

igor02

Re: Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:35

tjemig, ik schrik hier erg van!!!!!! ik geef zelf les op een basisschool en heb ook kinderen. Wat mankeren mensen toch???????????
Ook leerkrachten op een ouderavond zijn niet altijd meer veilig. Als je niet alleen positief ben over een kind flippen er soms ook ouders.
Wat moet het bericht vreselijk zijn als je 's morgens nog een gezond en vrolijk kind naar school laat gaan en dan dit...
ben er stuk van

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:37

tjeez *zegt niets* ik weet niet wat ik moet zeggen..
erg is niet t juiste woord verschrikkelijk ook niet want hwt is nog erger dan verschrikkelijk kan het niet plaatsen !!! pfoe erg zeg..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:38

"De politie heeft inmiddels een verdachte aangehouden. Dat heeft een woordvoerder laten weten. Over zijn leeftijd en de toedracht doet de politie nog geen mededelingen.

Het slachtoffer zou een negenjarig jongetje zijn. De dader is mogelijk de vader van het kind. De politie wil op dit moment niet verder op de zaak ingaan. De omgeving rond de school is afgezet. "

Echt he, hier kan ik zo boos/verdrietig van worden.
De wereld is echt knettergek Stoom uit je oren

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:39

Gadver.. Verschrikkelijk..
Echt te ziek voor woorden dat zoiets gebeuren kan..

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:43

Dit is heel, heel heftig Scheve mond

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 15:43

update

Het slachtoffer zou een negenjarig jongetje zijn. De dader is mogelijk de vader van het kind. De politie wil op dit moment niet verder op de zaak ingaan. De omgeving rond de school is afgezet. Volgens BN/De Stem zou het slachtoffer het zoontje zijn van een bankdirecteur. Om half vier is er een persconferentie.

Het is onduidelijk of het in een klaslokaal is gebeurd. Voor zover bekend waren er geen kinderen in de buurt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:55

is toch mega verschrikkelijk Denk je dat je kind veilig op school zit. Diep triest

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:55

ABah! IE! Getsie! Wat een gekken tegewoordig! *weet niet wat ze moet zeggen*

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:59

ik vraag me af waar de moeder is.... wie weet wat daar dan mee gebeurd is... bij dit soort situaties schiet er bij mij van alles door mn hoofd.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:00

wat verschrikkelijk.

ik ben zelf juf van je raad het al groep 4!!!!

ik zou er niet aan moeten denken dat dit mij ooit zou overkomen. ik wil vooral de leerkracht ouders en klasgenoten heel veel sterkte wensen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:00

Waar gaat dit in gods naam heen met deze wrede wereld niet normaal meer.
Hier heb ik even geen andere woorden meer voor

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:01

Esmeralda schreef:
is toch mega verschrikkelijk Denk je dat je kind veilig op school zit. Diep triest

ja, maar in principe kan in een school iedereen in en uit lopen. je kan namelijk nooit 100% in de gaten houden wie er binnenkomt............helaas, maar wel waar.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:02

Echt ongelofelijk! Zo'n onschuldig jongetje! Ik kan het echt niet vatten
Al die klasgenootjes en de juf/meester natuurlijk ook getraumatiseerd ... die dader mogen ze flink straffen! Boos!

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:03

DIt is echt vreselijk!!!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:04

Wat een verschrikking weer Verdrietig Moet dit nou gebeuren op aarde... Boos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:05

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:06

hildetc schreef:
Esmeralda schreef:

ja, maar in principe kan in een school iedereen in en uit lopen. je kan namelijk nooit 100% in de gaten houden wie er binnenkomt............helaas, maar wel waar.

De school waar mijn dochter op zit heeft anders de deuren "op slot" van binnen wel te openen en van buiten niet. Dit was op mijn vroegere basisschool ook zo. Je moet echt aanbellen om binnen te komen.

Al moet ik zeggen dat dat 's zomers met hele warme temperaturen de deuren weleens open bleven staan.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:08

Freggel schreef:

De school waar mijn dochter op zit heeft anders de deuren "op slot" van binnen wel te openen en van buiten niet. Dit was op mijn vroegere basisschool ook zo. Je moet echt aanbellen om binnen te komen.

Al moet ik zeggen dat dat 's zomers met hele warme temperaturen de deuren weleens open bleven staan.

Op de school waar ik 1,5 jr geleden stage liep gingen de deuren ook op slot.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:10

Ik hoorde het net toen ik uit school kwam, echt afschuwlijk! Misschien dat dit me meer aangreep dan andere moorden, omdat ik zelf een zusje heb die ook onder die leeftijdscategorie valt.. nouja, buiten dat: het is al erg genoeg! Hoop echt dat er snel wat meer duidelijkheid is.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:12

Ik las het net ook, het is toch niet normaal een kind van 9!!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:12

Die idioot is niet goed bij zijn hoofd. Hoe komt hij in hemelsnaam op het idee om een kind te vermoorden?!? Schaam me dood dat ik net als hij een Hollander ben.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:13

Ik las dit topic en ben direct op Omroep brabant gaan lezen....

Ik zit nu werkelijk met kippevel geschokt achter mijn pc....

Ik ken de adjunctdirecteur van deze school erg goed.
en tussen alle tegensstrijdige berichtgeving...ik durf het bijna niet te denken....weet ik waaarschijnlijk ook wie de ouders van het kind zijn.

Ik durf mijn vriendinnen nu even niet te bellen(hun kindere zijn nml. ook daar op school maar zijn een eind jonger en die hebben nu even waarschijnlijk wat andersaanhun hoofd ) en wil op dit momnet niet overkomen als een sensatiezoeker(daar heb ik nml zo een hekel aan..de wijsneuzen die dan heel het dorp verspreiden met namen en toedrachten).

Ik ben echt heel erg ontdaan van dit nieuws en hoop dat men de dader heeft.
Wat een vreselijke gebeurtenis voor de moeder en andere kinderen....wat een drama inmijn durp(heb er 30 jaar gewoond).

Arm arm klein jongetje
Laatst bijgewerkt door Cars op 01-12-06 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:15

Kind blijkt uit groep 4 te komen, dus is jaar of 7/8 en geen 9 ...

Citaat:
HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag rond 11.00 uur een kind om het leven gebracht. Volgens onbevestigde berichten zou een gemaskerde man de school zijn binnengedrongen en de keel van een jongetje hebben doorgesneden.

De politie heeft rond 14.00 uur een verdachte aangehouden. Dat heeft een woordvoerder laten weten. Over zijn leeftijd en de toedracht doet de politie nog geen mededelingen.

Het slachtoffer zou een zeven- of achtjarig jongetje uit groep vier zijn. De dader is mogelijk de vader van het kind. De politie wil op dit moment niet verder op de zaak ingaan. De omgeving rond de school is afgezet. Volgens BN/De Stem zou het slachtoffer het zoontje zijn van een bankdirecteur. Om half vier is er een persconferentie.

Het is onduidelijk of het in een klaslokaal is gebeurd. Voor zover bekend waren er geen kinderen in de buurt.

Opvang

Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht.

De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen door slachtofferhulp. Boven de school heeft korte tijd een politiehelikopter gevlogen.

Van der Hoeven

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.

Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.

Citaat:
Eerste bloemen voor school in Hoogerheide

Uitgegeven: 1 december 2006 14:51

HOOGERHEIDE - Rond half drie zijn de eerste bloemen neergelegd bij basisschool de Klim-Op in Hoogerheide. Daar werd vrijdagochtend een jongetje uit groep vier van zeven of acht jaar door geweld om het leven gebracht.

Over zijn exacte leeftijd en de toedracht doet de politie nog geen mededelingen. Het is volgens een politiewoordvoerder in een klaslokaal gebeurd. Maar voor zover bekend waren er geen andere kinderen in de buurt, aldus de woordvoerder in het NOS Journaal.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:15

o bah wat vreselijk heb er kippenvel van.........
wat een dama

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:18

Ohh wat erg.... de rillingen lopen over mijn rug!!! Het zou je kleintje zijn, moet er niet aan denken, ik maak die vent dan echt zelf af!!!