Lia_ schreef:Nee, dat mag niet....
Zou ook wel heel erg flauw zijn.
Ik had het ook over een flauwe agent

Maar gelukkig maar dat dat iig niet zo is!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lia_ schreef:Nee, dat mag niet....
Margreet schreef:Maar in theorie kun je bij een verkeerscontrole dus een dubbele boete krijgen als je een flauwe agent treft? Eentje voor het niet bij je hebben van je rijbewijs en eentje voor het niet kunnen tonen van ID (een en hetzelfde document in dit geval).
Lia_ schreef:Margreet schreef:Maar in theorie kun je bij een verkeerscontrole dus een dubbele boete krijgen als je een flauwe agent treft? Eentje voor het niet bij je hebben van je rijbewijs en eentje voor het niet kunnen tonen van ID (een en hetzelfde document in dit geval).
Nee, dat mag niet....
Wat ik zelf meestal doe is de betrokkene even een familielid ofzo laten bellen die even zijn/haar ID langs kan komen brengen.
joostvangestel schreef:Het kromste van het hele verhaal is dat ik uitgezet zou worden door de marechaussee en ik in Finland mijn nieuwe paspoort had aan moeten vragen. Dat vond ik nog wel het toppunt van burocratie.
Kuiken schreef:Justy schreef:Volgens mij is de hele ophef rond de identificatieplicht juist ontstaan doordat ze dus inderdaad iedereen zomaar mogen aanhouden om te vragen naar een identificatiebewijs. Ik meen dat er in ieder geval een boete staat op het je niet kunnen identificeren.
Klopt, ik ben verleden maand aangehouden tijdens het hardlopen.. Ik had geen ID bij me (zou niet weten waar ik die had moeten laten!!) Wel een bekeuring voor gekregen![]()
Globetje schreef:Je hebt toch ook het recht om hem binnen 24u op het bureau te komen en hem te laten zien?
Cyntje schreef:Ik heb het gister idd aan mijn broertje nagevraagd ( die is agent in opleiding ) en die zei dat ze je niet zomaar mogen vragen naar je ID, er moet een rede voor zijn en je mag dan ook niet zomaar een boete krijgen zonder aanleiding!
Branca schreef:Kan soms ook je eigen val zijn he... het niet bij hebben van je ID.![]()
Best lastig zoeken.. je thuis of familie als je tegen het asfalt ligt, niet goed geworden bent, buiten bewustzijn bent bijv.
Citaat:Gewoon bij je hebben, goed voor jezelf, het is verplicht en scheelt in de beurs