Honden doden Française

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Honden doden Française

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:42

Misschien gewoon dat het geen incident is maar dat er wat ernstig misgaat met het ras? En dat daar misschien eens naar gekeken moet worden? Ben heel benieuwd waar het fout gaat: In de fokkerij, de opvoeding of in beide......

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:43

Ben ik ook benieuwd naar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:46

als de genen al verkeerd zijn en ze komen andere honden tegen en die nemen ze mee op killerhunt... arme vrouw! arme familie! Wat zal die bang geweest zijn!
De eerste happen voel je wel, ze bijten toch eerst wel in de benen zodat je valt...

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:10

Ja lijkt me vreselijk...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 02:23

Dat het toch niet allemaal even vlekkeloos gaat met de Rottweiler en dat de liefhebbers dit serieus nemen bewijst de enquete die door de Wageningse Universiteit gedaan wordt in opdracht van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied. De enquete onderzoekt de mogelijkheid om een gedragstest op te nemen in het fokreglement voor deze honden. Op www.dierenwetenschap.com kun eigenaren de enquete invullen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:15

ik word er bang van...ik heb er 6...straks eten ze me nog op...

nou ja,hebben ze in ieder geval hun maagje vol..60 tot 80 kilo voor een rottweiler,nou dat zijn flinke jongens geweest dan,overigens was er jaren geleden een bericht van een man in nederland die door zijn rottweilers zou zijn opgegeten,uiteindelijk bleek de man een hartaanval te hebben gehad,gevallen was,en een open wond aan zijn hoofd had,waar de honden aan geroken en gelikt hadden,dus bloed aan de bek van de honden...

dit werd een maandje later in een klein berichtje vermeldt,nadat de eerste weken wederom aan alle kanten bewezen werd ,hoe gevaarlijk deze honden wel niet waren.Afbeelding

en zo was er ook eens een hengst die zijn vrouwtje had dood gebeten...

zucht..nou ja,ik zeg maar vast iedereen vaarwel...je weet maar nooit of ik morgen niet opgegeten ben... Afbeelding Afbeelding

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 17:53

Citaat:
Misschien gewoon dat het geen incident is maar dat er wat ernstig misgaat met het ras? En dat daar misschien eens naar gekeken moet worden? Ben heel benieuwd waar het fout gaat: In de fokkerij, de opvoeding of in beide......

Hier heb je een goed punt!

Ik denk dat die honden, omdat ze vaak als waakhond gebruikt worden en minder vaak als gewoon huisdier, zo gefokt zijn dat ze erg agressief gedrag vertonen wanneer men in 'hun' territorium komt.
Wanneer je dit op jonge leeftijd al gewoon 'afleert', iig niet leert, dan zullen het misschien wel leuke honden wezen..

Ben sowieso niet gek van die honden.. Komt ook door afschrikbaar uiterlijk Knipoog.

Heb nooit geweten dat honden doelgericht bijten? En als ze dit doen, hoe kan je dan weten dat die vrouw niet veel geleden heeft?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:15

wat stom om te zeggen dat een rottweiler nou een "gevaarlijke" hond is.
een GOEDE opvoeding kan ook wat doen.
en wie zegt dat die honden van haar waren, ze kon er ook gewoon op passen.
vind het onterecht om te zeggen dat het de schuld van die honden is.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 18:19

Ketaki: Jou conclusie: het is dr eigen schuld dat ze doodgebeten is??????

:S:S:S:S

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:23

sammie_44 schreef:
Ketaki: Jou conclusie: het is dr eigen schuld dat ze doodgebeten is??????

:S:S:S:S

ik zei, een goede opvoeding wil ook nog wat goeds doen hoor Knipoog

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 18:30

Citaat:
wat stom om te zeggen dat een rottweiler nou een "gevaarlijke" hond is.
een GOEDE opvoeding kan ook wat doen.
en wie zegt dat die honden van haar waren, ze kon er ook gewoon op passen.
vind het onterecht om te zeggen dat het de schuld van die honden is.

Als het niet de schuld van de honden is, van wie dan wel?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:45

van degene die de honden heeft opgevoed misschien.
de schuld wordt namelijk veel te snel op de dieren afgeschoven

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:29

Inderdaad, de fout ligt ook vaak bij de eigenaren, maar rotweilers zijn sowieso al agressiever.

Maar het lijkt mij wel super erg om zo dood te gaan of dit te zien gebeuren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:32

er wordt geen hond vals geboren maar honden worden vals gemaakt.

zo'n teckel kan ook vreselijk bijten hoor.

Misschien is de vrouw wel meegelokt en hebben die mannen heerlijk staan toe te kijken er zijn gekken genoeg op deze wereld

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:33

geloof hier niks van... dikke sensatie...

4 rotties van 60 tot 80 kilo.. tuuuuuurlijk...
en wie weet was die vrouw al wel dood voordat hun er aan begonnen te vreten...
misschien is ze wel vermoord en over het hek gegooit... want ik las ergens dat zij daar helemaal niet woont

en de franse justitie wil het lichaam niet contoleren waardoor ze is dood gegaan... dus lekker makkelijk om die honden dan de schuld te geven...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:45

Ik dnek ook niet dat het rasgebonden is bij honden, tuurlijk zie je het vaker bij bepaalde rassen, maar dat is meer dat bepaalde mENSEN voor een bepaald ras hand kiezen waardoor het ras van de hond in een slecht daglicht komt te staan. Puur door verkeerde opvoeding.

Ook moeten we er rekening mee houden dat een verekerd fokbeleid ook kan leiden tot agressiever gedrag bij bepaalde rassen van honden.

Ons rijpaard wordt toch ook steeds heter en moeilijker voor de normale mens juist door het fokbeleid.

Bepaalde honderassen zijn super beesten mits ze in juiste handen vallen. Net als bij paarden....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:21

niemand nieuwschierig of ik de nacht wel ben doorgekomen...???? Huilen

tjonge,had wel wat medeleven verwacht,maar ik leef nog,sterker nog,we krijgen zo visite ,en die nemen 2 am staffs mee...dan wonen hier,2 rottweilers,2 argentijnse doggen,2 kruisingen daarvan en 2 am staffs...

gaan we dit overleven...ik hou jullie op de hoogte!! Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:29

Succes Tong uitsteken
Laatst die documontaire heb ik ok gezien, ook een jongen van 10 of zo werd aangevallen zonder aanleiding door 4 honden, zijn moeder heeft hem gevonden toen hij zich verstopt had in een caravan.
was ook een vrouw die op strant door een dingo was aangevallen, maar zij had geen pijn. Kwam door de adrenaline.
Ik ben ook benieuwd waardoor deze dieren haar hebben aangevallen, en waarom zij op dat terrein was.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:38

Met de vinger wijzen heeft hier helemaal geen zin.
Er zijn geen harde bewijzen dat de honden dit ook daadwerkelijk gedaan hebben.

Soms gebeurd het weleens dat de honden als roedel iemand aanvallen zonder daar in de mens zijn ogen een aanleiding toe te hebben.

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:48

kimmie261 schreef:

tjonge,had wel wat medeleven verwacht,maar ik leef nog,sterker nog,we krijgen zo visite ,en die nemen 2 am staffs mee...dan wonen hier,2 rottweilers,2 argentijnse doggen,2 kruisingen daarvan en 2 am staffs...

Hahaha, LEVENSgevaarlijk daar bij jou! Kijk maar uit! Clown Ik hoop je morgen weer op bokt te zien!

Tja, wij hebben ook een rottweiler en we hebben ook nog eens kinderen.. Volgens sommige mensen een onverantwoordelijke combi.. Hiervoor ook 14 jaar een rottweiler gehad.. Het is maar hoe je er mee omgaat.. Maar dit wat er nu met die Francaise is gebeurt had met ieder willekeurig hondenras die met zijn vieren leven (dus in een roedel) kunnen gebeuren.. Plus het feit dat we de omstandigheden helemaal niet kennen.. God weet wat er is voorgevallen..
Maar goed, het is en blijft vreselijk...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:51

Hmm, ik vind het niet terecht als je zegt dat het de schuld van de honden is. Zeker niet omdat ze de doodsoorzaak niet zeker weten, slecht dat ze daar niet achteraan gaan, stel dat het om moord gaat? En omdat ik van mening ben dat dieren vals worden gemaakt en er dus iets in de opvoeding mis is gegaan. Daarbij is het natuurlijk wel zo dat honden elkaar opfokken als ze in een (vaste) groep zijn.

[edit]
Dit laat natuurlijk niet weg dat het vreselijk is dat dit is gebeurd, op welke manier dan ook.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:11

kimmie261 schreef:

heb in je profiel gekeken!! Wat een gave honden!!

Ik kan er niet tegen dat die honden, rottweilers, dog-achtige enzo, als gevaarlijk en link worden behandeld. Als een Jack russel iemand bijt wordt het niet in het nieuws gezegt, want die bijten in je kuiten. En de grotere honden bijten eerder kinderen het gezicht omdat ze de zelfde hoogte hebben.. Daarom moet je ook nooit een hond en kind alleen laten.. En meestal doet het kind eerst iets..

Neem het verhaal, is al wel langer geleden, dat een bordeaux dog een kindje had gebeten. Hond wordt afgemaakt, komen ze er even later achter dat dat kind in de oren van de hond had geniet en geknipt.. Maken ze dat kind ook niet af..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:23

bakstertje schreef:
Neem het verhaal, is al wel langer geleden, dat een bordeaux dog een kindje had gebeten. Hond wordt afgemaakt, komen ze er even later achter dat dat kind in de oren van de hond had geniet en geknipt.. Maken ze dat kind ook niet af..

www.broodjeaap.nl
Dat verhaal varieert van een Golden Retriever tot een Rottweiler tot een Bordeauxdog, en het aantal nietjes varieert van een stuk of 5 tot bijna 50 meen ik Tong uitsteken

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:17

wat ik er mee bedoel is ze kijken alleen maar wat de hond gedaan heeft en niet wat het kind bij de hond heeft gedaan..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:18

Gatver..