Bok geeft melk :?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

Re: Bok geeft melk :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:30

Ik vind het niet zo raar.. en die bok is ook echt de eenigste niet. Mijn vriend heeft namelijk vroeger bij een geitenmelkerij gewerkt en vandaar heeft hij er ook ooit eentje gehad. Ja op het begin verklaarde ik mijn vriend ook voor gek omdat hij mij altijd aan het aapje probeerd te houden maar later moest ik het er toch van geloven.

Het is heel vreemd en je kunt het zeker ook wel zien. Maar pas eenmaal als hij gaat melken word de uier pas echt zichtbaar. Je ziet bij een geit toch ook niet dagelijks van jongs afaan grote spenen eronder hangen!!? Dus nee het hoeft niet op te vallen

Hoe het kan dat een bok melk kan geven vind ik ook wel vreemd.. Het idee dat later jou man jou kindje de borst geeft Tong uitsteken ... Maar het is al langer bewezen, het kan Scheve mond

Maar zo'n raar verhaal vind ik dit dus ook niet. Al zal hij gekeurd zijn "kan" (als er een niet zo'n ervaren iemand hem heeft gekeurd) er overheen gekeken zijn omdat ze nog niet volgroeit zijn geweest en niet dik omdat er geen melk inzit...
Maar vind het niet netjes en onbeschoft als dat het geval zou zijn geweest !!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:57

Hoop niet dat dit waar is, arm beest zou het dan zijn Scheve mond
Dan is die vast zwaar en zwaar doorgefokt

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:01

Hoezo moet hij zo zwaar zijn doorgefokt? Hij is voor de fok. Dus word evenveel mee gefokt als andere bokken.. Dus daar ben ik het niet mee eens

OF.. alle bokken zijn nu opeens zielig omdat ze "moeten" dekken.. Ze springen er zelf bovenop hoor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:27

luxx schreef:
Urielle schreef:
Nee, dat hoeft niet. Bij veelvuldige stimulatie van de tepels kunnen ook vrouwen die niet zwanger zijn geweest melk aanmaken. Ik denk dat dat voor dieren ook wel op zal gaan.

ik wilde zeggen dat ik daar niets van geloof, maar toen vond ik dit;
http://www.huismannen.nl/site/artikel.p ... 422daae65c
daarin staat een verhaal over een man die melk kan produceren......
heel raar!

Ja, het kan echt. Door stimulatie van de tepels kan het zijn dat je een hormoon (prolactine) aan gaat maken wat zorgt voor de aanmaak van melk. Dit hormoon komt overigens ook wel eens spontaan vrij (vaak bij pasgeboren baby's doordat ze het van de moeder meekrijgen (heksenmelk), kinderen in de puberteit waar de hormoonspiegel helemaal van slag is etc.).

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:58

l0rdJ schreef:
inderdaad een erg vreemd verhaal,
het lijkt mij inderdaad ook dat de bok eerst moet werpen, voordat hij(zei?) melk gaat produceren

Nou dat weet ik niet.
Ik ken een merrie die melk gaf zonder een veulentje te hebben gehad?
Het was ook na een paar daagjes weer weg, een gevalletje van schijnzwanger.

Onze goldenretriever gaat ok spontaan melk produceren als we jonge kittens hebben, terwijl ze zelf nog nooit puppies heeft gehad.

Maar ze krijgt de kittens zover dat ze met z'n allen aan haar liggen te lurpen..

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:10

In belgie komt het zelfs heel erg veel voor. Doordat de geiten en bokken gewoon tussen de jongen lopen die bij de bokken dus ook lutsen. Daardoor gaan ook de bokken melk geven.

Mijn vriend had dacht hij nog ergens een foto ervan liggen maar hij weet niet meer waar...
Jammers.... Verdrietig

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:52

Ik heb de betreffende bok op televisie gezien, hij had echt een mannelijk geslachtsorgaan met daarvoor een flink uier. Maar het was zo overduidelijk zichtbaar, dat ik me niet kan voorstellen dat ze het niet eerder hebben gezien.
En ze gaan hem dus wel gewoon inzetten als dekbok, leek mij persoonlijk ook niet zo handig.