Marije_jiplover schreef:Wanneer er varkensflats gaan komen, kunnen ze die helemaal inrichten naar de nieuwste en diervriendelijkste etc. normen. Door te gaan stapelen is er meer oppervlakte per dier te realiseren,...
Kúnnen ja... Denk je nou echt dat dat zal gebeuren? Meer ruimte (in de hoogte) betekent meer dieren, en meer dieren betekent meer inkomsten.
Ik vind die ''dierenflats'' echt een walgelijke gedachte. Wat dat betreft kan ik me goed in de denkwijze van Marianne Thieme (PvdD) vinden: 'De manier waarop mensen met dieren omgaan is een teken van hun beschaving'.
Als wij 'onze kinderen' moeten leren dat het normaal is om dieren te gaan stapelen als we geen ruimte meer hebben... Mensen, mensen waar gaat dit heen...
En over VVD, CDA & dierenwelzijn gesproken, dit is misschien wel interessant: http://mail.varkensinnood.nl/site/filea ... enende.pdf De VVD en het CDA scoren hier het slechtste rapportcijfer op het gebied van dierenwelzijn (een 2). De SP het hoogste cijfer: een 8. Dit zijn de resultaten van een enquete die Stichting Varkens in Nood heeft gehouden onder 25 dier- en natuurbeschermingorganisaties (met in totaal meer dan 1,5 miljoen donateurs en leden). Behoorlijk betrouwbaar dus...