cda en vvd op bres voor stem van bio-industrieboeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Re: cda en vvd op bres voor stem van bio-industrieboeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 03:51

Marije_jiplover schreef:
Wanneer er varkensflats gaan komen, kunnen ze die helemaal inrichten naar de nieuwste en diervriendelijkste etc. normen. Door te gaan stapelen is er meer oppervlakte per dier te realiseren,...

Kúnnen ja... Denk je nou echt dat dat zal gebeuren? Meer ruimte (in de hoogte) betekent meer dieren, en meer dieren betekent meer inkomsten.

Ik vind die ''dierenflats'' echt een walgelijke gedachte. Wat dat betreft kan ik me goed in de denkwijze van Marianne Thieme (PvdD) vinden: 'De manier waarop mensen met dieren omgaan is een teken van hun beschaving'.

Als wij 'onze kinderen' moeten leren dat het normaal is om dieren te gaan stapelen als we geen ruimte meer hebben... Mensen, mensen waar gaat dit heen...

En over VVD, CDA & dierenwelzijn gesproken, dit is misschien wel interessant: http://mail.varkensinnood.nl/site/filea ... enende.pdf De VVD en het CDA scoren hier het slechtste rapportcijfer op het gebied van dierenwelzijn (een 2). De SP het hoogste cijfer: een 8. Dit zijn de resultaten van een enquete die Stichting Varkens in Nood heeft gehouden onder 25 dier- en natuurbeschermingorganisaties (met in totaal meer dan 1,5 miljoen donateurs en leden). Behoorlijk betrouwbaar dus...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:53

toekie, dat wat je zegt over dat ze meer ruite kunnen maken, maar in de praktijk waaarschijnlijk alle ruite gaan volzetten, dat zei mijn man ook al, en hij zit in de sector (agrarische bedrijfsverzorging), hij komt overal en hoort veel, en weet ook hoe de praktijk in elkaar zit, dus vrees dat je wel gelijk hebt..
ze zullen waarschijnlijk wel iets diervriendelijkere stallen maken, maar het blijft bio industrie. (op het industrieterrein zelfs, dan is het helemaal een vleesfabriek.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:55

Citaat:
op het industrieterrein zelfs

Dat is niet iets wat de boer wil, maar de overheid

Moet je ff in Den Haag aan kloppen Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:57

ja, zeker weten!
dat boeren dat niet willen.
is toch van de zotte!
moeten ze er dan bij gaan wonen op het industrie terrein??
vaag man!

edit: ik denk ook niet dat boeren graag de dieren op een klein oppervlak willen proppen, maar ja, je moet er wel geld uit halen, dus je moet misschien wel wat..