Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guuus

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:23

Het heeft in 90 % van de gevallen ook weinig met te dik zijn te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:27

Het heeft niet zo zeer met dik zijn te maken nee. Vaak weten ze ook wel waar ze mee bezig zijn, maar probeer er maar eens af te komen.

Ik hoop inderdaad dat het de mode industrie wakker schud. In deze gevallen gaat het namelijk wel om hun eigen lijf.

[edit] ik bedoel, de modellen in dit geval hebben vaak wel anorexia om ze te dik gevonde worden en meer boekingen willen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-06 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:28

Op de foto bovenaan het bericht vind ik haar niet extreem mager uitzien. Die zal toch wel uit een minder magere tijd stammen dan. Volgens mij zie je elk bot in je lichaam als je met die lengte maar 40 kg weegt. Nee dan maar liever een paar kgtjes te veel.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:40

Annorexia is een nare ziekte Boos!
Ik hoop ook echt dat er weer tijden aan komen dat mensen in de modewereld niet graag mager of dun gezien worden...
Helaas heb ik zelf ook een soort van beginnende annorexia gehad.. Maar heb gelukkig nog optijd het heldere beeld gekregen Lachen..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:02

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:12

mentjuh schreef:
anorexia is een ernstige ziekte.. die mensen zien niet dat ze zo weinig wegen... als ze in de spiegel kijken zien ze zichzelf +30 kilo.. mijn stief zusje heeft het ook ze weegt nu 34 kilo..
ze vinden zichzelf te dik dus eten niet meer.. na een tijdje acepteerd hun maag geen eten meer. het is moeilijk ook zulke mensen te helpen want ze willen kortweg niet geholpen worden en meestal werkt het dan averechts..
boven de 18 kun je ze ook niet meer verplicht op laten nemen in het ziekenhuis. alleen als ze dat zelf willen maar zelf zien ze niet dat er iets mis is..
mijn stiefzusje heeft 2x in het ziekenhuis gelegen maar ze strok de slangetjes er uit en liep aan.. de artsen vervolgens: we kunnen haar niet dwingen als ze niet wil lukt het toch niet..
het is dus echt een ernstige ziekte..

wil even reageren op dit berichtje dit is niet helemaal waar je kan namelijk wel een gedwongen opname aanvragen als iemand onder de 40 kilo weegt, het is alleen heel moeilijk dit te winnen. Zal niet mijn hele verhaal hier typen, maar ik heb wel ervaring met deze situatie.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:16

Whiz schreef:
BIj deze link staat dat ze tijdens een modeshow op de catwalk is gestorven door hartfalen.

Citaat:
The doctors who treated her diagnosed her with heart failure. The young woman’s father told police that the model had gone several days without eating. In Uruguay’s close neighbor, Argentina, more and more women are struggling with body obsession. The USA leads the world in deaths caused by eating disorders, followed by Japan and Germany.

Weldegelijk hartfalen als gevolg door zichzelf uithongeren.. Ik hoop ook dat de modewereld eindelijk eens voor "normale" slanke maten gaat (denk aan 36/38) en echt gaat letten op het gewicht van de meisjes. Vaak draagt de werkdruk in de modewereld bij aan de problemen die modellen ontwikkelen... Niet voor niets zijn er ook veel meiden aan de speed/coke (Kate is eeecht niet de enige.)

Als je het mij vraagt is het maar een kl*te buisiness.. Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:26

Tamaartje22 schreef:
wil even reageren op dit berichtje dit is niet helemaal waar je kan namelijk wel een gedwongen opname aanvragen als iemand onder de 40 kilo weegt, het is alleen heel moeilijk dit te winnen. Zal niet mijn hele verhaal hier typen, maar ik heb wel ervaring met deze situatie.

Opname wil nog niet zeggen dat de patient meewerkt aan beter worden.
anorexia is een lichamelijk een geestelijke ziekte die sterk verband houdt met elkaar. Als je niet genoeg eten binnen krijgt, maakt je hersens geen "plezier" stofjes meer aan. Je raakt dus in een depressie, je gaat heel negatief denken. Dat negatieve denken zorgt dan weer dat je moeite hebt met eten en zo duik je in een neerwaartse spiraal en dat gaat eigenlijk best snel.

Je moet dus eten om je beter te gaan voelen, als je je beter voelt heb je minder moeite met eten en en zo kun je weer naar boven klimmen. Maar mensen die zich niet beter voelen, gaan ook na opname niet ineens weer goed eten.

En inderdaad spelen je hersens een gemeen spelletje. In de spiegel zie je geen mager iemand!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:32

Dioxide schreef:
Niet voor niets zijn er ook veel meiden aan de speed/coke (Kate is eeecht niet de enige.)

Als je het mij vraagt is het maar een kl*te buisiness.. Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond

Die speed gebruiken ze juist om af te slanken. Het versnelt je stofwisseling en als je (bepaalde) drugs gebruikt, hoef je niet te eten het remt je eetlust.

Even een vergelijking:
Twiggy woog 45 kilo ofzo en was 1.57m. Die was zo "mager" dat er schande van gesproken werd in de jaren 60, toen maatje 38 of groter nog heel gewoon was voor modellen. Dan kun je je voorstellen hoe mager je bent als je 1.85 bent met dat gewicht. Tien kilo lichter dan je lengte min een meter, dus zeg 75 kilo bij 1.85m is normaal. Twintig kilo lichter is medisch gezien ondergewicht. Alles eronder is zeer ernstig ondergewicht.

Nu zijn er uitzonderingen, natuurlijk, maar dit zijn de medische richtlijnen.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:36

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:40

Lusitana schreef:
Tamaartje22 schreef:

Opname wil nog niet zeggen dat de patient meewerkt aan beter worden.
anorexia is een lichamelijk een geestelijke ziekte die sterk verband houdt met elkaar. Als je niet genoeg eten binnen krijgt, maakt je hersens geen "plezier" stofjes meer aan. Je raakt dus in een depressie, je gaat heel negatief denken. Dat negatieve denken zorgt dan weer dat je moeite hebt met eten en zo duik je in een neerwaartse spiraal en dat gaat eigenlijk best snel.

Je moet dus eten om je beter te gaan voelen, als je je beter voelt heb je minder moeite met eten en en zo kun je weer naar boven klimmen. Maar mensen die zich niet beter voelen, gaan ook na opname niet ineens weer goed eten.

En inderdaad spelen je hersens een gemeen spelletje. In de spiegel zie je geen mager iemand!

Even voor de duidelijkheid ik heb NIET gezegd dat het helpt, alleen dat het wel mogelijk is.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:42

Tamaartje22 schreef:
mentjuh schreef:
anorexia is een ernstige ziekte.. die mensen zien niet dat ze zo weinig wegen... als ze in de spiegel kijken zien ze zichzelf +30 kilo.. mijn stief zusje heeft het ook ze weegt nu 34 kilo..
ze vinden zichzelf te dik dus eten niet meer.. na een tijdje acepteerd hun maag geen eten meer. het is moeilijk ook zulke mensen te helpen want ze willen kortweg niet geholpen worden en meestal werkt het dan averechts..
boven de 18 kun je ze ook niet meer verplicht op laten nemen in het ziekenhuis. alleen als ze dat zelf willen maar zelf zien ze niet dat er iets mis is..
mijn stiefzusje heeft 2x in het ziekenhuis gelegen maar ze strok de slangetjes er uit en liep aan.. de artsen vervolgens: we kunnen haar niet dwingen als ze niet wil lukt het toch niet..
het is dus echt een ernstige ziekte..

we hebben het al 2x geprobeerd maar de artsen blijven zeggen dat we haar niet gedwongen in het ziekenhuis kunnen houden ze moet het zelf willen omdat ze boven de 18 is.. we hebben het helemaal uitgezocht en helaas kan het echt niet.. hoe is het bij jou wel gelukt?? want we willen nog steeds dolgraag dat ze geholpen gaat worden

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:45

maar bij een opnamen word er wel voedsel naar binnen gebracht door middel van een slangetje.. dan krijg je iig wat binnen en je leert ook weet om te eten.. je word daar beloond als je eet. als je eet mag je eens in de zoveel tijd naar huis (teminste zo was het bij haar in die korte tijd dat ze was opgenomen)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:45

ik heb het idee dat veel jonge meisje schommelen op de rand van anorexia, omdat slank zijn zo belangrijk is tegenwoordig!
een paar vriendinnen zijn obsessed met gezond eten, als ze iets vets eten willen ze het er meteen weer af sporten en drinken alleen nogmaar water. dit klinkt niet zo heel erg maar als je bedenkt dat ze allemaal minstens 1.70 zijn en niet zwaarder dan 50 kilo wegen vind ik het toch wat overdreven Bloos

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:49

Al lang gehoord,
Heel erg dat ze daarmee is opgegroeid, vanaf haar 13E AL!!!

Idd gedwongen kan, maar je hebt ook nog een EIGEN mening.
Vind het wel heel erg jammer, maar daar leren andere kinderen ook van. En ze beginnen steeds meer te denken aan ander streefgewicht.

Het idd erg dat ze alleen maar gezond willen eten, ik houd dat geen 2 weken vol. Scheve mond ik ben echt vreetzak Tong uitsteken

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:50

tja dat is inderdaat wel erg maar dat is meer in de richting van bolimia.. anorexia is echt een psychische ziekte.. maar je kunt het jezelf natuulrijko ok aandoen..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:56

mentjuh schreef:
tja dat is inderdaat wel erg maar dat is meer in de richting van bolimia.. anorexia is echt een psychische ziekte.. maar je kunt het jezelf natuulrijko ok aandoen..

anorexia is idd in 90% van de gevallen psychisch maar niet altyd Lachen
hoop dat het nu in de modewereld beter gaat worden en modellen niet meer van die skeletjes worden Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:56

Niek123 schreef:
http://port.pravda.ru/img/idb/anorexia4.jpg

Dit is een foto van het fotomodel.
Oké Anorexia is een nare ziekte maar dat een fotograaf haar zo op de foto zet, gaat er dan geen lichtje op? Verward

Naar mijn weten was het juist de fotograaf die het bureau heeft ingelicht omdat hij haar te mager vond. In elk geval heeft iemand wel het bureau ingelicht dat ze te mager was. Toen heeft het bureau haar direct terug laten komen. Overigens wisten familie en vrienden dat ze anorexia had...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:02

Bokkiej schreef:
. En ze beginnen steeds meer te denken aan ander streefgewicht.

Precies, gewicht. Dat gaat er juist fout. Ieder mens heeft nl een eigen ideaal gewicht. Je kunt niet zeggen dat je "mooi" bent als je en bepaald gewicht hebt. Mooi en antrekkelijk ben je als je er gezond uitziet en een prettige uitstraling hebt. Laat je dat nou precies missen als je te mager bent. En dan bedoel ik te mager voor je gestel. Sommige mensen kunnen prachtig mager zijn. Maar zodra je een schedelachtig hoofd krijgt en knokige gewrichten (knieen van Angelina Jolie wel eens van dichtbij bekeken) ben je niet mooi meer hoor.

De Hollywood sterren helpen niet erg. En in Amerikaanse series zie je ook alleen maar mooi (gemaakt door plastische chirurgie) en mager. Dikke mensen zijn er om uitgelachen te worden. Die hebben de rol van de "verschrikking als date" of moeten lollig zijn. Dát geeft dus ook een heel verkeerd beeld.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:47

mentjuh schreef:

Ik weet of je het zo bedoeld maar het lijkt nu net of bolimia niet 'tussen je oren zit', het is echter net zo goed als anorexia een psychische ziekte.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:53

NU zal ik wel heel bokt over me heen krijgen maar op die foto (pag1) kan ik niet echt zien dat ze veels te dun is wel als ik lengte en gewicht lees maar op die foto niet..

edit typfoutje
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 21-11-06 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:56

jeetje, zo jong, ze ziet er ook niet echt dik uit, veels te dun. Tsja sommige meisjes hongeren zich uit, ik zit er niet mee. wel goed dat ze tegenwoordig echt te dunne meisjes niet accepteren 1,70 (weet ik zo snel niet meer) en dan 40 kilo Sigaar ik ben een stuk kleiner en ik weeg hetzelfde

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:27

Ir111 schreef:
mentjuh schreef:

Ik weet of je het zo bedoeld maar het lijkt nu net of bolimia niet 'tussen je oren zit', het is echter net zo goed als anorexia een psychische ziekte.

bij bolimia begint het vaak wel met ik ben te dik.. vaker dan bij anorexia in ieder geval..

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:28

avanti4ever schreef:
NU zal ik wel heel bokt over me heen krijgen maar op die foto (pag1) kan ik niet echt zien dat ze veels te dun is wel als ik lengte en gewicht lees maar op die foto niet..

edit typfoutje

volgens mij is dat ook een foto van toen ze nog gewoon was.. als je anorexia hebt zie je er inderdaat niet meer zo uit.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:44

mentjuh schreef:
bij bolimia begint het vaak wel met ik ben te dik.. vaker dan bij anorexia in ieder geval..

Ik vraag me af of dat klopt. Boulimia is 'troost eten', je volstouwen met eten omdat je je rot voelt en eten je op het moment zelf goed doet voelen. Bij sommige varianten kots je vervolgens de boel weer uit om (om niet te dik te worden). De enige manier (naar mijn idee) om van boulimia af te komen is naar de psych gaan. Omdat het minder levensbedreigend is lijkt het minder ernstig maar boulimia beheerst net als anorexia je leven. Je gaat er alleen minder snel dood aan...