Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikki160287 schreef:Echt erg, was laatst ook al gebeurd. Zie link, zelfde verhaal....
http://www.modelsblog.info/index.php/20 ... e-catwalk/
mentjuh schreef:anorexia is een ernstige ziekte.. die mensen zien niet dat ze zo weinig wegen... als ze in de spiegel kijken zien ze zichzelf +30 kilo.. mijn stief zusje heeft het ook ze weegt nu 34 kilo..
ze vinden zichzelf te dik dus eten niet meer.. na een tijdje acepteerd hun maag geen eten meer. het is moeilijk ook zulke mensen te helpen want ze willen kortweg niet geholpen worden en meestal werkt het dan averechts..
boven de 18 kun je ze ook niet meer verplicht op laten nemen in het ziekenhuis. alleen als ze dat zelf willen maar zelf zien ze niet dat er iets mis is..
mijn stiefzusje heeft 2x in het ziekenhuis gelegen maar ze strok de slangetjes er uit en liep aan.. de artsen vervolgens: we kunnen haar niet dwingen als ze niet wil lukt het toch niet..
het is dus echt een ernstige ziekte..
Whiz schreef:BIj deze link staat dat ze tijdens een modeshow op de catwalk is gestorven door hartfalen.
Citaat:The doctors who treated her diagnosed her with heart failure. The young woman’s father told police that the model had gone several days without eating. In Uruguay’s close neighbor, Argentina, more and more women are struggling with body obsession. The USA leads the world in deaths caused by eating disorders, followed by Japan and Germany.
Tamaartje22 schreef:wil even reageren op dit berichtje dit is niet helemaal waar je kan namelijk wel een gedwongen opname aanvragen als iemand onder de 40 kilo weegt, het is alleen heel moeilijk dit te winnen. Zal niet mijn hele verhaal hier typen, maar ik heb wel ervaring met deze situatie.
Dioxide schreef:Niet voor niets zijn er ook veel meiden aan de speed/coke (Kate is eeecht niet de enige.)
Als je het mij vraagt is het maar een kl*te buisiness..![]()
Lusitana schreef:Tamaartje22 schreef:wil even reageren op dit berichtje dit is niet helemaal waar je kan namelijk wel een gedwongen opname aanvragen als iemand onder de 40 kilo weegt, het is alleen heel moeilijk dit te winnen. Zal niet mijn hele verhaal hier typen, maar ik heb wel ervaring met deze situatie.
Opname wil nog niet zeggen dat de patient meewerkt aan beter worden.
anorexia is een lichamelijk een geestelijke ziekte die sterk verband houdt met elkaar. Als je niet genoeg eten binnen krijgt, maakt je hersens geen "plezier" stofjes meer aan. Je raakt dus in een depressie, je gaat heel negatief denken. Dat negatieve denken zorgt dan weer dat je moeite hebt met eten en zo duik je in een neerwaartse spiraal en dat gaat eigenlijk best snel.
Je moet dus eten om je beter te gaan voelen, als je je beter voelt heb je minder moeite met eten en en zo kun je weer naar boven klimmen. Maar mensen die zich niet beter voelen, gaan ook na opname niet ineens weer goed eten.
En inderdaad spelen je hersens een gemeen spelletje. In de spiegel zie je geen mager iemand!
Tamaartje22 schreef:mentjuh schreef:anorexia is een ernstige ziekte.. die mensen zien niet dat ze zo weinig wegen... als ze in de spiegel kijken zien ze zichzelf +30 kilo.. mijn stief zusje heeft het ook ze weegt nu 34 kilo..
ze vinden zichzelf te dik dus eten niet meer.. na een tijdje acepteerd hun maag geen eten meer. het is moeilijk ook zulke mensen te helpen want ze willen kortweg niet geholpen worden en meestal werkt het dan averechts..
boven de 18 kun je ze ook niet meer verplicht op laten nemen in het ziekenhuis. alleen als ze dat zelf willen maar zelf zien ze niet dat er iets mis is..
mijn stiefzusje heeft 2x in het ziekenhuis gelegen maar ze strok de slangetjes er uit en liep aan.. de artsen vervolgens: we kunnen haar niet dwingen als ze niet wil lukt het toch niet..
het is dus echt een ernstige ziekte..
wil even reageren op dit berichtje dit is niet helemaal waar je kan namelijk wel een gedwongen opname aanvragen als iemand onder de 40 kilo weegt, het is alleen heel moeilijk dit te winnen. Zal niet mijn hele verhaal hier typen, maar ik heb wel ervaring met deze situatie.
mentjuh schreef:tja dat is inderdaat wel erg maar dat is meer in de richting van bolimia.. anorexia is echt een psychische ziekte.. maar je kunt het jezelf natuulrijko ok aandoen..
Niek123 schreef:http://port.pravda.ru/img/idb/anorexia4.jpg
Dit is een foto van het fotomodel.
Oké Anorexia is een nare ziekte maar dat een fotograaf haar zo op de foto zet, gaat er dan geen lichtje op?
Bokkiej schreef:. En ze beginnen steeds meer te denken aan ander streefgewicht.
mentjuh schreef:tja dat is inderdaat wel erg maar dat is meer in de richting van bolimia.. anorexia is echt een psychische ziekte.. maar je kunt het jezelf natuulrijko ok aandoen..
Ir111 schreef:mentjuh schreef:tja dat is inderdaat wel erg maar dat is meer in de richting van bolimia.. anorexia is echt een psychische ziekte.. maar je kunt het jezelf natuulrijko ok aandoen..
Ik weet of je het zo bedoeld maar het lijkt nu net of bolimia niet 'tussen je oren zit', het is echter net zo goed als anorexia een psychische ziekte.
avanti4ever schreef:NU zal ik wel heel bokt over me heen krijgen maar op die foto (pag1) kan ik niet echt zien dat ze veels te dun is wel als ik lengte en gewicht lees maar op die foto niet..
edit typfoutje
mentjuh schreef:bij bolimia begint het vaak wel met ik ben te dik.. vaker dan bij anorexia in ieder geval..