Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:11

Almelo - Enschede wordt niet anders maar Almelo - Duivendrecht wordt volgens mij zelfs korter. Van 1.42 naar 1.35 dus das wel mooi!

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:17

huuh ik snap het niet. Ik reis elke dag van rotterdam-alexander naar utrecht centraal, maar er staat nu ineens dat de eerste trein pas om kwart voor 8 vertrekt. Als dat echt zo is heb ik een vet probleem :S

edit:
ooh nee das alleen 10 december en dat valt natuurlijk op een zondag. Bond he Blond
Iig veranderd er weinig voor mij. GAan nog steeds 4 treinen in het uur en het zijn allemaal intercity's dus dat is alleen maar beter Haha!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:27

Helaas, ik ga er per dag bijna een kwartier op achteruit. Vooral 's ochtends, nu kan ik de trein van 7.14 van Groningen naar Zwolle en dan Deventer nemen en ben ik er 8.42 uur. Nu moet ik 7.02 weg en ben ik er... 8.42 uur. Da's toch een kwartier eerder opstaan (dus van 6.20 naar 6.05... Huilen ) De terugweg valt mee, dan doe ik er 4 min. langer over. Toch, 't is wel elke dag een kwartier extra reistijd, en ik ben totaal al drie uur onderweg. Niet heel blij mee dus.

Edit: haakje toegevoegd.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:43

Ik ga 4 keer per week naar Utrecht, daar zit ik op school. Ik vertrek vanaf Vlaardingen Oost. Er veranderd, behalve de tijden, niet veel, ze vertrekken 2 minuten eerder of later vanuit Vld.
De reistijd naar mijn vriend, die in Nijmegen woont, wordt echter wel langer en soms moet ik zelfs 3(!!!!) keer overstappen... Terwijl ik vaak een rechtstreekse kon nemen vanuit Rotterdam Centraal en dan hoefde ik maar een keer over te stappen. Ook is de reistijd ipv. 2 uur ong. 2 uur en een kwartier... Wat dat betreft ben ik er niet zo blij mee, maar als het betekend dat er minder kans op vertraging en/of uitval van de treinen is ben ik er helemaal voor.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:47

voor mij (traject zuid limburg-den bosch oost) is het echt K*T, mede omdat bij ons ook de bustijden veranderen (hermes wordt ?, en bba wordt veolia?).
Dat betekend de bus van 7 ,27 aankomst station sittard om 7.52 (de trein gaat om 7.48, 4 minuten eerder dus). Volgende trein gaat dan om 8.22. Dan lang in de trein zitten en hopen dat je niet in eindhoven moet overstappen (aansluiting den bosch-eindhoven loopt bijna altijd mis, reistijd wordt gratis en voor niets met een half uur verlengt). In den bosch kan ik dan de stoptrein pakken + end lopen naar mijn kamer, of de bus die ook maar 2x per uur rijdt waarvan de dienstregeling nog niet bekend is.

dus....ik ga er op achteruit, en alle studenten die naar eindhoven moeten vanuit 'gemeente born' zijn de klos vanwege de wacht-een-half-uur-aansluiting

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:47

Sannert schreef:
milo schreef:
waar kan je dat dan vinden? op ns.nl vind ik niks...

Als je zoekt bij tijden enz, dan die op 10december zetten, dan krijg je ook te zien de tijden en welke trein enz.

ooh ja duuh... haha, sorry Blond

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:24

jaaaaa ik kan lekker 10 minuten later weg van huis!!!! Haha! Haha! Haha!

joepie!! Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:15

Mik_ schreef:
Met de fiets doe ik er 20 minuten over, maar da's in de winter niet te doen...

Waarom kun je in de winter niet op de fiets??

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:32

Ik ben nu 30 minuten langer onderweg... doordat de tijden veranderen kan ik niet meer de bus van 8uur pakken, dan kom ik niet meer optijd. Nu moet ik de bus van half 8 pakken wil ik om kwart voor 9 op school zijn..... pff ben ik blij dat ik met afstuderen zelf mag weten hoelaat ik er ben Tong uitsteken

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:34

Nouks schreef:
Mik_ schreef:
Fijjjjjjjn zeg Scheve mond
ROT NS...

Ik moet op het eerste station dat ik tegenkom overstappen en op het 2e eruit, da's al omslachtig maar was altijd zo.

Overstappen duurde dan 3 minuten, ging nog wel... Nu 27... Met de fiets doe ik er 20 minuten over, maar da's in de winter niet te doen... Nu 50!!!!!!!!!!!

Nou moet ik eerst met de trein, dan met de bus, en dan een end lopen... Doe ik alst goed is 35 min over... Usually 20 Boos!

Whoa, das echt banketstaaf! Welk traject? Bloos

Duiven - Arnhem Velperpoort - Arnhem Presikhaaf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:28

Oohhja, had al gehoord dat het daar echt dramatisch werd... Minder!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:44

ook ik moet voortaan langer gaan rijden, minimaal 10 minuten, tot een dik kwartier. Alsof 2,5 uur niet lang genoeg is.... *haat*

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 03:19

Ik reis regelmatig van Maastricht naar Alkmaar en andersom. Eerst moest ik dan overstappen op Utrecht met een kwartier overstaptijd, nu gaat ie gewoon in een keer door, dus dat is zeer gunstig! Het scheelt 10 minuutjes maar ofzo.
Alleen jammer dat ik precies in Alkmaar aankom wanneer de bus vertrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:48

Ooh, dat ken ik! Ik kom om :04 of :34 aan in [***] na mijn werk, áls alles goed is gegaan tenminste. Ben ik twee minuten later, mis ik mijn bus die 's avonds alleen om :09 en :39 en na half 11 zelfs alleen om :09 gaat. Beetje irritant als je dan door de blaadjes op de rails een uur kan gaan staan wachten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:22

Voor mij wordt het veel beter, ik kan veel vaker naar huis.
Moet op de heenweg wel ietsje eerder weg.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:36

Voor mij veranderd er naar school toe (tilburg - geldermalsen) niet zo veel, moet in Den Bosch nog steeds 20/25 min wachten.
De terugreis is wel sneller! Dan hoef ik maar 5 min te wachten tot mijn trein naat tilburg vertrekt ipv aan half uur!

En om naar mijn vriend te gaan (tilburg- Oss) blijft het zelfde, behalve de vertrektijden natuurlijk

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:20

Volgens mij ben ik nu op de heenweg een half uur langer onderweg..

Huh en over de terugweg snap ik nu helemaal niks meer, die rijdt maar om de 2 uur ofzo?
En vanaf 17:00 kan je alleen maar overstappen op de thalys waar je dan voor moet reserveren enzo.
Dat kan toch niet? Scheve mond

Ik moet van Gent naar Rotterdam op vrijdagen.
Op zondag andersom.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:32

ik moet 5 keer in de week met de trein van groningen naar leeuwarden. Ben niet gecharmeerd van de nieuw tijden. Eerst ging de sneltrein om 14 over maar dat is veranderd naar 52 over. Nou lekker dan...

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:35

Mijn treinen vertrekken 5 minuten laten, met als gevolg dat ik een uur op mn bus moet wachten Boos!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:54

Ik reis regelmatig van Utrecht naar Amsterdam ZuidWTC, dat is met de schiphollijn. Eerst ging die 2x in het uur, moest ik vaak nog 20 minuten wachten als ik uit school kwam, nu gaat ie ieder kwartier Haha! Voor mij een lekkere verbetering dus Lachen

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 22:27

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:59

Manny schreef:
Op zondag 10 december is het zover, dan gaat de dienstregeling veranderen. Ook die van ú.

Dit roepen ze ook al de hele tijd om.
Maar ik ga niet met enige regelmaat met de trein, dus voor mij maakt het (nog) niet uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:17

Ik heb er op zich weinig last van.. Hoef maar 1 station verderop en die duurt met de stoptrein 10 minuten en met de intercity doe ik er 7 minuten over! Nu kan ik zelfs kiezen met welke bus of ik ga en haal ik altijd 1 van beide treinen dat is nu niet het geval. En mocht ik geen zin hebben in de trein dan kan ik ook nog met de bus, de reistijd is hetzelfde!

Wel hoor ik van veel kanten dat mensen de nieuwe dienstregeling echt verschrikkelijk vinden. ZE moete bijv ipv 1 keer overstappen nu 3 keer overstappen en doen er dan ook nog eens een half uur langer over. Nou ben blij dat ik niet in hun schoenen sta!!!

xxmijxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:21

Voor mij wordt het nog wat langer,
Ik moest ruim 2 uur heen en 2 uur terug..

Nou moet ik overal wat langer wachten, de aansluiting is slechter geworden.
Wel balen, vooral nu het koud gaat worden!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:20

Ik moet dan wel met de bus maar dat gaat dus ook achteruit Boos!

Bus gaat dan nog maar 1 keer per uur. Randstadrail rijdt hier nog niet en vervangend vervoer stopt er dus per 10 december mee. Enigste optie is dan die bus van 1 keer per uur of twee bussen nemen en een half uur door je eigen stadje reizen om vervolgens een derde bus te pakken dan ben je dus 1,5 uur onderweg terwijl dat eerst klein uurtje was. Rolleyes

Ja hoor ben er blij mee Vork