Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:37

Even Amerika buitengelaten, als nederland zo doorgroeit zijn wij ook met een jaartje of 10 een islamitische staat. Dat baart me wel zorgen. Wij zouden met kerst naar Londen gaan, dat laten we ook maar even voor gezien met die terreurdreiging.
Ik denk niet dat we onze kop in het zand moeten steken of teveel naar Amerika moeten kijken.
En ik heb niets tegen de islam, iedereen moet doen wat hij zelf wilt, ik vind dat het wel ecologisch moet blijven, ik wil me alleen wel veilig en fijn blijven voelen hier in nederland en daar begin ik sterk aan te twijfelen.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:45

garny95 schreef:
Even Amerika buitengelaten, als nederland zo doorgroeit zijn wij ook met een jaartje of 10 een islamitische staat. Dat baart me wel zorgen. Wij zouden met kerst naar Londen gaan, dat laten we ook maar even voor gezien met die terreurdreiging.
Ik denk niet dat we onze kop in het zand moeten steken of teveel naar Amerika moeten kijken.
En ik heb niets tegen de islam, iedereen moet doen wat hij zelf wilt, ik vind dat het wel ecologisch moet blijven, ik wil me alleen wel veilig en fijn blijven voelen hier in nederland en daar begin ik sterk aan te twijfelen.

Dus jij laat je leven ook domineren door de zogenoemde terroristen? Dan bereiken ze wat, bereiken ze hun doel...angst zaaien. Hebben ze nog reden om door te gaan ook.

Je kan je zo veilig voelen als dat je jezelf opstelt overigens.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:42

garny95 schreef:

Met een jaar of 10 een islamitische staat? En dat basseer je op?? een gevoel? ofzo?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:51

Volgens mij is die 3e wereld oorlog al begonnen hoor... Ik geef een paar voorbeelden:

Algerije, Van 1988 tot nu, Islamitische extremisten tegen de Regeringstropen

Armenie, Van 1990 tot nu, Christenen in Nagorno Karbach tegen de Islamitische Armeniers
Tegen economische, religieuze en culturele onderdrukking.

Amerika natuurlijk met hun war on (Islaam)Terrror

Irak, Van 20 - 03 - 2003 tot nu, Soennieten tegen het regeringsleger en de buitenlandse troepen.
Voorvechters voor een onafhankelijke Islamitische staat

Israel, 1947 tot nu, Israeliers en vele Arabische landen

Oezbekistan, Islamitische groeperingen tegen de regering. Voor een onafhankelijke moslimstaat.

Sudan, 1983, Het Moslim-Arabische noorden tegen het het Christelijke en Animistische zuiden.
Culturele en Godsdienstige verschillen, de Islamitische rechtspraak en de economische onderdrukking van het Zuiden.

Tadzjikistan, Islamitische groeperingen tegen de regering. Voor een onafhankelijke moslimstaat.

Thailand, Moslims uit het Zuiden teggen de Boeddistische regering

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:58

En zo kan je er nog veel meer opnoemen natuurlijk. Maar dit zijn allemaal verschillende oorlogen door verschillende groeperingen. En een wereldoorlog is één en dezelfde oorlog tussen vele naties. Bijna alle oorlogen die opgenoemd worden zijn burgeroorlogen.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:00

Misschien als de VS in nog meer naties oorlogje gaan spelen dat je het een wereldoorlog zou kunnen noemen, maar zelfs de VS gaan daar nu (nog) niet aan beginnen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:07

Een wereld oorlog is dus een oorlog tussen naties maar we hebben het over islam-extremisme. Denk je echt dat een lans als Iran, Sirie of pakistan ofzo terroristische acties in andere landen gaat zetten voor meer macht?

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:19

Daphnezz schreef:
Een wereld oorlog is dus een oorlog tussen naties maar we hebben het over islam-extremisme. Denk je echt dat een lans als Iran, Sirie of pakistan ofzo terroristische acties in andere landen gaat zetten voor meer macht?

En jij denkt dat die 6 moorden op anti-Syrische Libanese politici, niet door Syrië beraamd/gesteund zijn?

En de VS zitten niet in het MO voor de Islam, ze zitten daar voor de olie. Anders kunnen ze net zo goed Indonesië bezetten, dat is het grootste Moslimland ter wereld en daar komen een hoop terrosisten vandaan.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:22

Wat een banketstaaf.

De derde wereldoorlog komt er doordat mensen elkaar niet begrijpen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:33

Dat zou me niet verbazen... iedereen weet dat ze daar voor olie zitten.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:13

Ik heb niet alles gelezen... Maar mijn maatschappijleerleraar zegt altijd dat de derde wereldoorlog (is het niet waard - naar mijn mening - om met hoofdletters geschreven te worden) al aan de gang is in ons hoofd.
En hij vergelijkt eigenlijk ook de meeste islam met de nazi's, al vind ik dit een beetje te ver gaan.

Ach, dat er weer eens een wereldoorlog aankomt dat had ik wel verwacht. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal alleen maar slechter wordt.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:14

Jaja, waar gaat het allemaal om hé... geloofsovertuiging. Het is allemaal natuurlijk te gek voor woorden.
Atheïsme doe ik ook niet aan, want die zeggen namelijk dat er geen bovenatuurlijke krachten bestaan. Ik geloof absoluut niet in god, de islam of wat dan ook, maar wel dat er meer is tussen hemel en aarde.

Maar zoals het nu gaat vind ik belachelijk. Ook hier in Nederland. Ik heb niks tegen buitenlanders,zwarten etc. maar ik word inmiddels wel gek van dat hele moslim cultuurtje. Die moslims (of mensen die zich moslim noemen maar het feitelijk niet zijn) dreigen met van alles, ze discrimineren ons, hebben geen respect voor onze geloofsovertuigingen en laten dat merken ook. Maar als hier in Nederland één keer iemand wat over de islam zegt wat in hun ogen negatief is, dan discrimineren wij! Maar moet je ééns kijken wie er hier discrimineert.

De moskeeën en zwarte islamitische scholen stampen hier als paddestoelen uit de grond, er worden aanslagen gepleegd, mensen met een andere mening als hun worden zonder pardon geliqudeerd, omdat zij de islam tegen spraken. En als je moet uitkijken als je er wat van zegt, voor je het weet ben je de volgende. Van recht van meningsuiting is hier alang geen sprake meer! Nog even en we hebben geen democratie meer.

Nog een paar jaar en we zijn ook een islamitische staat. En heus niet elke allochtoon of moslim is ''slecht'' maar er word steeds gesproken over en kleine groep die het verpest voor de rest. Nou van een kleine groep is geen sprake meer.

En een 3de wereldoorlog is feitelijk al aan de gang. Elke dag is er wel weer gezeur op het 8 uur journaal over de GAZA strook, moslim extremisten, Al quaida etc. etc. etc. om ziek van te worden....

De wereld is een beetje depressief aan het worden lijkt het wel...
Laatst bijgewerkt door SONY op 26-11-06 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:17

Is het niet zo dat de derde wereldoorlog al aan de gang is? Naar mijn mening namelijk wel. We zijn met zijn allen zo druk bezig met terroristen en de terreurdreiging. Iedereen bemoeit zich er mee.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:24

garny95 schreef:
als nederland zo doorgroeit zijn wij ook met een jaartje of 10 een islamitische staat.

Ik verklaar hierbij officieel dat ik op 25 november 2016 mijn schoenen in goede boter bak en opeet als je gelijk hebt Haha! Haha!.

Natuurlijk zijn de moslimEXTREMISTEN een gevaar(geldt trouwens voor zowat alles waar extreem voorstaat). Maar dat los je absoluut niet op door even eens oorlogje te spelen. Wat dacht Amerika eigenlijk? Even een paar bommen op het MO gooien, een paar topmannen in de gevangenis stoppen, en de moslims houden zich wel koest? Nee, zo wakker je juist nog meer haat aan, nog meer aanhangers en een nog grotere kans op conflicten. Die Moslims gaan heus niet op hun blote knieën het Westen om vergeving vragen omdat Amerika een paar bommen op hun land gooit. Ze blazen zich nog liever op. Dus als je dit conflict door middel van geweld wilt oplossen, dan zou je al de gehele Islamitsche bevolking tot de laatste man moeten uitroeien. Maar op de een af andere manier vind ik dat ook weer geen oplossing Clown .

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:47

SanderP schreef:

Dus jij laat je leven ook domineren door de zogenoemde terroristen? Dan bereiken ze wat, bereiken ze hun doel...angst zaaien. Hebben ze nog reden om door te gaan ook.

Je kan je zo veilig voelen als dat je jezelf opstelt overigens.

Precies. De grootste dreiging van deze tijd is niet een of andere bom die waar dan ook afgaat, het is angst. Terroristen heten niet voor niets zo (en volgens die definitie is Bush zelf ook een aardige terrorist trouwens Clown ). Als er inderdaad een Derde Wereldoorlog ontstaat dan is dat omdat mensen zich overal ter wereld bang laten maken voor dingen die ze niet kennen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:26

Ze willen elkaar niet begrijpen omdat dit om opium, geld en macht gaat, zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd blijven.

Over angst: ik ga het niet opzoeken als er van te voren gewaarschuwd wordt. Dat is niet alleen angst maar ook je verstand gebruiken, we hebben ook de verantwoordelijkheid over drie kinderen.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:35

garny95 schreef:

Ze willen elkaar niet begrijpen omdat dit om opium, geld en macht gaat, zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd blijven.

Over angst: ik ga het niet opzoeken als er van te voren gewaarschuwd wordt. Dat is niet alleen angst maar ook je verstand gebruiken, we hebben ook de verantwoordelijkheid over drie kinderen.

De mensen die oorlogen beginnen begrijpen elkaar juist heel goed en weten dat ze er zonder oorlog niet uit zúllen of wíllen komen.

Op dit moment is de zogenaamde terreurdreiging in Nederland hoger dan in andere landen, ook het VK. Dus misschien is het wel verstandig om weg te gaan. Maar goed dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:43

Ja, typisch Amerikaans, vooral meer haat en angst zaaien. En waar draait het eigenlijk om? Geld en olie.
Laat ze eerst even hand in eigen boezem steken. Zij veroorzaken zelf heel veel oorlogen. Omdat ze o zo bang zijn om de macht te verliezen.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:54

Lusitana schreef:
Ja, typisch Amerikaans, vooral meer haat en angst zaaien. En waar draait het eigenlijk om? Geld en olie.
Laat ze eerst even hand in eigen boezem steken. Zij veroorzaken zelf heel veel oorlogen. Omdat ze o zo bang zijn om de macht te verliezen.

Ik help het je hopen dat het gebeurd

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:37

Die Amerikanen zijn ziek. Bemoeizuchtig en dom. Als we de moslim hun ding laten doen waar ze 'horen' dan hebben we er hier geen last van en als de Amerikanen lekker dom gaan zitten doen in hun eigen land is dat ook veel fijner. Dan zal t wel mee vallen met die WO 3.

Eneh voor die maatschappijleraar: DIE MOET NIET ZULKE DOMME DINGEN ZEGGEN. Er is helemaal geen oorlog in mijn hoofd! En dat is gelukkig bij heel veel mensen zo. Ik vind ook niet dat een leraar zoiets mag zeggen, daarmee beinvloed hij zijn klas en zoiets zou ik voor mijn kind niet goed keuren.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:40

Daphnezz schreef:
Volgens mij is die 3e wereld oorlog al begonnen hoor... Ik geef een paar voorbeelden:

Algerije, Van 1988 tot nu, Islamitische extremisten tegen de Regeringstropen

Armenie, Van 1990 tot nu, Christenen in Nagorno Karbach tegen de Islamitische Armeniers
Tegen economische, religieuze en culturele onderdrukking.

Amerika natuurlijk met hun war on (Islaam)Terrror

Irak, Van 20 - 03 - 2003 tot nu, Soennieten tegen het regeringsleger en de buitenlandse troepen.
Voorvechters voor een onafhankelijke Islamitische staat

Israel, 1947 tot nu, Israeliers en vele Arabische landen

Oezbekistan, Islamitische groeperingen tegen de regering. Voor een onafhankelijke moslimstaat.

Sudan, 1983, Het Moslim-Arabische noorden tegen het het Christelijke en Animistische zuiden.
Culturele en Godsdienstige verschillen, de Islamitische rechtspraak en de economische onderdrukking van het Zuiden.

Tadzjikistan, Islamitische groeperingen tegen de regering. Voor een onafhankelijke moslimstaat.

Thailand, Moslims uit het Zuiden teggen de Boeddistische regering

ik zie het al voor me in een geschiedenis boek over 20 jaar Tong uitsteken

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:49

VeirL schreef:
Ik heb niet alles gelezen... Maar mijn maatschappijleerleraar zegt altijd dat de derde wereldoorlog (is het niet waard - naar mijn mening - om met hoofdletters geschreven te worden) al aan de gang is in ons hoofd.
En hij vergelijkt eigenlijk ook de meeste islam met de nazi's, al vind ik dit een beetje te ver gaan.

Ach, dat er weer eens een wereldoorlog aankomt dat had ik wel verwacht. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal alleen maar slechter wordt.

Wat een rare leraar heb jij!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 02:23

Terrorisme uit het midden oosten is niet iets van de laatste vijf jaar, maar speelt al veel langer. Als je de geschiedenis gaat bekijken is het op z'n zachtst gezegd nogal onzinnig om Bush daar de schuld van te geven. Dat zijn antwoord fout is, is een heel ander verhaal en dat is ook weer geschiedkundig te verklaren.

Wat is het grootste bezwaar van de regimes in het MO tegen Israël (los van het geloofsverhaal)? Het is een democratie binnen een verder totalitair geregeerd werelddeel. De leiders in het MO zijn als de dood voor meer echte democratie in hun werelddeel en creëeren al decennia lang daar een hetze tegen.

Hiermee slaan ze twee vliegen in één klap: Ze creëeren een vijandbeeld bij die democratieën en ze leiden met deze haat de mensen van de problemen in eigen land af. Het probleem met het creëeren van deze hetze en het decennialang de bevolking indoctrineren heeft wel tot het probleem van Islam-terrorisme en extremisme geleid. Wat natuurlijk niet gek is als de bevolking al tientallen jaren via alle media voorgehouden is dat de duivel in het westen en Israël woont.

De VS heeft als standaardoplossing dat je welvaart en democratie moet brengen. Los van het feit dat dit heel veel weerstand geeft, want landen en bewoners zitten niet op die paternalistische bevoogding te wachten, zorgt dit juist in deze regio voor nog meer weerstand en problemen. Want al zullen alle regeringen in deze regio met de mond beleiden dat ze de VS steunen, in werkelijkheid blijven ze alleen nog maar sterker het beeld van de duivel uit het westen indoctrineren bij hun bevolking, juist om die democratisering te voorkomen.

Ik denk dus dat de reacties in de trend van "die domme Bush en dat domme Amerika" net iets te kort door de bocht zijn.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:23

Wat ik al zei zal Bush niet dom zijn, maar Amerikanen zijn bemoeizuchtig, denken alles beter te weten (wat ze in mijn ogen weer een vorm van dom maakt). Ze moeten eens ophouden te willen dat iedereen doet zoals zij doen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:46

Karl66 schreef:
Terrorisme uit het midden oosten is niet iets van de laatste vijf jaar, maar speelt al veel langer. Als je de geschiedenis gaat bekijken is het op z'n zachtst gezegd nogal onzinnig om Bush daar de schuld van te geven. Dat zijn antwoord fout is, is een heel ander verhaal en dat is ook weer geschiedkundig te verklaren.

Wat is het grootste bezwaar van de regimes in het MO tegen Israël (los van het geloofsverhaal)? Het is een democratie binnen een verder totalitair geregeerd werelddeel. De leiders in het MO zijn als de dood voor meer echte democratie in hun werelddeel en creëeren al decennia lang daar een hetze tegen.

Hiermee slaan ze twee vliegen in één klap: Ze creëeren een vijandbeeld bij die democratieën en ze leiden met deze haat de mensen van de problemen in eigen land af. Het probleem met het creëeren van deze hetze en het decennialang de bevolking indoctrineren heeft wel tot het probleem van Islam-terrorisme en extremisme geleid. Wat natuurlijk niet gek is als de bevolking al tientallen jaren via alle media voorgehouden is dat de duivel in het westen en Israël woont.

De VS heeft als standaardoplossing dat je welvaart en democratie moet brengen. Los van het feit dat dit heel veel weerstand geeft, want landen en bewoners zitten niet op die paternalistische bevoogding te wachten, zorgt dit juist in deze regio voor nog meer weerstand en problemen. Want al zullen alle regeringen in deze regio met de mond beleiden dat ze de VS steunen, in werkelijkheid blijven ze alleen nog maar sterker het beeld van de duivel uit het westen indoctrineren bij hun bevolking, juist om die democratisering te voorkomen.

Ik denk dus dat de reacties in de trend van "die domme Bush en dat domme Amerika" net iets te kort door de bocht zijn.

Deze redenatie vind ik toch behoorlijk krom.
In het Midden-Oosten zijn totalitaire regimes... Amerika is democratisch.... de leiders in het MO zien democratie als bedreiging en gaan zich dus maar afzetten tegen Amerika? Verward
Nee, op deze manier zijn het losse onderdelen die geen causaal verband hebben.
Als Amerika zich niet zou bemoeien in het MO, was er nooit een dergelijke hetze geweest.... oftewel: in die bemoeienis zit het verband. Dáárom zeg ik dat het domme Amerika de oorzaak is....
Natuurlijk schrijf ik dat wat kort op, als ik hier m'n volledige redenaties op ga schrijven, zijn jullie nog wel een paar dagen bezig met lezen.