Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
garny95 schreef:Even Amerika buitengelaten, als nederland zo doorgroeit zijn wij ook met een jaartje of 10 een islamitische staat. Dat baart me wel zorgen. Wij zouden met kerst naar Londen gaan, dat laten we ook maar even voor gezien met die terreurdreiging.
Ik denk niet dat we onze kop in het zand moeten steken of teveel naar Amerika moeten kijken.
En ik heb niets tegen de islam, iedereen moet doen wat hij zelf wilt, ik vind dat het wel ecologisch moet blijven, ik wil me alleen wel veilig en fijn blijven voelen hier in nederland en daar begin ik sterk aan te twijfelen.
garny95 schreef:Even Amerika buitengelaten, als nederland zo doorgroeit zijn wij ook met een jaartje of 10 een islamitische staat. Dat baart me wel zorgen. Wij zouden met kerst naar Londen gaan, dat laten we ook maar even voor gezien met die terreurdreiging.
Ik denk niet dat we onze kop in het zand moeten steken of teveel naar Amerika moeten kijken.
En ik heb niets tegen de islam, iedereen moet doen wat hij zelf wilt, ik vind dat het wel ecologisch moet blijven, ik wil me alleen wel veilig en fijn blijven voelen hier in nederland en daar begin ik sterk aan te twijfelen.
Daphnezz schreef:Een wereld oorlog is dus een oorlog tussen naties maar we hebben het over islam-extremisme. Denk je echt dat een lans als Iran, Sirie of pakistan ofzo terroristische acties in andere landen gaat zetten voor meer macht?
garny95 schreef:als nederland zo doorgroeit zijn wij ook met een jaartje of 10 een islamitische staat.
SanderP schreef:
Dus jij laat je leven ook domineren door de zogenoemde terroristen? Dan bereiken ze wat, bereiken ze hun doel...angst zaaien. Hebben ze nog reden om door te gaan ook.
Je kan je zo veilig voelen als dat je jezelf opstelt overigens.
garny95 schreef:De derde wereldoorlog komt er doordat mensen elkaar niet begrijpen.
Ze willen elkaar niet begrijpen omdat dit om opium, geld en macht gaat, zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd blijven.
Over angst: ik ga het niet opzoeken als er van te voren gewaarschuwd wordt. Dat is niet alleen angst maar ook je verstand gebruiken, we hebben ook de verantwoordelijkheid over drie kinderen.
Lusitana schreef:Ja, typisch Amerikaans, vooral meer haat en angst zaaien. En waar draait het eigenlijk om? Geld en olie.
Laat ze eerst even hand in eigen boezem steken. Zij veroorzaken zelf heel veel oorlogen. Omdat ze o zo bang zijn om de macht te verliezen.
Daphnezz schreef:Volgens mij is die 3e wereld oorlog al begonnen hoor... Ik geef een paar voorbeelden:
Algerije, Van 1988 tot nu, Islamitische extremisten tegen de Regeringstropen
Armenie, Van 1990 tot nu, Christenen in Nagorno Karbach tegen de Islamitische Armeniers
Tegen economische, religieuze en culturele onderdrukking.
Amerika natuurlijk met hun war on (Islaam)Terrror
Irak, Van 20 - 03 - 2003 tot nu, Soennieten tegen het regeringsleger en de buitenlandse troepen.
Voorvechters voor een onafhankelijke Islamitische staat
Israel, 1947 tot nu, Israeliers en vele Arabische landen
Oezbekistan, Islamitische groeperingen tegen de regering. Voor een onafhankelijke moslimstaat.
Sudan, 1983, Het Moslim-Arabische noorden tegen het het Christelijke en Animistische zuiden.
Culturele en Godsdienstige verschillen, de Islamitische rechtspraak en de economische onderdrukking van het Zuiden.
Tadzjikistan, Islamitische groeperingen tegen de regering. Voor een onafhankelijke moslimstaat.
Thailand, Moslims uit het Zuiden teggen de Boeddistische regering
VeirL schreef:Ik heb niet alles gelezen... Maar mijn maatschappijleerleraar zegt altijd dat de derde wereldoorlog (is het niet waard - naar mijn mening - om met hoofdletters geschreven te worden) al aan de gang is in ons hoofd.
En hij vergelijkt eigenlijk ook de meeste islam met de nazi's, al vind ik dit een beetje te ver gaan.
Ach, dat er weer eens een wereldoorlog aankomt dat had ik wel verwacht. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal alleen maar slechter wordt.
Karl66 schreef:Terrorisme uit het midden oosten is niet iets van de laatste vijf jaar, maar speelt al veel langer. Als je de geschiedenis gaat bekijken is het op z'n zachtst gezegd nogal onzinnig om Bush daar de schuld van te geven. Dat zijn antwoord fout is, is een heel ander verhaal en dat is ook weer geschiedkundig te verklaren.
Wat is het grootste bezwaar van de regimes in het MO tegen Israël (los van het geloofsverhaal)? Het is een democratie binnen een verder totalitair geregeerd werelddeel. De leiders in het MO zijn als de dood voor meer echte democratie in hun werelddeel en creëeren al decennia lang daar een hetze tegen.
Hiermee slaan ze twee vliegen in één klap: Ze creëeren een vijandbeeld bij die democratieën en ze leiden met deze haat de mensen van de problemen in eigen land af. Het probleem met het creëeren van deze hetze en het decennialang de bevolking indoctrineren heeft wel tot het probleem van Islam-terrorisme en extremisme geleid. Wat natuurlijk niet gek is als de bevolking al tientallen jaren via alle media voorgehouden is dat de duivel in het westen en Israël woont.
De VS heeft als standaardoplossing dat je welvaart en democratie moet brengen. Los van het feit dat dit heel veel weerstand geeft, want landen en bewoners zitten niet op die paternalistische bevoogding te wachten, zorgt dit juist in deze regio voor nog meer weerstand en problemen. Want al zullen alle regeringen in deze regio met de mond beleiden dat ze de VS steunen, in werkelijkheid blijven ze alleen nog maar sterker het beeld van de duivel uit het westen indoctrineren bij hun bevolking, juist om die democratisering te voorkomen.
Ik denk dus dat de reacties in de trend van "die domme Bush en dat domme Amerika" net iets te kort door de bocht zijn.